Υπήρξε τελικώς γρήγορη εξέλιξη στο θέμα του ερωτήματός μου για το τεκμαρτό ετήσιο εισόδημα που πρέπει να έχει κάποιος για να είναι κάτοχος ενός ιπτάμενου φουσκωτού σκάφους. Όχι, δεν μου απάντησε σε μια ημέρα το Υπουργείο Οικονομικών! Αν είχε γίνει άλλωστε κάτι τέτοιο, δεν θα βρισκόμασταν στην Ελλάδα, αλλά σε κάποια άλλη αναπτυγμένη χώρα! Η απάντηση ήρθε άμεσα γιατί εγώ, κατά κάποιο τρόπο, την "εκβίασα". Πήγα λοιπόν την επομένη ημέρα στο Υπουργείο Οικονομικών, στο Τμήμα Εισοδήματος, 1ος όροφος γραφείο 105, και συζήτησα με την ευγενέστατη κυρία Δράγκου στην οποία χρεώθηκε το αίτημά μου.
Πληροφορήθηκα λοιπόν ότι υπεύθυνο για την κατάταξη των ιπτάμενων φουσκωτών σκαφών στα υπόλοιπα υπερελαφρά ιπτάμενα μέσα και, συνεπώς, την επιβάρυνσή του με το υπερβολικό τεκμήριο των 20.000 ευρώ ετησίως (και όχι 40.000 όπως αρχικώς διέρρεε στον κύκλο μας) δεν είναι το Υπουργείο Οικονομικών αλλά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.). Ιδού τι αναφέρει το άρθρο 16 παρ. ζ υποπαράγραφος δδ του νόμου για τις αντικειμενικές δαπάνες και υπηρεσίες : "
Για τις υπερελαφρές πτητικές αθλητικές μηχανές (Υ.Π.Α.Μ.) που υπάγονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 4 του υπ' αριθμ. Δ2/26314/8802/27-7-2010 Κανονισμού υπερελαφρών πτητικών αθλητικών μηχανών (ΦΕΚ Β΄1360), στο ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου ισχύει από 1.1.2011 και μετά".
Εδώ λοιπόν τίθεται ένα θέμα, το οποίο, προφανώς, διέλαθε της προσοχής των υπευθύνων του Τμήματος Δ2 της Υ.Π.Α. Τα φουσκωτά σκάφη της Polaris (και όχι μόνο) πετούν και, βεβαίως, ανήκουν στην κατηγορία των υ.π.α.μ. Υπάρχει εν τούτοις μια ειδοποιός διαφορά που τα κάνει να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα υπερελαφρά αεροσκάφη μεταβλητού βάρους (weight shift). Αν αφαιρεθεί το φτερό, το σκάφος πλέει κανονικά στη θάλασσα, όπως όλα τα άλλα φουσκωτά σκάφη, με την βοήθεια του κινητήρα του. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με ένα μοτοαιωρόπτερο (trike). Αν αφαιρεθεί από το ιπτάμενο αυτό μέσο το φτερό, δεν έχει την δυνατότητα να κυκλοφορήσει στον δρόμο όπως θα κυκλοφορούσε ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Ως εκ τούτου, η Δ2 της Υ.Π.Α. θα έπρεπε να το λάβει αυτό υπ' όψιν της και να εισηγηθεί στο Υπουργείο Οικονομικών μια διαφορετική ρύθμιση όσον αφορά τα ιπτάμενα φουσκωτά σκάφη. Ψιλά γράμματα, θα μου πείτε...
Το πρόβλημα είναι ότι, μετά το πέρας της επαγγελματικής μου δραστηριότητας, αναγκάστηκα να μεταφέρω στο όνομά μου το ιπτάμενο φουσκωτό που είχα εισαγάγει προς πώληση (σαν αντιπρόσωπος) και τώρα, άνεργος ων, θα φορολογηθώ ως εάν (μόνο για το βαρκάκι) έχω ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ! Σε τι κόσμο μαμά μ' έχεις φέρει να ζήσω...
Όσο για την υπ' αριθμ. 2 ιστορία καθημερινής τρέλλας, το ανεπίδοτο επίδομα βοήθειας που θα χορηγούσε τάχα ο Ο.Α.Ε.Ε. στους ανέργους ασφαλισμένους του, είμαι ακόμη σε αναμονή της απάντησης...
Ιωσήφ Παπαδόπουλος