Γράφει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Στον πρόσφατο ποδηλατικό αγώνα της "Σπαρτακιάδας" συνόδευσα με το αυτοκινούμενο (όχημα υποστήριξης) μια ομάδα έξι ποδηλατών. Στον πηγαιμό μέχρι τη Σπάρτη με διευκόλυνε το γεγονός ότι η διαδρομή την οποίαν ακολούθησαν οι ποδηλάτες δεν ήταν μέσω εθνικής οδού. Και το λέω αυτό γιατί, από τότε που η οικογένεια του γιατρού Βασίλη Παπαδόπουλου πούλησε το Κίνημα των διοδίων για να κάνει το κόμμα "Δεν πληρώνω", δεν χρησιμοποιώ πια τις "εθνικες" οδούς, οι οποίες ελέω πουλημένων πολιτικών παραχωρήθηκαν αντί πινακίου φακής σε μεγαλοεργολάβους. Και δεν τις χρησιμοποιώ γιατί θεωρώ ότι τα τέλη διέλευσης για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα είναι επιεικώς απαράδεκτα. Γενικώς είναι απαράδεκτα, δηλαδή, αλλά αυτή είναι μια συζήτηση που έχει γίνει κατά κόρον στο παρελθόν και άκρη δεν βγάλαμε.
Στην επιστροφή όμως από τη Σπάρτη, για να μην ταλαιπωρήσω του ποδηλάτες και τους επιστρέψω στην Αθήνα μέσω... Λαμίας, μπήκα στην "εθνική" οδό, που ακούει πια στο όνομα "ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.", και μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι! Γιατί; Γιατί πλήρωσα περισσότερα χρήματα για διόδια παρά για πετρέλαιο! Αφήστε που κάθε λίγο και λιγάκι, τσουπ, ένας σταθμός διοδίων! Οι τουαλέττες και τα parking είναι σαφώς λιγότερα!
Σε έναν από τους σταθμούς διοδίων λοιπόν, μεταξύ Σπάρτης και Κορίνθου, διαμαρτυρήθηκα στην υπάλληλο και εκείνη μου συνέστησε να συμπληρώσω το σχετικό έντυπο με τα παράπονά μου και να το ταχυδρομήσω στην εταιρεία. Όπερ και έκανα.
Δεν πέρασαν παρά ελάχιστες ημέρες και σήμερα έλαβα την ακόλουθη απάντηση.
31/10/2017
Αρ. Πρωτοκ. : MRS-20171031-168698
Θέμα : Κατηγοριοποίηση οχημάτων.
Αγαπητέ κύριε Παπαδόπουλε,
Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού Εντύπου Αξιολόγησης Υπηρεσιών που μας αποστείλατε, θα θέλαμε κατ' αρχάς να σας ευχαριστήσουμε για την επικοινωνία σας με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών.
Θα θέλαμε επίσης να σας γνωρίσουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 24.4.1 της από 31.1.2007 Σύμβασης Παραχώρησης που υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Εταιρείας μας (Νόμος 3559/24.4.2007, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) η κατηγοριοποίηση των οχημάτων σε ό,τι αφορά την καταβολή τελών διοδίων γίνεται ως ακολούθως :
. Κατηγορία 1 : Δίκυκλα.
. Κατηγορία 2 : Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, και με ύψος μέχρι 2,20 μέτρα.
. Κατηγορία 3 : Οχήματα 2-3 αξόνων, με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα.
. Κατηγορία 4 : Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, 4 και άνω αξόνων, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα.
Ως εκ τούτου, η Εταιρεία μας προβαίνει στην κατηγοριοποίηση των οχημάτων σύμφωνα με την ανωτέρω ρητή διάταξη της Σύμβασης Παραχώρησης, πέραν αυτής δε, καμία άλλη κατηγοριοποίηση δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής στο συγκεκριμένο Έργο.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οτιδήποτε σχετικό.
Για την ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.
Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών
Επειδή εκνευρίζομαι πολύ όταν κάποιος προσπαθεί να υποτιμήσει τη νοημοσύνη μου και επειδή δεν συνηθίζω να αφήνω αναπάντητες τέτοιου είδους επιστολές, συνέταξα μια καινούργια, την ταχυδρόμησα σήμερα και περιμένω να δω τί θα μου απαντήσουν οι κ.κ. της "ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.". Όχι ότι είμαι και πολύ αισιόδοξος δηλαδή. Δυστυχώς σ' αυτή τη χώρα απουσιάζει πλέον εντελώς η λογική και το μέτρο. Αυτό δεν σημαίνει, βεβαίως, ότι θα πρέπει να δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα το κωλοδάκτυλο!
Προς την
ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.
Υψούντος 8, 22131 Τρίπολη.
Αθήνα, 6 Νοεμβρίου 2017
ΘΕΜΑ : Κατηγοριοποίηση Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων με ύψος πάνω από 2,20 μ.
Κύριοι,
Αναφέρομαι στην από 31/10/2017 απαντητική επιστολή σας, με αριθμ. πρωτοκ. MRS-20171030-168673, με την οποία προσπαθείτε να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα. Την παράλογη δηλαδή επιβάρυνση των Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων (αυτοκινούμενων οικίσκων) με τα αυξημένα τέλη διέλευσης της κατηγορίας 3, επειδή έχουν ύψος πάνω από 2,20 μ.!
Το ερώτημα λοιπόν που σας έθεσα δεν ήταν εάν αυτό το προβλέπει ή όχι η Σύμβαση Παραχώρησης των ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΔΩΝ σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Αυτό το γνώριζα και, βεβαίως, το καταγγέλλω και το καυτηριάζω. Το ερώτημα ήταν εάν αυτή η συγκεκριμένη ρύθμιση, να διέρχονται δηλαδή Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα με διπλάσια ή και τριπλάσια τέλη (σε κάποιες περιπτώσεις) από τους σταθμούς διοδίων, μόνο και μόνο επειδή έχουν ύψος μεγαλύτερο των 2,20 μ., είναι λογική και, κυρίως, ηθική. Σε κανένα κράτος της Ε.Ε. δεν ισχύει άλλωστε κάτι τέτοιο και ευλόγως διερωτώμαι γιατί «πρέπει» να ισχύει στο δικό μας!
Τί θα συμβεί, δηλαδή, εάν η εταιρεία σας, μονομερώς, όπως έκανε η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, κατατάξει τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα με ύψος πάνω από 2,20 μ., όπως είναι χαρακτηρισμένα στην άδεια κυκλοφορίας τους τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, στην κατηγορία 2; http://www.ribandsea.com/campers/texnika-themata/1151-poios-petyxe-ti-meiosi-ton-diodion-stin-att-odo-gia-ta-campers Θα σας ζητήσει τα «ρέστα» το Υπουργείο επειδή θα «καταστρατηγήσετε» τους όρους, μιας ούτως ή άλλως, παράνομης σύμβασης παραχώρησης εθνικών οδών σε ιδιώτες; Και ποια είναι, άραγε, η… «επιβάρυνση» του οδοστρώματος εάν ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο έχει ύψος πάνω από 2,20 μ.;
Και ακόμη, γιατί να μην αναλάβετε μια τέτοια πρωτοβουλία, αφού μόνο κέρδος θα έχει η εταιρεία σας, αφού οι ιδιοκτήτες αυτοκινούμενων τροχόσπιτων αποφεύγουν να χρησιμοποιούν σήμερα τους αυτοκινητοδρόμους λόγω των απαράδεκτα υψηλών τελών διέλευσης;
Πόση θα είναι, αλήθεια, η «χασούρα» για την εταιρεία σας, αν κατατάξετε τα οχήματα αυτά στην κατηγορία 2, δεδομένου του πολύ μικρού αριθμού αυτοκινούμενων τροχόσπιτων με ελληνικές πινακίδες που κυκλοφορούν στη χώρα μας;
Με τιμή
Ιωσήφ Ι. Παπαδόπουλος.