Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Πρωτοφανές χαράτσι από τους εργολάβους εκμεταλλευτές των Εθνικών Οδών - Μέρος Β΄

Γράφει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Απευθύνθηκα προσφάτως στις ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται και εκμεταλλεύονται τις εθνικές οδούς της χώρας, διαμαρτυρόμενος για το άδικο και παράλογο χαράτσι που επιβάλλουν στα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα στους σταθμούς διοδίων της "ΝΕΑ ΟΔΟΣ", "ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ" και "ΜΟΡΕΑΣ". https://www.ribandsea.com/campers/texnika-themata/4432-protofanes-xaratsi-apo-tous-ergolavous-ekmetalleftes-ton-ethnikon-odon.html

Αμέσως, σχεδόν, έλαβα την ακόλουθη απάντηση από την "ΜΟΡΕΑΣ".

Αγαπητέ κ. Παπαδόπουλε,

Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού σας μηνύματος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ως ακολούθως :

Σύμφωνα με το άρθρο 24.4.1 της από 31.1.2007 Σύμβασης Παραχώρησης που υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Εταιρείας μας (Νόμος 3559/24.4.2007, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) η κατηγοριοποίηση των οχημάτων σε ό,τι αφορά την καταβολή τελών διοδίων γίνεται ως ακολούθως :

Κατηγορία 1 : Δίκυκλα.
Κατηγορία 2 : Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, και ύψος μέχρι 2,2 μέτρα.
Κατηγορία 3 : Οχήματα 2-3 αξόνων, με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,2 μέτρα.
Κατηγορία 4 : Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, 4 και άνω αξόνων, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,2 μέτρα.

Ως εκ τούτου, η Εταιρεία μας προβαίνει στην κατηγοριοποίση των οχημάτων σύμφωνα με την ανωτέρω ρητή διάταξη της Σύμβασης Παραχώρησης, πέραν αυτής, δε, καμία άλλη κατηγοριοποίηση δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής στο συγκεκριμένο Έργο.

Για την ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.
Μαρία Παπαμιχαήλ
Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών

Απαράδεκτή βεβαίως απάντηση γιατί δεν μπορώ να φανταστώ ότι η "ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ" και η "ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ", που κατηγοριοποιούν τα αυτοκινούμενα στην κατηγορία των υπολοίπων Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων, έτυχαν διαφορετικής μεταχείρισης από το Δημόσιο και έτσι έχουν τη δυνατότητα να μην χαρατσώνουν τους ιδιοκτήτες αυτοκινούμενων τροχόσπιτων επειδή το όχημά τους έχει ύψος μεγαλύτερο από 2,2 μέτρα!

Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι η "ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ" χαράτσωνε κι' αυτή στην αρχή τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, αλλά μετά τη σχετική επιστολή-διαμαρτυρία μου διόρθωσε την άδικη τιμολόγηση και ενέταξε τα αυτοκινούμενα στην κατηγορία των Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων ανεξαρτήτως του ύψος των. https://www.ribandsea.com/campers/texnika-themata/1151-poios-petyxe-ti-meiosi-ton-diodion-stin-att-odo-gia-ta-campers.html

Καθώς πάντως είμαι αποφασισμένος να πάω τη βαλίτσα μέχρι εκεί που δεν πάει άλλο, παρέδωσα σήμερα στη Γραμματεία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κων/νο Καραμανλή την ακόλουθη επιστολή :

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Υπ’ όψιν του Υπουργού κ. Κων. Καραμανλή.
Κορωπί, 1η Ιουνίου 2020                                       Αριθμός Πρωτοκ. : 7649/1.6.2020

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Ζητώ την παρέμβασή σας προκειμένου να λυθεί ένα χρόνιο πρόβλημα που επιβαρύνει και ταλαιπωρεί, χωρίς καμία απολύτως δικαιολογία, τους ιδιοκτήτες των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων με δυσβάστακτα, παράλογα και αδικαιολόγητα τέλη διέλευσης των Εθνικών οδών.

Τα οχήματα αυτά, μολονότι έχουν αναγνωριστεί από του Υπουργείο σας σαν Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα, έχουν δύο άξονες, βάρος κάτω από 3,5 τόνους και δικαιούνται να τα οδηγούν κάτοχοι αδείας οδήγησης Β΄ κατηγορίας, χρεώνονται από τις ιδιωτικές εταιρείες εκμετάλλευσης των εθνικών οδών με υπέρογκα τέλη διέλευσης (3 φορές περισσότερο από τα άλλα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα!), με την αιτιολογία ότι έχουν ύψος πάνω από 2,20 μέτρα και αυτό προβλέπεται στη Σύμβαση Παραχώρησης! (άρθρο 24.4.1.- 31.1.2007 – Νόμος 3559/24.4.2007).

Επειδή η απίστευτη επιβάρυνση των Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινούμενων τροχόσπιτων με δυσανάλογα τέλη διοδίων (3 φορές επάνω!) από τις εταιρείες «ΝΕΑ ΟΔΟΣ», «ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ» και «ΜΩΡΕΑΣ» είναι παράλογη, άδικη και απαράδεκτη, σας παρακαλώ να επιληφθείτε του θέματος ώστε τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, των οποίων το βάρος είναι μέχρι 3,5 τόνους και κινούνται επί δύο αξόνων, να χρεώνονται στους σταθμούς των διοδίων όπως όλα τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα.

Πουθενά στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υπάρχει αυτή η άνιση και άδικη μεταχείριση των ιδιοκτητών αυτοκινούμενων τροχόσπιτων. Η μεταχείριση αυτή εκπλήσσει και δυσαρεστεί ιδιαιτέρως τους αλλοδαπούς ιδιοκτήτες αυτοκινούμενων τροχόσπιτων που επισκέπτονται την Ελλάδα, με αποτέλεσμα να την δυσφημίζουν όταν επιστρέφουν στην πατρίδα τους.

Δεν είναι δυνατόν ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινούμενου τροχόσπιτου να πρέπει να καταβάλλει στους σταθμούς των διοδίων ποσά μεγαλύτερα αυτών που καταβάλλει για καύσιμα προκειμένου να πάει στη Θεσσαλονίκη, στα Ιωάννινα ή στην Καλαμάτα!  

Σημειώστε ότι η «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ» και η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ» δεν επιφυλάσσουν αυτή την άδικη μεταχείριση για τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ύψος πάνω από 2,2 μέτρα, δύο άξονες και βάρος μέχρι 3,5 τόνους. Αν δε υποθέσουμε ότι υπάρχει πράγματι ρύθμιση στη Σύμβαση Παραχώρησης, όπως αυτή που επικαλούνται οι της «ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ», της «ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ» και της «ΜΩΡΕΑΣ», προκειμένου να δικαιολογήσουν το απίστευτο αυτό χαράτσι εις βάρος των ιδιοκτητών αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, διερωτώμαι γιατί αυτή η ρύθμιση δεν υπάρχει στις Συμβάσεις που υπέγραψε το Ελληνικό Δημόσιο με την «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ» και την «ΕΓΝΑΤΙΑ»;

https://www.ribandsea.com/campers/texnika-themata/4432-protofanes-xaratsi-apo-tous-ergolavous-ekmetalleftes-ton-ethnikon-odon.html

Με τιμή
Ιωσήφ Παπαδόπουλος
Ελεύθερος δημοσιογράφος – κάτοχος αυτ/νου τροχόσπιτου.