Το «Διονύσιος Σολωμός» της Zante Ferries βρίσκεται εδώ και δύο μήνες στο Κερατσίνι για την ολοκλήρωση της μετασκευής του, ώστε σε λίγο καιρό να εξυπηρετεί τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Το πλοίο, από το 2000 και για δεκαέξι συναπτά έτη, εξυπηρέτησε τις γραμμές Κυλλήνης-Ζακύνθου, Κυλλήνης-Πόρου και Πάτρας-Σάμης-Ιθάκης.
Η καινούρια πλώρη, η πλήρης ανακαίνιση του εσωτερικού και η προσθήκη νέων καμπινών θα δώσουν στο πλοίο ένα εντελώς νέο πρόσωπο.
Το γκαράζ του πλοίου φτάνει τα 990 γραμμικά μέτρα.
Με ταχύτητα 19-20 μίλια θα προσεγγίζει τα νησιά πιο γρήγορα σε σχέση με τον «μεγάλο του αδελφό», τον «Αδαμάντιο Κοραή».
Η μετασκευή αυτή έρχεται σαν αναγνώριση της προσφοράς αυτού του του πλοίου όλα αυτά τα χρόνια. Το πλοίο ήταν πολύ καλό, αλλά θα γίνει ακόμα καλύτερο. (http://kaipoutheos.blogspot.gr/2017/05/blog-post_18.html?m=1)
Η Τεχνική Ναυπηγική ΜΕΠΕ «Αναστάσιος Π. Κηπουρόπουλος» που έχει αναλάβει το έργο της μετασκευής του Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, με ενημέρωση που ανάρτησε στην ιστοσελίδα της, αναφέρεται στις εργασίες που γίνονται αυτό το διάστημα στο πλοίο.
"Ήδη, μπήκαμε στο βασικό στάδιο της μετασκευής του πλοίου. Θα μπορούσα να πω ότι βρισκόμαστε στο επίκεντρο αλλά και πιο καθοριστικό σημείο, στην «καρδιά» της μετασκευής του πλοίου. Είναι το σημείο της «μέγιστης προσοχής» από την πλευρά μας και όχι μόνο.
Εσωτερικά, το πλοίο έχει αρχίσει να παίρνει την οριστική μορφή του. Το ότι δεν εμφανίζεται και εξωτερικά η εικόνα αυτή, είναι ζήτημα ασφάλειας του ίδιου του σκάφους. Η προς τα έξω εμφάνιση της μορφής του σκάφους θα γίνεται σιγά-σιγά και εφ’ όσον είναι εξασφαλισμένη η ασφάλειά του. Σίγουρα υπάρχει για άλλους το ενδιαφέρον και για άλλους η αγωνία να δουν πώς θα είναι το νέο σχήμα της πλώρης του σκάφους. Όμως, προέχουν πάρα πολλά άλλα ζητήματα, τα οποία θα πρέπει να εξασφαλισθούν.
Στο τέλος του έργου, όταν θα γίνει ο απολογισμός, εκεί θα δοθεί η ευκαιρία για αναλύσεις αλλά και για συμπεράσματα, τα οποία ενδεχομένως να είναι χρήσιμα για την παραπέρα πορεία του τεχνικού μας γραφείου, αυτή τη φορά πολύ πιθανόν και εκτός Ελλάδας.
Επειδή στην συγκεκριμένη στιγμή τα λόγια έχουν λίγη σημασία, θα παρουσιαστούν παρακάτω κάποιες φωτογραφίες από την εξέλιξη του έργου. Σίγουρα δεν μπορούν να βγουν κάποια συμπεράσματα. Όμως είναι ενδεικτικές αφ’ ενός των δυσκολιών του έργου και αφ’ ετέρου σε ποιο σημείο αυτό έχει φθάσει. Ακόμα, για κάποιους πιο παρατηρητικούς, μπορεί να είναι ενδεικτικές του είδους των τεχνικών υπηρεσιών, τις οποίες παρέχει όλη η ομάδα μας στην εξέλιξη του έργου". (http://seazoom.org/2017/05/07/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%87%CF%89%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CE%B4/)
Ναυπηγημένο το 1990 στην Ιαπωνία, με ολικό μήκος 115,63 m (μετά την αλλαγή της πλώρης το μήκος θα μεγαλώσει κατά έξι μέτρα), πλάτος 21,02 m και μέγιστη ταχύτητα 19,5 knots (φέρει 2 κύριες μηχανές Pielstick, 6.000 BHP εκάστη), το εντυπωσιακό Ε/Γ-Ο/Γ "ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ" έφτασε στις 21 Μαρτίου στον Πειραιά για να "ταράξει" και τα νερά του Αιγαίου, αλλάζοντας σελίδα στην καριέρα του, καθώς θα υποβληθεί σε μικρή μετασκευή και ριζική ανακαίνιση, αλλάζοντας συγχρόνως και την πλώρη του.
Το πορτοκαλί γιαπωνέζικο πλοίο θα αναλάβει δρομολόγια στις Δυτικές Κυκλάδες το προσεχές καλοκαίρι, οπότε η έλευσή του αναμένεται να κάνει τη μεγάλη διαφορά. (http://www.arxipelagos.com/2017/04/%CE%B5%CE%B3-%CE%BF%CE%B3-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%83-%CF%83%CE%BF%CE%BB%CF%89%CE%BC%CE%BF%CF%83-%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9/)
Κείμενο - Φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Μετά από ένα τηλεφώνημα που έκανα στον καπετάν Δημήτρη Λαδά, πετάχτηκα σήμερα μέχρι τον μώλο της ΔΕΗ, δίπλα στην ιχθυόσκαλα του Κερατσινίου, όπου το "Διονύσιος Σολωμός" έχει φθάσει στο τελικό στάδιο της μετασκευής του. Λίγες ημέρες απομένουν πια μέχρι το όμορφο πορτοκαλί πλοίο της "ZANTE FERRIES" να ανοιχτεί στη θάλασσα των Δυτικών Κυκλάδων.
Πρέπει εδώ να αναφέρω ότι ο άνθρωπος που ανέλαβε την δύσκολη μετασκευή του πλοίου είναι ένας παλιός συμμαθητής μου από τα χρόνια του Γυμνασίου. Ο Τάσος Κηπουρόπουλος! Μικρή είναι τελικώς η Ελλάδα, αν και μεγάλη, και είμαστε όλοι γνωστοί...
Η χαρά μου, όταν αντίκρυσα δύο αγαπημένους φίλους και ανθρώπους της θάλασσας, ήταν δύσκολο να περιγραφεί. Ο ναυπηγός και πρόεδρος της Α.Ν.Μ.Ε.Ζ. Α.Ε. "ΖΑΝΤΕ FERRIES", Νίκος Κάρδαρης, και ο εξαιρετικός καπετάνιος της άγονης γραμμής Δημήτρης Λαδάς, ο οποίος θα αναλάβει σε λίγες ημέρες το πηδάλιο του "Διονύσιος Σολωμός". Ένας "γάμος" που μόνο καλά πράγματα μπορεί να φέρει, τόσο στον καπετάν Δημήτρη όσο και στην εταιρεία που του ανέθεσε τον πρώτο λόγο σε ένα καράβι που, μετά την μετασκευή του, θα ανοίξει νέους δρόμους στο Αιγαίο.
Γνωστός μου, από τις αρχές της δεκαετίας του '90, ο Νίκος Κάρδαρης. Τότε που τον επισκέφτηκα στο γραφείο του στον Πειραιά και του εξομολογήθηκα την επιθυμία μου να βγάλω ένα επαγγελματικό φουσκωτό σκάφος. "Αφού δεν απαγορεύεται, θα το κάνουμε!", μου απάντησε θυμάμαι τότε ο Νίκος Κάρδαρης αποφασιστικά. Προκειμένου να υλοποιηθεί όμως εκείνη η σκέψη μου και να νικήσει ο Κάρδαρης το τέρας της γραφειοκρατίας και επιφυλακτικότητας των αξιωματικών της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του Υ.Ε.Ν. χρειάστηκε να περάσουν μερικοί μήνες! Στο τέλος όμως το "Αρμάθια" πήρε Πρωτόκολλο Επιθεώρησης για την μεταφορά 12 επιβατών και δυνατότητα εφοδιασμού με πετρέλαιο κίνησης "tranzit"! Το πρώτο ελληνικό επαγγελματικό φουσκωτό με άδεια επιβατηγού-τουριστικού!
Από τότε πέρασαν αρκετά χρόνια μέχρι να ξαναβρώ τον Νίκο Κάρδαρη στη Ζάκυνθο, Πρόεδρο πια του Δ.Σ. της "ZANTE FERRIES". Ο πάντα χαμογελαστός και προσηνής μαστρο Νίκος, με την χρυσή καρδιά, που δεν του αρέσει να τον αποκαλούν "Πρόεδρο"...
Για τον καπετάν Δημήτρη Λαδά ό,τι και να γράψω θα είναι λίγο. Ο πιο μειλήχιος, ψύχραιμος και ικανός καπετάνιος της ακτοπλοίας που έχω γνωρίσει! Η ήρεμη δύναμη της άγονης! Πάντα κοντά στα πληρώματα, απολαμβάνει της εκτίμησης και του σεβασμού των ναυτικών που τα απαρτίζουν. Η φράση του "το Αιγαίο δεν έχει λιμάνια, μόνο προβλήτες!", θα μείνει ιστορική. Οι λουκουμάδες, που έδινε κάθε Τετάρτη στους λιγοστούς κατοίκους των Αντικυθήρων, όταν το "Βιτσέντζος Κορνάρος" έδενε στο λιμάνι του Ποταμού, θα μείνουν αξέχαστοι. Όπως αξέχαστη θα μείνει και η συνέντευξη που μου έδωσε τον Απρίλη του 2015 http://www.ribandsea.com/face/1868-o-kaptan-dimitris-ladas-milaei-xoris-peristrofes-gia-ton-kornaro-kai-ta-limania-tou-aigaiou-2
Δεν δίστασα να πάρω το μέρος του και να τον υποστηρίξω όταν οι "καπεταναίοι" των καφενείων και των μιτάτων της Κάσου ζήτησαν το κεφάλι του επί πίνακι επειδή το "Κορνάρος" ακούμπησε στον προσήνεμο μώλο του προβληματικού λιμανιού, εξ αιτίας ενός καπελλωτού νοτιά έντασης 12 μπωφόρ! Και εκεί που ο καπετάν Δημήτρης, ενώ θα μπορούσε να σφυρίξει και να φύγει, προκειμένου να διαφυλάξει την ασφάλεια του πλοίου, του πληρώματος και των επιβατών, αυτός προσπάθησε με κάθε τρόπο να δέσει το γέρικο πλοίο στο "λιμάνι" του ακριτικού νησιού για να εξυπηρετήσει τους κατοίκους του εν όψει του Πάσχα. Και τί εισέπραξε; Χολή, επικρίσεις, βρισιές και ανάθεμα! http://www.ribandsea.com/articles/1852-kapetanaioi-ton-ploion-kapetanaioi-ton-kafeneion-kai-limania-2
Ήταν, τώρα που το σκέφτομαι, το κερασάκι στην τούρτα που με έκανε να αποφασίσω να μην ξαναπατήσω το πόδι μου στην Κάσο...
Καλά ταξίδια να έχεις καπετάν Δημήτρη και πάντα με υγεία! Εύγε μαστρο Νίκο για την απόφασή σου να εμπιστευτείς το τιμόνι του "Διονύσιος Σολωμός" στον εξαιρετικό αυτό καπετάνιο...