«ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ «ΚΑΡΠΑΘΟΣ» («IMMACOLATA»).
Το μεσημέρι του Σαββάτου 15/2/2014 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Συλλόγου των απανταχού Αρκασιωτών Καρπάθου «Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ» στον Πειραιά, σύσκεψη παραγόντων των Καρπαθιακών και Κασιακών παροικιακών φορέων της Αττικής με πρωτοβουλία του Εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου Καρπάθου-Κάσου Μιχάλη Εμμ. Ερωτόκριτου και σκοπό να συζητηθεί η υλοποίηση της πρότασης που αφορά την επανάληψη του ταξιδιού του ιστορικού σκάφους «ΚΑΡΠΑΘΟΣ» («IMMACOLATA»), εν όψει της 70ης επετείου της πραγματοποίησης της ηρωϊκής Αποστολής Σωτηρίας προς την Αίγυπτο που αποφάσισε η ηγεσία του Επαναστατικού Απελευθερωτικού Κινήματος της Καρπάθου και της Κάσου το έτος 1944.
H LANE SEA LINES ενημερώνει το επιβατικό κοινό για την έναρξη των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ από την Παρασκευή 21/02/2014.
Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα δρομολογίων διαμορφώνεται ως εξής :
ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΑ ΑΝ.17:00 – ΚΥΘΗΡΑ (ΤΡΙΤΗ ΑΦ.00:05 – ΑΝ.00:25 )– ΚΙΣΣΑΜΟΣ (ΑΦ.04:15)
ΚΙΣΣΑΜΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗ (ΑΝ.07:30) – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ.09:30 – ΑΝ.09:40) – ΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ.11:30 – ΑΝ.11:50) – ΓΥΘΕΙΟ (ΑΦ. 14:25 – ΑΝ.15:30) – ΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ. 18:05 – ΑΝ. 18:25) – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ.20:15 – ΑΝ.20:25) ΚΙΣΣΑΜΟΣ ΑΦ. 22:25
ΚΙΣΣΑΜΟΣ ΠΕΜΠΤΗ (ΑΝ.18:00) – ΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ.21:50 – ΑΝ.22:10) – ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΑΦ.05:15)
ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΑΝ.17:00) – ΚΥΘΗΡΑ (ΣΑΒΒΑΤΟ ΑΦ.00:05 – ΑΝ.00:25) – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ.02:15 – ΑΝ.02:25) – ΚΙΣΣΑΜΟΣ (ΑΦ.04:25)
ΚΙΣΣΑΜΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗ (ΑΝ.18:00) – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ.20:00 – ΑΝ.20:10) – ΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ.22:00 – ΑΝ.22:20) - ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΑ (ΑΦ.05:15)
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κεντρικό Τμήμα Κρατήσεων της Εταιρείας στο τηλέφωνο 210 4197400 και με τα κατά τόπους κεντρικά λιμενικά ή συνεργαζόμενα πρακτορεία.
Σχολιάζει, χωρίς φόβο και πάθος, ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Καθώς ο κουτσοφλέβαρος φόρεσε τα καλοκαιρινά του και κάποιοι, έχοντες και κατέχοντες, έσπρωξαν τα σκάφη τους στις γλύστρες, είπα κι' εγώ να αφήσω για λίγο τη μνημονιακή μιζέρια και τους εθνοπροδότες και να μυρίσω λίγο καθαρό θαλασσινό αέρα, μέσα έστω από τις ειδήσεις που βγάζουν τα μέσα της μαζικής μας εξαθλίωσης.
Είδα λοιπόν και άκουσα προχθές, στις ειδήσεις του ΑΝΤ1, τον Θωμά Παναγιωτόπουλο να ανακοινώνει την απόφασή του να ταξιδεύσει μέχρι τις Αζόρες με ένα δεκάμετρο φουσκωτό σκάφος "Top Line" και δύο τετράχρονoυς θηριώδεις Suzuki. Ομολογώ ότι, στο άκουσμα και μόνο της είδησης, κάτι φτερούγισε μέσα μου, καθώς τέτοιου είδους ταξίδια στο απέραντο γαλάζιο ανέκαθεν με γοήτευαν και με ενθουσίαζαν.
Ζήλεψα, λοιπόν, δεν το κρύβω, και σκέφτηκα ότι θα ήθελα πολύ να συμμετάσχω σ' αυτό το ταξίδι σαν ένα, απλό έστω, μέλος του πληρώματος, αναπολώντας μάλιστα με νοσταλγία εκείνο τον αξέχαστο γύρο των Αζορών που είχαμε κάνει το 1996 οδηγώντας ένα από τα πανομοιότυπα πεντάμετρα Bombard που είχαν λάβει μέρος σ' εκείνο τον διεθνή off shore αγώνα : http://www.ribandsea.com/main/index.php/memo/507-2011-02-10-11-05-17
Πηγή : http://denx3.blogspot.gr/2014/02/blog-post.html
Της Νέδα Κανελλοπούλου
Επίκουρης καθηγήτριας Συγκριτικού Δημοσίου Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Η πολιτική ανυπακοή - civil disobedience - είναι μια θεωρία της πολιτικής φιλοσοφίας, που αναφέρεται στην άρνηση του πολίτη να υπακούσει ή να συμμορφωθεί με νόμο ή άλλη προσταγή της πολιτικής εξουσίας που θεωρεί ανήθικο, άδικο ή παράλογο, με σκοπό η πολιτική εξουσία να πειστεί ή να εξαναγκαστεί να καταργήσει ή να τροποποιήσει αυτόν τον νόμο ή την προσταγή.
Οι ρίζες αυτής της θεωρίας ανιχνεύονται ήδη στην «Αντιγόνη», που θάβει το αδελφό της παρά την απαγόρευση του Κρέοντα, επειδή αυτό της επιτάσσει η συνείδησή της. Η θεωρία μορφοποιήθηκε πάντως στα μέσα του 19ου αιώνα από τον Αμερικανό Henry David Thoreau και το δοκίμιό του "Πολιτική Ανυπακοή".
Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας το μεσημέρι της Κυριακής. Ένα φουσκωτό έκλεισε τον δρόμο!
Ο οδηγός ξεκίνησε από τον Βόλο για Αθήνα, έχοντας ένα φουσκωτό 8,5 μέτρων στο τρέιλερ. Όταν πέρασε την Στυλίδα και συγκεκριμένα στο 218 χλμ, λίγο πριν το "Μακεδονία", έγινε το κακό.
Ξαφνικά χωρίς να καταλάβει πώς και γιατί έχασε τον έλεγχο του τζιπ που οδηγούσε. Το βαρύ σκάφος ντεραπάρισε, ενώ το αυτοκίνητο έφερνε σβούρες μέσα στο οδόστρωμα.
Ευτυχώς εκείνη τη στιγμή δεν ακολουθούσε κάποιο άλλο όχημα και ευτυχώς που το φουσκωτό δεν βρέθηκε στο απέναντι ρεύμα, γιατί σίγουρα θα θρηνούσαμε θύματα.
Η κυκλοφορία για αρκετή ώρα στο ρεύμα προς Αθήνα γινόταν από τη μια λωρίδα με τη φροντίδα της τροχαίας μέχρι η οδική βοήθεια και ο γερανός να απομακρύνουν το όχημα και το σκάφος από την εθνική οδό.
Πηγή: http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/402791/varka-vgike-stin-ethniki-odo
AΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΚΑΣΟΣ-ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ
Ο Δήμαρχος και επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης ΚΑΣΟΣ-ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ, Δημήτρης Ερωτόκριτος, συγκάλεσε τα μέλη της για ν’ αποφασίσουν την παραπέρα πορεία της παράταξης και τη στάση της στις επερχόμενες Δημοτικές εκλογές.
Αποτιμώντας το έργο των τελευταίων ένδεκα χρόνων, εκτιμούμε πως η Κάσος έκανε πολλά βήματα με θετικό πρόσημο. Και τούτο παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες που δημιούργησαν τα μνημόνια των τελευταίων χρόνων με την έλλειψη μόνιμων δημοτικών υπαλλήλων, περικοπή κονδυλίων, πάγωμα των προσλήψεων κλπ, κλπ.
Επισημαίνει και καταγγέλει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Δεν παύουν να καταφθάνουν, μεταξύ των άλλων δεινών που μας βομβαρδίζουν καθημερινώς, τα μηνύματα για τα μικρά και μεγάλα προβλήματα του "νέου" λιμανιού της Κάσου. Προβλήματα τα οποία διαπιστώνω και ο ίδιος, κάθε χρόνο, όταν επισκέπτομαι το όμορφο αλλά ξεχασμένο αυτό ακριτικό νησί του νοτιοανατολικού Αιγαίου. Παλιά προβλήματα που παραμένουν άλυτα και άλλα που προστίθενται στα ήδη υπάρχοντα, για να επιδεινώσουν την κατάσταση και να αρχίσουν να προβληματίζουν έντονα όσους, εν πάση περιπτώσει, μπορούν και θέλουν να προβληματιστούν για το τι μπορεί να ακολουθήσει. Για το πού μπορεί να φθάσει αυτή η κατάσταση. Για το πότε θα υποχωρήσει κάποιο τμήμα του προβλήτα και μαζί του θα πέσει στη θάλασσα κάποιο αυτοκίνητο ή θα τραυματιστεί κάποιος επιβάτης.
Ελλιπής φωτισμός, κατεστραμμένα pillars, καθίζηση τμημάτων του προβλήτα, στα σημεία κυρίως που προσεγγίζει το πλοίο της γραμμής, επικίνδυνες ρωγμές και τρύπες, δίχτυα, αλιευτικός εξοπλισμός και σκουπίδια "ατάκτως ερριμένα" παντού, σε μια παράφραση της Ξενοφώντειας ρήσης.
«Όσο κι αν μπορεί να φανεί παράξενο, την αρχική αφορμή να γράψω το ποίημά μου την έδωσε η διαμονή μου στην Ευρώπη τα χρόνια του '48 με '51. Ήταν τα φοβερά χρόνια όπου όλα τα δεινά μαζί - πόλεμος, κατοχή, κίνημα, εμφύλιος - δεν είχανε αφήσει πέτρα πάνω στη πέτρα. Θυμάμαι την μέρα που κατέβαινα να μπω στο αεροπλάνο, ένα τσούρμο παιδιά που παίζανε σε ένα ανοιχτό οικόπεδο. Το αυτοκίνητό μας αναγκάστηκε να σταματήσει για μια στιγμή και βάλθηκα να τα παρατηρώ. Ήτανε κυριολεκτικά μες τα κουρέλια. Χλωμά, βρώμικα, σκελετωμένα με γόνατα παραμορφωμένα, με ρουφηγμένα πρόσωπα. Τριγύριζαν μέσα στις τσουκνίδες του οικοπέδου ανάμεσα σε τρύπιες λεκάνες και σωρούς σκουπιδιών. Αυτή ήταν η τελευταία εικόνα που έπαιρνα από την Ελλάδα. Και αυτή, σκεπτόμουν, ήταν η μοίρα του Γένους που ακολούθησε το δρόμο της Αρετής και πάλεψε αιώνες για να υπάρξει.
Πριν περάσουν 24 ώρες περιδιάβαινα στο Ουσί της Λωζάννης, στο μικρό δάσος πλάϊ στη λίμνη. Και ξαφνικά άκουσα καλπασμούς και χαρούμενες φωνές. Ήταν τα Ελβετόπαιδα που έβγαιναν να κάνουν την καθημερινή τους ιππασία. Αυτά που από πέντε γενεές και πλέον, δεν ήξεραν τι θα πει αγώνας, πείνα, θυσία. Ροδοκόκκινα, γελαστά, ντυμένα σαν πριγκηπόπουλα, με συνοδούς που φορούσαν στολές με χρυσά κουμπιά, περάσανε από μπροστά μου και μ' άφησαν σε μια κατάσταση που ξεπερνούσε την αγανάκτηση.
Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014 πραγματοποιήθηκε η ετήσια Γενική Συνέλευση του ΛΕΡιακού Ομίλου Σκαφών.
Αρκετή ήταν η προσέλευση των μελών του Ομίλου, τα οποία συνεδρίασαν για διάφορα θέματα που αφορούν τον Όμιλο, έγινε η κοπή της παραδοσιακής βασιλόπιτας και τέλος πραγματοποιηθήκαν οι έκτακτες αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Δ.Σ.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΤΟΥ ΣΤΕΦΕΝ ΜΙΛΛΕΡ ΣΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Μετάφραση από : http://history-of-macedonia.com/2009/03/01/archaeology-magazine-letter-to-the-editor-by-professor-stephen-g-miller/
Ο ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΞΕΣΚΕΠΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΟΥΣ.
Ο διάσημος Αμερικανός Καθηγητής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλευ Στέφεν Μίλλερ, με μνημειώδη επιστολή του, προς το επίσημο Περιοδικό του Αμερικανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου «Archaeology Magazine», ξεσκεπάζει τους σφετεριστές της Ιστορικής Αλήθειας και με αδιαμφισβήτητα επιστημονικά επιχειρήματα, καταρρίπτει απόλυτα τους ισχυρισμούς των Σκοπίων, περί του δήθεν δικαιώματός τους να αποκαλούνται «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και «ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ» !
Ειδικότερα, ο διάσημος Καθηγητής, με αφορμή προκλητικό άρθρο του Δημοσιογράφου Matthew Brunwasser για τα Σκόπια, υπό τον τίτλο "Letter From Macedonia: Owning Alexander", που δημοσιεύθηκε στο προηγούμενο τεύχος Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου του καταξιωμένου αμερικανικού περιοδικού «Archaeology», ανατρέπει με γραπτή επιστολή του το «θεμελιώδες ιδεολόγημα» των Σκοπίων, τεκμηριώνοντας πως η περιοχή εκείνη ήταν η Παιονία και πως δεν έχουν δικαίωμα άρα οι σημερινοί Σκοπιανοί κάτοικοί της, να αποκαλούν το κράτος τους «Μακεδονία», αλλά ούτε και τους εαυτούς τους «Μακεδόνες», όπως δεν μπορούν να το κάνουν λόγου χάρη και «οι Αιγύπτιοι»!