Επιμέλεια συνέντευξης - Κάμερα - Φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ο καπετάν Λευτέρης Καραϊσκάκης του θαλάσσιου "λεωφορείου" που ακούει στο όνομα "ΑΙΟΛΙΣ" και εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες επικοινωνίας του Άη Στράτη με την γειτονική Λήμνο, είναι ένας άνθρωπος που έχει φάει τη θάλασσα με το κουτάλι. Ένας άνθρωπος που δεν διστάζει να κακίσει τον εαυτό του επειδή πίστεψε αναξιόπιστους πολιτικούς που τον ταλαιπώρησαν με φρούδες υποσχέσεις και τον ανάγκασαν να δανειστεί γιατί δεν ήθελαν να του δώσουν αυτά που του ώφειλε η Πολιτεία. "Κουράστηκα να ακούω τον Παυλίδη να μου λέει, μη σε νοιάζει, συνέχισε, πίσω σου είμαι εγώ", θυμάται ο καπετάν Λευτέρης και συνεχίζει : "Δεν θέλω να είσαι συνέχεια πίσω μου, πόνεσα!", του είπα μία φορά, "μπροστά μου σε θέλω!".
Ο καπετάν Λευτέρης ταξίδευε σαν καπετάνιος στη Μεσόγειο και τα περισσότερα μπάρκα του ήταν στη διαδρομή από Μαύρη Θάλασσα μέχρι Ισραήλ. Το 1997 αποφάσισε να μεταφέρει τη δραστηριότητά του αυτή στον Άη Στράτη. Εγκατέλειψε λοιπόν τον τόπο του, τη Μυτιλήνη, εγκαταστάθηκε στον Άη Στράτη, δημιούργησε εκεί τη δική του οικογένεια και πήρε με το "Αιολίς" στους ώμους του την καθημερινή επικοινωνία του απομονωμένου νησιού με τη γειτονική Λήμνο.
Όπως και αν αποκαλέσει κανείς το "Αιολίς", "λεωφορείο", "ασθενοφόρο", φορτηγό μεταφοράς τροφίμων, φαρμάκων, αλληλογραφίας και καυσίμων μέχρι... σκουπιδιών, μέσα θα πέσει! Λειτούργημα, δηλαδή, με όλη τη σημασία της λέξης, χωρίς βεβαίως αυτό να σημαίνει πως θα πρέπει να καλύπτει ο ιδιοκτήτης του τη χασούρα από την τσέπη του. Τι έσοδα άλλωστε μπορεί να έχει ένα τέτοιο καραβάκι με επταμελές πλήρωμα και διακόσιες ψυχές, όλες κι' όλες, να μένουν στον Άη Στράτη; Γι' αυτό ακριβώς η Πολιτεία προέβλεψε την ενίσχυση των δρομολογίων του "Αιολίς", στο πλαίσιο των επιδοτήσεων που δίδονται για τις "άγονες" γραμμές. Όμως μια αναξιόπιστη Πολιτεία δεν θα μπορούσε να κάνει εξαίρεση και να είναι συνεπής στην καταβολή αυτών των επιδοτήσεων στον Λευτέρη Καραϊσκάκη.
"Αυτή η επιδότηση μοιάζει σαν την Δημοκρατία!", λέει ο καπετάν Λευτέρης, και συνεχίζει : "Πήγαινε η ΣΑΟΣ στα Μουδανιά; Επιδότηση. Πήγαινε στην Κύμη; Επιδότηση. Σε δύο χρόνια έβγαλαν δέκα καράβια! Μόνο σε μένα έλεγε ο κάθε υπουργός, μη σε νοιάζει προχώρα, το υπουργείο σε στηρίζει. Η επιδότηση όμως δεν φαινόταν πουθενά. Δεν είχα βλέπεις μπάρμπα στην Κορώνη εγώ!
Και σαν να μην έφτανε αυτό, δύο χρόνια πριν, για να γίνουν περικοπές στα έξοδα του υπουργείου, η Γραμματεία Αιγαίου μου έκοψε τα δρομολόγια του Σαββάτου και τα δύο δρομολόγια τον μήνα για τη μεταφορά του καυσίμου, με αποτέλεσμα να είμαστε τώρα ίσα βάρκα ίσα νερά! Φαντάζεται κανείς πώς μεταφέρονται σήμερα τα καύσιμα και οι μπουκάλες του αερίου στον Άη Στράτη;", ρωτάει ο καπετάν Λευτέρης με νόημα μετά το πέρας της συνέντευξης. "Θα το γράψω αυτό", του λέω αποφασιστικά. "Και βέβαια να το γράψεις, είναι on the records!", απαντά ο καπετάν Λευτέρης χαμογελώντας...
Οι μόνιμοι κάτοικοι του Άη Στράτη δεν πληρώνουν εισιτήριο για να πάνε με το "Αιολίς" στη Λήμνο. Το μέτρο ωστόσο πιάνει και τους δημότες του νησιού ή όσους μένουν μονίμως στο εξωτερικό και έρχονται στον Άη Στράτη για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. "Δεν είναι όμως αυτό το κακό", λέει ο καπετάν Λευτέρης, "όσο τα πράγματα που μεταφέρουν από τη Λήμνο στερώντας τα τρία μαγαζιά του Άη Στράτη από τα έσοδα εκείνα που είναι απαραίτητα για να επιβιώσουν. Το πράγμα παράγινε τελευταία και προχθές μου ζήτησε η Δήμαρχος να μεταφέρω από τη Λήμνο όλα τα είδη πρώτης ανάγκης χωρίς να χρεώνω έξοδα μεταφοράς, ώστε τα μαγαζιά να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων αυτών, να γίνουν ανταγωνιστικά και να μη βάζουν σε πειρασμό τους Αγιοστρατίτες και τους παραθεριστές να πηγαίνουν δωρεάν με το καραβάκι στη Λήμνο για να ψωνίζουν από εκεί φθηνότερα".
Αυτά και άλλα πολλά συζητήσαμε με τον καπετάν Λευτέρη Καραϊσκάκη, που δεν μασάει τα λόγια του. Η χαρά του δημοσιογράφου, δηλαδή, που δεν έχει πάνω από το κεφάλι του τον μπαμπούλα του υποταγμένου, στο εκδοτικό και τηλεοπτικό κατεστημένο, αρχισυντάκτη και μπορεί να αναπαράξει όσα του καταθέτει ο συνομιλητής του χωρίς λογοκρισία και περικοπές.