Κείμενο - Φωτογραφίες - Βίντεο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος
Μουσική επένδυση βίντεο : Γιώργος Ρήγος
Είχαμε κάποτε προσεγγίσει τη Θηρασιά, με το φουσκωτό σκάφος μας, καθώς επιστρέφαμε από την Κάσο στην Ανάβυσσο. Δεν είχαμε όμως τον χρόνο τότε να αποβιβαστούμε και να εξερευνήσουμε τον ήρεμο αυτό παράδεισο που ζει στη σκιά της πολύβουης Σαντορίνης, της οποίας αποτελούσε, στο μακρινό παρελθόν, δικό της κομμάτι.
Έτσι, όταν φθάσαμε ξημερώματα του Λαζάρου με το "Πρέβελης" στον Αθηνιό, χάρις στα εισιτήρια που μας παρέχει η "ΑΝΕΚ LINES", η πρώτη μας σκέψη ήταν να δούμε με ποιο τρόπο θα περνούσαμε με το camper στη Θηρασιά. Δεν αργήσαμε να βρούμε άκρη και να κλείσουμε τα εισιτήρια για το επόμενο βράδυ με το πλοίο "Aqua Spirit" της "Nel Lines", που συνδέει τη Σαντορίνη με τα γύρω νησιά. Τέσσερα ευρώ το μέτρο για το camper, συν δύο ευρώ το άτομο και άλλα τόσα για την επιστροφή. Έτσι είναι αυτά τα πράγματα. Φθάσαμε τσάμπα στη Σαντορίνη από τον Πειραιά, αλλά για να επισκεφτούμε τη Θηρασιά, που βρίσκεται σε απόσταση... ενός τσιγάρου από τον Αθηνιό, πληρώσαμε 64 ευρώ! Αργότερα βέβαια μάθαμε ότι αυτός ήταν και ο πιο οικονομικός τρόπος, δεδομένου ότι η "παντόφλα" που εκτελεί το ίδιο δρομολόγιο και επιδοτείται, χρεώνει το camper προς πέντε ευρώ το μέτρο!
Τα Ποσειδώνια παρουσιάζουν το επίσημο πρόγραμμα Συνεδρίων και Σεμιναρίων.
Οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι της παγκόσμιας ναυτιλίας συζητούν νέες τάσεις και προσφέρουν διορατική ματιά στο μέλλον της βιομηχανίας.
Μερικά από τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θα συζητηθούν σε μια σειρά συνεδρίων, διασκέψεων και σεμιναρίων στην φετινή Έκθεση των Ποσειδωνίων, το πιο σημαντικό ναυτιλιακό γεγονός στον κόσμο.
Κυβερνητικοί εκπρόσωποι, αναλυτές του κλάδου, χρηματοδότες, πλοιοκτήτες και εκθέτες από 93 χώρες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα Συνεδρίων και Σεμιναρίων των Ποσειδωνίων, αναλύοντας μελλοντικές τάσεις και τις προβλεπόμενες εξελίξεις στους διάφορους ναυτιλιακούς τομείς καθώς εκθέτες και επισκέπτες θα συναντώνται στα 50.000 τμ εκθεσιακού χώρου του Athens Metropolitan Expo προς αναζήτηση νέων επενδυτικών ευκαιριών.
Πηγή : http://www.thegreeneyereport.blogspot.gr/2014/04/blog-post_26.html?m=1
Μία αλυσσίδα θα δημιουργηθεί αύριο (σήμερα) από τα Σφακιά μέχρι και τη Γαύδο, που θα αποτελείται από φουσκωτά, αλιευτικά σκάφη και επιβατικά. Η κίνηση αυτή θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή του Θωμά στις 27 Απριλίου, ημέρα δηλαδή που θα γίνει και η πρώτη υδρόλυση εν πλω. Πρόκειται για μία απόσταση περίπου 20 ναυτικών μιλίων όπου ουσιαστικά θα απαγορεύσουν τη διέλευση στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στα Σφακιά και τη Γαύδο.
Την αλυσίδα οργανώνουν τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Χανίων σε συνεργασία των κατοίκων των Σφακίων και του Παγκρήτιου Όμιλου Φουσκωτών Σκαφών, καθώς και ψαράδων. Χιλιάδες κάτοικοι Κυθήρων και Κρήτης αλλά και εκατοντάδες ακτιβιστές απ' όλη τη χώρα θα σχηματίσουν αύριο (σήμερα) ένα κομβόϊ με αλιευτικά σκάφη ενάντια στην υδρόλυση των χημικών όπλων της Συρίας ανοικτά της Κρήτης, προκειμένου για άλλη μία φορά να δηλώσουν την αντίθεση τους στην διαδικασία αυτή.
Η συμβολική γραμμή παρεμπόδισης της διέλευσης των πλοίων που μεταφέρουν τα τοξικά υλικά θα ξεκινήσει αύριο από τα Σφακιά. Ενώ απουσιάζουν αισθητά τα media από τη στιγμή, που χιλιάδες άνθρωποι διαμαρτύρονται στους δρόμους ή εν πλω. Σήμερα (χθες) Σάββατο οι κάτοικοι των Κυθήρων υποδέχονται από τον Πειραιά το σκάφος «Αγιος Νικόλαος», ώστε να συνεχίσουν μαζί του το μακρύ ταξίδι μέχρι την Κρήτη.
Αγαπητέ κύριε διευθυντά.
Η αδιάλειπτα ιλιγγιώδης βύθιση της Ελληνικής κοινωνίας μονόμπρατσα προς τον σκοτεινό πάτο εις τον οποίο ενεδρεύουν τα πλέον ταπεινά μας ένστικτα, με αφορμή (και όχι αιτία) την οικονομική κρίση, δημιούργησε ευκαιρίες. Σήμερα που η ανθρώπινη αξιοπρέπεια αποτελεί στόχο, πανταχόθεν βαλλόμενη, τώρα που ο αγωγός του ζωώδους παρελθόντος μας, ο οποίος έως τώρα εύρισκε ανακουφιστική διέξοδο προς την αλόγιστη κατανάλωση αγαθών, ταπώθηκε, όλα τα ζέοντα λύματα της ψυχής μας, οδηγήθηκαν και σερφάρουν δύσμορφα, στον αφρό της καθημερινότητας. Οι άνθρωποι, τώρα, αποκαθηλώνουν τους ιδρυτικούς τους μύθους και γίνονται, σιγά - σιγά, πιο στοχαστικοί μπροστά στις εικόνες τους, αμφισβητώντας παράλληλα τις εξιδανικεύσεις τους. Τοιουτοτρόπως, η δημιουργηθείσα κοινωνία βαρβάρων και βανδάλων, προσπαθεί να διακρίνει αμυδρές αχτίδες φωτός ως παρηγοριά και ελπίδα, οι οποίες, έτσι ή αλλιώς, είναι εγγεγραμμένες ανεξίτηλα στα κύτταρα της τέχνης.
Σημαντικό άρθρο του Ν. Μπογιόπουλου για την Θράκη.
Πηγή : http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2014/04/blog-post_7380.html#.U1zqJ1fdy8C
Δημοσιεύτηκε στο enikos.gr
Πρώτο: Στη Θράκη υπάρχει μουσουλμανική μειονότητα. Δεν υπάρχει καμία «τουρκική» μειονότητα. Τελεία. Και παύλα!
Δεύτερο: Είναι ακριβώς η τριχοτόμηση της εθνοτικής καταγωγής της μειονότητας (Τουρκογενείς, Πομάκοι, Τσιγγάνοι) που καθόρισε και το θρησκευτικό της προσδιορισμό ως μουσουλμανικής, με τη Συνθήκη της Λοζάνης. Η δε Συνθήκη της Λοζάνης αποτελεί αυτό που θα λέγαμε «ακρογωνιαίο λίθο» στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου για την απόκρουση από την Ελλάδα αιτιάσεων που εγείρονται από τρίτους. Όποιος επιχειρεί να ξηλώσει κάποιον «πόντο» από τη Συνθήκη της Λοζάνης επαπειλείται το ξήλωμα όλης της «κάλτσας». Συνεπώς με την Συνθήκη της Λοζάνης δεν «παίζουμε». Ούτε επιτρέπουμε σε άλλους να «παίζουν». Τελεία. Και παύλα!
Ρεπορτάζ : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Τους αγώνες της Όλγας Γεριτσίδου και της κόρης της Τάνυας, εναντίον αυτών που έχουν οδηγήσει τη χώρα στο σημερινό αδιέξοδο, τους έχω προβάλει και παλαιότερα μέσω του "Rib and Sea" : http://www.ribandsea.com/main/index.php/face/1037-olga-kai-tanya-geritsidou-dystyxos-athoothikan
Σήμερα συνάντησα τις δύο γυναίκες στο Α.Τ. Κηφισιάς όπου πήγαν να καταθέσουν μήνυση εναντίον της Διευθύντριας του Υποκαταστήματος της Δ.Ε.Η. Κηφισιάς, κυρίας Λυδίας Μπαρτζώκα, η οποία αγνόησε σχετική δικαστική απόφαση υπέρ της Όλγας Γεριτσίδου και αρνήθηκε να κάνει την επανασύνδεση της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος, την οποία (παροχή) διέκοψε τον Φεβρουάριο του 2013 αναγκάζοντας τις δύο γυναίκες να καλύπτουν τις απαραίτητες ανάγκες τους σε ηλεκτρική ενέργεια πότε με την χρήση μιας φορητής γεννήτριας και πότε με κεριά!
Πηγή : http://tourkikanea.gr/2014/04/sabiha-4/
Η επίθεση και οι συκοφαντίες που δέχθηκα με αφορμή την υπόδειξή μου ως υποψηφίας ευρωβουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, δεν με ξαφνιάζουν. Από τη στιγμή που οι γυναίκες Ρομά του Δροσερού αποφασίσαμε να αγωνιστούμε για τη μόρφωση και τη βελτίωση της ζωής των παιδιών μας, πριν από οκτώ περίπου χρόνια, δεχτήκαμε τις πιο εξωφρενικές επιθέσεις από πολλές πλευρές του τύπου, τουρκικού και ελληνικού, αλλά και των τοπικών αρχών της πόλης και του νομού.
Παρόλα αυτά δεν μετανιώνουμε που χάρη στο εκπαιδευτικό έργο που προσφέραμε υπερτριπλασιάστηκε ο αριθμός των Ρομά μαθητών και μειώθηκε δραστικά η σχολική διαρροή μεταξύ των μαθητών μας. Βοηθήσαμε έτσι στην δημιουργία και δεύτερου δημοτικού σχολείου καθώς και γυμνασίου.
Ρεπορτάζ - Κάμερα : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Όταν αποφασίσαμε να περάσουμε από τον Αθηνιό της Θήρας στη Θηρασιά δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα γινόμουν, για άλλη μια φορά, μάρτυς της απίστευτης μεταχείρισης που επιφυλάσσουν οι ταγοί της εξουσίας και τα τσιράκια τους στους λιγοστούς κατοίκους των μικρών νησιών του Αιγαίου που επιμένουν, σε πείσμα της αδιαφορίας και της αμνησίας των κυβερνώντων, να παραμένουν στις εστίες τους. Αναπόφευκτες βέβαια εμπειρίες όταν κανείς επιλέγει να επισκέπτεται τις ξεχασμένες μικρές πατρίδες του Αιγαίου και δεν μπορεί, βλέποντας τη γαϊδουριά (ζητώ συγγνώμη από τα συμπαθή τετράποδα) των διοικούντων, να μένει αδιάφορος.
Αυτή τη φορά έμελλε να είναι το ευαίσθητο θέμα της Υγείας πάνω στο οποίο ο διορισμένος (από ποιον άραγε και με ποια αμοιβή;) Πρόεδρος του Κέντρου Υγείας Θήρας Γιάννης Λαμπράκης θα δοκίμαζε τις διπλωματικές του ικανότητες και την αντοχή των κατοίκων της Θηρασιάς. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Μπορεί ο Δήμου να πιστεύει ό,τι θέλει για το Άγιο Φως; Φυσικά! Μπορεί ο Αμβρόσιος να πιστεύει και εκείνος ό,τι θέλει; Φυσικά! Μπορεί και ο ένας και ο άλλος να λένε δημόσια την άποψή τους; Φυσικά! Μπορούν αυτό να το κάνουν 365 μέρες τον χρόνο, όποτε τους έρθει; Φυσικά!
Αυτά τα ερωτήματα ούτε καν τίθενται σε ένα πολιτισμένο κράτος. Το ότι γίνονται θέμα στην Ελλάδα του 2014, σημαίνει ότι θέλουμε πολύ δρόμο ακόμη μέχρι να φτάσουμε στην εποχή του Διαφωτισμού. Σε μια πολιτισμένη κοινωνία, ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει και να το εκφράζει δημόσια. Κι αν η άποψη του Δήμου αισθάνεσαι ότι σε προσβάλλει; Συγγνώμη, αλλά είναι δικό σου πρόβλημα! Σε ένα ελεύθερο κράτος, θα μάθεις να ακούς και απόψεις που θεωρείς προσβλητικές. Σκέφτηκες πόσο προσβλητική είναι για τον Δήμου η άποψη του Αμβρόσιου ότι θα πάει στην κόλαση και θα καίγεται στο αιώνιο πυρ ή για τους εργαζόμενους του ΣΚΑΙ η άποψη του Πειραιώς ότι το ντοκιμαντέρ που έπαιξαν το δημιούργησε ο… διάβολος;
Επικήδειοι.
Χριστός Ανέστη λοιπόν. Όπως κάθε Πάσχα, άλλωστε, εδώ και 2014 χρόνια. Εμείς να δούμε πότε θα αναστηθούμε! Παράξενο, πάντως, αλλά εμένα κάτι τέτοιες αναστάσιμες ημέρες με γυροφέρνει η ιδέα του θανάτου. Και, ανάμεσα στα άλλα που με προβληματίζουν, αναρωτιέμαι: Είναι τελικώς ο θάνατος το μεταβατικό στάδιο σε μια άλλη ζωή; Είναι ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή; Είναι μήπως το αναγκαίο κακό; Είναι το μαύρο απέναντι στο άσπρο της ζωής και ο εκφραστής της ισορροπίας των αντιθέσεων; Ό,τι και αν είναι, κάποτε έρχεται, τόσο για τους ηθικούς όσο και για τους ανήθικους. Τόσο για τους φτωχούς και τους πλούσιους, όσο και για τους έξυπνους, τους βλάκες, τους τροϊκανούς και τα ντόπια τσιράκια τους.
Αναρωτιόμουν,ανέκαθεν, χωρίς ικανοποιητική απάντηση, γιατί άραγε όλοι οι επικήδειοι λόγοι που εκφωνούνται μετά θάνατον είναι ύμνοι στον λατρευτό, ικανό και υπόδειγμα ηθικής μακαρίτη, αφού εκ των πραγμάτων ούτε λατρευτός, ούτε ικανός, ούτε υπόδειγμα ηθικής μπορεί να ήταν όσο ζούσε γι' αυτούς που καθυστερημένα τον εκθειάζουν; Φιλοφρόνηση κατόπιν εορτής; Ποιο θα είναι όμως το όφελος του μακαρίτη αφού δεν θα ζει να την ακούσει; Τύψεις συνειδήσεως του εκφωνούντος τον επικήδειο απέναντι στον νεκρό για όσα ενδεχομένως του έκανε όσο ζούσε; Ανώφελο! Ο μακαρίτης πήρε μαζί του την πίκρα για την αχαριστία όσων ευεργέτησε.