Ρεπορτάζ - Βίντεο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος
Από το πρωί βγήκα στους δρόμους, σήμερα (9 Ιουλίου 2013), καθώς η συγκέντρωση των μελών της "Δράσης Ανεξάρτητων Πολιτών κατά της κατασκευής ή αδειοδότησης μουσουλμανικού τεμένους" ήταν προγραμματισμένη για τις 8.30 έξω από τα γραφεία της "Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κτιριακών" του "Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων", στην οδό Βατάτζη 37.
Λιγοστός βέβαια, ως συνήθως ο κόσμος, με πιο έντονη, θα έλεγα, την παρουσία των ειδικών δυνάμεων της αστυνομίας που έκαναν και πάλι την εμφάνισή τους σε μια άσκοπη επίδειξη ανόητης "δύναμης". "Κρύφτηκαν" βεβαίως στην οδό Ιπποκράτους, τα "παιδιά" επιβολής της τάξης των 600 ευρώ, για να μην προκαλούν προφανώς τους συγκεντρωμένους πολίτες οι οποίοι διαδήλωναν ειρηνικά, χωρίς μάλιστα να χρειαστεί να αποκλείσουν γι' αυτό την οδό Βατάτζη.
Επτά συνολικώς συναυλίες του Μάριου Φραγκούλη πραγματοποιήθηκαν στην ακριτική Κάσο από το 2003 μέχρι και το 2009. Η καλύτερη, κατά την ταπεινή μου άποψη, ήταν η πρώτη. Αυτή δηλαδή που πραγματοποιήθηκε στο γραφικό λιμανάκι της Μπούκας τον Αύγουστο του 2003. Και ηταν η καλύτερη, παρ' όλο που υστέρησε, σε σχέση με τις επόμενες, από πλευράς οργάνωσης και τεχνικής υποστήριξης (φώτα, ηχητικά κ.λπ.). Ήταν η πρώτη, άλλωστε, και τέτοιου είδους ατέλειες και ελλείψεις ήταν δικαιολογημένες. Ο Μάριος είχε μαζί του σ' εκείνη την συναυλία τον Κρητικό τραγουδιστή Ανδρέα Σμυρνάκη, με τον οποίο έκανε ένα εκπληκτικό ντουέτο μετά το 1.05.50'' περίπου του βίντεο που ακολουθεί, ενώ στο πιάνο, όπως πάντα, ήταν ο Θοδωρής Οικονόμου και στην κιθάρα ο Παναγιώτης Μάργαρης.
Κείμενο - Φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
(Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Νέμεσις τον Ιούνιο του 1998.)
Ο ήλιος ο ηλιάτορας ανέτειλε το ανοιξιάτικο εκείνο πρωϊνό του Μάη πάνω από τον λόφο του Προφήτη Ηλία, λίγο έξω από τη Λιβαδειά, και έλουσε με φως τις ιερές πέτρες του μαντείου του Τροφωνίου και του ναού του Διός Βασιλέως, που πρόσφατα έβγαλε από τον προαιώνιο ύπνο τους η αρχαιολογική σκαπάνη ενός ιδιώτη!
Χώρος μυσταγωγικός και ιερός, το μαντείο του Τροφωνίου. Χώρος όπου έλαβε χώρα, σύμφωνα με μαρτυρίες, η τελική μυητική στέψη των Μακεδόνων βασιλέων Αμύντα, Φιλίππου και Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πράγματι, το περίφημο Ιερό διακρινόταν από μια μοναδική ιδιαιτερότητα, τόσο του χώρου όσο και ενός εκπληκτικού τυπικού, ενός συνταρακτικού λειτουργικού ακολουθίας. Ο συνδυασμός της λειτουργίας αυτών των στοιχείων είναι και ο αψευδής μάρτυρας της βασιλικής αναγόρευσης και ενθρόνισης.
Λαός ενωμένος ποτέ νικημένος δεν λένε; Ε, ορίστε! Η διαφορά είναι ότι, αν και τόσο κοντά στον πάτο του βαρελιού με τους φίλους μας τους Τούρκους, τους Αιγυπτίους και τους Βραζιλιάνους, εμείς δεν καταλαβαίνουμε τίποτε! Είμαστε βέβαια ενωμένοι, αλλά... μόνο στην παραλία, κάτω από τις ομπρέλλες και αραχτοί στις ξαπλώστρες. Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει κι' όποιος σας πει το αντίθετο, γυρίστε απ' την άλλη πλευρά και συνεχίστε την ηλιοθεραπεία σας. Ο πλανήτης θα συνεχίσει να γυρίζει και χωρίς εσάς...
Ο πρώην Διευθυντής Ειδήσεων της ΕΡΤ δημοσιογράφος Γιώργος Κογιάννης βγάζει τα άπλυτα στην φόρα.... Διορισμοί κουμπάρων Σαμαρά και συγκυβέρνησης.
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Διάβασα με ιδιαίτερη προσήλωση το άρθρο σας στην εφημερίδα «Καθημερινή» και αναρωτήθηκα: Γιατί ξαφνικά γίνατε τόσο σκληρός με τα ίδια τα «παιδιά σας» στα οποία εδώ κι ένα χρόνο παραδώσατε, εν λευκώ, την ΕΡΤ;
Ρωτάτε κύριε πρωθυπουργέ: «Μπορείς να κάνεις μεταρρυθμίσεις χωρίς να ξεβολευτούν οι βολεμένοι»;
Υποθέτω ότι αναφέρεστε σε εκείνους που βολέψατε είτε εσείς ο ίδιος, είτε οι συνοδοιπόροι και εταίροι σας στην κυβέρνηση. Αναφέρεστε, προφανώς, στους 30 - αργόμισθους στην πλειοψηφία τους - ειδικούς συμβούλους και Προσωπικό Ειδικών Θέσεων, που διορίσατε στην ΕΡΤ, από την πρώτη κιόλας μέρα της ανάληψης των καθηκόντων σας.
Γράφει ο Μπάμπης Κωνσταντάτος.
Υπάρχει, γενικώς, μια απορία: Γιατί όταν αγοράζουμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο η εργοστασιακή του μπαταρία κρατάει ίσως και 7 χρόνια, ενώ όταν την αντικαθιστούμε αισθανόμαστε πολύ τυχεροί όταν αυτή μπαίνει στον τρίτο της χρόνο; Σίγουρα μαγικά δεν υπάρχουν, αλλά ούτε και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τοποθετούν στα αυτοκίνητα που βγαίνουν σε παραγωγή μπαταρίες από άλλο… πλανήτη. Η εξήγηση υπάρχει και είναι απλή, την οποία, όμως, αν ρωτήσετε δεν θα σας την πουν. Ας δούμε, όμως, πρώτα τα είδη των μπαταριών.
Κέιμενο - Φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ήμουν στην παραλία της Καραθώνας εκείνο το Σαββατοκύριακο, όταν κάποια στιγμή πήρε το μάτι μου την περίεργη κατασκευή ενός trailer που ήταν κοτσαρισμένο σε ένα τριαξονικό camper με Ολλανδικές πινακίδες κυκλοφορίας. Με την άδεια του Ολλανδού κατόχου του τράβηξα μερικές φωτογραφίες και είχα μια σύντομη συζήτηση μαζί του. Πρόκειται για την ιδιοκατασκευή ενός κοντού trailer το οποίο μεταφέρει ένα σκούτερ. Ο λόγος που ο ιδιοκτήτης του camper αναγκάστηκε να καταφύγει σ' αυτή τη λύση και δεν τοποθέτησε το σκούτερ σε σχάρα, όπως συνηθίζεται, είναι γιατί η μεγάλη απόσταση μεταξύ του πίσω τροχού του camper και του κοτσαδόρου δεν επιτρέπει την ασφαλή μεταφορά φορτίου μ' αυτό το βάρος.
Τεχνική επιμέλεια : Ευθύμιος Κατσαρός.
Ρεπορτάζ - φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Όλοι έχουμε κατά καιρούς προβληματισθεί με τη μειωμένη απόδοση του ψυγείου που διαθέτει το αυτοκινούμενο τροχόσπιτό μας. Μειωμένη απόδοση η οποία παρουσιάζεται, κυρίως, όταν ο επιλογέας είναι στο αέριο. Και δεν είναι λίγες οι φορές που αστειευόμαστε, πειράζοντας ο ένας τον άλλον, εκθειάζοντας την ψυκτική κανότητα του δικού μας ψυγείου σε σχέση με τη "ντουλάπα" του γείτονα. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Γιατί τα εξωτερικά τοιχώματα του camper, στο ύψος των εξαερώσεων, μαυρίζουν και η μυρωδιά του αερίου είναι μερικές φορές έντονη; Γιατί υπάρχουν φορές που το ψυγείο μας, όταν καταναλώνει αέριο, δεν αποδίδει και δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια μονωμένη "ντουλάπα";
Το camping on board είναι, χωρίς αμφιβολία, ο δημοφιλέστερος τρόπος για να ταξιδεύσετε με το camper ή το τροχόσπιτό σας στην Ιταλία. Και είναι ο δημοφιλέστερος, όχι μόνο γιατί δεν αποχωρίζεστε τις ανέσεις του τροχόσπιτου ή του camper σας κατά την διάρκεια ενός τέτοιου ταξιδιού, αλλά και γιατί έχετε την δυνατότητα να διανυκτερεύσετε σ' αυτό, καταβάλλοντας τα χρήματα για την αγορά ενός απλού εισιτηρίου καταστρώματος! Σε γενικές γραμμές, όσοι σκοπεύετε να ταξιδεύσετε μ' αυτόν τον τρόπο στην Ιταλία, πρέπει να γνωρίζετε ότι :
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Το θέμα το οποίο θα τολμήσω να αναπτύξω σήμερα δεν ανήκει σ' αυτά στα οποία, ελαφρά τη καρδία, μπορεί κανείς να αναφερθεί αν δεν έχει παρελθόν πολλών χιλιομέτρων και ταξιδίων. Γιατί θυμόμαστε βεβαίως όλοι, ως νέοι οδηγοί, ότι ο ενθουσιασμός και η απειρία ήταν οι παράγοντες εκείνοι που δεν άφηναν το πόδι μας απ' το πετάλι του γκαζιού, με συνέπεια να επισκεπτόμαστε συχνότερα το βενζινάδικο και τους... φαναρτζήδες.