Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Ο σταθμάρχης Βόλου Γιώργος Αποστολέρης ξετυλίγει το κουβάρι της ιστορίας του "μουντζούρη".

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος

apostoleris2Ο Γιώργος Αποστολέρης, εκτός από πολύ καλός φίλος, είναι και σταθμάρχης στον σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου. Με την ευκαιρία της σύντομης παραμονής μου στην πρωτεύουσα της Μαγνησίας, συζήτησα μαζί του για την ιστορία της πρώτης ατμάμαξας που συνέδεε τον Βόλο με τα χωριά του Πηλίου.

apostoleris4Βέλγικης κατασκευής, τόσο η ατμάμαξα "Μηλέαι" όσο και η "Πήλιον", ηλικίας 116 ετών σήμερα, λειτούργησαν χωρίς σταματημό, μεταφέροντας ανθρώπους και εμπορεύματα, μέχρι το 1971 όταν κάποιες κυρίες του Βόλου διαμαρτυρήθηκαν στον τότε δημαρχο της πόλης επειδή οι τζιμινιέρες του μουντζούρη λέρωναν τη μπουγάδα τους! Ο δήμαρχος με τη σειρά του μετέφερε την διαμαρτυρία των κυριών στην τότε κυβέρνηση της χούντας με αποτέλεσμα να σταματήσει η λειτουργία του μουντζούρη.

apostoleris3Το 1987 μια ομάδα φίλων του σιδηροδρόμου μετά από πολλές προσπάθειες έπεισε την τότε Υπουργό Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ Μελίνα Μερκούρη να χαρακτηρίσει το τραίνο του Πηλίου μνημείο. Με τον τρόπο αυτό ουδείς τόλμησε έκτοτε να το καταστρέψει.

apostoleris5Το 1987 ο μουντζούρης άρχισε και πάλι τα δρομολόγιά του και ευχή του Γιώργου Αποστολέρη και των φίλων του σιδηροδρόμου είναι να επαναλάβει στο μέλλον ο μουντζούρης τη σύνδεση του Βόλου με τις Μηλιές, παρά το γεγονός ότι αυτό δεν είναι και πολύ αρεστό σε ανθρώπους του Βόλου και μάλιστα έχοντες... πολιτικές ιδιότητες.

Ακούστε όμως τι μου είπε ο Γιώργος Αποστολέρης για τις εκπληκτικές κατασκευαστικές προδιαγραφές του μουντζούρη και τον εμπνευστή του μηχανικό Εβαρέστο ντε Κήρυκο.