Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Καπετανεύει εδώ και τρία περίπου χρόνια το "Πρέβελης", της "ΑΝΕΚ LINES", στη δύσκολη γραμμή της Κασοκαρπαθίας. Ένα δρομολόγιο που ξεκινάει απ' τον Πειραιά και καταλήγει στη Ρόδο, με ενδιαμέσους σταθμούς τη Μήλο, τη Σαντορίνη, την Ανάφη, το Ηράκλειο, τη Σητεία, την Κάσο, την Κάρπαθο και τη Χάλκη. Μια δύσκολη και περιπετειώδης, πολλές φορές, περιπλάνηση στο νοτιοανατολικό Αιγαίο, όπου ο Αίολος και ο Ποσειδώνας σπανίως κοιμούνται, όπου οι βάρδειες και τα ξενύχτια στη γέφυρα είναι εξαντλητικά, με λιμάνια που έχουν μετατραπεί σε "φάκες" για δυσκίνητους "αρουραίους".
Με τους καπτα Βαγγέλη Στουραίτη και Νίκο Κορρέ στη γέφυρα του "Πρέβελης", μέχρι πρότινος, με τον καπτα Βησσαρίωνα Γούλα και τον καπτα Νίκο Ξυλογιαννόπουλο σήμερα. "Δεν βγαίνει αυτό το δρομολόγιο με ένα καπετάνιο", λέει ο Καπτα Κώστας. "Πολλές οι προσεγγίσεις, δύσκολα λιμάνια, πολλά ξενύχτια, σε ένα καράβι που δεν σταματά παρά μόνο για ένα δεκαπενθήμερο έλεγχο στο σκαρί και τις μηχανές του. Όπως τώρα, συμπτωματικώς, που θα βγούμε από τη γραμμή για δύο εβδομάδες, με ολιγοήμερη παραμονή στη Σύρο και στο Πέραμα".
Τον ρωτώ αν θα αντικατασταθεί το "Πρέβελης" από άλλο καράβι αυτές τις ημέρες, ώστε να εξυπηρετηθούν η Κάσος και η Κάρπαθος. "Δεν γνωρίζω", απαντά ο καπτα Βαγγέλης και συνεχίζει. "Τη σύνδεση της Κάσου και της Καρπάθου με τη Ρόδο θα συνεχίσει να την κάνει το πλοίο της "Blue Star Ferries" μια φορά την εβδομάδα. Δεν γνωρίζω βέβαια τι θα γίνει με την Κρήτη, που ενδιαφέρει κυρίως την Κάσο. Θα μπορούσε να επεκτείνει το δρομολόγιό του το "Blue Star" μέχρι τη Σητεία, αλλά για να γίνει αυτό θα έπρεπε αυτή η επέκταση να έχει ήδη ρυθμιστεί".
Αναπόφευκτα η συζήτηση πάει στα λιμάνια. "Είχε δίκιο ο "πατερούλης" (αναφέρεται στον καπτα Δημήτρη Λαδά) που σου είπε ότι στο Αιγαίο δεν υπάρχουν λιμάνια αλλά μόνο προβλήτες. Εγώ όμως θα σου πω κάτι άλλο. Από το να μετατραπούν τα λιμάνια σε φάκες, καλύτερα να είχαν παραμείνει προβλήτες! Ήξερες τουλάχιστον ότι αν δεν μπορέσεις να δέσεις στο λιμάνι της Κάσου θα μπορούσες εύκολα να βγείς. Θυμάμαι π.χ., πριν κλείσει το λιμάνι αυτού του νησιού, ότι δεν είχαμε κανένα πρόβλημα να δέσουμε στον προβλήτα, ό,τι καιρό και αν είχε! Μια φορά μόνο, στα δύο χρόνια που ήμουν τότε στο καράβι που εκτελούσε το δρομολόγιο, αναγκαστήκαμε να φύγουμε γιατί το λιμεναρχείο, λόγω της θαλασσοταραχής, δεν επέτρεπε στους καβοδέτες να κατέβουν στον προβλήτα για να δέσουν το πλοίο!".
Προβληματισμένος πάντως μου φάνηκε ο καπτα Κώστας Δρίβας που σκέφτεται πια σοβαρά το ενδεχόμενο να επιστρέψει στα εμπορικά. "Η πορεία της ακτοπλοίας είναι φθίνουσα Ιωσήφ. Τα πράγματα έχουν δυσκολέψει πολύ και τα χρήματα έχουν λιγοστέψει, κυρίως λόγω των κρατήσεων και της φορολογίας. Είναι αλήθεια ότι στη γραμμή της Κασοκαρπαθίας έχω την ευκαιρία να βλέπω μια φορά την εβδομάδα την οικογένεια μου, στη διανυκτέρευση της Δευτέρας, όμως διακοπές έχω να κάνω χρόνια! Στα εμπορικά κάνεις ένα συμβόλαιο μερικών μηνών αλλά μετά κάθεσαι και απολαμβάνεις την οικογένειά σου για τρεις μήνες".