Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ανάλογοι με τους δρόμους του κρασιού υπάρχουν σε πολλά σημεία της χώρας μας και οι δρόμοι της ελιάς. Και δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού η ελιά και τα παράγωγά της είναι ευλογία τόσο για την υγιεινή διατροφή όσο και την οικονομία μας.
Η επεξεργασία της ελιάς δεν σταματάει στα ελαιουργεία με την παραγωγή του ελαιολάδου. Συνεχίζεται στα πυρηνελαιουργεία όπου προωθείται ο ελαιοπυρήνας και τα κατάλοιπα των ελαιουργείων, όπου γίνεται η επεξεργασία τους και εξάγεται πυρηνόξυλο και ακατέργαστο πυρηνέλαιο.
Το πυρηνέλαιο με τη σειρά του προωθείται σε διϋλιστήρια για την περαιτέρω επεξεργασία του και την παραγωγή πράσινου σαπουνιού και καθαρού πυρηνελαίου που είναι κατάλληλο προς βρώσιν και κυρίως για τηγάνισμα. Το πυρηνόξυλο είναι εξαιρετική καύσιμη ύλη και σε πολλές περιπτώσεις αντικαθιστά το πετρέλαιο, ιδίως στις βιομηχανίες, λόγω του χαμηλότερου κόστους και της υψηλής θερμαντικής ικανότητάς του.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Λεπτομέρειες για την ιστορία του Καστελλόριζου, ή επισήμως Μεγίστης (καθώς είναι το μεγαλύτερο νησί ενός μικρού νησιωτικού συμπλέγματος που περιλαμβάνει τις νησίδες Άγιος Γεώργιος, Ρω, Κουτσουμπάς, Αγριέλαια, Μεγάλο Μαύρο Ποϊνί, Μικρό Μαύρο Ποϊνί, Πολύφαδος ένα και δύο, Σαβούρα, Στρογγύλη, Τραγονέρα, Ψωμί και Ψωραδιά), μπορεί κανείς να βρει εύκολα αν σερφάρει σε μια μηχανή αναζήτησης του διαδικτύου.
Σκοπός μου λοιπόν δεν είναι να παραδώσω μαθήματα ιστορίας μέσω αυτού του βίντεο. Αυτό θα ήταν το εύκολο. Σκοπός μου είναι να μεταφέρω σ' αυτούς που παρακολουθούν την πορεία μου σ' αυτό το κανάλι όμορφες εικόνες ενός μαγικού τόπου που γεννά συναισθήματα και μια ανάγκη να το επισκεφτούν με την πρώτη ευκαιρία.
Του Απόστολου Σαραντίδη.
Πάντοτε με διακατείχε ένα μυστικό συναίσθημα όταν περνούσα τα σύνορα από τους Κήπους του Έβρου προς τη γειτονική χώρα.
Ίσως να φταίει ο απέραντος κόκκινος σημαιοστολισμός των πάντων σαν να θέλουν να πείσουν τους εαυτούς τους ότι τα εδάφη εκείνα τους ανήκουν. Μα δεν τους το αμφισβήτησε καμία ελληνική κυβέρνηση 100 χρόνια τώρα.
Ίσως τα χιλιάδες πορτρέτα, αγάλματα, προτομές, μέχρι και ανάγλυφη πλαγιά βουνού, του Κεμάλ. Προσωπολατρία που φθάνει στα άκρα, χαρακτηριστική σταθερά των μονοφυσίτικων καθεστώτων της Ανατολής από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Ο Όμιλος RadioPro και η εκπρόσωπος του ΚοινΣΕπ Hellenic Solution σας εύχονται Καλές Γιορτές, με Υγεία και Ευτυχία!
Εκμεταλλευτείτε τις τελευταίες ημέρες του 2022, για να κάνετε την παραγγελία σας με τις ισχύουσες χαμηλές τιμές και παίξτε μόνο νόμιμη μουσική στον επαγγελματικό σας χώρο, χωρίς την παραμικρή υποχρέωση πληρωμής των υψηλών χρεώσεων διαφόρων εισπρακτικών οργανισμών.
ΚΛΗΡΩΣΗ! Κάντε άμεσα μια νέα αίτηση ή ανανέωση συνδρομής (ανεξάρτητα από το πότε θέλετε να ενεργοποιηθεί μέσα στο 2023) για να μπείτε αυτόματα στην κλήρωση που θα γίνει στις 31/12/22, όπου 10 συνδρομητές μας θα λάβουν ένα επιπλέον έτος νόμιμης μουσικής εντελώς ΔΩΡΕΑΝ.
Δείτε τις τιμές μας και κάντε άμεσα την παραγγελία σας στο https://www.wav.gr/
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Όσο και αν αντιπαθεί κανείς την Τουρκία - και είναι εύλογο, ιδίως μετά την ανισόρροπη συμπεριφορά του νέου Σουλτάνου της - είναι παράλογο, αν βρίσκεται στο Καστελλόριζο, να μην πεταχτεί 2 μίλια απέναντι, στην αρχαία Αντίφελλο της αρχαίας Λυκίας, Kas κατά τους Τούρκους.
Αποφασίσαμε λοιπόν κι' εμείς να επιβιβαστούμε στο Τούρκικο πλοιάριο που εκτελεί το δρομολόγιο Kas - Καστελλόριζο και να αλλάξουμε εικόνες και εντυπώσεις. Αφού εκνευρίστηκα με τον ωχαδελφισμό των δικών μας Αστυνομικών Αρχών, που ανέλαβαν καθήκοντα για τον έλεγχο των διαβατηρίων μετά την άφιξη του Τούρκικου πλοιαρίου, αφήνοντας τους ξένους επισκέπτες να περιμένουν στη σειρά επί ημίωρο, επιβιβαστήκαμε και σε μισή ώρα αποβιβαστήκαμε στην Αντίφελλο.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ήταν το 2008 όταν μίλησα για πρώτη φορά μαζί της κατά την διάρκεια εκείνης της επίσκεψής μου στο Καστελλόριζο. Ο λόγος για την κυρία Μπέτυ Μούζακ, η οποία είναι ακόμη Διευθύντρια Μέσης Εκπαίδευσης της Σαντράπειας Αστικής Σχολής στο Καστελλόριζο. Δεκαέξι ολόκληρα χρόνια διευθύνει με επιτυχία το σχολείο της ιδιαίτερης πατρίδας της!
Η κυρία Μούζακ δεν είναι ο τύπος της καθηγήτριας και διευθύντριας Μέσης Εκπαίδευσης η οποία θα ζητήσει την άδεια του Υπουργείου για να μιλήσει δημοσίως για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η Σαντράπεια Αστική Σχολή στο ακριτικό Καστελλόριζο.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Όταν πριν από 4 περίπου χρόνια επισκέφτηκα το Καστελλόριζο εντυπωσιάστηκα από την ευστροφία ενός Καστελλοριζιού μαθηματικού ο οποίος έχει κυριολεκτικώς αφιερώσει τη ζωή του στην κατασκευή γρίφων!
Ο Πανταζής Χούλης, γιατί περί αυτού ακριβώς πρόκειται, έφθασε στο Καστελλόριζο, ερχόμενος με τους γονείς του απ' την Αυστραλία, στα μέσα της δεκαετίας του '70 σε ηλικία 6 μόλις ετών. Από τότε κατάλαβε την έφεση που είχε στα μαθηματικά και στην κατασκευή γρίφων και αφιέρωσε, θα έλεγε κανείς, τη ζωή του σ' αυτούς. Υπήρξε καθηγητής σε πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας, αλλά όταν ήρθε πλέον για τα καλά στην Ελλάδα προτίμησε να μείνει στο Καστελλόριζο και να ασχοληθεί με τους αγαπημένους του γρίφους.
Σήμερα η συλλογή που υπάρχει στο μουσείο γρίφων στο Καστελλόριζο περιλαμβάνει πάνω από 4.500 περίπου γρίφους κατασκευαστών από την Ελλάδα αλλά και από χώρες του εξωτερικού όπως η Ιαπωνία, η Ινδία και άλλες, συμπεριλαμβανομένων 700 περίπου γρίφων του Πανταζή!
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Αρκούσε η παραίνεση ενός επισκέπτη του καναλιού να φτιάξω γαλακτομπούρεκο με τη συνταγή του πατέρα μου για να κατέβω στην αποθήκη του σπιτιού και να "ξεθάψω" την παλιά ζυγαριά που χρησιμοποιούσαμε στο ζαχαροπλαστείο μας. Μια από εκείνες τις ζυγαριές που χρησιμοποιούσε ο κόσμος τη δεκαετία του '50 οι οποίες μετρούσαν το βάρος των υλικών με τα ζύγια της οκάς! Μ' αυτήν λοιπόν είχαμε σκοπό να σκαρώσουμε το γαλακτομπούρεκο στο αυτοκινούμενο κατά την διάρκεια της επικείμενης παραμονής μας στο Καστελλόριζο!
Βρήκαμε τελικώς τη ζυγαριά η οποία ήταν κλεισμένη σε μια σακούλα, διαλυμένη σε κομμάτια, και έπρεπε να συναρμολογηθεί. Την έφερε η καπετάνισσα σε κάποια αξιοπρεπή κατάσταση, αλλά η ζυγαριά δεν μπορούσε ακόμη να χρησιμοποιηθεί γιατί, αφ' ενός μεν το μπακιρένιο τάσι μέσα στο οποίο έμπαιναν τα υλικά είχε ξεκολλήσει, αφ' ετέρου έλειπαν τα δυο από τα τέσσερα λαμάκια που κρατούσαν τα αιωρούμενα τμήματα της ζυγαριάς ώστε να ευθυγραμμιστούν τα δυο "κοκοράκια".
Βίντεο και επιμέλεια συνέντευξης : Ιωσήφ Παπαδόπουλος
Πηγή πληροφοριών : "Ομιλος Φίλων Λίμπερτυ"
Το πλωτό μουσείο "ΕΛΛΑΣ ΛΙΜΠΕΡΤΥ" αποτελεί ένα από τα 3 εναπομείναντα πλοία Liberty, το οποίο η κυβέρνηση των ΗΠΑ δέχθηκε να δωρίσει στην Ελληνική κυβέρνηση το 2007 χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες της πολιτείας και της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Το πλοίο έφθασε ρυμουλκούμενο στον Πειραιά τον Ιανουάριο του 2009 και περί τον Μάϊο άρχισαν εργασίες αποκατάστασης στην αρχική του μορφή, οι οποίες περατώθηκαν τον Ιούλιο του 2010.
Η διαχείριση και λειτουργία του μουσείου παραχωρήθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στον "ΟΜΙΛΟ ΦΙΛΩΝ ΛΙΜΠΕΡΤΥ". Η απόκτηση και αποκατάσταση του πλοίου, καθώς και η λειτουργία του ως πλωτό μουσείο, αναδεικνύει τον σπουδαίο ρόλο που έπαιξαν τα Liberty στην ανασυγκρότηση του Ελληνικού Εμπορικού στόλου, αλλά και της Εθνικής μας οικονομίας, και προβάλλει τη συμβολή που έχει η Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία στην πρόοδο και ευημερία του Ελληνικού Έθνους, στόχοι που αποτελούν και τους καταστατικούς σκοπούς του Ομίλου. Εμπνευστής και πρωτοστάτης για την απόκτηση του ΛΙΜΠΕΡΤΥ ήταν ο Σπύρος Μ. Πολέμης. Σε αυτή την προσπάθεια συνέδραμε οικονομικά μια μικρή ομάδα Ελλήνων Εφοπλιστών με προεξέχουσα τη συνεισφορά του αείμνηστου καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου ο οποίος έδωσε τη δυνατότητα να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση του πλοίου και η συντήρησή του καλύπτοντας τα έξοδα, μέχρι και σήμερα.
«Εγίγνετό τε λόγω μεν δημοκρατία, έργω δε, υπό του πρώτου ανδρός αρχή»
Θουκυδίδης Β 65.9
Του Απόστολου Κανδιάνου Σαραντίδη *
Αν στα βασικά γνωρίσματα της καθολικότητας, της αυτοτέλειας, της οργάνωσης και της συλλογικής ταυτότητας των ανθρώπινων κοινωνιών προσθέσουμε και την αμφισβήτηση, τότε θα έχουμε τη γένεση του πολιτικού φαινομένου ως την ύστερη απόπειρα των οργανωμένων κοινωνιών, των πολιτικά αριστοτελικών προσώπων να προτείνουν λύσεις σε προβλήματα κοινωνικής συμβίωσης προς τις ομάδες εξουσίας από τις οποίες νοιώθουν τη στοιχειώδη ασφάλεια ότι δεν θα θιγούν θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματά τους.
Αφού η αμφισβήτηση αποτελεί βασικό δόγμα στην ουσία της πολιτικής όπως αυτή ευδόκησε στο αρχαίο ελληνικό πολιτικό στερέωμα, ο ουτοπικός και υποθετικός χαρακτήρας της στη σύγχρονη κομματική δημοκρατία τείνει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις εκείνες που χρειάζεται κάθε πολιτικός αναλυτής και ενεργός πολίτης για να διερευνήσει αίτια και καταστάσεις στην πολιτική όπως αυτή εμφανίζεται στον σύγχρονο κόσμο. Έτσι το σύνολο των προτάσεων και ο τρόπος, κυρίως επιτυχούς υλοποίησής τους για τη λύση δεδομένων κοινωνικών προβλημάτων κατατάσσει την πολιτική στον χώρο της τέχνης του εφικτού η οποία όμως όπως κάθε αυτοτελής τέχνη, πέραν του εφικτού το οποίο εκλαμβάνεται υποκειμενικά, εμπεριέχει και το στοιχείο της ουτοπίας όταν οι προτεινόμενες λύσεις κινούνται έξω από τις «πραγματικές» δυνατότητες ενός κοινωνικού συστήματος, πέρα από τις πολιτισμικές αντοχές της ιδιαιτερότητας των θεσμών, της συλλογικότητας και της ιδιαιτερότητας της τέχνης, σε πλήρη σχεδόν εναρμόνιση με τη μεταφυσική. Άλλωστε η μεταφυσική μπορεί να παραγάγει πολιτισμό άρα και πολιτική ως μίμηση του όντως υπαρκτού και άθλημα αληθείας και αρετής.