Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Καιρός να αναπνεύσουμε λίγο θαλασσινό αέρα, έστω και στην... ξηρά! Το "Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών" επανήλθε, μετά από τριετή ηχηρή απουσία, και πραγματοποιήθηκε από την 15η μέχρι και την 19η Οκτωβρίου 2014 στις εγκαταστάσεις του Δυτικού Αεροδρομίου Αθηνών, στο Ελληνικό. Επανήλθε εγκαταλείποντας τον γεωγραφικό προσδιορισμό "Αθηνών" και "διεθνές" - τον τελευταίο άλλωστε τίτλο ουδέποτε δικαιολόγησε - αλλά και την αρίθμηση. Από τα ολότελα όμως - και αναφέρομαι στα τρία προηγούμενα χρόνια - καλή κι' η Παναγιώταινα.
Αρκετός ο κόσμος που επισκέφτηκε πάντως την έκθεση, δεδομένου ότι η δίψα για θάλασσα και όνειρα ουδέποτε χάθηκε για τον Έλληνα. Το μεν πνεύμα πρόθυμο, ωστόσο, η τσέπη όμως... ρηχή. Αλλά και όσοι συμπατριώτες, λάτρεις της θάλασσας, βλέπουν με λαχτάρα ένα σκάφος και έχουν κάποια χρήματα στην άκρη, δύσκολα αποφασίζουν να τα διαθέσουν για να το αγοράσουν αντιμετωπίζοντας την ανασφάλεια του αύριο. Αν δεν λυθεί το πρόβλημα της κεφαλής, αν δεν συμμορφωθούν αυτοί που διοικούν και νομοθετούν, αν δεν αναθεωρήσουν την δολοφονική πολιτική τους απέναντι στην ελληνική κοινωνία, οι πολίτες θα συνεχίσουν να βλέπουν τη θάλασσα μόνο στα όνειρά τους και οι κατασκευαστικές και εισαγωγικές εταιρείες θα κατεβάζουν ρολλά, η μία μετά την άλλη.
Κάποιοι πάντως κατασκευαστές έδωσαν το παρόν, με μερικούς από αυτούς να καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες για να έχουν μια αξιοπρεπή παρουσία. Οι τιμές βεβαίως έχουν κατρακυλήσει στο ναδίρ, με δεκάμετρα φουσκωτά σκάφη να πωλούνται αντί 37.00 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι η αγορά τους θα έκλεινε κατά την διάρκεια της έκθεσης! Σαφής η προσπάθεια των κατασκευαστών να τζιράρουν, προκειμένου να πάρουν κάποιες αναπνοές και να αναβάλλουν για λίγο το λουκέττο, αδιαφορώντας συχνά αν θα καλύψουν το κόστος κατασκευής ή για το τι θα σκεφτούν οι εν δυνάμει αγοραστές για τις τιμές που τα ίδια σκάφη επωλούντο τέσσερα χρόνια πριν...
Υπήρξαν πάντως και περίπτερα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως αυτό της "BSK Marine" όπου, αντί πραγματικών σκαφών εξετέθησαν γιγαντοαφίσσα και μικρογραφίες του νέου "Skipper NC 95"! Έξυπνη επινόηση των Σταυρουλάκηδων οι οποίοι, με τον τρόπο αυτό, εξέθεσαν το νέο δημιούργημα της εταιρείας τους χωρίς να μπουν στη διαδικασία να μεταφέρουν σκάφος απ' την Κρήτη ή να δεσμεύσουν χώρο πολλών τετραγωνικών μέτρων ενώ, συγχρόνως, δημιούργησαν ένα περίπτερο που δεν είχε προηγούμενο!
Εντυπωσιακό, με τα ψυχεδελικά του χρώματα, το οκτάμετρο της "Olympic" του Λουλουργά, στολισμένο με τα κύπελλα που κατέκτησε ο ιδιοκτήτης του στο "πανελλήνιο" (τρόπος του λέγειν) πρωτάθλημα του οποίου ηγείται ο σύλλογος της Ρόδου.
Όμορφο το καινούργιο δεκάμετρο της "Bell Marine" του Πέτρου Πολλάτου, το οποίο εγκαταλείπει πλέον τους παραδοσιακούς πολυεστερικούς θαλάμους και υιοθετεί αεροθαλάμους από hypalon neoprene.
Στο περίπτερο της "Top Line" του Πέτρου Καπλέρη δέσποζε το εντυπωσιακό σκάφος με το οποίο ο Θωμάς Παναγιωτόπουλος και τα άλλα τρία μέλη του πληρώματός του επιχείρησαν προσφάτως με επιτυχία το ταξίδι στις Αζόρες. Ένα ταξίδι το οποίο θα προβληθεί δεόντως από το "Rib and Sea" με συνεντεύξεις, κείμενο, φωτογραφίες και βίντεο.
Σε γενικές γραμμές, πάντως, το φετινό Ναυτικό Σαλόνι δεν αντέχει ιδιαίτερης κριτικής. Ήταν φιλότιμη βεβαίως η προσπάθεια των διοργανωτών να τονώσουν το ενδιαφέρον του κόσμου, μια προσπάθεια η οποία θα εκτιμάτο περισσότερο εάν η είσοδος του κοινού ήταν ελεύθερη. Ας ελπίσουμε ότι το Ναυτικό Σαλόνι θα επανέλθει στο μέλλον στις παλιές καλές εποχές...