Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Ο καπετάν Παύλος Μαυριγιαννάκης στην "άγονη" γραμμή της Γαύδου.

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Ο καπετάν Παύλος Μαυριγιαννάκης στη βαρδιόλα του "Σαμαριά Ι". Κάθε φορά που ανεβαίνω στη γέφυρα ενός πλοίου επιθυμώντας να μιλήσω με τον καπετάνιο, δεν ξέρω ποιον και τι θα συναντήσω. Ευτυχώς, υπήρξε πάντοτε ανταπόκριση από την πλευρά του captain, με εξαίρεση μία φορά στη γραμμή της Αδριατικής και άλλη μία στο τοπικό καραβάκι που συνδέει τη Χίο με τα Ψαρρά. Δεν θέλησαν οι άνθρωποι να μιλήσουν, δικαίωμά τους. Αυτοί έχασαν, θέλω να πιστεύω. Ίσως φοβήθηκαν ότι είχαν να κάνουν με άλλον έναν αγενή "δημοσιογράφο", σαν αυτούς που δεν βάζουν γλώσσα μέσα στους ή σου χώνουν, θες δεν θες, το μικρόφωνο στο στόμα.

"Έλα να τα πούμε μόλις φύγουμε από την Αγία Ρουμέλη", μου είπε ο καπετάν Παύλος Μαυριγιαννάκης του "ΣΑΜΑΡΙΑ Ι" της "ΑΝΕΝΔΥΚ FERRIES" που εξυπηρετεί την "άγονη" γραμμή της νοτιοδυτικής Κρήτης και συνδέει, ανάλογα με την εποχή, την Παλαιόχωρα και τα Σφακιά με τη Σούγια, την Αγία Ρουμέλη και τη Γαύδο. Έτσι και έγινε.

Ο καπετάν Παύλος Μαυριγιαννάκης είναι ένας πολύ πρόσχαρος και επικοινωνιακός άνθρωπος. "Δώδεκα χρόνια στα ποντοπόρα και δεκαπέντε εδώ, στη γραμμή της Γαύδου, είναι αρκετά", λέει ο καπετάν Παύλος, και συμπληρώνει : "Καιρός να βγω στη σύνταξη και να ξεκουραστώ. Λέω να μη βγάλω αυτόν τον χρόνο στη γέφυρα του "Σαμαριά" και να βγω στη σύνταξη τον Οκτώβριο. Θα μου πεις τι σύνταξη θα πάρω εκεί που το κατάντησαν το Ν.Α.Τ. Πριν από μερικά χρόνια κανείς μας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα παίρναμε λίγα ψίχουλα σε σχέση με όλα αυτά τα χρήματα που πληρώσαμε στο ασφαλιστικό μας Ταμείο. Δεν γίνεται όμως άλλο να συνεχίσω να δουλεύω. Κουράστηκα. Είναι δύσκολη αυτή η δουλειά".

Τον ρωτώ ποια είναι η σχέση του με τους κατοίκους της Γαύδου κι' εκείνος απαντά : "Έχουμε πια μάθει ο ένας τον άλλον. Εμείς υπάρχουμε γιατί υπάρχουν κι' αυτοί. Αυτοί υπάρχουν γιατί υπάρχουμε εμείς! Έπαιξαν σημαντικό ρόλο πιστεύω τα δρομολόγια της ΑΝΕΝΔΥΚ στην ανάπτυξη της Γαύδου. Με τα δύο πλοία της εταιρείας μεταφέρονται, εκτός από τους κατοίκους και τους επισκέπτες, μηχανήματα για την κατασκευή των δρόμων και άλλα εφόδια που χρειάζεται το νησί και οι ακρίτες του. Ο κόσμος πάντως που ταξιδεύει σήμερα με τα πλοία δεν είναι πια αυτός που ήταν πριν από μερικά χρόνια. Άνθρωποι άναυτοι, οι περισσότεροι επιβάτες, δεν γνωρίζουν πώς πρέπει να συμπεριφερθούν στο πλοίο κατά την διάρκεια του ταξιδιού και αρκετές φορές δημιουργούνται προβλήματα". 

Στην ερώτησή μου αν του άρεσε περισσότερο τότε που ταξίδευε στον κόσμο με τα εμπορικά πλοία ή τώρα που εξυπηρετεί τη γραμμή της Γαύδου, ο καπετάν Παύλος απάντησε : "Κακά τα ψέματα. Τότε ήταν καλύτερα! Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω τον κόσμο και να δω μέρη εκπληκτικά. Εφτά περίπου φορές πέρασα από τον Πορθμό του Μαγγελάνου! Όταν δημιούργησα όμως οικογένεια θέλησα να επιστρέψω στην Ελλάδα. Εδώ πάντως αντιμετωπίζουμε καθημερινώς πολλά προβλήματα με τα λιμάνια, ο Θεός να τα κάνει λιμάνια! Όταν μάλιστα ο καιρός είναι κακός, υπάρχει πολύ άγχος στις προσεγγίσεις".

Ευχαριστούμε την "ΑΝΕΝΔΥΚ FERRIES" για την χορήγηση δωρεάν εισιτηρίων για δύο άτομα (80 ευρώ μετ' επιστροφής) και ευελπιστώ ότι την επόμενη φορά θα έχουμε την ίδια μεταχείριση και για το αυτοκινούμενο (225 ευρώ, μετ' επιστροφής, για μια απόσταση 32 ν. μιλίων!).

{youtube0AE-7EQNMaEyoutube}