Επιμέλεια - φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Έβλεπα τον Ηλία Καρρά, εδώ και κάτι μήνες, να παλεύει ένα ξυλότυπο, και περίμενα ανυπόμονα να δω πότε θα ολοκληρωθεί το καλούπι και σε τι θα εξυπηρετήσει. Κάτι ψυχανεμιζόμουν, βεβαίως, βλέποντας στην ουσία την προέκταση ή το "συμπλήρωμα" αν θέλετε μιας στεπάτης γάστρας, αλλά προτίμησα τον τελευταίο λόγο να τον έχει ο εμπνευστής και δημιουργός του. Άλλωστε, είναι προτιμότερο να μιλάει ο κατασκευαστής, που γνωρίζει καλύτερα το αντικείμενο της δουλειάς του. Αυτός που επινόησε και κατασκεύασε κάτι, το οποίο πίστεψε ότι θα βελτιώσει τα σκάφη του και θα τα προωθήσει καλύτερα στην αγορά.
Δεν μπορούμε, και δεν γίνεται βλέπετε να τα ξέρουμε όλοι όλα. Ακόμη και αν νομίζουμε κάποια στιγμή ότι γνωρίζουμε ένα θέμα, καλό είναι να μένουμε σιωπηλοί, γιατί το "νομίζω" είναι συγγενής πρώτου βαθμού της ημιμάθειας και, ως γνωστόν, η ημιμάθεια είναι σαφώς πολύ χειρότερη της αμάθειας. Το "Laser", που "φορούσε" στον καθρέφτη του αυτή την προσθήκη, έκανε πάντως την πρώτη δημόσια εμφάνισή του στην πρόσφατη παρουσιάση των φουσκωτών σκαφών που πραγματοποιήθηκε στη μαρίνα του Φαληρικού Δέλτα. Ήταν όμως στη θάλασσα, και έτσι δεν μπόρεσα να πάρω τις σχετικές φωτογραφίες και να μιλήσω με τον κατασκευαστή του.
Η ευκαιρία δόθηκε προ ολίγων ημερών, και μαζί δόθηκαν και οι απαντήσεις δια στόματος Ηλία Καρρά. "Μαζί με τους μεγάλους τατράχρονους κινητήρες που βγήκαν τα τελευταία χρόνια στην αγορά, γεννήθηκε και ο εξής δικός μου προβληματισμός. Οι τετράχρονοι κινητήρες είναι σαφώς βαρύτεροι από τους δίχρονους, έχουν δε διαφορετικές ροπές από αυτούς. Οι καθρέφτες λοιπόν βάρυναν, πολύ περισσότερο με τις διπλές τοποθετήσεις, που έγιναν σχεδόν θεσμός τα τελευταία χρόνια στα σκάφη με μήκος πάνω από τα οκτώ μέτρα. Τα σκάφη άρχισαν έτσι να συμπεριφέρονται διαφορετικά στη θάλασσα, έχοντας πλέον τα περισσότερα και μεγαλύτερα φορτία τους στην πρύμνη. Κρατούσαν ψηλά την πλώρη και δεν μπορούσαν να κρατήσουν χαμηλή ταχύτητα πλαναρίσματος, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία, ιδίως όταν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές.
Θέλησα λοιπόν, σε μια πολύ δύσκολη μάλιστα εποχή, να προσαρμόσω τα σκάφη που κατασκευάζω στις προδιαγραφές των μεγάλων τετράχρονων κινητήρων, αφού ήταν φύσει αδύνατον να προσαρμόσω τις προδιαγραφές των τετράχρονων κινητήρων στα σκάφη μου! Έτσι, σκέφτηκα να κατασκευάσω την προσθήκη που βλέπεις μπροστά σου, και έπεσα διάνα μπορώ να πω στις προβλέψεις μου! Εδώ είναι άλλωστε ο ιδιοκτήτης του σκάφους για να σου πει και ο ίδιος τις εντυπώσεις του. Αυτό που μπορώ εγώ να σου πω, κατ' αρχάς, είναι ότι η άντωση στην πρύμνη μεγάλωσε, το μήκος ισάλου επίσης, κατά συνέπειαν τα βάρη των δεξαμενών της βενζίνης και του νερού μπορούν να μεταφερθούν πιο μπροστά.
Το σκάφος, με την διατήρηση του step και στην προσθήκη, διατηρεί πλέον χαμηλά την πλώρη του στον καιρό, οι μηχανές "τσίμπησαν" 200 επιπλέον στροφές, μας δίνεται έτσι η δυνατότητα να αυξήσουμε το βήμα της προπέλλας και να έχουμε μεγαλύτερη οικονομία και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Όλα αυτά σημαίνουν, σε τελική ανάλυση, ότι με την προσθήκη που βάλαμε στην πρύμνη των "Laser" κάναμε τις γρήγορες γάστρες τους να πηγαίνουν γρήγορα και "επιθετικα", ακόμη και όταν ο καιρός δεν είναι ευνοϊκός. Παράλληλα, φροντίσαμε να εκμεταλλευτούμε τους επιπλέον χώρους, που μας παρέχει η προσθήκη, τοποθετώντας το δοχείο λυμάτων της τουαλέττας, χωρητικότητας 30 λίτρων, στο δεξιό τμήμα της πασαρέλλας, και μια χωνευτή "αθέατη" σκάλα μπάνιου στο αριστερό. Ένα μεγάλο επίσης ταμπούκι δημιουργείται στο κέντρο της προσθήκης, με το μικρό στρίτσο για την άγκυρα της πρύμνης να συνεχίζει να υπάρχει βεβαίως.
Το μέγεθος της προσθήκης δεν είναι πάντως σε όλες τις περιπτώσεις το ίδιο. Τοποθετείται και στα δύο μοντέλλα της "Laser", το 9.20 και το 7.85, αλλά το μήκος του εξαρτάται από τον κινητήρα ή τους κινητήρες που θα τοποθετηθούν στον καθρέφτη τους". Ανάλογα επαινετικά σχόλια έκανε και ο πελάτης του Ηλία Καρρά, Νίκος Μαρουλής, ο οποίος ήταν παρών και παρακολουθούσε την συζήτηση. "Έχω την εντύπωση ότι οδηγώ, κυριολεκτικώς, άλλο σκάφος! Έχω ένα "Laser 30" με δύο Verado 250. Τώρα, με την προσθήκη, πλανάρω αμέσως, χωρίς να ανασηκωθεί καθόλου η πλώρη του. Με τις ίδιες προπέλλες, έπιασα στο maximum των στροφών τις 6.470 ενώ, προτού τοποθετηθεί η προσθήκη, έπιανα τις 6.200. Η ταχύτητά μου ανέβηκε λίγο, ενώ η κατανάλωση παρέμεινε στα ίδια περίπου επίπεδα. Αυτό όμως που έχει μεγάλη σημασία είναι ότι, ενώ πριν η ελάχιστη ταχύτητα πλαναρίσματος του σκάφους μου κυμαινόταν γύρω στους 12-13 κόμβους, με την προσθήκη κατέβηκε στους 8"!