To ταξίδι του Ιωσήφ Παπαδόπουλου στην ακριτική Γαύδο με "Skipper 9.50 4U"
Μέχρι και πριν από δύο χρόνια τα ταξίδια έβγαιναν "στο φτερό". Αρκούσε και μόνο η σκέψη, ένας γρήγορος προγραμματισμός, μια σύντομη "περιπλάνηση" επί χάρτου, ο απαραίτητος έλεγχος και το φόρτωμα του φουσκωτού, φουλάρισμα του ρεζερβουάρ, και φεύγαμε! Δουλειές, κουτσά στραβά, υπήρχαν, ήταν και η τιμή της βενζίνης "λογική". Ενάμισυ λίτρο το μίλι έκαιγαν, πάνω κάτω, οι κινητήρες, αλλά το λίτρο ήταν στα 70 λεπτά. Όπερ, μεθερμηνευόμενο, έτσι για να το νοιώθω καλύτερα δηλαδή, 239 δραχμές! Τι θα μας σταματούσε λοιπόν; Το μυαλό μας; Αυτό ήταν, και είναι άλλωστε, συνεχώς φευγάτο! Οι εποχές όμως άλλαξαν και τα φουντάγια πήγαν... στις μάντρες. Εμείς κυνηγάμε τις ουρές μας, το άγχος και η ανασφάλεια για το αύριο περίσσεψαν, έγινε κι' η βενζίνη μέσα σε ένα χρόνο... ουίσκυ, επιεικώς στις 520 δρχ. το λίτρο (γιατί πιστεύω ότι κάνω καλά που δεν ξεχνάω τις δραχμές;), θέλει πολύ για να αράξει κανείς μπροστά στην οθόνη ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή;
Μου το έστειλαν και το προωθώ σαν ένα "περίεργο" σενάριο το οποίο, εάν μεν είναι υποθετικό, είναι ενδιαφέρον και διασκεδαστικό να το ακούει κανείς, εάν όμως είναι πραγματικό, φωτιά στα μπατζάκια μας, δεδομένης της ανυπαρξίας ικανών διαχειριστών της δημόσιας περιουσίας...
Σκέπτομαι πως πρέπει να είναι αλήθεια, γιατί απ' το δημοτικό μάς μάθαιναν ότι στη Θάσο υπήρχε χρυσός που (τότε) δεν είχαμε εξορύξει ακόμη, και ότι ποτέ δεν γίνεται διεκδίκηση μιας περιοχής αν δεν υπάρχει αρκετά μεγάλο οικονομικό κίνητρο (που να υπερκαλύψει τα έξοδα για την κατάκτησή της) όπως συμβαίνει τώρα με την Μακεδονία. Εξ άλλου, την ιστορία την έχω ακούσει κι από αλλού...
Ήταν εκεί (παρεμπιπτόντως) και φωτογράφισε ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Κάτω από μια ανυπόφορη ζέστη και άπνοια πραγματοποιήθηκε, τελικώς, την Κυριακή 30 Μαίου 2010 η παρουσίαση των φουσκωτών σκαφών που ανέλαβε να διοργανώσει ο Ο.Φ.Σ.Ε. στη μαρίνα του Φαληρικού Δέλτα, η οποία προσφάτως μετονομάστηκε σε Ναυταθλητική μαρίνα Καλλιθέας. Την εκδήλωση έθεσε υπό την αιγίδα του ο Δήμος Καλλιθέας ο οποίος, εδώ και μερικούς μήνες, έχει αναλάβει την διαχείριση της εν λόγω μαρίνας. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά και, προτού μιλήσουμε για τα φουσκωτά, ας δούμε σε τι μεταφράστηκε αυτή η "αιγίδα".
Χθες κατέβηκα στη μαρίνα του Φαληρικού Δέλτα αποφασισμένος να βγω απ' τη μιζέρια του γραφείου και της καθημερινής ρουτίνας και να "ξεσκουριάσω" το ιπτάμενο βαρκάκι μου. Με την ευκαιρία θα έδινα και το "παρών" στην παρουσίαση των φουσκωτών σκαφών που διοργανώθηκε εκεί με την βοήθεια του Ο.Φ.Σ.Ε. Όμως, τα πράγματα δεν ήρθαν όπως τα λογάριαζα. Το βαρκάκι αρνήθηκε πεισματικά να ξεκολλήσει απ' την επιφάνεια της θάλασσας, κι' εγώ έχασα όλη την καλή μου διάθεση. Και γιατί δεν κατάφερα να πετάξω, και γιατί κουβάλησα τόσους ανθρώπους στο Φάληρο για να πετάξουν κι' αυτοί μαζί μου...
Του κ. Παναγιώτη Τραϊανού.
Δραχμή. Μπροστά της η Αλ Κάϊντα είναι σαν το κοριτσάκι με τα σπίρτα!
Για να καταλαβαίνει κάποιος τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω του, θα πρέπει να μπορεί ν' αναλύει τα δεδομένα που αφορούν τον κόσμο αυτόν. Να μπορεί να καταλαβαίνει τι ακριβώς είναι αυτά που βλέπει. Να μπορεί ν' αντιλαμβάνεται τα παράδοξα, όταν αυτά υπάρχουν. Ποια είναι τα παράδοξα και τα περίεργα, που βλέπουμε σήμερα; Βλέπουμε τις εβραϊκές ηγεσίες των ευρωπαϊκών κρατών, όπως είναι ο Παπανδρέου, ο Σαρκοζί ή η Μέρκελ, ν' αναλαμβάνουν να ηγηθούν του "πολέμου" ενάντια στη διεθνή κερδοσκοπία. Με τη βοήθεια και τον συντονισμό της αμερικανικής FED του Εβραίου Μπενράκε ή της Κεντρικής Ευρωπαϊκής Τράπεζας του επίσης Εβραίου Τρισέ, κάνουν "πόλεμο" εναντίον της κερδοσκοπίας.
Οκτώ ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες φουσκωτών σκαφών πρόκειται να παρουσιάσουν την δουλειά τους στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Φαληρικού Δέλτα την Κυριακή 30 Μαίου 2010. Την παρουσίαση, η οποία είχε αρχικώς προγραμματισθεί για τις 9 Μαίου και είχε αναβληθεί, έχει θέσει υπό την αιγίδα του ο Δήμος Καλλιθέας και διοργανώνει ο Ο.Φ.Σ.Ε. Τα σκάφη θα εκτεθούν μέσα στο νερό και οι ενδιαφερόμενοι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να τα δουν και να τα δοκιμάσουν στο φυσικό τους περιβάλλον από τις 9 το πρωί της Κυριακής 30 Μαίου 2010.
Η επίσκεψή μας στην Κίναρο, πριν από δύο χρόνια, και η ενίσχυση των δύο και μοναδικών μονίμων κατοίκων του, του Μικέ και της Ειρήνης Κατσοτούρχη, με ένα πλαστικό βαρκάκι και μια εξωλέμβιο μηχανή "Tohatsu", προσφορά της εταιρείας "True North - Φ. Γκολφινόπουλος", μνημονεύεται με μια ένθετη φωτογραφία στο καινούργιο προσπέκτους της "Tohatsu" Ιαπωνίας.
Υπενθυμίζεται ότι στο δεκάμετρο καμπινάτο σκάφος "Olympic" του Στέφανου Στεφανίδη, εκτός βεβαίως από τον ίδιο, επέβαιναν η σύζυγός του Ντανιέλα, ο Μπάμπης Κωνσταντάτος και ο υπογράφων, ενώ δώρα και είδη πρώτης ανάγκης στους δύο ηρωϊκούς κατοίκους της Κινάρου είχαν προσφέρει μέλη του "Hellenic Rib Forum".