Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που παρουσίασα ένα φουσκωτό σκάφος για τελευταία φορά, σ' αυτό το site ή σε κάποιο από τα περιοδικά της εποχής. Όταν δηλαδή και εφ' όσον οι εκδότες τους μου επέτρεπαν να ενημερώσω τους αναγνώστες και όχι να χαϊδέψω τα αυτιά των διαφημιζομένων κατασκευαστών ή αντιπροσώπων. Η είδηση στο facebook ότι χθες (Κυριακή 21/10) ο Γιώργος ιωάννου θα έριχνε στη θάλασσα για μια πρώτη δοκιμή το Aegean 4,94 με τον 100άρη κινητήρα της Suzuki ήταν αρκετή για να ξυπνήσει τη ναρκωμένη διάθεσή μου. Είπα λοιπόν στον Γιώργο ότι θα ήθελα να είμαι παρών στη δοκιμή κι' εκείνος δεν είχε καμμία αντίρρηση.
Τα φουσκωτά σκάφη "Aegean" τα ξεχωρίζει κανείς εύκολα από μακρυά. Έχουν τη δική τους ιδιαίτερη γραμμή, γάστρα με βαθύ "V" και πέλμα στο τελείωμα της πρύμνης για ευκολότερο πλανάρισμα και διατήρηση του πλαναρίσματος σε χαμηλή ταχύτητα. Διαθέτουν μαύρους αεροθαλάμους, κατασκευασμένους από εκείνο το ματ hypalon neoprene που δίνει στο σκάφος μια αίσθηση χλιδής, και τα γνωστά πια μακρόστενα ταμπούκια, δεξιά και αριστερά στο κατάστρωμα, που φιλοξενούν όλα τα αλιευτικά εργαλεία που έχουν σχέση με το ψαροντούφεκο και το ψάρεμα με καλάμι.
Χθες, στο Δασκαλειό της Κερατέας, ο Γιώργος Ιωάννου έριξε στο νερό το 4,94 με φορτωμένη μια 100άρα τετράχρονη Suzuki στον καθρέφτη του. "Αναγκάστηκα να μπω στον χώρο των κατασκευαστών και να ναυπηγήσω το δικό μου φουσκωτό σκάφος γιατί κανένας κατασκευαστής δεν ήθελε να μπει στη διαδικασία να ναυπηγήσει ένα σκάφος που θα μπορούσε να ικανοποιεί τις ανάγκες ενός ψαροντουφεκά", λέει ο Γιώργος Ιωάννου.
Βγήκαμε μαζί στον τεσσάρι Γρέγο του νότιου Ευβοϊκού, που δημιουργούσε ένα κυματισμό κατάλληλο για να βγάλει κανείς ασφαλή συμπεράσματα για γάστρες, πλεύσεις και... προσθαλασσώσεις. Το 4,94 ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, γιατί στο μήκος αυτό της ισάλου το μόνο που δεν περιμένει ο χειριστής του είναι να μπει ο κινητήρας στον κόφτη των 6.400 στροφών, με το δρομόμετρο να δείχνει 45 μίλια και, κυρίως, χωρίς την αίσθηση ότι κινδυνεύει να εκσφενδονιστεί ο ίδιος απ' το κατάστρωμα! Μια διαφορετικού βήματος ανοξείδωτη προπέλλα θα εναρμονιστεί σίγουρα καλύτερα με την απίστευτη δύναμη της 100άρας Suzuki. Είμαι επίσης απολύτως βέβαιος ότι το 4,94 θα "πατήσει" ακόμη καλύτερα στο νερό αν δεν είναι τόσο άδειο, όπως ήταν χθες στο Δασκαλειό, και αν η θέση οδήγησης "περπατήσει" μερικά εκατοστά του μέτρου προς την πλώρη.
Κάτι που είναι επίσης εντυπωσιακό στο Aegean 4,94, πάντοτε σε σχέση με το μέγεθός του, είναι η εργονομία και οι έξυπνα διαμορφωμένοι εσωτερικοί του χώροι που δεν θα επιτρέψουν σε καμμία αποσκευή, ψαροντούφεκο ή καλάμι ψαρέματος να περιφέρεται άσκοπα επάνω στο κατάστρωμα ενοχλώντας τους επιβαίνοντες.
Υπάρχει ακόμη ειδικά διαμορφωμένο αποστραγγιζόμενο ταμπούκι στο κατάστρωμα, κάτω από τα πόδια του κυβερνήτη, όπου μπορεί να τοποθετηθεί πάγος για να διατηρηθούν παγωμένα τα ψάρια, τα εμφιαλωμένα νερά ή άλλα ευπαθή τρόφιμα. Ανάλογος χώρος έχει προβλεφτεί και για τη διατήρηση δολωμάτων! Ιδιαιτέρως σημαντικό ότι το 4,94 είναι αυτοστραγγιζόμενο και εν στάσει.
Με δεδομένη τη χαμηλή κατανάλωση της τετράχρονης Suzuki, προβλέπεται ότι το χωρητικότητας 103 λίτρων ρεζερβουάρ καυσίμου, που φιλοξενεί το 4,94 στη γάστρα του, θα του χαρίσει μια αξιοζήλευτη αυτονομία 170 περίπου ν. μιλίων! Μέγεθος που είναι ιδιαιτέρως υπολογίσιμο σε εποχές ισχνών αγελάδων.
Το 4,94 δίνει πάντως μια αίσθηση στιβαρότητας και σοβαρότητας, με τα μαξιλάρια να μένουν στη θέση τους, ακόμη και σε οριακές καταστάσεις ταχύτητας και ανέμου, και με την παντελή έλλειψη ενοχλητικών θορύβων και τριξιμάτων. Μοναδικό μείον, σαν εικόνα, το quick stop που κρεμόταν δίπλα στα πόδια του Γιώργου Ιωάννου (το πρόσεξα όταν το είδα στο μοντάζ του βίντεο) και η σκάλα του μπάνιου η οποία, καθώς δεν ήταν στερεωμένη, απλωνόταν στη θάλασσα και συμμετείχε στην... πλεύση του σκάφους. "Ασήμαντη" θα μου πείτε λεπτομέρεια, αλλά δεν υπήρχε τίποτε άλλο ενοχλητικό να τραβήξει την προσοχή μου!