Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Παρουσιάσεις σκαφών

boats

Στο ribandsea θα υπάρχουν παρουσιάσεις και δοκιμές φουσκωτών σκαφών, και όχι μόνο. Στις παρουσιάσεις θα δίνεται έμφαση στην εξωτερική εικόνα τού σκάφους, στην περιγραφή τών χώρων του και στην απλή καταγραφή τών τεχνικών χαρακτηριστικών του, ενώ βλέποντας τις φωτογραφίες και το βίντεο που θα συνοδεύουν κάθε παρουσίαση, θα μπορεί ο αναγνώστης, και εν δυνάμει αγοραστής, να σχηματίσει μια εικόνα τής πλεύσης και τών δυνατοτήτων του. Δεν θα λείψουν βεβαίως οι θετικές κρίσεις τού αρθρογράφου, εφ’ όσον το σκάφος τής παρουσίασης διαθέτει κάποιο εμφανές και αδιαμφισβήτητο σημείο υπεροχής...

Οι δοκιμές φουσκωτών σκαφών θα είναι, αριθμητικώς, λιγότερες. Και αυτό γιατί ο χώρος, στη συντριπτική τουλάχιστον πλειοψηφία του, δεν είναι ακόμη ώριμος να δεχθεί τις «δυσμενείς» ενδεχομένως κρίσεις και τα σχόλια τού Χ αρθρογράφου-δοκιμαστή. Πολλοί εισαγωγείς και κατασκευαστές φουσκωτών σκαφών δεν μπορούν να διανοηθούν ότι θα τολμήσει κάποιος να βρει «ψεγάδια» ή «ελαττώματα» στο σκάφος το οποίο εισάγουν ή κατασκευάζουν, ενώ αυτοί καταβάλλουν στον εκδότη τού περιοδικού, στο οποίο ο αρθρογράφος εργάζεται, χρήματα για διαφημιστικές καταχωρήσεις.

Συνηθίσαμε να διαβάζουμε tests, ή δοκιμές σκαφών, όπου όλα πλέουν καλά, γρήγορα, οικονομικά και στεγνά στα 7 μπωφόρ! Για σκάφη που επιχειρούν άψογους ελιγμούς, πλανάρουν αμέσως και παραμένουν πλαναρισμένα ενώ είναι σχεδόν... σταματημένα! Για σκάφη που δεν «νοιώθουν» το απόνερο ενός πλοίου, άρα, συμπερασματικά δεν θα νοιώσουν και τα 6ράκια, 7ράκια ή 8ράκια! Για σκάφη, στα ταμπούκια τών οποίων στέκονται ή κοιμούνται όρθια δύο άτομα! Και όλα αυτά οδήγησαν, αργά αλλά σταθερά, στην απαξίωση περιοδικών και «δημοσιογράφων» και, ως εκ τούτου, στη συρρίκνωση τού αναγνωστικού τους κοινού. Μια συρρίκνωση αντιστρόφως ανάλογη, σε μέγεθος, με την τρομακτική αύξηση (τα τελευταία ιδίως χρόνια) τού αριθμού τών ιδιοκτητών μικρών σκαφών αναψυχής, και εν δυνάμει αναγνωστών τών περιοδικών τού ειδικού Τύπου.

Στο ribandsea θα υπάρξουν δοκιμές φουσκωτών σκαφών, αλλά και δοκιμές μακράς διαρκείας, υπό την προϋπόθεση ότι ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής τους δεν θα επέμβει στο έργο τού αρθρογράφου-δοκιμαστή, δεν θα θελήσει να ελέγξει ή να λογοκρίνει το κείμενό του, προτού αυτό δημοσιευτεί και, το κυριότερο, δεν θα στραφεί εναντίον του εάν απλώς νομίζει ότι το κείμενο είναι δυσφημιστικό για τον ίδιο ή το σκάφος του. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως επ’ ουδενί ότι το ribandsea διεκδικεί το αλάθητο. Γι’ αυτό ακριβώς, εάν ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής ενός σκάφους πιστεύει, και μπορεί να αποδείξει με στοιχεία, ότι αυτά που ισχυρίστηκε ο συντάκτης τού κειμένου τής δοκιμής δεν είναι σωστά, το ribandsea δεσμεύεται να εξετάσει τις ενστάσεις του και, εφ’ όσον αυτές ευσταθούν, να προβεί στη συνέχεια στην αποκατάσταση τής «ζημιάς», αναρτώντας ένθετο κείμενο στον πίνακα τών ανακοινώσεων τού ribandsea.

Κάτι άλλο που θα ήθελα με έμφαση να τονίσω είναι ότι αποφάσισα να μην κάνω καμμία παρουσίαση ή δοκιμή φουσκωτού σκάφους, εφ’ όσον ο κυβερνήτης και οι τυχόν επιβαίνοντες δεν φορούν σωσίβια. Ο κυβερνήτης θα πρέπει επίσης να έχει στερεωμένο πάνω του και το quick stop τής μηχανής. Τα προληπτικά αυτά μέτρα ασφαλείας θεωρώ ότι είναι απαραίτητα για την ασφάλεια τού κυβερνήτη και τών επιβαινόντων, κατά τη διάρκεια τής παρουσίασης ή τής δοκιμής, αλλά συγχρόνως πιστεύω ότι θα αποτελέσουν και ένα ζωντανό παράδειγμα προς μίμησιν για όλους.

Πιστοποίηση ("CE") στο ηλεκτροκίνητο ποδήλατο θαλάσσης "SEA-BI".

katametrisiseabiΑν ένας σοβαρός κατασκευαστής πλωτού μηχανοκίνητου σκάφους άνω των 2,5 μέτρων συνολικού μήκους, ακόμη και αν πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο ποδήλατο θαλάσσης, επιθυμεί να το διαθέσει νομίμως στην αγορά και χωρίς προβλήματα, τότε θα πρέπει να το πιστοποιήσει σε ένα νηογνώμονα και να πάρει πιστοποιητικό "CE".

Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίον ο κατασκευαστής του "SEA-BI" Ηλίας Κουτσάκης μετέφερε προχθές το "SEA-BI" στην Παλαιά Επίδαυρο. Την καταμέτρηση του ηλεκτροκίνητου ποδήλατου (μήκος, πλάτος, ύψος εξάλων κ.λπ) αλλά και την πιστοποίηση ευστάθειας έκανε ο ναυπηγός Μανώλης Μωράκης ο οποίος εκπροσωπεί στην Ελλάδα την Ολλανδική εταιρεία European Certification Bureau.

Περισσότερα...

Φύκια για μεταξωτές κορδέλλες.

Γράφει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

vidotampaloniaΤο τι κακοτεχνία μπορεί κανείς να δει στην κατασκευή μερικών φουσκωτών σκαφών, περιφερόμενος εδώ κι' εκεί, ούτε λέγεται ούτε, πολύ περισσότερο, εξηγείται! Δείτε την ένθετη φωτογραφία και προσπαθήστε να μαντεύσετε περί τίνος ακριβώς πρόκειται. Και επειδή δεν θα μπορέσετε μάλλον να μαντεύσετε, θα σας πω εγώ.

Πρόκειται λοιπόν για την κοίλη διαμήκη υποδοχή των αεροθαλάμων σε ένα πανάκριβο mega rib μήκους 12 μέτρων γνωστού ευρωπαϊκού ναυπηγείου. Η συγκεκριμένη παραδοξότητα δεν θα μπορούσε να αποκαλυφθεί αν το συγκεκριμένο σκάφος δεν είχε καρφωθεί στο κύμα σε ένα πρύμα καιρό, δεν είχαν ξηλωθεί οι αεροθάλαμοι απ' τη θέση τους και δεν είχε ακινητοποιηθεί το σκάφος στο πέλαγος αφού η θάλασσα, μπαίνοντας ορμητικά από την πλώρη και διατρέχοντας όλο το ντεκ, πλημμύρισε το μηχανοστάσιο προκαλώντας ζημιά στους έσω έξω κινητήρες!

Περισσότερα...

Διεθνής διάκριση σχεδιασμού για τα ελληνικά φουσκωτά σκάφη "Tropida".

Διεθνής διάκριση.

tropidaawardΜε έναν μεγάλο διεθνή τίτλο τιμήθηκε η ελληνική εταιρεία κατασκευής φουσκωτών σκαφών TROPIDA και ο σχεδιαστής Τάκης Σαμαρτζής, βραβευόμενος με το A’ DESIGN AWARD IN YACHT & MARINE VESSELS CATEGORY από το INTERNATIONAL DESIGN ACADEMY.

Το μεγάλο αυτό βραβείο αφορά στον σχεδιασμό του νέου δημιουργήματος της εταιρείας, το COSMIC 39, ένα super rib 12 μέτρων με πολλά καινοτομικά στοιχεία και προσεγγίσεις τόσο στην γάστρα, όσο και στο κατάστρωμα, με ιδιαίτερη μελέτη σε αεροδυναμική, εργονομία και αισθητική.

Περισσότερα...

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το East Med Yacht Show 2019

fotiskouvelisΣτη Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά πραγματοποιήθηκε, από τις 10 έως και τις 13 Μαΐου, η 18η Έκθεση Επαγγελματικών Επανδρωμένων Σκαφών Αναψυχής “East Med Yacht Show” 2019, αφήνοντας για μία ακόμη χρονιά τις καλύτερες εντυπώσεις. Ικανοποίησε το μεγάλο ενδιαφέρον του κοινού και των επαγγελματιών του κλάδου για το θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα για το yachting, διαδραμάτισε και φέτος καταλυτικό ρόλο στην προώθηση του ελληνικού επαγγελματικού σκάφους, σε διεθνές επίπεδο.

egkainia“Η φετινή έκθεση ήταν η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ”, όπως επεσήμανε ο κ. Αντώνης Στελλιάτος, Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (Ε.Π.Ε.Σ.Τ.). “Οι χιλιάδες επισκέπτες της είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν ότι αυτή η µορφή εναλλακτικού τουρισµού δεν είναι απαγορευτική για τον προϋπολογισμό τους. Αντίθετα, διαπίστωσαν ότι µπορούν να ναυλώσουν σκάφη, δαπανώντας ακριβώς τα ίδια χρήµατα µε αυτά που θα έδιναν σε ένα ξενοδοχείο”. Το ελληνικό σαλόνι σκαφών, χάρη στη συνεχή προσπάθεια των τελευταίων 18 ετών, έχει αναδειχθεί σε θεσμό και έχει κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση και την αποδοχή σημαντικών επαγγελματιών του χώρου, ναυλομεσιτών, ανταποκριτών και δημοσιογράφων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Περισσότερα...

18ο East Med Yacht Show στη μαρίνα της Ζέας.

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

18eastmedshowΣυνεχίστηκε χθες για δεύτερη ημέρα το 18ο East Med Yacht Show στη Μαρίνα της Ζέας και κλείνει τις πύλες της αύριο Δευτέρα 13 Μαίου. Το "Rib and Sea" είναι στον κατάλογο των χορηγών επικοινωνίας της έκθεσης αυτής η οποία έγινε πλέον θεσμός.

steliatos3Εντυπωσιακά τα πολυτελή, μικρά και μεγάλα, cruisers που ήταν πρυμοδετημένα στον πρώτο προβλήτα της μαρίνας Ζέας. Motor sailers, catamaran, τρεχαντήρια παλαιάς κοπής, mega yachts και ανάμεσά τους το μοναδικό rib μήκους 7,8 μέτρων, με το όνομα "Tropida" και την επιθετική σχεδίαση που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά και εμφανίζεται για πρώτη φορά σε έκθεση.

Περισσότερα...