Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

stories

Το θράσος, η αυθάδεια, η αναίδεια και της δικαστικής εξουσίας ως δείγμα ακραίας αντικοινωνικής συμπεριφοράς και αμορφωσιάς.

Γράφει ο Σωτήρης Καλαμίτσης.

xeftilaΠρο ημερών μου εδιηγείτο φίλος τις περιστατικό από πολυκατοικία στο Λουτράκι. Οι παραθερίζοντες ένοικοι παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους στην πυλωτή, όπου δεν υπάρχουν διακριτές και εξατομικευμένες θέσεις στάθμευσης. Είθισται, λοιπόν, να αφήνει καθένας ένα σημείωμα με το τηλέφωνό του, ώστε, αν εμποδίζει κάποιο άλλο αυτοκίνητο, να του τηλεφωνούν, για να κατέβει και να μετακινήσει το όχημά του. Η μόνη που αρνείται  να το πράξει είναι μία ένοικος, η οποία στις ευγενικές  παρακλήσεις των λοιπών ενοίκων απήντησε με περισσή θρασύτητα: «Είμαι εισαγγελεύς Εφετών και μη με ενοχλείτε». Δυστυχώς η ιδιότης τής κυρίας [τρόπος του λέγειν] εισαγγελέως δεν επέτρεψε στους λοιπούς να της απαντήσουν «χεστήκαμε» και να την αναφέρουν στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας, όπου η κερία υπηρετεί. Διότι αναλογίζονται, τί θα μπορούσε να συμβεί, αν έπεφταν στα χέρια της. Έτσι, λοιπόν, η κακώς εννοούμενη συναδελφική αλληλεγγύη μεταξύ και των δικαστικών λειτουργών εκτρέφει τον ραγιαδισμό και διαιωνίζει την αυθάδεια οποιασδήποτε εξουσίας, από τον τελευταίο ανθυποκλητήρα μέχρι την τελευταία εισαγγελέα Εφετών.

Περισσότερα...

Γιατί οι γυναίκες δεν πρέπει να χορεύουν ζεϊμπέκικο.

Με αφορμή κάποιες βιντεο-αναρτήσεις στο φατσοβιβλίο, αλλά και κάποιες τηλεοπτικές εκπομπές, όπου χαριτωμένες δεσποινίδες και κυρίες επιδεικνύουν το χορευτικό ταλέντο τους στο ζεϊμπέκικο, θέλησα δια στόματος Διονύση Χαριτόπουλου να βάλω κάποια πράγματα στη θέση τους.

Το κείμενο δημοσιεύτηκε πριν από πολλά χρόνια στην εφημερίδα «Τα Νέα» και το υπογράφει ο Διονύσης Χαριτόπουλος. Το προσυπογράφω σε όλη του την έκταση.

Ιωσήφ Παπαδόπουλος

Ο βαρύς θρήνος του μοναχικού αυτού χορού.

zeibekikoΕίναι ένα κείμενο που αρχικά φαίνεται ότι μειώνει τις γυναίκες αφού λέει ότι «δεν πρέπει να χορεύουν ζειμπέκικο», ωστόσο επιχειρηματολογεί γιατί δεν πρέπει να χορεύουν τον μοναχικό αυτό χορό

Το ζεϊμπέκικο δύσκολα χορεύεται. Δεν έχει βήματα· είναι ιερατικός χορός με εσωτερική ένταση και νόημα που ο χορευτής οφείλει να το γνωρίζει και να το σέβεται. Είναι η σωματική έκφραση της ήττας. Η απελπισία της ζωής. Το ανεκπλήρωτο όνειρο. Είναι το «δεν τα βγάζω πέρα». Το κακό που βλέπεις να έρχεται. Το παράπονο των ψυχών που δεν προσαρμόστηκαν στην τάξη των άλλων.

Περισσότερα...

Αιποιταιλεικώ κράτως Νο 2

Γράφει ο Σωτήρης Καλαμίτσης.

apodeixi2Σε νυκτερινό, λέει, [πολιτιστικό κατά Ευάγγελο Γιαννόπουλο] κέντρο, λέει, της Μυκόνου, εφοριακοί, λέει, επεχείρησαν να επιδώσουν πράξη σφράγισης του κέντρου λόγω φοροδιαφυγής [μη έκδοσης αποδείξεων]. Πλην, εμποδίσθηκαν, λέει, από τους μπράβους, με το μπαρδόν φουσκωτούς άνδρες του προσωπικού ασφαλείας, με αποτέλεσμα, λέει, να επικοινωνήσουν οι εφοριακοί με τον προϊστάμενό τους, ο οποίος επικοινώνησε, λέει, με τον Ανεξάρτητο Διοικητή τής Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ. Πιτσιλή, ο οποίος δεν αντικαταστάθηκε, σε αντίθεση με την κ. Θάνου, καίτοι μη προσκείμενος στην κυβέρνηση, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει με τον προσκείμενο στην κυβέρνηση κ. Ζαγορίτη της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή», καθότι ο κ. Πιτσιλής πρόσκειται στην τρόικα, με το μπαρδόν στους θεσμούς, ο οποίος  με τη σειρά του επικοινώνησε, λέει, με τον υπουργό Προστασίας και των εφοριακών κ. Δακρυοχοΐδη, ο οποίος έδωσε, λέει, εντολή στα αρμόδια αστυνομικά όργανα να επέμβουν, λέει, και, έτσι, να επιτευχθεί, λέει, η επίδοση της πράξης.

Περισσότερα...

Ακόμη να τελειώσει αυτό το ρημάδι το βιβλίο;

Γράφει ο Σωτήρης Καλαμίτσης.

apodeixiΑφορμή για το αρθρίδιο τούτο αποτέλεσε μια φράση που διάβασα στο έντυπο «Δρόμοι της αριστεράς» της 20.07.2019, όπου δημοσιεύεται απόσπασμα ομιλίας τού αντιπροέδρου της Βολιβίας με τίτλο «Γιατί είναι τόσο δύσκολο να αλλάξουμε τον κόσμο;». Στο δημοσίευμα  παρεμβάλλεται πινακίδιο με 5 απαντήσεις στο εν λόγω ερώτημα. Η μία από αυτές είναι «Οι άνθρωποι είναι αμόρφωτοι και εξαπατημένοι, χρειάζονται εκπαίδευση» και από κάτω ο χαρακτηρισμός της:  «Πρόκειται για δασκαλίστικη προσέγγιση».

Θα έλεγα πως αυτή η ομιλία είναι άλλη μία δυσνόητη φιλοσοφική πραγματεία. Όταν τελείωσα την ανάγνωση, έμεινα με την εντύπωση πως διάβασα άλλο ένα μπλαμπλαμπλα. Δεν μου έδινε απάντηση στο ερώτημα «Ρωτάς, αν ο κόσμος θέλει να αλλάξει;». Και πώς να θελήσει ο κόσμος να αλλάξει, όταν μια ζωή βομβαρδίζεται με ανούσιες ατάκες που καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα;  Μια ζωή θυμάμαι όλους τους πρωθυπουργούς μας να διακηρύσσουν ότι η χώρα αλλάζει σελίδα, ότι η ανάπτυξη έρχεται με δικαιοσύνη και κοινωνική ευαισθησία εν μέσω ισότητος και αλληλεγγύης και ότι, επί τέλους, η θέση της χώρας μας στη διεθνή κοινότητα αποκαταστάθηκε.  Αποτέλεσμα; ΜΗΔΕΝ εις το πηλίκιον που είπε κάποια πρωθυπουργική ψυχή.

Περισσότερα...

Τα βουνά μπορούν να ξαναπρασινίσουν.

Συνέντευξη του Κ. Παναγιώτη Μανίκη στην Άννα Ταμπούκου.

Η σπορά με μίγμα σπόρων τυλιγμένων σε στρώμα από αργιλόχωμα μπορεί να δώσει, στο άμεσο μέλλον, τη λύση για την αναβλάστηση των βουνών και λόφων της χώρας. Μέθοδος που έχει καρπίσει στη μικρή κοινότητα Κρανιά Ελασσόνας.

Διάβρωση των εδαφών, πλημμύρες, κατολισθήσεις, ταπείνωση του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα, μείωση του οξυγόνου της ατμόσφαιρας, σταδιακή αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη και μετατροπή εύφορων εκτάσεων σε ερήμους: Το βαρύ τίμημα του «δάσους που χάνεται».

Περισσότερα...