Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Σαν άνθρωπος της αεροπορικής οικογένειας ήταν φυσικό να σοκαριστώ στην είδηση της πτώσης του ελικοπτέρου στον Γαλατά και την απώλεια των τριών επιβαινόντων. Πολλά ακούστηκαν, ακόμη πιο πολλά γράφτηκαν στα διάφορα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα μαζίκής ενημέρωσης, αλλά το θέμα γρήγορα ξεχάστηκε όπως τόσα και τόσα άλλα που μπαίνουν σαν κρέας στη μηχανή του κιμά της ενημέρωσης-παραπληροφόρησης και εξέρχονται ως κιμάς. Θα έλεγε κανείς ότι κάποιοι θέλουν να ξεχαστούν...
Οφείλω, κατ' αρχάς, να τονίσω ότι σαν εκπρόσωπος του σωματείου με την επωνυμία "Ελληνική Αθλητική Αεροπορία", που εδρεύει στο Κάστρο της Βοιωτίας, έχω καταβάλλει (μαζί με τον Πρόεδρό του Σάκη Φιτσώρο) πολλές προσπάθειες, επί σειρά ετών, προκειμένου ο ιδιόκτητος χώρος που διαθέτει το σωματείο να αδειοδοτηθεί. Οι υπηρεσίες όμως της Υ.Π.Α. κωφεύουν και κωλυσιεργούν περιέργως, παρ' όλο ότι το πεδίο έχει κριθεί κατάλληλο για την προσγείωση υπερ-ελαφρών αεροσκαφών και μηχανοκίνητων αετών μετά από επιτόπια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από υπαλλήλους της Υ.Π.Α. Ιδιαιτέρως η Υπηρεσία Δ3, της οποίας προίσταται η κυρία Γκλιάτη, ευθύνεται γι' αυτή την καθυστέρηση, όπως μου είπε ο υφιστάμενός της κ. Γ. Κορμάς.
Και μολονότι έχουμε πλλλάκις αποτανθεί στον Συνήγορο του Πολίτη ζητώντας του να επέμβει και να ζητήσει τους λόγους αυτής της απαράδεκτης καθυστέρησης και της άρνησης της Υ.Π.Α. να απαντήσει στα δικαιολογημένα παράπονά μας, ουδεμία έγγραφη απάντηση έχουμε λάβει μέχρι σήμερα πλην της προφορικής απάντησης του κ. Γ. Κορμά ότι αυτός έκανε ό,τι έπρεπε να κάνει και περιμένει πλέον από την κυρία Γκλιάτη να υπογράψει τη σχετική απόφαση για την επέκταση χρήσης των πεδίων που υπάρχουν στο Κάστρο της Βοιωτίας και την αδειοδότηση του πεδίου προσγείωσης της Ε.Α.Α.
Θα μου πείτε τι σχέση έχει το θέμα της αδειοδότησης του πεδίου στο Κάστρο με το θέμα των ελικοδρομίων και την πτώση του ελικοπτέρου στον Γαλατά; Και όμως έχει σχέση και θα σας εξηγήσω αμέσως ποια είναι αυτή η σχέση.
Κατ' αρχάς πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι κανένα πτητικό μέσο δεν μπορεί να προσγειώνεται και να απογειώνεται σε όποιο σημείο επιθυμεί ή κρίνει πρόσφορο και ασφαλές ο κυβερνήτης του. Πλην, όπως φαίνεται, των ελικοπτέρων. Σύμφωνα με όσα μου είπε ο κ. Κορμάς, στην πρόσφατη τηλεφωνική επικοινωνία που είχα μαζί του (24/9/2019), ο πιλότος ενός ελικοπτέρου έχει την δυνατότητα να προσγειώνει το ελικόπτερό του όπου εκείνος κρίνει ότι η τοποθεσία είναι κατάλληλη και ασφαλής. Ακόμη και εκεί όπου δεν υπάρχει σχετική αδειοδότηση ελικοδρομίου δηλαδή! Αρκεί να του το επιτρέπει ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου! Μπορεί συνεπώς να υποθέσει κανείς ότι ο πιλότος που προσγείωσε το ελικόπτερό του στις φυλακές Κορυδαλλού για να παραλάβει βαρυποινίτη είχε την άδεια του ιδιοκτήτη!
Όταν είπα στον κ. Κορμά ότι με την ελεύθερη προσγείωση ενός ελικοπτέρου σε ερημικό σημείο, που δεν είναι νομίμως αδειοδοτημένο, σύμφωνα με όσα ορίζει το Π.Δ. 19/2009, ο χειριστής του έχει την δυνατότητα να κάνει παράνομη διακίνηση μεταναστών (όπως συνέβη π.χ. στην περίπτωση του Μεσολογγίου), όπλων ή ακόμη και ναρκωτικών, ο κ. Κορμάς απάντησε επί λέξει : "Γιατί, με αυτοκίνητο δεν μπορεί να γίνει αυτό;". Κατά πόσο η απάντηση αυτή επιλύει ή περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα μπορεί ο καθένας να το κρίνει...
Ξέρετε πόσες φορές έχω τύχει μάρτυρας άρνησης των πιλότων του ΕΚΑΒ να προσγειώσουν το ελικόπετρό τους σε ένα απομακρυσμένο νησί του Αιγαίου, προκειμένου να παραλάβουν έναν ασθενή ή τραυματία, επειδή δεν υπάρχει κατάλληλος φωτισμός και σήμανση του ελικοδρομίου; Και διερωτώμαι : Γιατί σ' αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει εναλλακτικό πεδίο προσγείωσης αφού, όπως μου είπε ο κ. Κορμάς, η προσγείωση είναι δυνατή οπουδήποτε εφ' όσον ο κυβερνήτης του κρίνει ότι το σημείο που επιλέγει είναι ασφαλές; Δεν θα μπορούσε ο πιλότος του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ να το προσγειώσει σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου ή ακόμη και στον ευρύχωρο προβλήτα ενός λιμανιού;
Και πόσο πιο κατάλληλο και ασφαλές ήταν άραγε το ΜΗ αδειοδοτημένο ελικοδρόμιο στον Γαλατά ή αυτό που βιντεοσκόπησα πριν από μερικές ημέρες έξω από την 4η μαρίνα της Γλυφάδας εντός του χώρου της "Ελληνικόν Α.Ε." που διαχειρίζεται τα Ολυμπιακά ακίνητα; Ποια Ολυμπιακά ακίνητα δηλαδή. Μερικά δισεκατομμύρια που επίορκοι πολιτικοί πέταξαν στα σκουπίδια για να κάνουν το κομμάτι τους. Μερικά δισεκατομμύρια από τα χρήματα αυτών που τους ψήφισαν, που ξοδεύτηκαν σε κτίρια και εγκαταστάσεις που σήμερα είναι εγκαταλελειμμένα και λεηλατημένα με τον περιβάλλοντα χώρο να ζέχνει χειρότερα και από τις δημόσιες τουαλέτες...
Συνεχίζεται...