Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Τοποθέτηση εφεδρικής δεξαμενής νερού σε camper.

Την τοποθέτηση έκανε ο Στράτος Μποφίλιος.

Φωτογράφισε και περιγράφει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Ο χώρος εργασίας του Στράτου Μποφίλιου. Ο ένας από τους δύο μεγάλους πονοκεφάλους των ιδιοκτητών αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, και όχι μόνο, είναι η αυτονομία τους σε ηλεκτρική ενέργεια. Ο άλλος είναι η αυτονομία τους σε γλυκό νερό. Και αν μεν ο πρώτος πονοκέφαλος αντιμετωπίζεται, σχετικώς εύκολα, με ηλεκτρική γεννήτρια ή, εναλλακτικώς, με ζεύγος μπατταριών και τοποθέτηση φωτοβολταϊκού πάνελ στην οροφή του οχήματος, ο δεύτερος είναι μεγαλύτερος, γιατί η τοποθέτηση εφεδρικής δεξαμενής νερού δεν είναι συνήθως εφικτή, είτε γιατί δεν υπάρχει ελεύθερος διαθέσιμος χώρος μέσα στο camper, είτε γιατί το πρόσθετο βάρος μιας δεύτερης δεξαμενής είναι πολλές φορές αποτρεπτικό έως απαγορευτικό.

 

Τοποθέτηση τάπας παροχής νερού με ταινία τεφλόν εσωτερικά για στεγανοποίηση.Όταν παρέλαβα το νέο μας camper, ανήμπορος, με την πρώτη ματιά, να βεβαιωθώ για την χωρητικότητα της δεξαμενής του νερού, αποφάσισα να αποτανθώ στον φίλο μου Στράτο Μποφίλιο, ιδιοκτήτη της εταιρείας "Camper Hellas", και να του ζητήσω να αναλάβει την τοποθέτηση ενός εφεδρικού δοχείου νερού. Είχα, αρχικώς, την εντύπωση ότι η χωρητικότητα της κύριας δεξαμενής του νερού στο "Kyros 5" δεν υπερέβαινε τα εκατό λίτρα. Το owner's manual άλλωστε δεν ανέφερε κάτι σχετικό.

Ζεστή σιλικόνη εξωτερικά. Στην δημιουργία αυτής της εντύπωσής μου συνετέλεσε και η, σε σύντομο χρονικό διάστημα, εμφάνιση του σχετικού φωτεινού σήματος στον ηλεκτρικό πίνακα του camper ότι η στάθμη του νερού κατέβηκε "επικίνδυνα". Όπως όμως απεδείχθη αργότερα, αυτό δεν συνέβαινε γιατί η στάθμη του νερού στη δεξαμενή ήταν στο οριακά χαμηλότερο σημείο της. Την αιτία, γι' αυτό το πρόωρο "σήμα κινδύνου", ψάχνουμε τώρα και θα εντοπίσουμε, ελπίζω, σύντομα.

Διακλαδωτήρας για την επιλογή παροχής νερού.Όταν πάντως ο Στράτος ξεβίδωσε και άνοιξε το καπάκι του ξύλινου κιβωτίου, μέσα στο οποίο φιλοξενείται η δεξαμενή του νερού, διαπιστώσαμε ότι το μέγεθός της, συνεπώς και η χωρητικότητά της, δεν ήταν αμελητέα. "Πρέπει να χωράει πάνω από 120 λίτρα", είπε ο Στράτος. Μια και είχα όμως αποφασίσει να προσθέσω ένα εφεδρικό δοχείο νερού εβδομήντα λίτρων, του είπα να προχωρήσει. Δεν θα ήμουν υποχρεωμένος, άλλωστε, να έχω πάντα γεμάτη αυτή την δεύτερη δεξαμενή. Η ύπαρξή της όμως, και μόνο, στις πολυήμερες περιπλανήσεις μας στην "άγονη γραμμή" της Ελληνικής περιφέρειας ήταν αυτή που θα μας έκανε να νοιώθουμε ασφαλείς ότι δεν θα μείνουμε εύκολα από νερό.

Διακλαδωτήρας για την σύνδεση των εξαερώσεων των δύο δεξαμενών.Εντοπίστηκε, κατ' αρχάς, ο χώρος όπου θα ετοποθετείτο και θα στερεωνόταν η εφεδρική δεξαμενή. Κάτω από το χαμηλό διπλό κρεββάτι και δίπλα ακριβώς στην κύρια δεξαμενή. Αυτή η ρύθμιση θα άφηνε ελεύθερο χώρο για την αποθήκευση και άλλου χρήσιμου κατασκηνωτικού εξοπλισμού, δεδομένου ότι ο αποθηκευτικός χώρος σε ένα campervan είναι περιορισμένος. Έμενε τώρα να αποφασιστεί με ποιο τρόπο θα έπρεπε να συνδεθεί το εφεδρικό αυτό δοχείο νερού με την κύρια δεξαμενή, ώστε η παροχή του νερού να μην παρουσιάζει προβλήματα.

Ο διακλαδωτήρας παροχής συνδεδεμένος με την πρεσοστατική αντλία.Η πρώτη σκέψη ήταν να τοποθετηθεί μια εμβαπτιζόμενη 12βολτη αντλία μέσα στην εφεδρική δεξαμενή, μέσω της οποίας θα γινόταν η μετάγγιση του νερού στην κύρια δεξαμενή. Η σκέψη αυτή ωστόσο γρήγορα εγκαταλείφθηκε. "Η πιο απλή λύση είναι πάντα η καλύτερη, η λιγότερο προβληματική και η πιο λειτουργική", είπε ο Μποφίλιος, και μου εξήγησε τι σκόπευε να κάνει.

"Θα συνδέσουμε την παροχή της εφεδρικής δεξαμενής με την κύρια, μέσω ενός διακλαδωτήρα ο οποίος θα σου επιτρέπει να επιλέγεις εσύ την δεξαμενή από την οποία θα θέλεις να υδροδοτείσαι, μέσω της υπάρχουσας πρεσσοστατικής αντλίας φυσικά. Συγχρόνως θα συνδέσουμε την εξαέρωση της εφεδρικής με την εξαέρωση της κύριας δεξαμενής, μέσω ενός δεύτερου διακλαδωτήρα, ώστε να μην παρουσιαστούν προβλήματα εξαέρωσης και, συνεπεία αυτής, να συμπιεστούν και να παραμορφωθούν τα δοχεία". Αυτά είπε ο Στράτος και ξεκίνησε τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να υλοποιήσει το σχέδιό του. Στις φωτογραφίες που δημοσιεύονται φαίνεται η σειρά των εργασιών και στις λεζάντες τους δίνονται οι απαραίτητες εξηγήσεις.

Άνοιγμα τρύπας για να περάσουν οι σωλήνες της εξαέρωσης και της παροχής.Η "Camper Hellas" ιδρύθηκε στις αρχές του 1980 από τον Στράτο Μποφίλιο, ο οποίος είχε την απαιτούμενη τεχνογνωσία λόγω της παραμονής του σε ευρωπαϊκά εργοστάσια κατασκευής αυτοκινούμενων μονάδων, πάσης φύσεως, όπως στην Γερμανία με την "Westfalia", στην Γαλλία με την "Motorhome" και στην Ιταλία με την "Elnagh", με σκοπό την προσφορά ειδικών κατασκευαστικών λύσεων για τους κατόχους αυτοκινουμένων, με έμφαση στα μοντέλλα "Van" της Volkswagen, της Ford και της Mercedes.

Τοποθέτηση πλαστικής τάπας για την κάλυψη της τρύπας.Το 1990 επεκτάθηκε και σε άλλες παρόμοιες δραστηριότητες. Ξεκίνησε την συνεργασία του και με άλλους μεγάλους οίκους του εξωτερικού, όπως την Γερμανική εταιρεία "Reimo", που προσφέρει τεράστια γκάμα σε αξεσουάρ και κατασκευαστικές λύσεις για όλα τα αυτοκινούμενα τύπου "Van". Επίσης επεκτάθηκε με την Γερμανική εταιρεία "Projektzwo", με τεράστια ποικιλλία προϊόντων για το βελτιωτικό design του εξωτερικού των οχημάτων Volkswagen Transporter. Άλλες εταιρείες, μέσω των οποίων ο Στράτος Μποφίλιος έδωσε ειδικές λύσεις ικανοποιώντας τις ιδιαιτερότητες του Ελλαδικού χώρου, ήταν οι Γερμανικές "Atera",  "Boomerang" και "Omnistor", φτάνοντας σε ένα πολύ καλό επίπεδο τεχνικών λύσεων και εμπιστοσύνης από τους πελάτες του.

Τοποθέτηση ειδικών μεταλλικών άγκιστρων για την στερέωση της εφεδρικής δεξαμενής.Το 2000 η "Camper Hellas" έθεσε νέους στόχους. Η επίτευξη της αντιπροσώπευσης της "Sortimo Gmbh", μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας στον χώρο των διασκευών, έδωσε στον Στράτο Μποφίλο την δυνατότητα να έρθει ακόμη πιο κοντά στις ανάγκες του πελάτη του. Η "Sortimo" δίνει λύσεις για την εύκολη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου των επαγγελματικών οχημάτων (LCV), καθώς και για τον εξοπλισμό τους, ανάλογα με το αντικείμενο των εργασιών του κατόχου τους, όπως τα πάσης φύσεως κινητά συνεργεία, εργαστήρια, αναμεταδότες (τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών καναλιών), κινητές μονάδες παρακολούθησης υψηλής τεχνολογίας και κινητές αποθήκες. Παράλληλα επεκτείνεται σε όλη τη γκάμα βελτιωτικού design επιβατηγών οχημάτων και LCV που προσφέρονται από την "Projektzwo".

Η εφεδρική δεξαμενή νερού τοποθετημένη στη θέση της.H "Camper Hellas", μέσω της τεχνογνωσίας που έχει αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια και λόγω της αρίστης ποιότητας των κατασκευών που προσφέρει στην ελληνική αγορά, είναι η τεχνική μονάδα που μπορεί να δώσει λύσεις σε περιπτώσεις που άλλοι λένε : "αυτό, δεν γίνεται!", ενώ η άριστη τεχνική κατάρτιση του ιδιοκτήτη της, το μεράκι και η τελειομανία του αποτελούν εγγύηση ακόμη και για τον πιο δύσκολο και απαιτητικό πελάτη. Σε ένα χώρο όπου κυριαρχεί η προχειρότητα, ο ωχαδελφισμός και οι... παντογνώστες, ο Στράτος Μποφίλιος αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα. Οι δουλειές του, από την πιο απλή μέχρι την πλέον σύνθετη, είναι άψογες, τόσο από τεχνικής πλευράς όσο και απο πλευράς εμφάνισης και καλαισθησίας, γι' αυτό και τον συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Το μαγικό κουτί που μπορεί να έχει όλα όσα χρειάζεται ένας camper όταν έχει στην κατοχή του επαγγελματικό αυτοκίνητο. Ένα φορτηγάκι Fiat Ducato έχει μετατραπεί σε έναν άψογο χώρο εργασίας.Πλήρης εκμετάλλευση χώρου σε ένα Navara για την δημιουργία εργαστηρίου.

Συρόμενος νεροχύτης. Κανένας χώρος δεν μένει ανεκμετάλλευτος. Σκυλιέρα επάνω, εργαλειοθήκες κάτω. Συρόμενος εξοπλισμός camper σε φορτηγάκι Mercedes Sprinter.

Συρόμενη βάση για την τοποθέτηση γεννήτριας και μηχανολογικού εξοπλισμού σε ένα φορτηγάκι Volkswagen.Τοποθέτηση φωτοβολταϊκού στην οροφή ενός campervan.Ο Στράτος Μποφίλιος στον χώρο του γραφείου του.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Camper Hellas"
Ευστράτιος Μποφίλιος
Τεχνική Μονάδα Ειδικών Διασκευών και Εξοπλισμού Οχημάτων και Εργαστηρίων.
Μπιζανίου 8, Άλιμος
Τηλ. : 210 9820544 - 210 9847206
Fax : 210 9826521

  http://www.camper.gr/
e mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.