Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Η απόκτηση ενός αυτοκινούμενου "Hymer" έμοιαζε προ ετών για μας με όνειρο θερινής νυκτός. Άλλοι βλέπετε ονειρεύονται εξοχικά, πολυτελείς κατοικίες, πισίνες και ακριβά cruisers, εμείς ονειρευόμασταν ανέκαθεν τη ζωή ενός... γύφτου πολυτελείας!
Καταφέραμε, τελικώς, πριν από τρία χρόνια, να αποκτήσουμε ένα Hymer, μεταχειρισμένο βεβαίως, αφού πουλήσαμε το "Kyros 5" της "Camper international", που είχαμε τότε, συμπληρώνοντας το ποσό αγοράς του Hymer με ένα τμήμα των αναδρομικών της σύνταξης που πήρα εκείνη ακριβώς την εποχή.
Πρόκειται για το μοντέλλο της Hymer "Tramp T 664 SL", το κοντέρ του οποίου μπορεί τα τρία αυτά χρόνια να μην έχει γράψει περισσότερα από 15.000 χιλιόμετρα (δεν μας επιτρέπει να κάνουμε περισσότερα η τροϊκανή σύνταξη), έχουμε όμως "κατασκηνώσει" μ' αυτό στα περισσότερα από τα νησιά του Αιγαίου χάρις στην ευγενική χορηγία των ακτοπλοϊκών εταιρειών που διαφημίζονται στα διαδικτυακά περιοδικά http://www.ribandsea.com/, http://www.camperlife.gr/ και, προσφάτως, στο http://www.followjoseph.com./
Κάναμε όμως και ένα ταξίδι στην Ευρώπη, σε ανάμνηση των πολλών ταξιδιών που κάναμε στο παρελθόν με τα φορτηγάκια της εταιρείας που είχα τότε που ασκούσα εμπορική δραστηριότητα http://www.ribandsea.com/travels/1900-taksidi-me-camper-stin-italia-afstria-kai-vavaria
Με το που το πήραμε - παρ' όλο που το συγκεκριμένο camper της Hymer διαθέτει όλο τον extra εξοπλισμό σαν επετειακό μοντέλλο - του άλλαξα λάστιχα, του έβαλα σχάρα για το παπί, φωτοβολταϊκά για αυτονομία στην ενέργεια, δεύτερο πλευρικό παράθυρο στην κρεββατοκάμαρα για περισσότερη δροσιά το καλοκαίρι, ανεμιστηράκια για τον καλύτερο εξαερισμό του ψυγείου, εφεδρική δεξαμενή νερού 50 λίτρων στο κάθισμα του σαλονιού, εξωτερικό φωτισμό, αντικατάσταση όλων των λαμπτήρων με led και της βυθιζόμενης αντλίας με πρεσσοστατική. Και όλα αυτά με την βοήθεια της αντιπροσωπείας (Γ. Παναγούλιας - Camper Club http://www.camperclub.gr/page/), του εξαιρετικού της τεχνικού Τάσου Μπάτα, του Μάκη Κατσαρού https://katsaros-eythymios.car.gr/caravans/view/2223702/, του Αντώνη Πονηράκη (φωτοβολταϊκά 2Χ90 watt) και της Αφοι Κυριαζή (φωτοβολταϊκό 1Χ190 watt).http://www.afoikiriazi.gr/
Το "Tramp T 664 SL" έχει, όπως όλα τα αυτοκινούμενα, τα συν και τα πλην του. Δεν υπάρχει, άλλωστε τέλειο αυτοκινούμενο, όπως τίποτε δεν είναι τέλειο σ' αυτόν τον κόσμο. Στα συν του - πάντοτε σύμφωνα με τις δικές μας ανάγκες - περιλαμβάνονται οι πολλοί και μεγάλοι εσωτερικοί αποθηκευτικοί του χώροι, που δεν ξέρεις πώς να τους γεμίσεις, το άνετο καθιστικό, που μετατρέπεται σε μονό κρεββάτι, το τεράστιο γκαράζ που δεν γεμίζει με τίποτε (!) και,κυρίως, η εκπληκτική θερμομόνωση και ηχομόνωσή του, την οποία είχα την ευκαιρία να δω, ιδίοις όμμασι, όταν ο Τάσος Μπάτας τοποθέτησε το δεύτερο παράθυρο στην κρεββατοκάμαρα http://www.ribandsea.com/campers/texnika-themata/2412-topothetisi-parathyrou-se-aftokinoymeno-tis-hymer
Στα πλην του Hymer "T 664 SL" ήταν το μικρού μεγέθους παράθυρο στο καθιστικό, που ενοχλούσε ιδιαιτέρως την καπετάνισσα. Και λέω "ήταν" μικρό γιατί δεν είναι πια, αφού ο Τάσος το αντικατέστησε με μεγαλύτερο http://www.ribandsea.com/campers/texnika-themata/2378-allagi-mikroy-parathyrou-hymer-me-megalytero
Ο χώρος της τουαλέτας είναι επίσης σχετικά μικρός, σε σύγκριση με ένα camper αυτού του μεγέθους, με το μεγαλύτερο μειονέκτημά της να είναι πως ο κατασκευαστής έβαλε εκεί τον θόλο του πίσω δεξιού τροχού, δημιουργώντας έτσι ένα σκαλοπάτι μέσα στη ντουζιέρα που δυσχεραίνει τις κινήσεις αυτού που την χρησιμοποιεί.
Στα μειονεκτήματα προστίθεται η έλλειψη δεύτερου διπλού κρεββατιού. Νοιώσαμε την έλλειψή του όποτε θελήσαμε να πάρουμε μαζί μας ένα φιλικό ζευγάρι ή τα εγγονάκια μας. Έλλειψη που καλύπτεται ωστόσο κατά το ήμισυ, με την μετατροπή του καθιστικού σε μονό κρεββάτι. Είναι άλλο πράγμα όμως να υπάρχει ένα έτοιμο διπλό κρεββάτι (ανακλινόμενο, κυρίως, σε παρόμοια μοντέλλα - στα μοντέλλα alcoven το κρεββάτι αυτό είναι σταθερό) από το να μετατρέπεις το καθιστικό σε κρεββατοκάμαρα.
Πρόβλημα επίσης δημιουργείται κατά την επιβίβαση του συγκεκριμένου αυτοκινούμενου στα πλοία, με τον μεγάλου μήκους πρόβολο (απόσταση μεταξύ του πίσω άξονα των τροχών και του πίσω μέρους του οχήματος). Λύθηκε όμως κι' αυτό με τις αερόσουστες, οι οποίες τοποθετήθηκαν από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη στον πίσω άξονα και ρυθμίζουν το ύψος του πίσω μέρους του οχήματος από το έδαφος και, εν προκειμένω, από τον καταπέλτη των πλοίων.
Στα πλην των αυτοκινούμενων, γενικώς, προσθέστε τα απαράδεκτα τέλη διοδίων (οι ανόητοι μεγαλοεργολάβοι τα τιμολογούν καθ' ύψος!), τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, το τεκμήριο και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης! Είναι γεγονός ότι το να τρώει και να κοιμάται κάποιος στο αυτοκίνητό του είναι "πολυτέλεια", τη στιγμή κατά την οποίαν η παραμονή σε σουίτα πολυτελούς ξενοδοχείου δεν είναι! Και να φανταστεί κανείς ότι σε μια πολιτισμένη χώρα του δυτικού κόσμου το camper θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επαγγελματικό, στην περίπτωση που ο κάτοχός του το χρησιμοποιεί για τις ανάγκες του επαγγέλματός του (δημοσιογράφος), με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης εξαφανίζεται βεβαίως δέκα χρόνια από τότε που κατασκευάστηκε το όχημα, αν και κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι αυτό δεν θα αλλάξει στο μέλλον. Σε θεότρελη χώρα ζούμε, άλλωστε, η οποία κυβερνάται από τρελούς, ανόητους και προδότες...
Κατά τα άλλα, τόσο η οδήγηση του Hymer "Tramp T 664 SL" όσο και η διαβίωση μέσα σ' αυτό, είναι μια απόλαυση. Εμείς καταφέραμε να αποκτήσουμε το πρώτο μας camper πριν από 11 χρόνια, όταν πουλήσαμε το φουσκωτό σκάφος που είχαμε εκείνη την εποχή. Αν δεν το είχαμε αποκτήσει τότε και θέλαμε να το αγοράσουμε σήμερα, αυτό θα ήταν οπωσδήποτε όνειρο θερινής νυκτός!