Του Τέρη Χατζηϊωάννου.
Η ιστορία του καραβιού που σημάδεψε την «άγονη γραμμή».
«Όλα στο 32», είπε στη ντίλερ συμπατριώτης μας Ροδίτης, ποντάροντας στη ρουλέτα ενός πλωτού καζίνο στην Ακάμπα του Ισραήλ. «Το πλοίο το αγοράσαμε από την Ελλάδα και το μετατρέψαμε σε καζίνο» τον ενημέρωσε, όταν άκουσε ότι είναι Έλληνας. Όταν ο συμπατριώτης μας ρώτησε για την ονομασία του πλοίου, βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη.
Αυτό, δεν είναι ένα τυχαίο σκαρί. Είναι το θρυλικό, «Πανορμίτης». Ένα καράβι που έχει γράψει ιστορία στα νησιά και έχει μπει στην ελληνική λογοτεχνία. Ο Πανορμίτης είναι διάσημος σ’ όλο τον κόσμο. Έχουν περάσει ήδη εικοσιοκτώ χρόνια από τον παροπλισμό του, απ΄ την «άγονη γραμμή», κι όμως, όσοι Δωδεκανήσιοι ακούνε για το «μικρό», αυτόματα φέρνουν στο νου τους το καράβι που σύνδεε αδιάκοπα, χειμώνα-καλοκαίρι τα νησιά. Δεν υπάρχει Δωδεκανήσιος που να μην έχει να διηγηθεί μια ιστορία με το «Πανορμίτης». Με τον «σκυλοπνίχτη», όπως το έλεγαν…
Η πορεία υλοποίησης του ευρωπαϊκού έργου ELINA, στο οποίο συμμετέχει η ΑΝΕΚ LINES, παρουσιάστηκε σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χθες (3/7/2014) στα Κεντρικά Γραφεία της Εταιρείας, στα Χανιά.
Το έργο ΕLINA, με τίτλο “Ολοκληρωμένη Πράσινη Διαχείριση Πετρελαιοειδών Αποβλήτων και Καταλοίπων με βάση τον Κύκλο Ζωής”, αφορά στη δημιουργία μιας περιβαλλοντικά υπεύθυνης μεθόδου διαχείρισης αυτών των αποβλήτων που παράγονται σε πλοία και βιομηχανίες της Ελλάδας.
Τελικώς, ο κ. Δημήτρης Γιωτάκος, συνεργάτης της κυρίας Μαρίας Δαμανάκη, απάντησε σήμερα στο μήνυμά μου της 6ης Ιουνίου 2014 και στο αίτημά μου να βοηθηθεί ο Μιχάλης Καλογεράκης να ολοκληρώσει την προσπάθειά του στην αποθήκευση του υδρογόνου, που παράγει με δωρεάν ενέργεια από τον ήλιο, και στη χρήση του στη συνέχεια σαν καύσιμης ύλης για την θέρμανση των σπιτιών και την κίνηση των αυτοκινήτων http://www.ribandsea.com/main/index.php/waves/1529-pos-antimetopizetai-o-mixalis-kalogerakis-apo-kyvernisi-kai-e-e
Ιδού τι απάντησε ο κ. Δημήτρης Γιωτάκος εκ μέρους της κυρίας Μαρίας Δαμανάκη :
Αγαπητέ κ. Παπαδόπουλε,
Ενημέρωσα την κα Δαμανάκη για τις προσπάθειες του κ. Καλογεράκη στον τομέα της ενέργειας και παρακολουθήσαμε με πολύ ενδιαφέρον το ντοκιμαντέρ που επισυνάψατε στο μέηλ που μας στείλατε. Είναι πραγματικά εντυπωσιακές οι εφευρέσεις και αξίζουν μεγαλύτερης προώθησης και προσοχής, μεταξύ άλλων για να προσδιοριστεί με ακρίβεια η βιωσιμότητά τους σε βιομηχανική ή άλλως εκμεταλλεύσιμη κλίμακα.
Κατά την διάρκεια των επισκέψεων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ομίλων Φουσκωτών Σκαφών στους Ομίλους, Μέλη της Ομοσπονδίας, μία από τις προτάσεις του «ΝΑΥΤΙΛΟΥ» ήταν η διοργάνωση μίας εκστρατείας Αγάπης και Προσφοράς, σε κάποιο ίδρυμα της Σύρου κατά την διάρκεια της Πανελλήνιας Συνάντησης Ομίλων Φουσκωτών Σκαφών στο λιμάνι της Ερμούπολης, από τις 20 έως 22 Ιουνίου 2014.
Η Ε.ΟΜ.Ο.Φ.Σ. σε συνεργασία με τον Όμιλο Φουσκωτών και Ταχυπλόων Σκαφών Σύρου, ανακοίνωσαν τις ανάγκες της Στέγης Ανηλίκων Σύρου, σε όλους τους Ομίλους, Μέλη της Ομοσπονδίας.
Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας, σχετικώς με τις δραστηριότητες της Συνεταιριστικής Τράπεζας Δωδεκανήσου, μετά τις καταγγελίες του Ηλία Μαυρικάκη στο "Rib and Sea" http://www.ribandsea.com/main/index.php/waves/1393-titloi-telous-gia-tin-synetairistiki-trapeza-dodekanisou Όπως φαίνεται μάλιστα, οι "περίεργες" συναλλαγές και δανειοδοτήσεις δεν περιορίστηκαν στο υποκατάστημα της Κάσου, αλλά επεκτάθηκαν και σε άλλα υποκαταστήματα της Συνεταιριστικής Τράπεζας Δωδεκανήσου.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας "Δημοκρατική" της Ρόδου http://www.dimokratiki.gr/29-06-2014/neos-pragmatognomonas-gia-skandalo-stin-sineteristiki-tis-akadimias/ με απόφαση που εξέδωσε το Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου ανατίθεται σε νέο πραγματογνώμονα η εξέταση πτυχής του σκανδάλου που εκτυλίχθηκε στο υποκατάστημα της Συνεταιριστικής Τράπεζας, στην πλατεία Ακαδημίας.
Από τον φίλο του "Rib and Sea" και ναύαρχο Λ.Σ. εν αποστρατεία κ. Άγγελο Αργυρακόπουλο λάβαμε τις ακόλουθες δύο ενημερωτικές επιστολές οι οποίες αναφέρονται στα βιβλία του "Λιμενομία - Γενικοί Κανονισμοί Λιμένων" και "Λιμενομία - Διεθνείς Κανονισμοί Αποφυγής Συγκρούσεων στη Θάλασσα", τα οποία κυκλοφορούν ήδη σε ψηφιακή μορφή.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Νο 01
Το βιβλίο «Λιμενομία – Γενικοί Κανονισμοί Λιμένων», 1581 σελίδων, κυκλοφορεί σε ψηφιακή μορφή.
Περιλαμβάνει όλους τους Γενικούς Κανονισμούς Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) από τον αριθ. 01 έως και τον 54 καθώς και
πλήθος άλλων θεμάτων συναφών σε κάθε περίπτωση αλλά και απαραίτητων προσέτι για την ορθή και σύννομη
εφαρμογή τους (ως Διοικητική νομολογία, γνωμοδοτήσεις Ν.Σ.Κ. - Εισαγγελέων κ.λπ.).
Αγαπητέ κύριε Διευθυντά.
Πραγματικά δεν το περίμενα αυτό από εσάς! Με ποιο δικαίωμα, κύριε, εν μέσω καθολικού μουντιαλισμού, με ορθόδοξο καύσωνα, και εν όψη θερινών διακοπών, διαταράσσετε την ραστώνη επιτρόπων, πανελιστών, παρατρεχάμενων, μεταφραστών και λοιπών (συναδέλφων σας, δυστυχώς, και να τους χαίρεστε) γονατογραφίσκων;
Καλά Αρειανός. Αλλά τόσο άμπαλος;
Ποιος Καλογεράκης, ποιο υδρογόνο από την ατμόσφαιρα και πράσινα άλογα, κύριε;
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Στις αρχές Ιουνίου έλαβα ένα sms από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, στο οποίο είμαι διαπιστευμένος σαν δημοσιογράφος, ότι ο Υπουργός κ. Μιλτ. Βαρβιτσιώτης θα παραχωρούσε κοινή συνέντευξη Τύπου, την 6η Ιουνίου 2014 στο ξενοδοχείο "Metropolitan", με την Γερμανίδα ευρωβουλευτή κυρία Gesine Meissner και την Ελληνίδα Επίτροπο για θέματα θαλασσίων υποθέσεων και αλιείας κυρία Μαρία Δαμανάκη. Θέμα της συνέντευξης Τύπου ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός σε σχέση με τη Ναυτιλία.
Επειδή, λόγω του θέματος της συνέντευξης, προαισθάνθηκα ότι θα μπορούσα να θέσω μια ερώτηση σε σχέση με τις έρευνες και τις δοκιμές του Μιχάλη Καλογεράκη, ελπίζοντας - κατά το "η ελπίδα πεθαίνει τελευταία" - ότι θα υπήρχε ενδεχομένως κάποιο ενδιαφέρον εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την στήριξη του Έλληνα ερευνητή, αποφάσισα να πάω στο ξενοδοχείο "Metropolitan", συνοδεία, βεβαίως, του στοιχειώδους δημοσιογραφικού μου εξοπλισμού.
Κείμενο, βίντεο, φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Η αυτονομία σε δωρεάν ηλεκτρική ενέργεια είναι, ανέκαθεν, το ζητούμενο τόσο στα σταθερά όσο και στα "αυτοκινούμενα" νοικοκυριά. Για τον σκοπό αυτό επιστρατεύονται κατά καιρούς, και ανάλογα με την περίσταση, ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά. Βεβαίως η ενέργεια που παρέχεται από αυτά τα μέσα μετατροπής της ηλιακής ακτινοβολίας ή του αέρα, αντιστοίχως, σε ηλεκτρική δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι εντελώς δωρεάν, αφού η αγορά των ανεμογεννητριών ή, πολύ περισσότερο, των φωτοβολταϊκών στοιχείων και μόνο κοστίζει κάποια χρήματα τα οποία, ωστόσο, γρήγορα αποσβένονται από την αυτονομία και εξυπηρέτηση που προσφέρει η πολυετής χρήση τους.
Οι ανεμογεννήτριες δεν είναι πολύ δημοφιλείς, κυρίως λόγω της δυσκολίας που υπάρχει στην τοποθέτησή τους στις οροφές των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων αλλά και στον ενοχλητικό θόρυβο που παράγεται κατά την λειτουργία τους. Το βάρος πέφτει ως εκ τούτου στα φωτοβολταϊκά στοιχεία (panels) που παρέχουν συνεχή φόρτιση των μπαταριών του camper, το μέγεθος της οποίας (φόρτισης) εξαρτάται αφ' ενός μεν από την συνολική ισχύ και την ποιότητα κατασκευής των φωτοβολταϊκών, αφ' ετέρου από την διάρκεια της έκθεσής τους στην ηλιακή ακτινοβολία ή σε οποιαδήποτε άλλη πηγή φωτός.
Γράφει ο Παναγής Βουρλούμης (πρώην διοικητής του Ο.Τ.Ε.)
Πηγή : http://grpost.blogspot.gr/2013/12/blog-post_16.html
Όταν ήμουν στην Εμπορική Τράπεζα, τέλος δεκαετίας του 1970, κάναμε κάποιον διαγωνισμό για να προσλάβουμε προσωπικό. Ένας υπουργός με πίεζε να του δώσω τα θέματα, προφανώς για να τα περάσει στους δικούς του. Όταν το πήρε απόφαση πως δεν γινόταν τίποτε, άλλαξε τροπάριο. Ζητούσε να καθυστερήσω την ανακοίνωση των επιτυχόντων και να δώσω τα ονόματα πρώτα σ’ εκείνον για να τους πει ότι πέτυχαν «κατόπιν ενεργειών του». Όταν ξανά αρνήθηκα μου είπε - ήταν κι άλλοι μπροστά - «για κάτι σαν κι εσένα θα χάσουμε τις εκλογές», δεν χρειάζονται σχόλια.
Υπήρξα κι εγώ στην πιο πρόσφατη μετεμψύχωσή μου προϊόν του πελατειακού συστήματος. Εκεί όμως ίσως κάποιοι ελαφρώς την πάτησαν. Στον ΟΤΕ, την περίοδο 2004 - 2010 καταφέραμε να απαλλαγούμε από τρεις πληγές του πελατειακού συστήματος, οι οποίες είναι οι εξής: