Μέρος τρίτο. Το πέρασμα από την Σικελία στη Σαρδηνία.
Αφήσαμε πίσω μας το στενό της Μεσσήνας και ακολουθήσαμε την ακτογραμμή της βόρειας Σικελίας, έχοντας ένα φρέσκο γραιγολεβάντε να σπρώχνει την πρύμνη μας. Θέλαμε να μικρύνουμε το άνοιγμα που μας χώριζε από το νότιο άκρο της Σαρδηνίας, που ήταν και ο επόμενος σταθμός μας. Έτσι αποφασίσαμε να πιάσουμε για λίγο στο Παλέρμο, ώστε και οι ακτές της Σαρδηνίας να «έρθουν» πιο κοντά, και να μην είμαστε συνεχώς στο όριο με τα καύσιμα.
Μέρος δεύτερο. Ο απόπλους και το ταξίδι μέχρι την Σικελία.
Την Κυριακή 15 Ιουνίου του 1986, ο Τάσος και ο Σίμος έριξαν το "Ολύμπικ" στο Καλαμάκι και, προτού φθάσουν στο προκαθορισμένο σημείο απόπλου, πέρασαν από την άκρη του λιμενοβραχίονα της μαρίνας Ζέας για να πάρουν και μένα, αφού μέχρι τότε κατοικούσα στον Πειραιά. Στη Ζέα περίμεναν οι φίλοι και συγγενείς μας, ένα τηλεοπτικό συνεργείο, ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Παπασπύρου, ο δημοσιογράφος Κωστής Χαιρόπουλος, σαν συνεργάτης του περιοδικού «Εικόνες», οι Μιχάλης Γκιόλμαν και Τάσος Καραγεώργης, σαν δύο από τους χορηγούς του εγχειρήματος, και βέβαια σύσσωμη η «Ολύμπικ», με τους Μίλτο Βρεττό, Γιάννη Παπαπαναγιώτου, Μπάμπη Μπουζάκη, τους αείμνηστους Γιάννη Παππά και Παναγιώτη Πουλόπουλο, και τον Παύλο Καρρά, σημερινό κατασκευαστή των φουσκωτών σκαφών "Evripus". Ήταν όλοι επιβάτες ή χειριστές σε συμβατικά φουσκωτά σκάφη της «Ολύμπικ».
Ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος σκαλίζει το παρελθόν...
Μέρος πρώτο. Η προετοιμασία.
Σωτήριο έτος 1986. Διένυα τότε το 34ο έτος της ηλικίας μου και γιόρταζα την είσοδό μου στο χώρο των «μεγάλων» r.i.b.’s της εποχής εκείνης, έχοντας μόλις αποκτήσει τo 4.95 της "Olympic Hellas"! Είχε ήδη ανατείλλει η δεύτερη δεκαετία, από τότε που είχα μπει στον μαγικό κόσμο των φουσκωτών με ένα Avon 3.20, που μου είχαν στείλει πακέτο απ' την Αγγλία. Τριάντα χιλιάδες δραχμές μου είχε στοιχίσει ο πρώτος έρωτας, μαζί με τα ταχυδρομικά και τα έξοδα τελωνείου. «Jumpy» είχα ονομάσει εκείνη την εγγλέζικη «σαμπρέλλα», για ευνόητους λόγους. Μ’ εκείνο το «σκατό» έμαθα ακόμη και θαλάσσιο σκι, αφού η 20άρα πορτοκαλλί «Archimides» (Volvo Penta) με έβγαζε έξω απ' το νερό σε αξιοπρεπή χρόνο και με ταχύτητα αρκετή για να κρατηθώ και να μείνω πλαναρισμένος πάνω στα πέδιλα του σκι. Ακολούθησε το 3.80 και το 4.40 της "Olympic Hellas", με την αξέχαστη 35άρα Tohatsu το πρώτο, και την 40άρα Evinrude το δεύτερο. Και τα δύο εκείνα φουσκωτά σκάφη ήταν βεβαίως συμβατικά. Δεν είχε κάνει ακόμη βλέπετε την εμφάνισή της η «σκληρή γάστρα» στην αγορά.
Ξεφυλλίζοντας τις σελίδες ενός παλιού βιβλίου της γέφυρας...
Ήταν κάπου γύρω στις αρχές της δεκαετίας του '70, όταν παρέλαβα απ' το ταχυδρομείο αμπαλαρισμένο το πρώτο μου φουσκωτό. Ένα γκρι συμβατικό Avon 3,20 με ξύλινο διαιρούμενο πάτωμα και κόκκινο ενσωματωμένο σκέπασμα πλώρης. Μου το είχαν στείλει απ' την Αγγλία, καθώς δεν υπήρχε αντιπρόσωπος στην Ελλάδα εκείνη την εποχή. Τριάντα χιλιάδες δραχμές θυμάμαι πλήρωσα τότε, μαζί με τα έξοδα αποστολής. Προβληματίστηκα πολύ πάντως μέχρι να του βρω κατάλληλο όνομα για τα "βαφτίσια". Το ονόμασα, τελικώς "Jumpy", επηρεασμένος από τον τρόπο που έπλεε καθώς χοροπηδούσε πάνω στα κύματα.
Αναπολεί ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Η πολυπόθητη μέρα πλησίαζε. Το στομάχι μου είχε ήδη αρχίσει να δένεται κόμπος, στη σκέψη και μόνο ότι θα ανοιχτώ μόνος μου στο πέλαγος, για πρώτη φορά, με ένα τετράμετρο φουσκωτό της "Olympic Hellas" που το έσπρωχνε μια σαραντάρα "Evinrude". Δεν χρειάζεται βεβαίως να χαρακτηρίσω εκείνο το φουσκωτό "συμβατικό", για τον απλούστατο λόγο ότι το 1982 δεν υπήρχαν πολυεστερικές γάστρες! Εκείνο πάντως το σφίξιμο στο στομάχι ήταν παρόμοιο με το σφίξιμο των μαθητικών χρόνων στις εξετάσεις! Ταχυκαρδία, λίγο πριν δοθούν τα θέματα, και τάση για εμετό! Λίγο μετά, όλα έμπαιναν στη θέση τους... Το ίδιο και στη θάλασσα, εν όψει ενός μεγάλου ταξιδιού με προορισμό τον ορίζοντα. Όλα συμβαίνουν μέχρι να λυθούν οι κάβοι. Μόλις λυθούν, βγεις από τη μαρίνα στο πέλαγος και φας το πρώτο μπουγέλο, όλα ξεχνιούνται!
Δεν είναι τυχαίο ότι ένα από τα πρώτα άρθρα που δημοσιεύτηκαν στο "Rib and Sea" ήταν αυτό του φίλου Νίκου Σαρρή που είχε τίτλο : "Σωσίβιο και quick stop. Απλώς απαραίτητα".
http://www.ribandsea.com/shiping/26-xxx.html.
Καθώς οι απόψεις μου, πάνω στο θέμα αυτό, συνέπιπταν ακριβώς με τις απόψεις του φίλου μου, αποφάσισα να κάνω "σλόγκαν" του περιοδικού την παραίνεση για την ανελλιπή χρήση του σωσιβίου και του quick stop κατά την διάρκεια της πλεύσης, επιθυμώντας η φράση : "Το σωσίβιο και το quick stop σώζουν ζωές" να εμφανίζεται ανελλιπώς στο επάνω τμήμα όλων των σελίδων του "Rib and Sea", σαν μια μόνιμη υπενθύμιση των πολύτιμων υπηρεσιών που μας παρέχουν τα δύο αυτά "εργαλεία ζωής".
Πόσο συχνά έχετε αναρωτηθεί γιατί το αυτοκίνητό σας μπορεί να διαθέτει αντικλεπτικό σύστημα ενώ η εξωλέμβιά σας όχι; Όπως θα περιμένατε, η Yamaha, No 1 κατασκευαστής εξωλεμβίων στον κόσμο, αναγνώρισε αυτή την ανάγκη και φέρνει την επανάσταση στην απόλυτη προστασία της περιουσίας σας, τοποθετώντας το αντικλεπτικό σύστημα Y-COP (Yamaha Customer Outboard Protection) σε όλες τις εξωλέμβιες παραγωγής 2010 από 30 έως 100 ίππους.
Νομοθετεί η "Ελλάς" - Σχολιάζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Διάφορα ακούγονται τελευταία για τα περιβόητα τεκμήρια δαπανών διαβίωσης και ακόμη πιο πολλά αφήνονται να εννοηθούν από τα μέσα της μαζικής μας αποχαύνωσης. Προετοιμάζουν θαρρείς τον κόσμο οι διαχειριστές της εξουσίας, μέσω κάποιων οσφυοκαμπτών "συναδέλφων", για να δουν αν θα υπάρξουν αντιδράσεις. Ε ρε, ξύλο που θέλετε, να παίζει και η μπάντα του δήμου...
Έκλεισε αισίως ο πρώτος χρόνος "κυκλοφορίας" αυτού του διαδικτυακού περιοδικού. Και, ως είθισται, θα κάνω σαν "τιμονιέρης" του τον απαραίτητο απολογισμό του χρόνου που πέρασε, αλλά και κάποιες σκέψεις για το μέλλον. Το "Rib and Sea" έκανε την πρώτη επίσημη παρουσία του στο διαδίκτυο την 1η Φεβρουαρίου του 2009. Ένα δηλαδή ακριβώς χρόνο πριν. Υπήρξε δημιούργημα του Ζακυνθινού φίλου Νίκου Κάγκουρα, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σύστημα δωρεάν διαχείρισης περιεχομένου ανοικτού κώδικα "Joomla". Τον ευχαριστώ, για μια ακόμη φορά, τόσο για τον κόπο του να στήσει και να φιλοξενήσει αυτή την ιστοσελίδα, όσο και για την ανιδιοτελή προσφορά του μέχρι σήμερα. Πάντως, εδώ και μερικούς μήνες, το "Rib and Sea" κάνει πλέον τα πρώτα του δειλά βήματα χωρίς την τεχνική υποστήριξη του δημιουργού του.