Δρ. Εμμανουήλ Σαρίδης.
Ο θανάσιμος ρόλος που παίζουν στην Ελλάδα οι πολιτικοί, τα μαζικά μέσα, οι επιστήμονες και ο ελληνικός λαός, που λόγω άγνοιας, παραπληροφόρησης και έλλειψης μιας εθνικής πολιτικής παρακολουθεί αποχαυνωμένος τον επιθανάτιο ρόγχο του τμήματος της ελληνικής επικράτειας που λέγεται Θράκη. Πως παίζεται το δράμα, τι ευθύνη έχουμε όλοι μας και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να το αποτρέψουμε
Αφορμή για να επισημάνω ακόμη μια φορά το δράμα που παίζεται στην Θράκη και στην περίπτωση αυτή του ρόλου των επιστημόνων μου έδωσε η μεταπτυχιακή εργασία του Μιλτιάδη Ζερμπούλη που έκανε στο Πανεπιστήμιο του Bochum της Γερμανίας με θέμα „http://www.academia.edu/10572870/Die_Diskurse_%C3%BCber_die_griechischen_Pomaken_im_20._Jh._MA_Dissertation_an_der_Ruhr_Universit%C3%A4t_Bochum_Historisches_Institut“ (Οι Πομάκοι ως αντικείμενο της επιστημονικής έρευνας τον 20 αιώνα) και με τον ίδιο τίτλο, αλλά συντετμημένα, την δημοσίευσε σε ελληνική μετάφραση και την αναδημοσίευσα εδώ με τον τίτλο „Πομάκοι„.https://berlin-athen.eu/%cf%80%ce%bf%ce%bc%ce%ac%ce%ba%ce%bf%ce%b9-2/
Δεν μας λείπουν τελικώς οι όμορφες ιδέες, μεσούσης της οικονομικής κρίσης και της διάβρωσης του κοινωνικού ιστού. Ιδού λοιπόν τι σκέφτηκαν οι αρμόδιοι της Aegean Air για να γιορτάσουν τα 15 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας. Ζήτησαν από τον τενόρο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Δημήτρη Πάκσογλου και την σοπράνο Ελένη Κελεσίδη να τραγουδήσουν την "Τραβιάτα" μαγεύοντας τους επιβάτες της πτήσης Α 3115 προς Αθήνα! Απολαύστε τους!
Η διάνοια Ντέμης Χασάμπης και η ριζικά διαφορετική πορεία του στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης.
Ήταν στις αρχές του 2014 όταν μια είδηση ήρθε να ταράξει τα νερά του κόσμου της τεχνολογίας.
Ο διαδικτυακός κολοσσός Google αποκτούσε έναντι 450 εκατ. ευρώ ένα πρωτοποριακό βρετανικό εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης που δεν είχε κατασκευάσει ωστόσο τίποτα!
Το DeepMind, μάθαινε τώρα η οικουμένη, ήταν το πνευματικό παιδί ενός νεαρού Κύπριου, κάποιου Ντέμη Χασάμπη, τον οποίο έσπευσε να χαρακτηρίσει λίγο μετά ο «Guardian» ως «υπερήρωα της τεχνητής νοημοσύνης», μιας και ήταν ο δικός του αλγόριθμος αυτός που θα νικούσε έναν άνθρωπο σε ένα πνευματικό παιχνίδι.
Φωτογραφίες - Βίντεο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Έχω επισκεφτεί κατά καιρούς διάφορα σπήλαια, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Μερικά μάλιστα από αυτά με εντυπωσίασαν ιδιαίτερα. Μεταξύ αυτών το σπήλαιο στο φράγμα του ποταμού Αγγίτη, το σπήλαιο του Δυρού, το σπήλαιο Αλλιστράτης Σερρών, το σπήλαιο Castellana Grotte στην Ιταλία και άλλα.
Ήμουν προβληματισμένος, λοιπόν, όταν ο Σωκράτης Γάγκας, κατά την πρόσφατη ολιγοήμερη παραμονή μου στη Χίο, μου πρότεινε να επισκεφτώ το σπήλαιο της Συκιάς, που βρίσκεται κοντά στο χωριό Ολύμποι, καθώς ένα άλλο σπήλαιο που επισκέφτηκα πέρυσι στην Κύθνο (Καταφύκι), με απογοήτευσε εντελώς. Ο λόγος; Ενώ το σπήλαιο αυτό διαφημίζεται ως σταλακτιτικό, ο επισκέπτης διαπιστώνει ότι δεν υπάρχουν καθόλου, σχεδόν, σταλακτιτικοί ή σταλαγμιτικοί σχηματισμοί! Γιατί; Διότι οι κάτοικοι του νησιού τα παλαιότερα χρόνια, όταν η εξόρυξη σιδήρου στην Κύθνο ήταν στα φόρτε της, θεώρησαν σκόπιμο να σπάσουν τους σταλακτίτες για να πάρουν το μετάλλευμα που περιείχαν! http://www.ribandsea.com/travels/2547-thermia-i-kythnos-opos-kai-an-tin-peis-einai-yperoxi
Διαβάστε και δείτε τη συνέχεια εδώ : http://www.followjoseph.com/index.php/taksidia/17-to-spilaio-tis-sykias-stous-olympous-tis-xiou
Επιμέλεια -Φωτογραφίες -Βίντεο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Δεν μπορούσα να φανταστώ την εικόνα που θα έβλεπα, την περασμένη εβδομάδα, καθώς έμπαινα στη Βρίσα καβάλα στο παπί. Πάνω από ένας μήνας είχε περάσει από την ημέρα που ο Εγκέλαδος κτύπησε σκληρά τοόμορφο αυτό χωριό της Λέσβου και τίποτε δεν είχε αλλάξει, αν εξαιρέσει κανείς πως ο μεγάλος όγκος χωμάτων και οικοδομικών υλικών, από τα κατεστραμμένα σπίτια του οικισμού, είχε απομακρυνθεί από τους δρόμους διευκολύνοντας την κίνηση πεζών και οχημάτων.
Διαβάστε και δείτε την συνέχεια εδώ : http://www.followjoseph.com/index.php/taksidia/16-zilepse-o-egkelados-tin-omorfia-tis-vrisas
Επιμέλεια - Φωτογραφίες - Βίντεο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας βρίσκεται σε ένα από τα ομορφότερα χωριά της Λέσβου, την Αγία Παρασκευή, στεγάζεται σε αναπαλαιωμένο λιθόχτιστο κτήριο του 1910 και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής.
Η ιστορία του χώρου είναι μακρά. Ακολουθούν τα βασικά κομβικά ορόσημα της ιστορίας του:
Το Κοινοτικό Ελαιοτριβείο θεμελιώθηκε το 1910 και λειτούργησε την επόμενη χρονιά, με πρωτοβουλία των κατοίκων και των ομογενών της Αγίας Παρασκευής γι’ αυτό και ονομάστηκε «Του Κοινού η Μηχανή».
Η λειτουργία του Κοινοτικού Ελαιοτριβείου ολοκληρώθηκε οριστικά το 1967, μετά από περίπου 55 χρόνια λειτουργίας, καθώς η δικτατορία συνέλαβε τα περισσότερα μέλη του κοινοτικού συμβουλίου.
Διαβάστε και δείτε τη συνέχεια εδώ : http://www.followjoseph.com/index.php/taksidia/15-to-mouseio-viomixanikis-elaiourgias-lesvou
Γράφει ο Σωτήρης Καλαμίτσης.
Βασίλης Γεωργιάδης - μαθητής Γ’ Λυκείου (εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη Θεσσαλονίκης) - έλαβε φέτος για δεύτερη φορά μέρος στην Ολυμπιάδα Μαθηματικών που διεξήχθη στη Βραζιλία και κατέκτησε ένα από τα χρυσά μετάλλια.
Ραφαήλ Τσιάμης - μαθητής Β’ Λυκείου (εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη) - αργυρός Ολυμπιονίκης - μαζί με τον Βασίλη Γεωργιάδη είχαν κατακτήσει χρυσό και ασημένιο μετάλλιο στην 34η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα που διεξήχθη στην πΓΔΜ (Μάιος 2017).
Επιμέλεια - Φωτογραφίες - Βίντεο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος (με αναφορά στις πληροφορίες που άντλησα και από το υλικό που εκτίθεται στο μουσείο της μαστίχας).
Το μουσείο της Χιώτικης Μαστίχας, που δημιουργήθηκε από το "Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου Πειραιώς" και βρίσκεται κοντά στο χωριό Πυργί της νότιας Χίου, είναι το τρίτο κατά σειρά μουσείο του Ιδρύματος αυτού που επισκέπτομαι τα τελευταία χρόνια. Προηγήθηκε το υπαίθριο μουσείο Υδροκίνησης, κοντά στη Δημητσάνα, το οποίο επισκέφτηκα στο πλαίσιο της τηλεοπτικής ταξιδιωτικής εκπομπής μου "Σε φόντο γαλάζιο" στον "Τηλε Άστυ" (2006-2007), και ακολούθησε το μουσείο βιομηχανικής ελαιουργίας Λέσβου, την παρουσίαση του οποίου θα κάνω σύντομα, καθώς η επίσκεψη σ' αυτό έγινε κατά την διάρκεια του πρόσφατου ταξιδιού μου στην όμορφη Λέσβο.
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ : http://www.followjoseph.com/index.php/taksidia/14-chios-museum
Φαίνεται πως η οικονομική κρίση είχε σαν συνέπεια, εκτός όλων των άλλων, και την αποδόμηση του κοινωνικού ιστού. Ή μάλλον, για να το πω πιο σωστά, η αποδόμηση του κοινωνικού ιστού είχε σαν συνέπεια, εκτός όλων των άλλων, και την οικονομική κρίση.
Καχυποψία, συνωμοσιολογία, διχασμός, επιφυλακτικότητα. Βγήκαν στην επιφάνεια όλα τα κακά και τα ανάποδα της φυλής και στραφήκαμε ο ένας εναντίον του άλλου, με σκοπό να απομονώσουμε όποιον δεν συμφωνεί μαζί μας και δεν εξυπηρετεί τους δικούς μας σκοπούς, να τον αποδυναμώσουμε, να του κρεμάσουμε ταμπέλλες. Οι χαρακτηρισμοί "μασόνος", "εβραίος", "χαζάρος", "προδότης", "πράκτορας", "ανθέλληνας", "αντίνοος" πάνε κι' έρχονται! Και, συνήθως, όλοι αυτοί οι οποίοι εκτοξεύουν αυτούς τους χαρακτηρισμούς, όπως ο ανεμιστήρας εκτοξεύει την λάσπη, είναι αυτοί που ερωτοτροπούν με την καρέκλα της εξουσίας και το μαύρο, αφορολόγητο χαρτζηλίκι του δημόσιου κορβανά, μέσω της δημιουργίας ενός ακόμη κόμματος ή αποκόμματος, προς τέρψιν των οσφυοκαμπτών και προδοτών που διοικούν τη χώρα. Γνωστό το διαίρει και βασίλευε, άλλωστε.
Γράφει ο Σωτήρης Καλαμίτσης.
Εξ αφορμής του νέου βιβλίου του Βαρουφάκη και του καυτού περιεχομένου του για τα έργα και τις ημέρες των συριζανέλων το πρώτο 6μηνο του 2015, αλλά και τις καφενειακού τύπου πολιτικές συζητήσεις των συριζαίων λίγο πριν αναλάβουν τη διακυβέρνηση της χώρας, πλείστοι όσοι σύντροφοι την έπεσαν στον Γιάνη. Το πρώτο που τους ενόχλησε είναι ότι ο Γιάνης μαγνητοφωνούσε τους συνομιλητές του εν αγνοία τους. Σοβαρόν αδίκημα διωκόμενον αυτεπαγγέλτως. Κάποιος εισαγγελέας; Γιατί, όμως, δεν ενοχλεί το περιεχόμενο των μαγνητοφωνημένων συνομιλιών, αλλά ενοχλεί η μέθοδος απαθανάτισης των ηλιθιοτήτων που εξέπεμπαν οι σύντροφοι;
Αλήθεια με ποιό σχέδιο έλεγε ο Αλέξης «Go back madame Merkel» και θα «παίζουμε τον ζουρνά και τα νταούλια και θα χορεύουν οι αγορές»; Με το «όταν πεινάει το παιδί μου, νομιμοποιούμαι να κλέψω ένα κουτί γάλα»;