Βίντεο - Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος
Στον εκπληκτικό μαστρο Μιχάλη Φωκά έχω αναφερθεί και παλαιότερα. Την πολύ ενδιαφέρουσα εκείνη συζήτηση είχα αναρτήσει σ' αυτήν εδώ τη θεματική ενότητα του "Rib and Sea" : http://www.ribandsea.com/face/245-2010-01-25-11-52-57.html Αξίζει πραγματικά να διαβάσετε εκείνο το άρθρο, όσοι δεν το έχετε ήδη κάνει, και να απολαύσετε την βιντεοσκοπημένη λειτουργία των μικροσκοπικών κινητήρων του. Προχθές του τηλεφώνησα για να μάθω αν είναι καλά. Μεταξύ άλλων μου είπε ότι είχε μόλις ολοκληρώσει την κατασκευή δύο νέων μικροσκοπικών κινητήρων! Ενός δίχρονου δικύλινδρου, ο οποίος χωράει στην παλάμη του χεριού και για να λειτουργήσει χρειάζεται μείγμα απλής αμόλυβδης βενζίνης και λαδιού, και μιας οριζόντιας ατμομηχανής η οποία λειτουργεί, εναλλακτικώς, και με αέρα και παρέχει φως σε δύο λαμπτήρες!
Για 2η συνεχόμενη χρονιά η BLUE STAR FERRIES ψηφίστηκε ως «Η καλύτερη εταιρεία της χρονιάς» στα Ναυτιλιακά Βραβεία της Lloyd’s List.
Η υπευθυνότητα και η αξιοπιστία που διακρίνουν την πολύχρονη πορεία και τη συνεχή εξέλιξη της εταιρείας, διακρίθηκαν σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012 στην Αθήνα. Το βραβείο παρέλαβε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Attica Group, κος Σπύρος Πασχάλης. Η δρομολόγηση του ολοκαίνουργιου BLUE STAR DELOS στις γραμμές των Κυκλάδων το Νοέμβριο 2011 και του BLUE STAR PATMOS στη γραμμή Χίου-Μυτιλήνης τον Ιούλιο 2012, επιβεβαιώνουν τη συνέπεια του Ομίλου ATTICA GROUP, που διαθέτει στόλο 14 πλοίων με μέσο όρο ηλικίας μόλις 10 ετών αλλά και τη συμβολή του στην ανάπτυξη των νησιών μας.
Γράφει ο Γιώργος Βαξεβανίδης.
Ήταν μια φωτογραφία του Ιωσήφ Παπαδόπουλου που ξύπνησε τις μνήμες. Κι' αυτές γύρισαν λίγα χρόνια πίσω. Τότε που το «Ιεράπετρα» έκανε την άγονη γραμμή.
Περασμένα μεσάνυχτα στο σαλόνι του πλοίου. Κουτσοπίναμε με το γέρο ποντοπόρο καπετάνιο, που απόσωσε τα χρόνια της θάλασσας και γύριζε, απόμαχος πια, στο νησί του, την Κάσο. Κι' ήρθε ο λόγος στην επιλογή του για το δύσκολο επάγγελμα του ναυτικού. «Εκείνα τα χρόνια, λέει, σαν τέλειωνες το γυμνάσιο, οι επιλογές στο νησί μας ήταν λίγες. Στα χωράφια ή στη θάλασσα. Διάλεξα τη θάλασσα. Ήμουν βλέπεις παιδί και μέσα μου ζούσαν μνήμες από τις ιστορίες των παλιών θαλασσινών για ταξίδια μακρινά, για χώρες εξωτικές, για περιπέτειες.
Ενημερωτική επιστολή του ΣΕΚΑΠΛΑΣ ΠΕΕΥ προς τα μέλη του.
ΘΕΜΑ : Ετήσια αντικειμενική δαπάνη (τεκμήριο) με βάση την κυριότητα ή κατοχή σκάφους αναψυχής.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Στη συνέχεια προγενέστερης, για το ίδιο θέμα, αλληλογραφίας, σας ενημερώνουμε ότι αύριο 11/12/12 κατατίθεται στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων το σχέδιο νόμου με τίτλο «Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος».
Του δημοσιογράφου Γιώργου Βαξεβανίδη (αναδημοσίευση από την διαδικτυακή εφημερίδα "Η Νέα Φωνή της Κάσου" http://kasosnews.wordpress.com/).
Πισωγυρίσματα στις στράτες του χρόνου έκαναν κάποτε μονάχα οι μνήμες. Η ζωή προχωρούσε μπροστά. Και ήταν τέτοιοι οι ρυθμοί, που ήταν αδύνατο να την προλάβεις κι' έλεγες πως έμεινες πίσω. Αυτή την αίσθηση είχα όταν παλιότερα μου μίλησε ένας φίλος για τον «γερασμένο» υπολογιστή του. Κι' όταν τον ρώτησα πότε τον αγόρασε, απάντησε: "Πρόπερσι". Μια φωτογραφία όμως, που είχε την καλωσύνη να μου στείλει ο Μιχάλης Σκουλιός, μ’ έβαλε σε βαθειά περισυλλογή. Ήταν η φωτογραφία ενός σαλεπιτζή.
Κείμενο και φωτογραφίες : Αρχιμήδης Τουσμάνωφ.
Ήταν χαράματα Σαββάτου όταν ακούστηκε το πιο χαρούμενο ξυπνητήρι της χρονιάς. Το εγερτήριο των καλοκαιρινών διακοπών! Ένα ταξίδι που προγραμματιζόταν όλο τον χειμώνα, όλες αυτές τις βαρετές ώρες που έβλεπα το φουσκωτό να κοιμάται σκεπασμένο στον κήπο, όλες αυτές τις ώρες που δεν έμπαινε πελάτης στο φαρμακείο, όπου δουλεύω, σκυμμένος πότε πάνω από χάρτες, χαζεύοντας λιμανάκια, είτε μετρώντας μίλια στο ναυτικό χάρτη που έχω περάσει στο κινητό μου.
Καθώς έβλεπα να κυλά γρήγορα το ποτάμι κι' αυτής της χρονιάς, ένοιωθα πως μου έλειπε ένα (τουλάχιστον) ακόμη ταξίδι. Αφ' ενός μεν για να ικανοποιήσω, για άλλη μια φορά, το ασίγαστο πάθος μου να επισκέπτομαι τις μικρές ξεχασμένες πατρίδες του Ελληνικού Αρχιπελάγους, αφ' ετέρου για να εκμεταλλευτώ, ελλείψει πια φουσκωτού σκάφους, τα δωρεάν εισιτήρια που μου παρέχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες που προβάλλονται σ' αυτό το διαδικτυακό περιοδικό. Καθώς έμαθα λοιπόν πως η "Blue Star Ferries" ταξίδευε μέχρι το απώτατο άκρο του ελληνικού χάρτη προς νότον και ανατολικά, αναθάρρησα και η σκέψη μου πλημμύρισε με εικόνες ανείπωτης ομορφιάς.
Περισσότερα όμως θα διαβάσετε και θα δείτε εδώ : http://www.ribandsea.com/main/index.php/travels/1122-sto-kastellorizo-me-camper-kai-iptameno-fouskoto
Σας ενημερώνω ότι για το χαράτσι της ΔΕΗ εκδόθηκε απόφαση η οποία κρίνει την αντισυνταγματικότητα του Νόμου, γεγονός, πολύ σημαντικό για τον κόσμο. Τον Ιανουάριο του 2012 κατέθεσα αίτηση για 63 άτομα (συν εμένα) ζητώντας να απαγορευθεί στη ΔΕΗ η διακοπή του ρεύματος, λόγω αντισυνταγματικότητας του Νόμου και όχι λόγω αδυναμίας πληρωμής. Εκδόθηκε προσωρινή διαταγή, η οποία απαγόρευε την διακοπή στις 21/2/2012 (πριν βγει το Σ.τ.Ε. και αποφανθεί για το θέμα). Ορίσθηκε δικάσιμος η 4/7/2012, οπότε και συζητήθηκε η αίτησή μας και εκδόθηκε στις 5/11/2012 η υπ. αριθμ. 11099/5.11.2012 απόφαση του Μον. Πρωτ. Αθηνών, με την οποία απαγορεύεται η διακοπή του ρεύματος επί ποινή καταβολής 1.000 ευρώ για κάθε παράβαση της απόφασης. Η απόφαση επί λέξει αναφέρει: