Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Ο e-ΕΦΚΑ, οι 1555 “κλέφτες” και τα 7 εκατομμύρια e-Πελατείας.

https://www.efka.gov.gr/el/epikoinonia

“O ΕΦΚΑ έχει 4,2 εκατομμύρια ασφαλισμένους και 2,6 εκατομμύρια συνταξιούχους”, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση το υπουργείο Εργασίας.

Όταν έχεις κοντά επτά (7) εκατομμύρια πελάτες και δεν έχεις καμία στρατηγική για τον εξορθολογισμό και τον έλεγχο του κόστους στο πρώτο και πιο κρίσιμο επίπεδο που είναι αυτό της επαφής και επικοινωνίας των πελατών σου, και εξακολουθείς να μην έχεις χάσει ακόμα πελάτη, τότε είσαι ΕΦΚΑ. Είσαι τύραννος, δυνάστης, ανθρωποφαγικό τέρας που μόνο σε μια δημοκρατία ελληνικού τύπου μπορεί να υπάρξει. Δεν εξηγείται διαφορετικά: είτε είναι παντελώς αμόρφωτοι και ανίκανοι είτε είναι σε μόνιμη μέθη.

Με 7 εκατομμύρια δεσμευμένους με νόμο πελάτες, θα έπρεπε να είσαι ο πιο ευτυχισμένος Οργανισμός στον κόσμο. Έχεις τέτοιες δυνατότητες να κάνεις κορυφαία στρατηγική και να θέσεις σε λειτουργία απίστευτα επιχειρησιακά εργαλεία και να δοκιμάζεις όποια state-of-the-art τακτική σου κάνει κέφι. Το πρώτο πράγμα, όμως, που πρέπει να κάνεις είναι να πας στους παρόχους τηλεπικοινωνιακών και ταχυδρομικών υπηρεσιών και να υπογράψεις συμβάσεις με τις οποίες θα εξασφαλίζεις προσιτές, ενιαίες και αξιόπιστες λύσεις και υπηρεσίες επικοινωνίας με τους πελάτες σου. Όταν όχι μόνο δεν το έχεις κάνει αυτό αλλά αφήνεις τους 7 εκατομμύρια πελάτες σου στο έλεος του κάθε κυνηγού πελατών, τότε μάλλον δεν ξέρεις ούτε πως βγαίνουν τα λεφτά ούτε πως ξοδεύονται τα λεφτά. Τότε μάλλον δεν κάνεις ούτε για να τρέχεις ψιλικατζίδικο.

Δεκαπέντε (15) ευρώ είναι το μεροκάματο, δεκαπέντε ευρώ είναι το φαΐ μιας μέρας για μια οικογένεια. Και έρχεται ο ΕΦΚΑ και σε αναγκάζει να πληρώσεις 10-15 ευρώ σε έναν κυνηγό πελατών γιατί έτσι γουστάρει, για μια μόνο τηλεφωνική κλήση στο 1555.

Το γεγονός ότι οι πελάτες του ΕΦΚΑ υπόκεινται σε διακρίσεις, ανάλογα με ποιον πάροχο επικοινωνίας χρησιμοποιούν, δεν είναι ευθύνη μόνο των παρόχων. Το γεγονός ότι οι πελάτες του ΕΦΚΑ που δεν έχουν τηλέφωνο, ή που το έχουν κομμένο ή που δεν έχουν χρόνο ομιλίας και χρήματα εμποδίζονται να επικοινωνήσουν με τις υπηρεσίες του, ειδικά όταν το εμπόδιο είναι ληστρικές χρεώσεις των παρόχων (πλην ΟΤΕ), τότε την ευθύνη την έχει ο ΕΦΚΑ. Μήπως, λέμε, μήπως ΕΦΚΑ και ΟΤΕ “ανήκουν” στον ίδιο Όμιλο; Δεν νοείται αλλιώς η προνομιακή μεταχείριση των πελατών ΕΦΚΑ που είναι και πελάτες του ΟΤΕ. Δεν νοείται αλλιώς η αποκλειστική αναφορά (στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ/1555) στον τρόπο χρέωσης του ΟΤΕ ενώ για τους άλλους παρόχους χρειάζεται να ψάχνεις μόνος σου να βρεις πόσο και πώς χρεώνουν. Τι θέλει να πει ο ποιητής; Μας παροτρύνει (υποχρεώνει ήθελα να πω) να γίνουμε συνδρομητές του ΟΤΕ για να μπορούμε να σηκώσουμε το τηλέφωνο και να καλέσουμε τον ακριβομίλητο ΕΦΚΑ;

Το ζήτημα των χρεώσεων του 1555 δεν το θέτουμε εδώ για να προβληματιστούν η Διοίκηση του ΕΦΚΑ και η αρμόδια Πολιτική Ηγεσία. Πώς θα προβληματιστούν άλλωστε οι καρεκλοκένταυροι που δεν έχουν μέχρι σήμερα κατανοήσει τι σημαίνει να έχεις 7 εκατομμύρια πελάτες. Εν τέλει, αναρωτιέμαι μήπως το πραγματικό πρόβλημα το έχει η πελατεία των 7 εκατομμυρίων. Μήπως, όμως, υπερτιμώ την αξία της; Μάλλον, τέλος-τέλος, εγώ έχω το πρόβλημα. Και ναι είναι αποκλειστικά προσωπικό μου πρόβλημα η χρέωση 15 ευρώ για ένα τηλεφώνημα στον ΕΦΚΑ. Οι συμπολίτες μου τα έχουν λύσει αυτά ή τα θεωρούν επουσιώδη.

Στο τέλος-τέλος-τέλος, βεβαίως-βεβαίως, θα έπρεπε να είναι και πρόβλημα Εισαγγελέως, διότι δεν είναι επιλογή μου να τηλεφωνήσω στον ΕΦΚΑ από σταθερό της μη αρεσκείας του ή από κινητό. Εξαναγκάζομαι να το κάνω, και δεν προβλέπεται από κανένα νόμο η υποχρέωσή μου να πληρώνω ληστρικά επικοινωνιακά τέλη σε τρίτους προκειμένου να μπορέσω να έχω πρόσβαση στην πληροφόρηση και τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.   

Αλλά πάλι τι λέω; Αφού δικό μου πρόβλημα είναι. Ο Εισαγγελέας ένας ανθρωπάκος είναι κι αυτός. Τι να κάνει; Μήπως και αυτός πελάτης του ΕΦΚΑ δεν είναι; Αυτός θα βγάλει το φίδι από την τρύπα; Χαίρε μεγάλε ΚΑΦΚΑ. Πού να ‘ξερες ότι η πραγματικότητα στην Ελλάδα θα ξεπερνούσε όχι μόνο τις μυθιστορίες σου αλλά θα γινόταν και βαριά βιομηχανία; Και πού; Στον τόπο που γέννησε την Τέχνη τού Δράματος, την Τραγωδία!

Έχει νόημα τώρα να συζητάμε αν είσαι ασθενής, ΑμεΑ, γεροντάκι και μπατιράκι; Έχει νόημα τώρα να αρχίζουμε πάλι να αραδιάζουμε γραμμές από Συντάγματα, Συνθήκες και νόμους για κατοχυρωμένα δικαιώματα, για ισότητες και διαφάνειες και χρηστές διοικήσεις και κουραφέξαλα; Έχει νόημα να κάνουμε αναφορά στις γνωστές μπούρδες για κοινωνίες της πληροφορίας και κοινωνικές δικαιοσύνες; Έχει νόημα να καθόμαστε να ακούμε άχρηστους και ανίκανους να μιλάνε για ηλεκτρονική διακυβέρνηση, για εξορθολογισμό της δημόσιας διοίκησης και για πάταξη της διαφθοράς και για άλλες συγγενείς αερολογίες;

Ο εξαϋλωμένος πλέον ΕΦΚΑ, e-ΕΦΚΑ όπως ονομάστηκε πρόσφατα, αυτόχρημα μας καθιστά e-Πελατεία. Δεν ξέρω αν το έχει αντιληφθεί αυτό η... Πελατεία των 7 εκατομμυρίων, και ειδικά τι σημαίνει αυτό ως προς: α) τις υπηρεσίες και παροχές του Οργανισμού προς την Πελατεία και β) την επικοινωνία και συναλλαγή της Πελατείας με τον Οργανισμό. Προσωπικά, αδυνατώ να κατανοήσω την ανάγκη να εισαχθεί, και μάλιστα με τέτοια σπουδή, ειδικά στο όνομα του ΕΦΚΑ το πρόθεμα (e-). Γιατί, ας πούμε δεν έγινε το ίδιο με την ΑΑΔΕ, τον ΟΑΕΔ, τον ΕΟΠΥΥ, τα Υπουργεία, την Κυβέρνηση; Δυο τινά δύναμαι να υποθέσω: α) κάποιος άσχετος ονειροπόλος νέος αφέθηκε να παίξει κυριολεκτικά την τελευταία (ούτως ή άλλως χαμένη) παρτίδα με την κοινωνική ασφάλιση και την κοινωνική πρόνοια, μιας και το σαπιοκάραβο έχει αποφασιστεί να εγκαταλειφθεί ή β) κάποια γραία ακαδημαϊκή αλεπού της πολιτικής κόμισε τη γνωστή ανέξοδη συνταγή των τεχνολογικών επιχρισμάτων και επιφάσεων, προκειμένου να ορθωθεί προσωρινά ένα σχετικά πειστικό ολόγραμμα μέχρι να ολοκληρωθεί το πλιάτσικο και να θαφτούν τα ερείπια της κοινωνικής ασφάλισης και πρόνοιας.

Τώρα, για να χαριτολογήσουμε λίγο, μου φαίνεται ότι και ο ΕΟΠΥΥ έχει γίνει de facto e-ΕΟΠΠΥ, αλλά δεν το μαρτυράνε. Ένεκα μέτρων και προτεραιοτήτων διαχείρισης της πανδημίας, βλέπουμε τις εκτός COVID-19 υπηρεσίες υγείας με το κιάλι. Και δεν ξέρω για πόσο ακόμα...  

Ακολουθούν τα αποτελέσματα της αναζήτησής μου αναφορικά με τις χρεώσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων για κλήσεις στον αριθμό 1555.

WIND: 0,3255 € / Χρέωση ανά λεπτό (για κλήση με 30 λεπτά στην αναμονή =  9,765 ευρώ!)
https://www.wind.gr/files/1/wind_v2/etaireia/PDF/Pricelists/Other_Calls_Pricelist_20190218.pdf

VODAFONE: 0,3465 € / Χρέωση ανά 60 δευτερόλεπτα (για κλήση με 30 λεπτά στην αναμονή =  10,395 ευρώ!!)
https://www.vodafone.gr/legacy/default/files/gr/holservices/files/pricelist_loipon_kliseon.pdf

FORTHNET / NOVA: 0.5 € / Χρέωση ανά λεπτό (για κλήση με 30 λεπτά στην αναμονή =  15,00 ευρώ!!!)
https://www.nova.gr/sites/default/files/nova_FAQ_files/timokatalogos_loipes_kliseis_1115.pdf

ΣΤΑΘΕΡΟ ΟΤΕ (COSMOTE): Δεν είναι ξεκάθαρο πόσο και πως χρεώνει. Αλλού (στην επίσημη ιστοσελίδα της cosmote) βρίσκουμε τιμή χρέωσης 0,15 € / λεπτό (δηλ. για κλήση με 30 λεπτά στην αναμονή =  4,5 ευρώ) και αλλού βρίσκουμε τιμή χρέωσης 0,08 € / 60 δευτερόλεπτα (δηλ. για κλήση με 30 λεπτά στην αναμονή =  2,4 ευρώ)
https://help.cosmote.gr/system/templates/selfservice/gnosisgr/Files2/SYNTOMOI_MH_AYKSIMENIS_gr.pdf
https://help.cosmote.gr/system/templates/selfservice/gnosisgr/Files2/SHORTCODES_APPENDIX_gr.pdf

COSMOTE (κινητό): Από την αναζήτηση στην ιστοσελίδα της εταιρείας δεν εντόπισα καμιά πληροφορία αναφορικά με το αν και πως χρεώνει τον συνδρομητή της που καλεί από το κινητό του το 1555. Έψαξα όλο το διαδίκτυο, μα πουθενά δεν βρήκα πληροφορίες κόστους. Μύρισα τα νύχια μου, αλλά τίποτα...
https://www.cosmote.gr/cs/cosmote/gr/pricelist.html?mtbid=6cd9c981-9e0a-4727-9925-8bbc500fadfa

Να θυμίσουμε ότι το 1555 ήταν κάποτε ο αριθμός κλήσης του ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΥΡΟΠΑΘΩΝ και η χρήση του γινόταν ατελώς.
https://www.wind.gr/files/1/WIND_Files/Other_Calls_Pricelist_Generator_20130715.pdf

Γ.Σ.