Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Κάποιοι άνθρωποι είναι θαρρείς γεννημένοι για να αξιοποιούν το ταλέντο τους και να ξεχωρίζουν. Κάποιοι μάλιστα από αυτούς κάνουν το χόμπυ τους επάγγελμα και αναγκάζουν τους άλλους να μιλούν με θαυμασμό γι' αυτούς και τα έργα τους. Τέτοιο ταλέντο είναι στον χώρο του ψαροντούφεκου ο Βασίλης Ζωνομέσης. Κρατούσε, θα έλεγε κανείς, ψαροντούφεκο στα χέρια του από την ημέρα της γέννησής του!
Πάει καιρός που τον πολιορκούσα να μου μιλήσει αλλά μια οι δουλειές του, μια τα δικά μου ταξίδια και μια ο κορωναϊός έκαναν τη συνάντησή μας να αναβάλλεται συνεχώς. Μπορεί να μην υπήρξαμε στενοί φίλοι με τον Βασίλη και να μην κάναμε παρέα, η εκτίμηση όμως και ο σεβασμός μου προς το πρόσωπό του και τον τρόπο με τον οποίο ασκούσε πάντα το χόμπυ του ήταν δεδομένα.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Κρύβει πολύ ταλέντο αυτή η μικρή και παράξενη πατρίδα. Ταλέντο και απίστευτη ομορφιά στο φυσικό της περιβάλλον. Ταλέντο και ρομαντισμό στο ανθρώπινο δυναμικό της. Και μπορεί μεν να υπάρχουν, όπως τα ζιζάνια στο οργωμένο χωράφι, Έλληνες που με τη συμπεριφορά τους ντροπιάζουν την Ελλάδα και την ιστορία της, υπάρχουν όμως και Έλληνες, όπως οι αδελφοί Σίμος και Ανδρέας Κυριακίδης, που με το αναμφισβήτητο ταλέντο τους τη σηκώνουν υπερήφανα στους ώμους τους ναυπηγώντας αρχαία ελληνικά πλοία σε μικρογραφία.
Ένα εκπληκτικό ταλέντο που ανακάλυψαν όμως σχετικώς αργά, όταν η κρίση της τελευταίας δεκαετίας στην οικοδομή άφησε τον Σίμο χωρίς δουλειά και τον εξουθένωσε. Θέλοντας τότε να γεμίσει τον νεκρό χρόνο του για να μην τρελαθεί, αποφάσισε να ναυπηγήσει μινιατούρες αρχαίων ελληνικών πλοίων, και όχι μόνο, μαθαίνοντας τα μυστικά της μικροναυπηγικής δίπλα στον Βαγγέλη Γριπιώτη. Τον δάσκαλό του, όπως συχνά τον αποκαλεί με ευγνωμοσύνη.
Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό, ότι λόγω των επικείμενων δυσμενών καιρικών συνθηκών, το δρομολόγιο του πλοίου μας Ε/Γ - Ο/Γ "ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ" αύριο Σάββατο 26/09/2020, τροποποιείται και διαμορφώνεται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
ΣΑΒΒΑΤΟ 26/09/2020
ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ 08:00 Αναχώρηση.
ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 09:50 Άφιξη.
10:30 Αναχώρηση.
ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ 12:20 Άφιξη.
Σε συνέχεια της απόφασης της κυβέρνησης να αναστείλει προσωρινά την διεξαγωγή όλων των εκθέσεων, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, οι διοργανωτές της έκθεσης ΝΑΥΤΙΚΟ ΣΑΛΟΝΙ αποφάσισαν την αναβολή της.
Σύντομα θα σας ενημερώσουμε για τις νέες ημερομηνίες διεξαγωγής.
Σας ευχόμαστε υγεία και καλές δουλειές !
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Τελευταίοι σταθμοί της πρόσφατης επίσκεψής μας στη μεγαλόνησο ήταν το Λαφονήσι και η Φαλάσαρνα. Είναι αλήθεια πως είχα περάσει στο παρελθόν από αυτές τις μαγικές γωνιές της Κρητης, αλλά δεν έτυχε ποτέ να τις δω και να τις απολαύσω από κοντά. Περνούσα πάντοτε βιαστικά γιατί προτεραιότητα είχε πότε η Παλιόχωρα και πότε η Γαύδος. Αυτή τη φορά κατάλαβα το λάθος μου.
Πιστέψαμε αρχικώς, πλησιάζοντας στο Λαφονήσι, ότι δεν θα βρίσκαμε ελεύθερο χώρο να παρκάρουμε το αυτοκινούμενο. Όμως, γρήγορα εμφανίστηκε μπροστά μας ο μεγάλος χώρο στάθμευσης λεωφορείων και τροχόσπιτων σε μικρή απόσταση από την παραλία. Και όχι μόνο ελεύθερος και άνετος χώρος στάθμευσης, αλλά και παροχή νερού! Δεν μπορούσαμε να βρούμε καλύτερο "άλλοθι" για να μείνουμε στο Λαφονήσι και να διανυκτερεύσουμε. Θα έλεγα μάλιστα ότι αν δεν μας πίεζε ο χρόνος να επιστρέψουμε στη βάση μας και να δούμε τα εγγόνια μας που τόσο μας είχα λείψει, θα μπορούσαμε και θα θέλαμε να μείνουμε στο εκπληκτικό αυτό μέρος πολύ περισσότερο.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Η ακτογραμμή της δυτικής Κρήτης που ξεκινάει από την πόλη των Χανίων, κατεβαίνει μέχρι την Παλιόχωρα, τη Χώρα Σφακίων και τη Γαύδο, περνώντας από τον Μπάλο, τη Φαλάσαρνα και το Ελαφονήσι, είναι ίσως από από τις πιο προικισμένες περιοχές της πατρίδας μας. Υπέροχες αμμουδιές και θάλασσες, που δεν υπάρχουν ούτε στα πιο τρελά όνειρα των κατοίκων των νησιών του Ειρηνικού, ενετικά κάστρα και γειτονιές που παραπέμπουν στον 13ο και 16ο αιώνα, εξαιρετική κουζίνα και άριστα οργανωμένες παραλίες που απευθύνονται σε τουρίστες με παχουλά πορτοφόλια.
Για τα Χανιά, και ιδίως την παλιά πόλη και το ενετικό λιμάνι της, τι να πρωτοπεί και τι να πρωτογράψει κανείς. Αρκεί στον επισκέπτη να περπατάει στα σοκάκια της πόλης, να απολαμβάνει την κίνηση στον παραλιακό πεζόδρομο ή να ρεμβάζει από τις καφετέριες τον φάρο και τα πλοιάρια που μπαινοβγαίνουν στο γραφικό λιμάνι της.
Υπενθυμίζω ότι τον Μάρτιο αυτού του έτους ο καρδιολόγος κ. Φαίδων Βόβολης είχε αναρτήσει στον λογαριασμό του στο facebook τις ανατρεπτικές σκέψεις και τα πιστεύω του επάνω στο θέμα του κορωναϊού. Σκέψεις που είχαν ενοχλήσει τότε τον ιατρικό σύλλογο Αθηνών που, ούτε λίγο ούτε πολύ, του είχε απαγορεύσει να εκφράζει δημοσίως αυτές τις σκέψεις του με το αιτιολογικό ότι ετίθετο σε κίνδυνο η δημόσια υγεία και ασφάλεια των πολιτών.
Είχα τότε επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με τον κ. Βόβολη και διαβάστε εδώ ποιο ήταν το αποτέλεσμα εκείνης της επικοινωνίας μου μαζί του : https://www.ribandsea.com/waves/4382-to-istoriko-mias-synentefksis-me-ton-kardiologo-k-faidona-vovoli-pou-den-egine-pote.html
Του Διονύση Ρηγόπουλου, Ph. D.
Συζητείται αυτές τις μέρες στη Βουλή η Κωδικοποίηση της Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με ειδικά κεφάλαια για τα Ανοικτά Δεδομένα και την Ψηφιακή Διαφάνεια. Περιλαμβάνει την «ολοκληρωμένη ρύθμιση όλων των θεμάτων που άπτονται της ψηφιακής διακυβέρνησης και ιδίως εκείνων που σχετίζονται με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) από τους φορείς του δημόσιου τομέα για τις ανάγκες της λειτουργίας τους» (Άρθρο 1). Το «Άρθρο 81 - Ανάρτηση οργανογράμματος και στοιχείων υπηρετούντων» αναπαράγει αυτολεξεί το Άρθρο 8 του Ν. 3861/2010 της Διαύγειας.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα διαρκέσει η 9η πανελλήνια έκθεση κεραμικών και γλυπτών στο επί της οδού Μεσολογγίου αρ. 5 κτίριο, στην Αθήνα. Η πρόσβαση είναι ανοικτή κάθε μέρα, από τις 6.30 το απόγευμα μέχρι τις 9.30 το βράδυ, και η πρόσβαση είναι ελεύθερη στο κοινό.
Διοργανωτής της ο κεραμίστας Γιάννης Παπανικολάου ο οποίος μου μίλησε γι' αυτή την προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από οκτώ χρόνια και έχει γίνει πια θεσμός. Ιδιαίτερα διαβασμένος ο κ. Παπανικολάου ερμηνεύει την ελληνική ιστορία με βάση την κεραμική τέχνη η οποία, όπως λέει, ξεκίνησε στην Ελλάδα 6.500 χρόνια πριν.