Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Τεκμήρια : Τα έβαλαν, τα έβγαλαν και θα τα ξαναβάλουν!

Νομοθετεί η "Ελλάς" - Σχολιάζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Διάφορα ακούγονται τελευταία για τα περιβόητα τεκμήρια δαπανών διαβίωσης και ακόμη πιο πολλά αφήνονται να εννοηθούν από τα μέσα της μαζικής μας αποχαύνωσης. Προετοιμάζουν θαρρείς τον κόσμο οι διαχειριστές της εξουσίας, μέσω κάποιων οσφυοκαμπτών "συναδέλφων", για να δουν αν θα υπάρξουν αντιδράσεις. Ε ρε, ξύλο που θέλετε, να παίζει και η μπάντα του δήμου...

Έπεσε λοιπόν στα χέρια μου το άρθρο 16 Κ.Φ.Ε.που μελετά, εν κρυπτώ σχεδόν, από τα μέσα Δεκεμβρίου η Κυβέρνηση, για να επιβάλει νέες φοροεισπράξεις μέσω των τεκμηρίων δαπανών διαβίωσης. Μα τα είχαν αποσύρει τα τεκμήρια, θα μου πείτε, γιατί διαπίστωσαν πως το μέτρο δεν απέδωσε. Ε και; Δικά τους είναι, τα ξαναβάζουν! Μήπως γίνεται ποτέ κάτι βάσει σχεδίου και προγραμματισμού σ' αυτή τη γωνιά της υδρογείου; Άλλη μια "αρπαχτή" απλώς θέλουν να κάνουν οι διαχειριστές της εξουσίας, μπας και γεμίσουν τα ταμεία, που οι ίδιοι και οι προκάτοχοί τους κατάφεραν να αδειάσουν, με τις ρεμούλες, τις μίζες και τις αρπαχτές. Και επειδή δεν μπορούν (δεν θέλουν) να κτυπήσουν το γαϊδούρι, βαράνε, ως συνήθως, το σαμάρι...

Ακούστε λοιπόν τι προβλέπει το σχέδιο νόμου που επεξεργάζονται στο ταλαίπωρο ελληνικό Κοινοβούλιο κάποιοι "φερέλπιδες νέοι". Πιστεύω και ελπίζω πάντως ότι δεν θα περάσει, έτσι τουλάχιστον όπως το μαγείρεψαν γιατί, αν περάσει, πολλοί απ' τους λεγόμενους "μικρομεσαίους" (ποιοι είναι τελικώς αυτοί, αναρωτιέμαι) θα ψάχνουν για λουκέτο, αφού θα έχουν εξαφανιστεί όλα από την αγορά. Για να μην πω γι' αυτούς που εμπνεύστηκαν το νομοσχέδιο οι οποίοι δεν θα ξέρουν πού να κρυφτούν για να γλυτώσουν απ' τις ιπτάμενες ντομάτες... Θα σας πω όμως πρώτα για τα σκάφη αναψυχής, έτσι, για να πάρετε την κρυάδα.

ε) Η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κυριότητας ή κατοχής του φορολογουμένου, της συζύγου του ή των προσώπων που τους βαρύνουν κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, ορίζεται ως εξής :

αα) Για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου, ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους μέχρι τρία (3) μέτρα, στο ποσό των δύο χιλιάδων εξακοσίων (2.600) ευρώ, που προσαυξάνεται με το ποσό των χιλίων τριακοσίων (1.300) ευρώ για κάθε μέτρο μήκους πάνω από τα τρία (3) μέτρα.

ββ) Προκειμένου για ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα ή μικτά σκάφη με χώρο ενδιαίτησης, η τεκμαρτή δαπάνη υπολογίζεται βάσει των μέτρων ολικού μήκους του σκάφους και έχει ως εξής :

Μήκος σκάφους                                      Ετήσια τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης (σε ευρώ)

Μέχρι 8 μέτρα                                                                    10.500
Πάνω από 8 και μέχρι 10 μέτρα                                       19.000
Πάνω από 10 και μέχρι 12 μέτρα                                     27.800
Πάνω από 12 και μέχρι 14 μέτρα                                     37.200
Πάνω από 14 και μέχρι 16 μέτρα                                     47.500
Πάνω από 16 και μέχρι 18 μέτρα                                     58.900
Πάνω από 18 και μέχρι 20 μέτρα                                     72.100
Πάνω από 20 και μέχρι 22 μέτρα                                     87.400
Πάνω από 22 και μέχρι 24 μέτρα                                    105.000
Πάνω από 24 και μέχρι 26 μέτρα                                    125.000
Πάνω από 26 και μέχρι 28 μέτρα                                    147.900
Πάνω από 28 και μέχρι 30 μέτρα                                    174.000
Πάνω από 30 και μέχρι 32 μέτρα                                    203.600
Πάνω από 32 μέτρα                                                         227.700

Τα ποσά της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης αυτής της υποπερίπτωσης μειώνονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) προκειμένου για ιστιοφόρα ναυταθλητικά σκάφη που χρησιμοποιούνται για ναυταθλητικούς αγώνες. Για τη μείωση αυτή απαιτείται σχετική βεβαίωση που χορηγείται από την Ελληνική Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία θεωρημένη από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.

Η τεκμαρτή δαπάνη από κάθε σκάφος μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του κατά ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από πέντε (5) έτη και μέχρι δέκα (10) από το έτος που νηολογήθηκε για πρώτη φορά,  και είκοσι τοις εκατό (20%) αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από δέκα (10) έτη.

Εντάξει; Χορτάσατε; Πάρτε τώρα και το επιδόρπιο (θα μας πουν οι εθνοσωτήρες) :

β) Η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη που υπολογίζεται με βάση το ύψος των ετησίων εξόδων συντήρησης και κυκλοφορίας επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης, που προσδιορίζεται ανάλογα με τους φορολογήσιμους ίππους του αυτοκινήτου και της συμμετοχής της τεκμαρτής αυτής δαπάνης στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, έχει ως ακολούθως :

Φορολογήσιμοι ίπποι           Ετήσια τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης (σε ευρώ)

Μέχρι 7                                                    4.800
Μέχρι 8                                                    6.100
Μέχρι 9                                                    8.000
Μέχρι 10                                                  9.900
Μέχρι 11                                                11.800
Μέχρι 12                                                14.200
Μέχρι 13                                                16.700
Μέχρι 14                                                20.500
Μέχρι 15                                                26.500
Μέχρι 16                                                33.600
Μέχρι 17                                                41.300
Μέχρι 18                                                49.500
Μέχρι 19                                                57.800
Μέχρι 20                                                66.600
Μέχρι 21                                                75.700
Μέχρι 22-23                                           85.300
Μέχρι 24-25                                           95.500
Μέχρι 26-27                                         107.900
28 και άνω                                           112.900

Η τεκμαρτή αυτή δαπάνη από κάθε επιβατικό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του, η οποία υπολογίζεται από το έτος της πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό :

αα) Δεκαπέντε τοις εκατό (15%) για χρονικό διάστημα πάνω από πέντε (5) έτη και μέχρι δέκα (10) έτη.

ββ) Εικοσιπέντε τοις εκατό (25%) για χρονικό διάστημα πάνω από δέκα (10) έτη και μέχρι δεκαπέντε (15) έτη.

γγ) Για χρονικό διάστημα πάνω από δεκαπέντε (15) έτη, σαράντα τοις εκατό (40%).

Το ίδιο ποσοστό μείωσης υπολογίζεται για την δαπάνη που προκύπτει με βάση το αυτοκίνητο που έχει αγοραστεί από από τον Ο.Δ.Δ.Υ., καθώς και όταν πρόκειται για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης τα οποία είναι ειδικά διασκευασμένα για αναπήρους.

Σας τα έλεγα εγώ ότι μάλλον υπάρχει και άλλος πάτος στο βαρέλι, αλλά εσείς δεν με πιστεύατε. Τώρα με πιστεύετε; Και τα χειρότερα δεν έχουν ακόμη φανεί...

Και το προς "δημόσια διαβούλευση" (υποτίθεται) και ψήφιση (στη συνέχεια) σχέδιο νόμου συνεχίζει με ένα σωρό άλλες "ρυθμίσεις", οι οποίες δεν είναι του παρόντος να αναφερθούν. Άλλωστε, εκτός από το ότι κάποιοι είμαστε σε κρίσιμη ηλικία, το "φρούτο" και το "παγωτό" ελάχιστη αξία έχουν σε ένα ήδη βαρύ στομάχι...

Και κάτι για να το ελαφρύνουμε. Σύμφωνα με ασφαλείς και διασταυρωμένες πληροφορίες, ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ ΠΕΕΥ έχει καλέσει τα μέλη του στη Θεσσαλονίκη για το καθιερωμένο ετήσιο κόψιμο της Πρωτοχρονιάτικης πίτας και ό,τι άλλο ήθελε προκύψει. Γνωρίζουν οι διοικούντες τον Σύνδεσμο τι έχουν στο μυαλό τους οι εθνοπατέρες για τα τεκμήρια; Και αν γνωρίζουν, θα ενημερώσουν τους κατασκευαστές και αντιπροσώπους για την επερχόμενη καταιγίδα; Τι περίπου σκέφτονται να τους πουν και πώς θα αντιδράσουν για να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο της συμφοράς; Καλού κακού, πάντως, όσοι παρευρεθούν στο κόψιμο της πίτας, ας πάρουν και μια σόδα μαζί τους για την βαρυστομαχιά...