Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

ship

Θέλετε να μάθετε πώς να υπολογίζετε την πορεία σας;

Κείμενο και φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Πλήρης εξοπλισμός για ένα ταξίδι χωρίς απρόοπτα. G.P.S., αλλά και ναυτικός χάρτης και πυξίδα! Έχουμε μιλήσει μέχρι σήμερα για τη ναυτική διάλεκτο, το ανεμολόγιο, το ναυτικό camping, τους παράγοντες που πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν του ο κάτοχος ενός φουσκωτού (και όχι μόνο) σκάφους όταν ταξιδεύει στη θάλασσα, αλλά δεν είπαμε τίποτε για τον τρόπο με τον οποίον μπορεί να υπολογίζει την πορεία του πάνω στον ναυτικό χάρτη. Και όπως έχω πολλές φορές τονίσει στο παρελθόν, κάθε κυβερνήτης σκάφους που σέβεται τον εαυτό του και τη θάλασσα, οφείλει να γνωρίζει, στοιχειωδώς, πώς να «διαβάζει» ένα ναυτικό χάρτη, πώς να υπολογίζει την πορεία και τη θέση του πάνω σ’ αυτόν.

Περισσότερα...

Τσιμπάει, τσιμπάει;

Αγνοείτε τις οδηγίες του ναυτικού χάρτη και ψαρεύετε συνήθως στη ρότα των πλοίων γιατί εκεί τα ψάρια είναι περισσότερα; Αν δείτε αυτό το σύντομο φιλμάκι, μάλλον δεν θα το ξαναεπιχειρήσετε...

G.P.S. - Πόσο μάς είναι "απαραίτητο";

Σχολιάζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Ένα από τα g.p.s. με plotter που κυκλοφορεί στην αγορά.Η σύγχρονη τεχνολογία έχει προσφέρει πολλά τις τελευταίες δεκαετίες στη ναυσιπλοία, χωρίς καμμία αμφιβολία. Ένα από τα πιο πρόσφατα επίτευγματά της είναι και το g.p.s. Το καθ' ημάς  "παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης". Οι δυνατότητες τής "διαβολικής" αυτής ηλεκτρονικής συσκευής, η οποία βασίζεται στα στοιχεία που παίρνει από δορυφόρους, που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας, είναι πολλές και, θα τολμούσα να πω, όχι εντελώς οικείες σε όλους τούς χρήστες της.

Με κύρια αφορμή τον πρόσφατο νόμο, ο οποίος υποχρεώνει, αρχής γενομένης από τής 5ης Φεβρουαρίου 2009, όλους τούς κατόχους μικρών σκαφών αναψυχής να εφοδιάσουν τα σκάφη τους με g.p.s., αποφάσισα να κάνω κάποια σύντομα σχόλια, κατά πόσο η εκπληκτική αυτή συσκευή μάς είναι πράγματι "απαραίτητη". G.P.S. σταθερής βάσης λοιπόν ή φορητά, που χωρούν στην παλάμη τού κυβερνήτη, με ή χωρίς χάρτη, με ή χωρίς βυθόμετρο, έχουν τη δυνατότητα να οδηγήσουν και τον πλέον άπειρο και αδαή θαλασσοταξιδευτή στο "στόχο" του, με... κλειστά μάτια!

Περισσότερα...

Σωσίβιο και quick stop. Απλώς απαραίτητα.

Σχολιάζει ο Νίκος Σαρρής.

Φωτογραφίες : Περιοδικό "R.I.B. International" και διαδίκτυο.

Φορούσαν σωσίβια και είχαν την ευκαιρία να πιάσουν το σχοινί.Οι δύο - από χρόνια - φίλοι, συναντήθηκαν, όπως κάθε Παρασκευή απόγευμα, στο σπίτι τού ενός απ' αυτούς και έθεσαν σε κατάσταση λειτουργίας τον υπολογιστή , αφού πρώτα αφαίρεσαν το χειροποίητα πλεχτό από την οθόνη του. Πάνω και αριστερά στο γραφείο στο οποίο αυτός είχε βρει - κεντρικά - καταφύγιο, αναπαύονταν νωχελικά μια στίβα από παχειά και  ιλουστρασιόν περιοδικά τού ‘’ειδικού’’ τύπου, τα οποία συνομιλούσαν στη δική τους γλώσσα με τον λόφο από ξελογιάστρες μπροσούρες και προσπέκτους τών ονείρων, που είχαν με πολύ περπάτημα συλλεχθεί από το τελευταίο ‘’διεθνές σαλόνι’’, και τα οποία είχαν τοποθετηθεί στο μοναδικά ελεύθερο - δεξιά - διάστημα..

Έφτιαξαν αχνιστό καφέ, κάθισαν αναπαυτικά, βρίσκοντας με δυσκολία το ζωτικό τους χώρο ανάμεσα στα βολεμένα από πολλές ημέρες  ναυτικά αντικείμενα,  άναψαν τσιγάρο και προσπάθησαν να απαλλαγούν, νοητικά, από την κούραση τής δύσκολης - εργασιακά  - εβδομάδας. Είχε φτάσει η ώρα, να παρθεί η τελική τους  απόφαση.

Περισσότερα...

Αγκυρες - Αγκυροβολία.

Κείμενο και φωτογραφίες : Ισίδωρος Στεφάνου.

Η άγκυρα είναι το πλέον απαραίτητο εφόδιο στον εξοπλισμό οποιουδήποτε πλεούμενου, ανεξαρτήτως τύπου, μήκους και χρήσης. Χωρίς αμφιβολία οι πρώτες άγκυρες που χρησιμοποιήθηκαν ήταν μεγάλες πέτρες δεμένες σε ένα σχοινί που κατέβαινε από την πλευρά του πλοίου. Αυτός ο τύπος άγκυρας κρατούσε το σκάφος μόνο με το βάρος της. Περίπου το 2000 πΧ. οι ναυτικοί τών Ινδιών σχεδίασαν άγκυρες που μπορούσαν να κρατούν στο βυθό λόγω τού σχήματός τους και όχι μόνο με το βάρος τους. Αυτοί οι ναυτικοί κατασκεύασαν μεγάλα αγκίστρια με μία περόνη.

Περισσότερα...