Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Η συνέχεια της αμαρτωλής ιστορίας στο Λιμεναρχείο Μύρινας Λήμνου.

Γράφει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

laser9Θυμάστε το άρθρο μου για το φουσκωτό σκάφος που είχαμε δωρήσει στην Κοινότητα του Αγ. Ευστρατίου το 2001, που το Λιμεναρχείο Μύρινας έβγαλε στον πλειστηριασμό και μέσω του ΔΔΔΥ το πούλησε σε ιδιώτη και τα χρήματα τα πήρε το Δημόσιο; http://www.ribandsea.com/editorial/3757-to-doro-den-dorizetai-kyrioi.html

Ε λοιπόν, η ιστορία αυτή είχε συνέχεια και θα έχει και άλλη στο μέλλον έως ότου διευκρινιστεί τι ακριβώς έγινε, πώς και γιατί πουλήθηκε το σκάφος σε ιδιώτη και τα χρήματα πιστώθηκαν στο Δημόσιο Ταμείο χωρίς μάλιστα την έγκριση του Δήμου Αγ. Ευστρατίου στην αποκλειστική κυριότητα του οποίου ήταν το εννιάμετρο Laser. Εννοείται ότι θα περιμένω στο τέλος να αποδοθούν ευθύνες, μολονότι κάτω από τις συνθήκες μπάχαλου που επικρατούν σήμερα στο Δημόσιο η απόδοση ευθυνών είναι όνειρο θερινής νυκτός.

Καθώς λοιπόν μετά τον Άη Στράτη πήγαμε στη Λήμνο, βρήκα την ευκαιρία να καταθέσω την ακόλουθη επιστολή στο Λιμεναρχείο της Μύρινας.

Λήμνος, 24 Σεπτεμβρίου 2018       Αρ. Πρωτοκ. 3034/22.9.2018
Προς το Λιμεναρχείο Λήμνου.
Υπ’ όψιν κ. Λιμενάρχη.

Αξιότιμε κ. Λιμενάρχα,

Προσφάτως ενημερώθηκα από την Δήμαρχο Αγ. Ευστρατίου κυρία Μαρία Κακαλή ότι ένα φουσκωτό σκάφος μήκους 8,85 μ., χρώματος κίτρινου, με στοιχεία Λ.Σ. 352, του οποίου τη χρήση είχε ο Λιμενικός Σταθμός Αγ. Ευστρατίου με την υπ’ αριθμ. 99/2003 ομόφωνη απόφαση του Κοινοτικού Συμβουλίου, εκποιήθηκε από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού και αγοράστηκε από τον κ. Ευάγγελο Τσακαλόφα, κάτοικο Αγ. Κήρυκου Ικαρίας, αντί 1.640,82 ευρώ. Γνωρίζω ότι το σκάφος είχε μεταφερθεί στη Λήμνο και το τοπικό Λιμεναρχείο είχε τη χρήση και την επιμέλειά του.

Επειδή τυγχάνει να είμαι ο δωρητής του σκάφους αυτού, το οποίο παρέδωσα στον Πρόεδρο της Κοινότητας του Αγ. Ευστρατίου κ. Χαράλαμπο Μακρή τον Ιανουάριο του 2001, με σκοπό να παραμείνει στην κυριότητα της Κοινότητας και να εξυπηρετεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ τις έκτακτες ανάγκες επικοινωνίας του νησιού, θα ήθελα να μάθω πώς και γιατί το σκάφος αυτό παραχωρήθηκε από την Υπηρεσία σας στη ΔΔΔΥ και ακολούθως εκποιήθηκε και πουλήθηκε σε ιδιώτη, δεδομένου ότι το αντικείμενο μίας δωρεάς ούτε δωρίζεται ούτε, πολύ περισσότερο, εκποιείται για να εισπράξει το αντίτιμο το Δημόσιο Ταμείο! Τα χρήματα, ΕΦ’ ΟΣΟΝ ΒΕΒΑΙΩΣ Η ΠΩΛΗΣΗ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΟΜΙΜΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, έπρεπε να  πιστωθούν στο Ταμείο του Δήμου Αγ. Ευστρατίου στον οποίο δικαιωματικά ανήκε.

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι έχω στα χέρια μου την ομόφωνη απόφαση του Κοινοτικού Συμβουλίου του Αγ. Ευστρατίου, με αριθμό 99/2003, με την οποίαν ενεκρίθη η παραχώρηση χρήσης του σκάφους στο Λιμενικό Σώμα με τον όρο να εξυπηρετούνται μ’ αυτό ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ οι ανάγκες του Λιμενικού Σταθμού Αγ. Ευστρατίου και οι επείγουσες ανάγκες μεταφοράς της ομώνυμης Κοινότητας με τη Λήμνο. Στο υπ’ αριθμό 3 μάλιστα σχετικό της απόφασης αυτής ρητώς αναφέρεται ότι «σε περίπτωση μη τήρησης των παραπάνω όρων από το Λιμενικό Σώμα εν καιρώ ειρήνης, Η ΔΩΡΕΑ ΑΝΑΚΑΛΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ».

Δεδομένου αυτού του τελευταίου όρου ερωτώ :

1) Πώς και γιατί το σκάφος παραδόθηκε στη ΔΔΔΥ και πουλήθηκε σε ιδιώτη, το δε αντίτιμο της πώλησής του πίστωσε το Δημόσιο Ταμείο αντί να πιστωθεί στο Ταμείο του Δήμου Αγ. Ευστρατίου;
2) Γιατί αγνοήθηκε ο βασικός όρος παραχώρησης χρήσης που προέβλεπε ότι το σκάφος σε κάθε περίπτωση θα παρέμενε στην κυριότητα της Κοινότητας του Αγ. Ευστρατίου; Ρωτήθηκε ο Δήμος Αγ. Ευστρατίου και έδωσε τη συγκατάθεσή του για την πώληση;
3) Ποια ήταν η διαδικασία που ακολουθήθηκε κατά την πώληση του σκάφους; Τηρήθηκαν αυτά που προβλέπει ο νόμος;
4) Ποιος όρισε σαν ειδικό πραγματογνώμονα τον κ. Θεόδωρο Σαρικλή, προκειμένου να εκτιμηθεί η κατάσταση του σκάφους, και πόσο αξιόπιστη είναι η έκθεσή του όταν αναφέρει πως το ύφασμα των αεροθαλάμων του είναι PVC; Δεν χρειάζεται να έχει κανείς ειδικές γνώσεις  για να γνωρίζει ότι το ύφασμα των αεροθαλάμων του συγκεκριμένου σκάφους είναι Hypalon Neoprene και όχι PVC, καθώς και με την απλή οπτική επαφή μπορεί να διακρίνει αν η συγκόλλησή τους έχει γίνει με την επέμβαση του ανθρώπινου χεριού και όχι με μηχάνημα θερμοκόλλησης όπως γίνεται όταν το ύφασμα είναι PVC.

Επίσης, όπως με πληροφόρησε προχθές ο κατασκευαστής του σκάφους κ. Ηλίας Καρράς, το σκάφος επισκεύασε ο ίδιος όταν υπέστη ζημιές κατά την πρόσκρουσή του στα τσιμέντα του λιμένος Αγ. Ευστρατίου. Συνεπώς για ποιο κίνδυνο να υποστεί όσμωση η πολυεστερική γάστρα του σκάφους μιλάει ο κ. Σαρικλής ο οποίος το έβγαλε σχεδόν άχρηστο στην έκθεσή του;

Παρακαλώ για την άμεση απάντησή σας. Σε περίπτωση που τα ερωτήματά μου μείνουν αναπάντητα, θα ζητήσω τη συνδρομή της αρμόδιας Εισαγγελικής Αρχής για την περαιτέρω  διερεύνηση της περίεργης αυτής υπόθεσης και τον καταλογισμό ευθυνών.

Το γιατί ο Δήμος Αγ. Ευστρατίου δεν διαμαρτυρήθηκε όταν έμαθε ότι το σκάφος πουλήθηκε είναι μια άλλη ιστορία που θα πρέπει κι’ αυτή να διερευνηθεί.

Με τιμή
Ιωσήφ Παπαδόπουλος

ΥΓ Αν κάποιοι πίστεψαν πως θα κάνω την υπόθεση αυτή, κατά το κοινώς λεγόμενο, "γαργάρα", πλανώνται πλάνην οικτράν. Είναι αδύνατον να καταπιώ το γεγονός ότι το πανάκριβο δώρο που προσφέραμε, μαζί με τον Κώστα Κηπουργό και τον Πατραϊκό Όμιλο Φουσκωτών Σκαφών, στην Κοινότητα του Αγ. Ευστρατίου τον Ιανουάριο του 2001 πουλήθηκε σε ιδιώτη χωρίς ο Δήμος Αγ. Ευστρατίου να δώσει τη συγκατάθεσή του και χωρίς, τουλάχιστον, να εισπράξει το αντίτιμο της πώλησης!