Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Στην ηλικία των 77 ετών κατασκευάζει 14μετρο φουσκωτό σκάφος και είναι έτοιμος να λάβει μέρος σε αγώνα ταχυπλοίας, εάν του δοθεί η ευκαιρία! Ο λόγος, βεβαίως, για τον αειθαλή παππού των Ελλήνων κατασκευαστών φουσκωτών σκαφών Πέτρο Πολλάτο.
Σκέφτηκα σήμερα να τον επισκεφτώ στο ναυπηγείο της "BELL MARINE", στους Αγίους Θεοδώρους, καθώς η "οβίδα" των 14 μέτρων, με την οποία εδώ και αρκετούς μήνες παλεύει, είναι στα τελειώματα. Το μοντέλλο αυτό, το οποίο θα φέρει εξωτερικούς αεροθαλάμους από hypalon Neoprene διαμέτρου 50 εκ., θα ονομαστεί "Bullet 46". Όνομα και πράγμα μάλλον.
"Είναι τουλάχιστον 10 χρόνια μπροστά από την εποχή της αυτή η γάστρα", λέει με φανερή υπερηφάνεια ο Πέτρος, και συνεχίζει. "Παιδεύτηκα είναι η αλήθεια με το πρώτο κομμάτι καθώς η τελειομανία που με βασανίζει καθυστέρησε αρκετά την ολοκλήρωση του ξυλότυπου πάνω στο οποίο κτίστηκε το σκάφος. Ο άνθρωπος που το παρήγγειλε είναι στη Λέρο και εκεί θα πάει η "σφαίρα" να δουλέψει σαν επαγγελματικό.
Θα φοράει 2 Yanmar πετρελαίου 370 hp έκαστος και προβλέπω ότι μ' αυτούς τους κινητήρες το σκάφος θα περάσει άνετα την ταχύτητα των 50 κόμβων, ενώ με υπηρεσιακή ταχύτητα πλεύσης γύρω στους 35 κόμβους η κατανάλωση δεν θα υπερβεί τα 2,5 λίτρα το ν. μίλι (και οι δύο). Συνεπώς αντιλαμβάνεσαι ότι η αυτονομία του, με δεξαμενή καυσίμου 1.000 λίτρων, θα φθάσει ή και θα υπερβεί τα 400 ν. μίλια. Το σκάφος, παρά το μέγεθός του, δεν θα υπερβεί (σκέτο) το βάρος των 3.200 κιλών. Αυτό είναι εφικτό καθώς χρησιμοποιήσαμε ειδικά υλικά, ενώ όπως πάντα δίνουμε μεγάλη προσοχή στο σωστό πάτημα των φύλλων του υαλοβάμβακα με τον πολυεστέρα, με τρόπο ώστε τα 7 φύλλα να μοιάζουν πως είναι ένα ενιαίο κομμάτι!".
Το σκάφος προβλέπεται να πέσει στο νερό μέχρι τα μέσα Ιουνίου, όπως λέει ο κατασκευαστής του, κι' εγώ είναι αλήθεια ότι θα περιμένω με ανυπομονησία να διαπιστώσω, ιδίοις όμμασι, εάν όλα όσα υποστηρίζει ταυτίζονται με την αλήθεια.