Ένα Σαββατοκύριακο (16-17 Σεπτεμβρίου) κράτησε αυτή η γιορτή της αεροπορίας στο αεροδρόμιο της Τανάγρας και, αν δεν υπήρχε από την Οργανωτική Επιτροπή αυτός ο διαχωρισμός των επισκεπτών μεταξύ "πατρικίων" και "πληβείων", θα έλεγα πως η εκδήλωση ήταν μακράν η καλύτερη από όσες έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα.
Ίσως θεωρηθεί "μιζέρια" εκ μέρους μου να μην βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο, αν όμως δεν αποκατασταθεί αυτός ο αδικαιολόγητος διαχωρισμός των επισκεπτών σε επισκέπτες δύο ταχυτήτων, τότε πολύ φοβάμαι ότι το Athens Flying Week του 2018 θα είναι πολύ φτωχότερο σε επισκέπτες και η ίδια η εκδήλωση θα έχει φθίνουσα πορεία στο μέλλον. Μακάρι να διαψευστώ...
Καταλαβαίνω βεβαίως την αγωνία των διοργανωτών να εισπράξουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί θα πρέπει οι χώροι που έχουν προβλεφθεί για τους "πατρικίους" των 60 έως και 1.000 ευρώ (εισιτήριο για 8θέσιο καναπέ!) να είναι αυτό που λέμε "πρώτη θέση πλατεία" (προκλητική όμως), "προστατευμένοι" (οι χώροι) με κάγκελλα και άνδρες ασφαλείας, σκιασμένοι με χολυγουντιανές τέντες και επιπλωμένοι με χλιδάτους καναπέδες, και οι πληβείοι των 12 ευρώ να τριγυρνούν όρθιοι στα "μετόπισθεν" ή να κάθονται στη σκιά των... αεροπλάνων, με μειωμένη έως ελάχιστη πρόσβαση στα αεροπορικά δρώμενα, σε μια προσπάθεια αυτών που επιθυμούν να απαθανατίσουν πτητικά μέσα και πιλότους, να στριμώχνονται και να σπρώχνονται στα κάγκελλα!
Γιατί, πώς να το κάνουμε, οι "πληβείοι" και αυτοί που πραγματικά ενδιαφέρονται να απολαύσουν τέτοιου είδους εκδηλώσεις, αλλά δεν έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν εισιτήριο 40, 60 ή και 1.000 ευρώ (!), είναι ασυγκρίτως περισσότεροι από αυτούς που θέλουν απλώς να περάσουν ένα χλιδάτο Σαββατοκύριακο "τόλμης και γοητείας" στην αεροπορική βάση της Τανάγρας.
Το φετινό Athens Flying Week τα είχε πράγματι όλα. Και εικονικές αερομαχίες, με συμμετοχή πολεμικών αεροσκαφών της Πολεμικής μας Αεροπορίας, και πτήσεις αλεξιπτωτιστών, και την εντυπωσιακή ομάδα "Red Arrows" της Βρετανικής Βασιλικής Αεροπορίας, και την αιγυπτιακή ομάδα "Silver Stars", που για πρώτη φορά συμμετείχε στην εκδήλωση, και εκπληκτικές πτήσεις ανεμόπτερων, και τηλεκατευθυνόμενες μινιατούρες μαχητικών αεροπλάνων, και καταρρίχηση βατραχανθρώπων και ανδρών των Ειδικών Δυνάμεων από ελικόπτερα Sea Hawk, Chinook και Huey.
Εντυπωσιακό πάντως το νέο δικινητήριο ελικόπτερο τέταρτης γενιάς, κατασκευασμένο από την NHI Industries, το οποίο, εδώ και ένα χρόνο, έχει αναλάβει τη Βάση Υποστήριξης Αεροδιακομιδών στη Σύρο και είναι σε 24ωρη ετοιμότητα. Δίπλα σ' αυτό το καινούργιο απόκτημα των Ενόπλων Δυνάμεων, ελικόπτερα Chinook, Huey και Apache, γνωστά τόσο από τις επιχειρήσεις τους στους ελληνικούς ουρανούς, όσο και από την συμμετοχή τους στους πολέμους των αμερικανών στην Άπω Ανατολή, και όχι μόνο.
Το "παρών" έδωσαν, επίσης, αεραθλητικά σωματεία, ιδιωτικές εταιρείες αερομεταφοράς, αερόστατα, καταστήματα πώλησης διαφόρων ειδών, σχετικών με την εκδήλωση, μέχρι μπαρ και εστιατόρια για πρόχειρο φαγητό και α-λα-καρτ για τους v.i.p.'s.