Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

To 33o "Διεθνές" Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών.

Πήγε, μετάνοιωσε (που πήγε), φωτογράφισε και σχολιάζει ο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Μόνο η πρόσοψη της έκθεσης παρέμεινε ίδια...Το 33ο "Διεθνές" Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών θα μείνει σίγουρα στην ιστορία των θαλασσινών εκθέσεων σαν ένα επαρχιακό πανηγύρι. Και αν ο χαρακτηρισμός "διεθνές" μπορούσε στο παρελθόν να αντέξει κάποια κριτική, φέτος είναι ανάξιος σχολιασμού. Γιατί δεν μπορείς να βαφτίζεις μια ναυτική έκθεση έκτασης λίγων τετραγωνικών μέτρων (ένα μόλις hall, κι' αυτό μισοάδειο) "διεθνή"! Δύο τινά μπορούν να συμβαίνουν ώστε να δικαιολογείται αυτή η εμμονή στον βαρύγδουπο τίτλο. Ή δεν έχεις δει ποτέ στη ζωή σου πώς είναι οι αντίστοιχες ναυτικές εκθέσεις του εξωτερικού ή, ενώ γνωρίζεις, εσκεμμένως παραπληροφορείς τους εκθέτες και τους επισκέπτες προκειμένου να δώσεις στην έκθεση αυτή (η οποία, καλώς ή κακώς, αποτελεί θεσμό στην Ελλάδα) το φιλί της ζωής και να την κρατήσεις ζωντανή.

Το Bolton 33 με νέο hard top.Και δεν είναι μόνο ο ψευδεπίγραφος τίτλος που ενοχλεί. Είναι και οι ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής, με αποτέλεσμα η διοργανώτρια εταιρεία να συρρικνώσει ακόμη περισσότερο τον εκθεσιακό χώρο (από δύο halls σε ένα) και αρκετοί πελάτες της να διαμαρτύρονται (εκ των υστέρων βεβαίως) γιατί εξαπατήθηκαν και προπλήρωσαν για την συμμετοχή τους σε μια έκθεση η οποία (σύμφωνα με τις υποσχέσεις των διοργανωτών της) θα κάλυπτε (τουλάχιστον) δύο halls αλλά, τελικώς, κάλυψε (μόλις και μετά βίας) ένα!

Το κατάστρωμα του Commander 33Ότι ο κλάδος στενάζει, κάτω από τα πρόσφατα μέτρα λιτότητας και την άγρια φορολόγηση, είναι γνωστό τοις πάσι. Ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων κατασκευαστών και εισαγωγέων ετοιμάζονται να κατεβάσουν ρολλά είναι επίσης γνωστό. Όπως είναι γνωστό ότι πολλά ναυπηγεία είναι καταδικασμένα να κλείσουν λόγω των υπέρογκων εξόδων τους, των χρεών που έχουν οι ιδιοκτήτες τους στις τράπεζες και της ανυπαρξίας αγοραστικού ενδιαφέροντος. Αυτό που προκαλεί ωστόσο πολλά αναπάντητα ερωτηματικά είναι, πώς γίνεται εταιρείες οι οποίες είναι γνωστό ότι κινούνται στην "διακεκαυμένη ζώνη" να λαμβάνουν μέρος στην έκθεση αυτή, τη στιγμή που άλλες ανταγωνιστικές αποκλείονται επειδή οφείλουν χρήματα στην διοργανώτρια εταιρεία! Και είναι άραγε τυχαίο ότι ήταν ελάχιστοι οι κατασκευαστές (μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού) που έλαβαν μέρος στη φετινή έκθεση αλλά δεν ήταν μέλη του δ.σ. του ΣΕΚΑΠΛΑΣ; 

Το περίπτερο της FNMΑδυνατώ, αλλά και δεν επιθυμώ, να μπω στη διαδικασία να σας ξεναγήσω στους χώρους της φετινής έκθεσης, η οποία απετέλεσε το φάντασμα μόνο του (άλλοτε καλού) εαυτού της και τίποτε περισσότερο. Μία μόνο ώρα αρκούσε για να περιπλανηθεί ο άτυχος επισκέπτης στους λιγοστούς διαδρόμους και στα εκθέματα του ενός και μοναδικού hall! Ματαίως είχαν την προσδοκία κάποιοι να δουν εκτεθιμένα καινούργια σκάφη ή να μιλήσουν με τον κατασκευαστή του δικού τους. Ματαίως περίμεναν να εισπράξουν ένα τόνο αισιοδοξίας τουλάχιστον για το αύριο ή, έστω, να μη μετανοιώσουν για τα λίγα ευρώ που χρειάστηκε να καταβάλλουν για να περάσουν την είσοδο.

Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου της FNM στους 250 ίππους. Λυπάμαι που είμαι τόσο σκληρός και απόλυτος στην περιγραφή μιας, ούτως ή άλλως, τραγικής κατάστασης, πιστέψτε με όμως, τα πράγματα πρέπει να λέγονται με το όνομά τους κι' εγώ τόσα χρόνια δεν κατάφερα να τα πω διαφορετικά. Αν η έκθεση αυτή πρέπει να εκλείψει, ας εκλείψει! Ο τρόπος με τον οποίον πραγματοποιείται, ΚΑΙ δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό στον κλάδο και στους διοργανωτές, ΚΑΙ δεν τιμά την ιστορία του Ναυτικού Σαλονιού της Αθήνας και τους επισκέπτες του.

Η νέα εναλλακτική κονσόλα για το Shearwater 860Με την ελπίδα ότι το μαύρο σύννεφο που σκεπάζει τη χώρα μας θα φύγει σύντομα και το 34ο Ναυτικό Σαλόνι της Αθήνας θα αποκτήσει, ένα μέρος έστω, της χαμένης του λάμψης, παραθέτω τις ελάχιστες φωτογραφίες που κατάφερα να τραβήξω, για να τιμήσω αφ' ενός μεν όσους, παρά τις αντίξοες συνθήκες της αγοράς, έλαβαν μέρος και, αφ' ετέρου, για να πω ότι "ήμουν κι' εγώ εκεί".

Μερική κάτοψη του καταστρώματος του Shearwater 860 cabin.Αυτόν τον οποίον εις μάτην πάντως περίμενα να ακούσω και να δω, ήταν ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης. Δεν θα είχε το θάρρος, προφανώς, να κόψει και πάλι την κορδέλλα των εγκαινίων και να εκτεθεί στις αποδοκιμασίες του κόσμου ή δεν βρήκε το κουράγιο να διαβάσει τον επικήδειο μιας έκθεσης και ενός κλάδου, που με τόσο στόμφο υπεσχέθη πέρυσι ο ίδιος, κατά την διάρκεια των εγκαινίων, ότι θα βοηθήσει να αναστηθεί. http://www.ribandsea.com/waves/446-2010-10-18-15-57-11.html

Θα θυμίσω, σε όσους τυχόν το λησμόνησαν, ότι ο κ. Διαμαντίδης αρνήθηκε να μου παραχωρήσει συνέντευξη, πάνω σε θέματα της αρμοδιότητάς του, επειδή δεν του έδωσα εκ των προτέρων και εγγράφως τις ερωτήσεις μου. http://www.ribandsea.com/editorial/542-2011-04-14-17-49-36.html

Το πεντάμετρο pro της Olympic του Δημ. Καρυοφύλλη προσπαθεί να φέρει τα χρώματα της άνοιξης σε ένα βαρύ χειμώνα...

Ηλεκτρική αντλία μετάγγισης καυσίμων από την Αιολική Τεχνική.

Αμετακίνητος στη θέση του ο Γιώργος Ντέτσικας με το τάκα τάκα του.

Το οκτάμετρο Soda της Oceanic.

Το 29άρι της Top Line.

Η κονσόλα του Top Line 29.

Vesevus 35 από την Motonautica Vesuviana.

Ο Βαγγέλης Γλαρίδης στον τομέα της ενοικίασης φουσκωτών σκαφών.

Το 9.70 της Viper του Σπύρου Κοτσάμπαση. Κάτοψη του καταστρώματος του Viper 9.70