Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Νέα τροπή πήρε σήμερα στο Πολυμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών η υπόθεση των μετόχων της Τράπεζας της Ανατολής κατά της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, με την παρουσία του δικηγόρου Ρόδου κ. Γιάννη Καραμιχάλη και του Λευτέρη Ρήνου, ο οποίος κίνησε εξ αρχής την υπόθεση αυτή μέσω της δικαστικής οδού συσπειρώνοντας γύρω του πάνω από 60 μετόχους της Τράπεζας της Ανατολής.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Πολλά μπορεί να διαβάσει κανείς για τη Μονή Τοπλού αρκεί να ανατρέξει στις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου. Αυτά όμως που μου αποκάλυψε στην κάμερα ο πρώην ηγούμενος της Μονής, πατήρ Φιλόθεος Σπανουδάκης, είμαι βέβαιος ότι δεν έχουν ακουστεί ξανά, στον βαθμό τουλάχιστον που αφορούν στην ιστορία της Μονής, στην ονομασία της, στην τεράστια έκταση γης που της ανήκει και στον τρόπο με τον οποίον αυτή περιήλθε στην κατοχή της, στα ιερά κειμήλια και έγγραφα που κοσμούν το μουσείο της, στο οινοποιείο και ελαιουργείο της και τον τρόπο με τον οποίον αυτά ξεκίνησαν να λειτουργούν και να φθάσουν σήμερα στο σημείο να αποτελούν σημεία αναφοράς για την ποιότητά τους.
Ευχαριστούμε την εταιρεία "ANEK LINES"
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Το φοινικόδασος στο Βάϊ είναι η πιο μεγάλη έκταση φοινίκων του Θεόφραστου και απέχει 30 μόλις χιλιόμετρα απ' τη Σητεία, ενώ βρίσκεται κοντά στο Παλαίκαστρο.
Η επιμήκης κοιλάδα του Βάϊ, 200 περίπου στρεμμάτων, με φοίνικες που φθάνουν ως τη θάλασσα, ξεπροβάλλει ξαφνικά ανάμεσα σε λόφους με θυμάρια, ελαιώνες και αμπέλια.
Οι φοίνικες του Θεόφραστου για να αναπτυχθούν χρειάζονται παραθαλάσσιες περιοχές με ξηρό και θερμό κλίμα και μικρές κοιλάδες με ρέματα ή με υψηλή υγρασία εδάφους. Αυτές ακριβώς οι συνθήκες επικρατούν στο Βάϊ.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Πηγή : https://www.stelapts.com/el/minoan-palace/
Ο τυφώνας που χτύπησε την περιοχή το καλοκαίρι του 1901 (υπάρχουν πληροφορίες ότι ξερίζωσε 4000 δέντρα) ανάγκασε τον Hogarth να εγκαταλείψει επειγόντως την ανασκαφή αφού ο ίδιος γλίτωσε τον πνιγμό από θαύμα.
Εξήντα χρόνια μετά τον Οκτώβρη του 1961, η ανασκαφή ξεκινά πάλι με τον άνθρωπο που έμελλε να αναδείξει το Μινωϊκό ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου.
Η πεποίθηση του Νικολάου Πλάτωνα ότι εκεί, στο ανατολικώτερο άκρο της Κρήτης, πρέπει να βρίσκεται κάποιο ανάκτορο βασίστηκε σε κεραμικά ευρήματα υψηλής αισθητικής που μόνο κάποιο άγνωστο ανακτορικό εργαστήριο θα μπορούσε να έχει παράξει.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Θλιβερή η εικόνα σήμερα το πρωί στους δρόμους της Σητείας. Με αυτοκίνητα στοιβαγμένα το ένα επάνω στο άλλο ή σκαρφαλωμένα σε πεζούλες και πλατείες. Με τόση λάσπη στους δρόμους, που ήταν σχεδόν αδύνατο να κυκλοφορήσει κανείς λόγω της ολισθηρότητας. Με σπασμένες προσόψεις καταστημάτων, γραφείων και ξενοδοχείων. Με τα οχήματα της Πυροσβεστικής να μάχονται να αντλήσουν με τις μάνικες τα νερά απ' τα υπόγεια. Μοτοσυκλέτες αναποδογυρισμένες, σπασμένες, άχρηστες. Με τους πληγέντες να κοιτούν αποσβολωμένοι τις κατεστραμμένες περιουσίες τους και να προσπαθούν με ό,τι βρουν να απομακρύνουν τα νερά και τη λάσπη απ' τα μαγαζιά και τις επιχειρήσεις τους.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ένα από τα έργα που τράβηξαν το ενδιαφέρον όσων επισκέφτηκαν τον χώρο όπου 13 ξυλογλύπτες από όλη την Ελλάδα σκάλισαν επάνω στο ξύλο μορφές της Κρητικής μυθολογίας, μηδέ εμού εξαιρουμένου, ήταν ο Μινώταυρος της Κύπριας γλύπτριας Άντρη Παφίτη.
Είχα την ευκαιρία να μιλήσω με την ταλαντούχο Άντρη και να μου εξηγήσει γιατί ο Μινώταυρός της δεν έχει καμία σχέση με το αιμοσταγές θηρίο που κατασπάραζε ανθρώπινη σάρκα στον Λαβύρινθο του παλατιού του Μίνωα.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ο Νίκος Μάνεσης είναι ένας ιδιαίτερος Άνθρωπος και ένας ταλαντούχος γλύπτης που ζει στη Νεάπολη του Αγ. Νικολάου Κρήτης. Μαζεύει κορμούς δένδρων, ρίζες που τις ξεβράζει η θάλασσα και ξύλα που έχουν πάρει την άγουσα για το τζάκι και τους δίνει μορφές ανθρώπων, αγγέλων, ξωτικών, θεών και ζώων με τα μαγικά του χέρια.
Έργα του έχουν προβληθεί ακόμη και σε εκθέσεις του εξωτερικού, ενώ πολλά από αυτά κοσμούν τα σπίτια αυτών που τα αγόρασαν. Διδάσκει την τέχνη της γλυπτικής επί ξύλου σε μικρά παιδιά και επιδεικνύει με υπερηφάνεια τα έργα τους.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Πηγή πληροφοριών : https://www.cretanbeaches.com/
Η τεχνητή λίμνη Μπραμιανών κατασκευάστηκε το 1986 για να καλύψει τις ανάγκες καλλιέργειας 30.000 στρεμμάτων της Ιεράπετρας. Βρίσκεται 5 χλμ βορειοδυτικά από την πόλη, στο δρόμο που ενώνει την Ιεράπετρα με την Καλαμαύκα. Η λίμνη έχει έκταση 1050 στρέμματα και χωρητικότητα 15 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, κάνοντας την τον τρίτο μεγαλύτερο υγρότοπο της Νότιας Ελλάδας, μετά το φράγμα Ποταμών Αμαρίου και το Φράγμα Αποσελέμη. Το νερό της προέρχεται κυρίως από τις πήγες στο Κεφαλοβρύσι Καλαμαύκας, από τον ποταμό Κρυγιό που έρχεται από το Σελάκανο και τις Μάλλες, από τις πήγες της Μαλάβρας αλλά και από τις πηγές στο φαράγγι του Κόρακα Μεσελέρων.
Η τεχνητή αυτή λίμνη σε μια τόσο «διψασμένη» περιοχή, σύντομα έγινε ένας σπουδαίος υδροβιότοπος και σταθμός μεταναστευτικών πουλιών. Σήμερα, προσελκύει τους μεγαλύτερους πληθυσμούς υδρόβιων πτηνών στην Κρήτη. Σύμφωνα με στοιχεία του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (2011), πάνω από 218 διαφορετικά είδη πουλιών έχουν καταγραφεί στην περιοχή, αριθμός πολύ μεγάλος για μια νέα λίμνη. Όλοι αυτοί οι λόγοι συνέβαλαν στο χαρακτηρισμό των Μπραμιανών ως προστατευόμενη περιοχή.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Τα ερείπια της αρχαίας Λατούς βρίσκονται περίπου 3χλμ βόρεια της Κριτσάς, διάσπαρτα σε ένα διάσελο που ενώνει δύο λόφους σε υψόμετρο περίπου 380μ. Η τοποθεσία αυτή έχει εκπληκτική θέα στον κόλπο του Μιραμπέλου.
Το όνομα Λατώ προέρχεται από την δωρική απόδοση της θεάς Λητούς, που πιθανόν λατρευόταν εδώ. Ωστόσο, επίσημη προστάτιδα της πόλης ήταν η θεά του τοκετού, Ειλείθυια, η οποία απεικονίζεται στα νομίσματα της Λατούς. Επίσης, στη Λατώ γεννήθηκε ο ναύαρχος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Νέαρχος (360 - 312 π.Χ.). Ο πατέρας του Ανδρότιμος ήταν άρχοντας της Λατούς και μετοίκησε στην Μακεδονία για να γίνει σύμβουλος του βασιλιά Φίλιππου Β’. Ο νεαρός Νέαρχος τον ακολούθησε και μεγάλωσε μαζί με τον φίλο του Αλέξανδρο, έχοντας κι αυτός τον Αριστοτέλη ως δάσκαλο.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Είναι ξεχωριστές οι στιγμές που έζησα στο εργαστήρι του υπέροχου Ανθρώπου, ταλαντούχου σιδηρουργού, ξυλογλύπτη, λυράρη, εικαστικού και "παππά", στο σήριαλ "Το νησί", Μανώλη Χαρούλη στα Λακώνια του Αγ. Νικολάου. Θα μπορούσα να συζητώ επί ώρες μαζί του και ίσως το κάνω στο μέλλον χωρίς τα αδυσώπητα χρονικά όρια μιας συνέντευξης on camera.
Γιατί με τον υπέροχο αυτόν Άνθρωπο δεν μιλάει κανείς μόνο για τέχνη, αλλά και για φιλοσοφία, πολιτική και κοινωνική συμπεριφορά. Πράος και συγχρόνως επαναστάτης, δεν φοβάται να πει τα πράγματα με το όνομά τους και να καυτηριάσει τα κακώς κείμενα.