Bίντεο - Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Μαγείρισσα : Αννέτα Παπαδοπούλου.
Για να πω την αλήθεια, πολλές φορές είχα σκεφτεί να βιντεοσκοπήσω τα ατελείωτα μαγειρέματα που έχουμε κάνει στις εξόδους μας με το αυτοκινούμενο. Όμως, άλλα θέματα που προέκυπταν εν τω μεταξύ, έκλεβαν την προσοχή και το ενδιαφέρον μου. Βλέποντας ωστόσο το έντονο ενδιαφέρον των συνδρομητών μου στο YouTube για τις πρόσφατες μαγειρικές συνταγές που βιντεοσκόπησα, αποφάσισα να εμπλουτίσω τα θέματά μου και με "μαθήματα" μαγειρικής. Βάζω σε εισαγωγικά τη λέξη "μαθήματα" γιατί δεν είμαστε βεβαίως ικανοί, η καπετάνισσα κι' εγώ, να παραδώσουμε μαθήματα μαγειρικής σε κανένα! Όχι τίποτε άλλο, θα μας δει ο Μαμαλάκης ή ο Πετρετζίκης και θα γελούν με την καρδιά τους αν ισχυριστούμε ότι τους ανταγωνιζόμαστε!
Γράφει ο Σωτήρης Καλαμίτσης.
Το γελοίον του πράγματος.
Οι Δικηγορικοί Σύλλογοι της χώρας κήρυξαν για σήμερα αποχή των δικηγόρων από την άσκηση των καθηκόντων τους εις [και όχι «ως» που λένε οι μορφωμένοι] διαμαρτυρίας για το αγωγόσημο που επέβαλε η κυβέρνηση.
Εν πρώτοις τί είναι τα αυτό το ρημάδι; Είναι τέλος επιβαλλόμενο επί του χρηματικού αντικειμένου της δίκης ανερχόμενο σε 8/000 κατά κανόνα ή 4/000 επί εργατικών διαφορών. Μέχρι το 2010, εάν ζητούσα να καταδικασθεί ο εναγόμενος στην καταβολή ορισμένου ποσού, έπρεπε να καταβάλω το τέλος. Αν ζητούσα απλώς την αναγνώριση της υποχρέωσής του να μου καταβάλει συγκεκριμένο ποσό, δεν υπεχρεούμην να το καταβάλω. Με την επιβολή των Μνημονίων κατέστη υποχρεωτική η καταβολή του τέλους είτε ζητώ την καταδίκη είτε ζητώ την αναγνώριση της υποχρέωσης του αντιδίκου να μου καταβάλει κάτι. Στη συνέχεια η ρύθμιση καταργήθηκε και επανήλθαμε στο προ του 2010 καθεστώς. Τώρα επανερχόμεθα στο επιβληθέν το 2010 καθεστώς.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Μ' αρέσει γενικώς να σηκώνω το γάντι όταν κάποιος μου το πετάξει προκλητικά. Μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι αυτή η ευθιξία μου είναι αγχωτική και ψυχοφθόρος, αντιθέτως όμως εμένα με αναζωογονεί! Πέταξε λοιπόν το γάντι προχθές κάποιος κουκουλοφόρος συνδρομητής με το ψευδώνυμο "Real Madrid" (δεν μπορούσε τουλάχιστον να χρησιμοποιήσει τη Barcelona;) και μας ειρωνεύτηκε ότι το σκορδόψωμο που συμπλήρωσε το μεσημεριανό γεύμα μας στο αυτοκινούμενο ήταν αγορασμένο από το super market έναντι μισού ευρώ, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν ξέρουμε πώς φτιάχνεται ένα πραγματικό χειροποίητο σκορδόψωμο.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Το "βαρύ" πρωϊνό που συνηθίζω να τρώω, όταν ταξιδεύουμε με το αυτοκινούμενο, ήταν εντελώς διαφορετικό χθες το πρωί στη Σκόπελο. Όχι γιατί άλλαξε το μενού, αλλά γιατί άλλο είναι να τρως τηγανητά κρεμμύδια, ντομάτες, τυρί, σαλάμι και αυγά με χωριάτικο προζυμένιο ψωμί σε κάποια παραλία, και άλλο να τα τρως στη ρίζα του βράχου στην κορυφή του οποίου βρίσκεται το εκκλησάκι του Άη Γιάννη στο Καστρί όπου γυρίστηκαν σκηνές της ταινίας "Mamma mia"!
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος
Ο Γιώργος Αποστολέρης, εκτός από πολύ καλός φίλος, είναι και σταθμάρχης στον σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου. Με την ευκαιρία της σύντομης παραμονής μου στην πρωτεύουσα της Μαγνησίας, συζήτησα μαζί του για την ιστορία της πρώτης ατμάμαξας που συνέδεε τον Βόλο με τα χωριά του Πηλίου.
Βέλγικης κατασκευής, τόσο η ατμάμαξα "Μηλέαι" όσο και η "Πήλιον", ηλικίας 116 ετών σήμερα, λειτούργησαν χωρίς σταματημό, μεταφέροντας ανθρώπους και εμπορεύματα, μέχρι το 1971 όταν κάποιες κυρίες του Βόλου διαμαρτυρήθηκαν στον τότε δημαρχο της πόλης επειδή οι τζιμινιέρες του μουντζούρη λέρωναν τη μπουγάδα τους! Ο δήμαρχος με τη σειρά του μετέφερε την διαμαρτυρία των κυριών στην τότε κυβέρνηση της χούντας με αποτέλεσμα να σταματήσει η λειτουργία του μουντζούρη.
Γράφει ο Σωτήρης Καλαμίτσης.
Δεν ξέρω από πού ν’ αρχίσω. Με κατακλύζει η ενασχόληση πάντων με τα ασήμαντα, τα ποταπά, τις δηλώσεις κάποιας Κασιμάτη, εκπροσώπου μου στο Κυνοβούλιο, το πόσο συγκλονίζει η δήλωση της τάδε μούρης για το θάνατο της μητέρας της, τα σκιρτήματα που προκαλεί η δείνα μούρη που τα δείχνει όλα κ.λπ. Πάντως η Κασιμάτη δεν ξέφυγε από τη πεπατημένη. Εξέφρασε τη λύπη της που οι δηλώσεις της παρερμηνεύθηκαν.
Ο Μπόρις Τζόνσον, είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει, εξελέγη πρωθυπουργός τού ΗΒ με συντριπτική πλειοψηφία. Εν τούτοις χιλιάδες Λονδρέζοι συγκεντρώθηκαν αλαλάζοντας «Δεν είσαι πρωθυπουργός» ή «θέλουμε να μείνουμε στην ΕΕ». Εγώ γιατί τόσα χρόνια πίστευα ότι στις Δημοκρατίες υπάρχει μεν ελευθερία του λόγου, κρατεί δε η πλειοψηφία του δήμου; Τοσαύτην επλανώμην πλάνην οικτράν;
Δικαιώθηκε τελικώς ο ενδοιασμός μου ως προς το εάν έπρεπε να ζητήσω τη βοήθεια των συνδρομητών μου προκειμένου να συγκεντρωθούν τα χρήματα που απαιτούνται για την αγορά των καυσίμων για τον Γύρο της Ευρώπης. Ενώ η αρχική αντίδραση πολλών συνδρομητών μου ήταν πολύ θετική, όταν για πρώτη φορά έθεσα υπ' όψιν τους τον προβληματισμό μου, η συνέχεια ήταν απογοητευτική. Μόλις 25 συνδρομητές μου ανταποκρίθηκαν μέχρι σήμερα στο αίτημά μου και κατέθεσαν 285 ευρώ στο "Give and Fund" και 20 ευρώ στον τραπεζικό μου λογαριασμό. Σύνολο : 305 ευρώ.
Κάμερα - Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Μαγείρισσα : Αννέτα Παπαδοπούλου.
Τελικώς όλα τα όνειρα, ακόμη και τα πιο απίθανα, μπορούν κάποια μέρα να πραγματοποιηθούν. Αναλόγως βέβαια τα όνειρα που μπορεί να κάνει ο καθένας. Γιατί αν εγώ, επί παραδείγματι, ονειρευόμουν να γίνω αστροναύτης, είναι πλέον ή βέβαιον ότι το όνειρό μου αυτό θα έμενε ανεκπλήρωτο. Αν όμως έχετε το πεζό και γήϊνο όνειρο, όπως ας πούμε να φάτε μύδια σαγανάκι σε αυτοκινούμενο παραμονές Χριστουγέννων στις Κουκουναριές της Σκιάθου, ιδού πώς μπορείτε να το κάνετε πραγματικότητα.
Αρκεί να σας δώσει η "Hellenic Seaways" τα εισιτήρια για το αυτοκινούμενο και δύο άτομα για τη Σκιάθο, να έχετε στο ψυγείο του αυτοκινούμενου μια χούφτα μύδια καθαρισμένα, λάδι, πράσινη πιπεριά, σάλτσα ντομάτας, φέτα, χονδρό αλάτι απ' τ' Αρμάθια, σκόρδο και μπούκοβο. Τα υπόλοιπα θα τα αναλάβει η καπετάνισσα.
H ANEK LINES “έριξε άγκυρα” στο λιμάνι του Πειραιά και πραγματοποίησε με εξαιρετική επιτυχία το Workshop2, στο πλαίσιο του Προγράμματος PALAEMON, σε συνεργασία με το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Οι ενδιαφέρουσες εργασίες που εστίασαν στο σύστημα evacuation, έλαβαν χώρα στις 25 και 26 Νοεμβρίου στα πλοία της εταιρείας “ΚΡΗΤΗ ΙΙ” και “ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ”.
Η Υπηρεσία DPA της ΑΝΕΚ μαζί με εκπροσώπους του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, του Πολυτεχνείου καθώς επίσης και άλλων φορέων (Νηογνωμόνων και Ναυτιλιακών εταιρειών) από την Ελλάδα αλλά και από την Ευρώπη πρότειναν, συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις αναφορικά με το θέμα του προγράμματος, που είναι η ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός εξελιγμένου συστήματος evacuation, με σκοπό τη βελτιστοποίηση του επιχειρησιακού σχεδιασμού της διαδικασίας εκκένωσης σε σκάφη με ζημιές.