Ο εξ Αιγύπτου Κασιώτης αρχιμηχανικός και ναυπηγός, με την σημαντική συγγραφική δραστηριότητα, μιλάει για την ζωή και το έργο του στον Ιωσήφ Παπαδόπουλο.
Όταν συζητά κανείς με τον Μίνο (*) Κομνηνό, αντιλαμβάνεται ότι έχει να κάνει με έναν μεθοδικό, πολυταξιδεμένο, έμπειρο και γλωσσομαθή άνθρωπο. Και αυτό δεν είναι μια απλή εντύπωση. Είναι η πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα η οποία γίνεται εύκολα ορατή από τις πρώτες κι’ όλας κουβέντες του. Τον συνάντησα στο σπίτι του, στην Αθήνα, και περιτριγυρισμένοι από τις θαλασσογραφίες του φίλου του Γιώργου Βελέτζα συζητήσαμε ξεφυλλίζοντας το ημερολόγιο μιας ζωής γεμάτης από ταξίδια, εμπειρίες, γνώσεις και σημαντικό συγγραφικό έργο.
Ελπίζω ότι δεν ξεχάσατε το θέμα με τις γλίστρες και τις μπάρες που τις κρατούν κλειστές στο ευρύ κοινό. Ούτε εγώ το ξέχασα. Γι' αυτό, στις 18 Νοεμβρίου 2010 που ανέβασα στο περιοδικό το τελευταίο σχετικό άρθρο για τη γλίστρα της μαρίνας του Φαληρικού Δέλτα (http://www.ribandsea.com/waves/460-2010-11-18-07-25-25.html), ζήτησα να συναντήσω τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Χρ. Παπουτσή. Ποιον άλλον δηλαδή, πλέον αρμόδιο του κ. Παπουτσή, έπρεπε να συναντήσω; Δέκα εννέα ημέρες πέρασαν από τότε, αλλά μέχρι χθες δεν είχα πάρει καμμία απάντηση. Τηλεφώνησα λοιπόν και πάλι σήμερα στην ιδιαιτέρα του κ. υπουργού, την κ. Μίχα, η οποία με ενημέρωσε ότι ο κ. Παπουτσής δεν μπορεί, λέει, να με συναντήσει.
Ας με συγχωρήσουν οι αναγνώστες του περιοδικού που ανεβάζω στην αρχική σελίδα το επαινετικό σχόλιο του αναγνώστη που ακολουθεί, αλλά όλοι οι άνθρωποι έχουν, κάποιες φορές, την ανάγκη να ακούσουν έναν καλό λόγο...
Κύριε Παπαδόπουλε,
Σας "γνωρίζω" μέσα από άρθρα σας σε περιοδικά του χώρου. Μου έχει μείνει ο αγώνας των Αζορών. Ειλικρινά μπράβο για την ενημέρωση που μας παρέχετε μέσω του περιοδικού. Συνεχίστε να αναδεικνύετε τα προβλήματα (μπάρα στη γλύστρα κ.λπ.) αλλά και ανθρώπους που έχουν μεράκι γι' αυτό που κάνουν ("Κάσος princess") και το κάνουν σωστά. Πραγματικά έχω "ρουφήξει" τα περισσότερα άρθρα σας, είτε ανήκουν στη θαλασσινή πλευρά είτε όχι.
Με εκτίμηση
Γ. Μπούρδος
Αξιωματικός Π.Ν. (σε λίγο εν αποστρατεία) και λάτρης της Θάλασσας.
Καταγωγή από την Σίκινο (από την πλευρά της μητέρας μου).
Αφού η αγορά πνέει τα λοίσθια, διαφημίσεις δεν έχουμε, βενζίνη για να πάρουμε τα πέλαγα δεν περισσεύει, ας δούμε το εκπληκτικής έμπνευσης βίντεο μιας Νεοζηλανδέζικης διαφήμισης για το Lotto κι' ας κάνουμε όνειρα που δεν κοστίζουν τίποτε και δεν περικόπτονται κι' απ' την τρόϊκα. Δεν αρκεί να έχει βεβαίως κανείς μόνο τύχη...
"Αλίευσα" αυτό το βιντεάκι στο youtube και, επειδή το βρήκα εξαιρετικά διασκεδαστικό και εκπληκτικά καλογυρισμένο στην απλότητά του, σκέφτηκα να το ανεβάσω στο περιοδικό, αφού πρώτα επικοινώνησα με τον πνευματικό ιδιοκτήτη του. Πρόκειται για ένα σεμινάριο ανοίγματος της μπάρας και ελεύθερης διέλευσης των διοδίων από την Αγγελική Δ. (για ευνόητους λόγους δεν δίνω πλήρη στοιχεία). Απολαύστε το!
Το βίντεο μιας από τις πολλές προβολές του ιπτάμενου φουσκωτού στην ελληνική τηλεόραση προσετέθη, ενδεικτικώς, στο σχετικό άρθρο http://www.ribandsea.com/boats/boatsshow/10-2009-01-28-17-16-24.html Πρόκειται για την πρώην εκπομπή του Ανδρέα Μικρούτσικου στον τηλεοπτικό σταθμό του "Alpha" με τίτλο "αυτός μας έλειπε".
(Αναλυτικά η ιστορία του μνημονίου του 1843, στα άρθρα του Τάκη Κατσιμάρδου στην "Ημερησία" 18, 23/9 και 2/10).
Διαβάστε τι έγινε στην ελληνική οικονομία το 1843, συγκρίνετέ το με το σήμερα και θα αντιληφθείτε τι συμβαίνει στην παγκόσμια και στην ελληνική ιστορία, ανεξαρτήτως εποχών, προσώπων και ονομάτων. Η σύγκριση, μόνο ανατριχίλα μπορεί να προκαλέσει. Έχουμε και λέμε:
Το καλοκαίρι του 1843, η Ελλάδα έπρεπε να καταβάλει στις τράπεζες της Ευρώπης τα τοκοχρεολύσια παλαιότερων δανείων που είχε πάρει η χώρα. Δυστυχώς τα λεφτά δεν είχαν πάει σε υποδομές, που θα βοηθούσαν την κατεστραμμένη ελληνική οικονομία, αλλά είχαν σπαταληθεί στους εμφυλίους της επανάστασης και στα λούσα του παλατιού και των Βαυαρών συμβούλων του στέμματος. (Σας θυμίζει τίποτα;)