Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Είναι κοινό πια μυστικό ότι το πετρέλαιο θέρμανσης επιλέγεται από κάποιους ιδιοκτήτες ταξί, φορτηγών και αυτοκινούμενων τροχόσπιτων αντί του πετρελαίου κίνησης. Ο λόγος είναι βεβαίως προφανής. Και, μολονότι μια τέτοια επιλογή κρύβει σοβαρούς κινδύνους, με πιο ορατό την σύλληψη του χρήστη και την παραπομπή του στη Δικαιοσύνη, με την κατηγορία της φοροδιαφυγής, είναι αρκετοί αυτοί οι οποίοι αδυνατούν να αντισταθούν στον πειρασμό να βάλουν στο ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους τον κόκκινο αντί του μαύρου χρυσού. Είναι βλέπετε δύσκολες οι εποχές και το χρήμα δεν περισσεύει πια.
Πόσο όμως επηρεάζει τον πετρελαιοκινητήρα του αυτοκινήτου η χρήση πετρελαίου θέρμανσης; Υπάρχει κάποια ποιοτική διαφορά ανάμεσα σ' αυτό και το πετρέλαιο κίνησης ή ισχύει αυτό που με ευκολία κάποιοι λένε πως η διαφορά είναι μόνο στο χρώμα;
Συζήτησα το θέμα αυτό με αρκετούς τεχνικούς και άκουσα τις απόψεις τους. Οι απόψεις αυτών που πιστεύουν ότι το "κόκκινο" πετρέλαιο δεν δημιουργεί προβλήματα στους ντηζελοκινητήρες των αυτοκινήτων, και δη τους σύγχρονους (common rail), δεν στοιχειοθετούνται επαρκώς και, συνεπώς, κρίνονται ως μη ικανοποιητικοί.
Οι απόψεις αυτών, αντιθέτως, οι οποίοι πιστεύουν ότι η χρήση του πετρελαίου θέρμανσης θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους κινητήρες των αυτοκινήτων, είναι τεκμηριωμένες και, κατά κανόνα, συμπίπτουν. Να τι λέει ο κ. Μάρκος Τζωρτζίνης, μηχανικός και αποκλειστικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα των κινητήρων πετρελαίου θαλάσσης της "FNM MARINE".
"Όσον αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης τα επιπλέον στοιχεία που περιέχει είναι παραφίνη, για την αποφυγή παγώματος στο πολύ κρύο, με αποτέλεσμα να βουλώνει το κύκλωμα τροφοδοσίας, θειάφι, για να είναι περισσότερο εύφλεκτο στους καυστήρες, με αποτέλεσμα να ξεραίνεται ο κινητήρας και το χειρότερο, λόγω αποθήκευσής του για μεγάλα χρονικά διαστήματα, μαζεύει υγρασία και παράγει μύκητες που είναι σε μορφή ρητίνης. Οι μύκητες αυτοί, εκτός του ότι μολύνουν την δεξαμενή και όλο το κύκλωμα τροφοδοσίας, είναι καταστροφικοί για τα μπέκ και τις τρόμπες, ειδικώς στα συστήματα "common rail".
Αξίζει να σημειώσω μια πρόσφατη κακή εμπειρία που είχα. Ήταν τότε με τις απεργίες των βυτιοφόρων, όταν κάποιοι ανεγκέφαλοι, εγκληματίες κατ' εμέ, διέλυσαν το χρώμα του πετρελαίου θέρμανσης με κάποια οξέα, χωρίς όμως να χρησιμοποιήσουν ουδέτερα για την διάλυσή τους, όπως με ενημέρωσε χημικός, με αποτέλεσμα να τα διαθέσουν στην αγορά και να καταστρέψουν αρκετές εκατοντάδες κινητήρων σκαφών και αυτοκίνητων. Τα οξέα αυτά δεν ανιχνεύονται με την απλή συνηθισμένη ανάλυση στο χημείο, αλλά με συγκεκριμένη ανάλυση για οξέα. Το πετρέλαιο αυτό εννοείται ότι δείχνει φυσιολογικότατο".
Διαβάζοντας όλα αυτά εσείς θα ρισκάρετε να γεμίσετε στο εξής το ρεζερβουάρ του camper σας με κόκκινο πετρέλαιο; Θυμηθείτε, άλλωστε, ότι αυτή η ιστορία θα έχει ζωή δέκα ακόμη μηνών. Ως γνωστόν η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα εξομειωθεί με την τιμή του πετρελαίου κίνησης, τον Οκτώβριο του 2012, οπότε θα παύσει να υφίσταται ο λόγος για τον οποίον κάποιοι οδηγοί το προτιμούν...