Ανέβασα προσφάτως στον λογαριασμό μου στο YouTube το απόσπασμα μιας τηλεοπτικής συζήτησης δυο δημοσιογράφων του OPEN με τον Βαγγέλη Βενιζέλο, σχετικώς με την άποψη που έχει ο πρώην υπουργός για το βραχιολάκι των Κινέζων και το τσιπάκι του Μπιλ Γκέϊτς : https://www.youtube.com/watch?v=hMyvVLhtaoE
Επειδή θεώρησα ότι η τοποθέτηση του Βενιζέλου έκρυβε "παγίδες", εστίασα στην απάντησή του και έκανα, όπως έχω κάθε δικαίωμα, κάποια σχόλια : https://www.youtube.com/watch?v=cQzJPtuCLaw&t=213s
Ακολούθησε ένας ορυμαγδός σχολίων κάτω απ' το βίντεο, με τα περισσότερα σχόλια να είναι απαξιωτικά για το πρόσωπο του Βενιζέλου. Υπήρξαν όμως και κάποιοι σχολιαστές οι οποίοι επέκριναν την τοποθέτησή μου και με κατηγόρησαν για "ύποπτο κόψε-ράψε του αυθεντικού βίντεο του OPEN, κατασκευή ψευδών ειδήσεων και προσπάθεια παραπλάνησης της κοινής γνώμης"!
Επειδή η βαλίτσα άρχιζε να πηγαίνει μακριά, αποφάσισα, ορμώμενος από ένα σχόλιο που έκανε σήμερα το πρωί ένας επισκέπτης του λογαριασμού μου με το πιασάρικο παρατσούκλι "123PameNET", να απαντήσω με ένα μακροσκελές σχετικώς σχόλιο. Ιδού το σχόλιο του επισκέπτη :
"Είναι προφανές πως σε κανένα σημείο της συνομιλίας, ο κ. Βενιζέλος δεν δηλώνει, ή έστω υπονοεί πως θα πρέπει να μπουν “τσιπάκια” σε ανθρώπους. Ο κ. Βενιζέλος ούτε αναγγέλλει, ούτε προτείνει, ούτε υιοθετεί να “βάλουμε τσιπάκι”. Τουναντίον μιλάει για τα καθορισμένα από σχετικές συμβάσεις ανθρώπινα δικαιώματα, και τα προβλήματα που μπορεί να ανακύψουν αναφορικά με αυτά λόγω της πανδημίας, εφιστώντας την προσοχή έτσι ώστε, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: να μη φτάσουμε πράγματι στην απειλή της ιδιωτικότητας και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, που είναι ένα θέμα πάρα πολύ σοβαρό".
Ιδού η απάντησή μου :
"Αλλοίμονο αν έλεγε πως "πρέπει" να μπει το μικροτσίπς (άκου μικροτσίπς!) σε ανθρώπους. Εντολοδόχος μπορεί να είναι ο Βενιζέλος, δεν είναι όμως βλάκας! Η αναφορά του σ' αυτό που πρότεινε ο Γκέϊτς ούτε τυχαία ήταν ούτε άσκοπη. Με βάζετε όμως τώρα στη διαδικασία να απαντήσω, με ένα πιο εκτενές σχόλιο, μήπως και σταματήσει εδώ όλη αυτή η παραφιλολογία από άτομα που σχολιάζουν κατά κανόνα πίσω από ένα ψευδώνυμο με μόνιμο στόχο τον αποσυντονισμό της συζήτησης και το πέταγμα της μπάλας στην εξέδρα.
Εκμεταλλευόμενος λοιπόν την ερώτηση του δημοσιογράφου (περίεργο πώς δημοσιογράφος έθεσε στον Βενιζέλο, αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, μια τέτοια ερώτηση) είπε ΕΠΙ ΛΕΞΕΙ τα εξής :
"Κύριε Γιαννακίδη γιατί επικαλείστε το παράδειγμα της Κίνας και δεν επικαλείστε την πρόταση του Μπιλ Γκέϊτς να υπάρξει ένα μικροτσίπς (!) το οποίο να το φέρει κάθε άνθρωπος και έτσι να έχουμε βιομετρικά δεδομένα σε σχέση με τον ιό ή σε σχέση με άλλες πανδημικές κρίσεις...."
Αυτό δεν είπε ο Βενιζέλος σε πρώτη φάση; Μόνο τα δικά μου αυτιά λειτουργούν καλά; Δεν είπε βεβαίως ότι "πρέπει" να τοποθετηθεί αυτό το τσιπάκι στους ανθρώπους (δεν είναι βλάκας όπως είπα πριν), βρήκε όμως καλή την πρόταση του Γκέϊτς, αλλοιώς δεν θα αναφερόταν σ' αυτήν, ενώ δεν είπε τίποτε για το ποια ακριβώς "δεδομένα" θα ελέγχει το τσιπάκι, επιτρέποντας στον καθένα να υποθέσει ό,τι θέλει. Κλασσική μέθοδος των πολιτικών. Πετάμε στο ξεκάρφωτο αυτό που σκεπτόμαστε να κάνουμε και ψαρεύουμε τις αντιδράσεις του κόσμου. Γνωστή τακτική που εφαρμόστηκε στο παρελθόν όταν επρόκειτο να ψηφιστούν αντιλαϊκά νομοσχέδια και φορολογικές επιβαρύνσεις.
Στη συνέχεια της συζήτησης όμως είπε και άλλα ο Βενιζέλος :
"... Εάν αρθεί το μέτρο αυτό της απαγόρευσης κυκλοφορίας και εισηγηθούν κάποιοι περιορισμούς στα προσωπικά δεδομένα, παρακολούθηση, επεξεργασία δεδομένων υγείας, τα οποία είναι ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, πράγματι θα βρεθούμε μπροστά σε μια νέα γενιά προβλημάτων. Και μάλιστα προβλημάτων που απασχολούν και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του ανθρώπου, δηλαδή το Δικαστήριο του Στρασβούργου, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του ανθρώπου, και την Ευρωπαϊκή Ένωση...."
Εκεί τον διέκοψε η Λυμπεράκη και αμέσως μετά ο Βενιζέλος συνέχισε :
"Μπορεί να τεθούν προβλήματα τέτοια τα οποία να αφορούν τα προσωπικά δεδομένα. Άρα εκεί πρέπει να ΕΙΜΑΣΤΕ πάρα πολύ προσεκτικοί στο τι θα ΘΕΩΡΗΣΟΥΜΕ ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο, που δεν είναι δεκτικό παραβίασης και επεξεργασίας, και τι μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι πληροφορία επιδημιολογικού χαρακτήρα που αφορά την δημόσια υγεία και άρα μπορεί να την συλλέγει. Από εκεί και πέρα κάθε πολίτευμα, κάθε πολιτικό σύστημα, ανάλογα με τον πολιτισμό του, την εμπειρία του, την ιστορία του και την ευαισθησία του, μεταχειρίζεται τα θέματα αυτά. Κάθε κοινωνία των πολιτών πρέπει να εκφράζει και την δική της ευαισθησία και την δική της συμμετοχή στο πρόβλημα ώστε να μην φτάσουμε πράγματι στην απειλή της ιδιωτικότητας και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων που είναι ένα θέμα πάρα πολύ σοβαρό γιατί θα αλλάξει συνολικά και παγκόσμια η αντίληψη για την δημόσια υγεία και αυτό μπορεί να θέσει σε δοκιμασία και τα δικαιώματα και την Δημοκρατία".
Μήπως δεν είπε αυτά ο Βενιζέλος; Μόνο εγώ τα άκουσα; Βεβαίως άλλα ακούει ο καθένας και άλλα καταλαβαίνει ή θέλει να καταλάβει. Πολλές φορές μάλιστα οι πολίτες κρίνουν τα λεγόμενα ενός πολιτικού ανάλογα σε ποιο κόμμα ανήκει. Αν ανήκει στο κόμμα που εμείς ψηφίζουμε τα λέει μια χαρά. Αν ανήκει σε άλλο κόμμα λέει βλακείες. Να γιατί οφείλουμε να είμαστε ακομμάτιστοι όταν τίθενται στο τραπέζι τόσο σοβαρά θέματα.
Και ερωτώ. Γιατί μιλάει ο Βενιζέλος σε πρώτο πληθυντικό πρόσωπο όταν αναφέρεται σ' αυτούς που θα κληθούν να "θεωρήσουν" τι είναι ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο και τι όχι; Εσάς δεν σας προβληματίζει αυτό; Θα αποφασίσει ο Βενιζέλος και όλοι αυτοί που ταλαιπωρούν και καταδυναστεύουν τον ελληνικό λαό τα τελευταία 45 χρόνια τι αποτελεί προσωπικό δεδομένο ώστε να μην συμπεριληφθεί στο τσιπάκι; Εσείς πιστεύετε ότι ο άνθρωπος που επέβαλε το χαράτσι των σπιτιών, ενώ όλος ο κόσμος διαμαρτυρόταν, είναι ο κατάλληλος που θα κρίνει τι είναι προσωπικό δεδομένο και τι όχι; Πιστεύετε ότι ο άνθρωπος που χάρισε δεκάδες εκατομμυρίων στους τραπεζίτες και "έχασε" το στικάκι της λίστας Λαγκάρντ είναι αυτός που θα κρίνει τι είναι προσωπικό δεδομένο και τι όχι;
Μίλησε ο Βενιζέλος για το πολιτικό σύστημα που θα αποφασίσει με ποιο τρόπο θα χειριστεί το θέμα αυτό, ανάλογα με τον πολιτισμό του, την ιστορία του, την εμπειρία και την ευαισθησία του. Σε ποια εμπειρία, ποιο πολιτισμό, ποια ευαισθησία του πολιτικού συστήματος αναφέρεται; Πιστεύετε ότι το δικό μας πολιτικό προσωπικό είναι κατάλληλο και ικανό να χειριστεί ένα τόσο σοβαρό θέμα ελέγχου συνειδήσεων και προσωπικών δεδομένων; Αν με ρωτήσετε, ούτε τον σκύλο μου να βγάλει για κατούρημα δεν θα εμπιστευόμουν τον Βενιζέλο, αλλά και όλους όσοι κυβέρνησαν αυτή τη χώρα μετά τη Μεταπολίτευση.
Μίλησε επίσης για την κοινωνία και πώς πρέπει αυτή να εκφράζει την ευαισθησία της και την δική της συμμετοχή στο πρόβλημα. Είδατε πόσο εύκολα πετούν στο τραπέζι τα μεγάλα λόγια οι πολιτικοί; Πότε ρώτησε ο κύριος αυτός, αλλά και όλοι οι όμοιοί του, τι επιθυμεί η κοινωνία ώστε να σεβαστούν την επιθυμία της και τώρα;
Μπορείτε να έχετε όποια γνώμη θέλετε επάνω σ' αυτά που είπε ο Βενιζέλος, και πολύ περισσότερο σ' αυτά που, εμμέσως πλην σαφώς, υπονόησε. Επιτρέψτε όμως και στους άλλους να έχουν τη δική τους διαφορετική άποψη".
Ιωσήφ Παπαδόπουλος