Η BLUE STAR FERRIES με υψηλό αίσθημα ευθύνης και ευαισθητοποίηση για το κοινωνικό σύνολο, προκειμένου για την κάλυψη των έκτακτων συγκοινωνιακών αναγκών που έχουν δημιουργηθεί και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των νησιών μας, ανακοινώνει ότι θα πραγματοποιήσει έκτακτες δρομολογιακές προσεγγίσεις στη Λήμνο και την Ανάφη, ως εξής:
• Έκτακτες προσεγγίσεις στη ΛΗΜΝΟ
F/B BLUE STAR PATMOS
Πέμπτη 21/05/15: αναχώρηση από Πειραιά 20:00 για Ψαρά-Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο (άφιξη 12:35 επομένης).
Παρασκευή 22/05/15: αναχώρηση από Λήμνο 13:15 για Μυτιλήνη-Χίο-Πειραιά (άφιξη 06:55 επομένης).
F/B BLUE STAR 1
Κυριακή 31/05/15 & 07/06/15: αναχώρηση από Πειραιά 20:00 για Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο (άφιξη 10:00 επομένης).
Δευτέρα 01/06/15 & 08/06/15: αναχώρηση από Λήμνο 14:00 για Μυτιλήνη-Χίο-Ψαρά-Πειραιά (άφιξη 06:55 επομένης).
• Έκτακτη προσέγγιση στην ΑΝΑΦΗ
F/B BLUE STAR ΝΑΧOS
Σάββατο 23/05/15: αναχώρηση από Πειραιά 17:30 για Πάρο-Νάξο-Σαντορίνη-Ανάφη (άφιξη 03:25 επομένης).
Κυριακή 24/05/15: αναχώρηση από Ανάφη 05:00 για Σαντορίνη-Νάξο-Πάρο-Πειραιά (άφιξη 15:00).
Πηγή : http://kostaszografopoulos.blogspot.gr/2015/05/blog-post_16.html
Του Κώστα Ζωγραφόπουλου.
-Καλό είναι, να το πάρει η κυρία... είναι ψυχολογικό θα της αρέσει...
Πάντα μου άρεσε, έστω και σπάνια, να πηγαίνω στα υπαίθρια παζάρια και να παρακολουθώ την πρωτόλεια αγωνία των εκφράσεων στο βλέμμα και το πρόσωπο των ανθρώπων πίσω από πραμάτειες που δεν με ενδιέφεραν. Ένα μικρό σταμάτημα του βηματισμού μου στο κάλεσμα του πλανόδιου έμπορα, ήταν αρκετό για να ξεκινήσει μια ραγιάδικη μονομερής επικοινωνία με μόνο στόχο το κέρδος.
Κάπως έτσι σταμάτησα σήμερα, σε ένα πάγκο με αραδιασμένα όμοια βιβλία πάνω του. Φυσικά, γύρισα ευγενικά το κεφάλι μου στο κάλεσμα της κυρίας που είχε την ευθύνη της πραμάτειας πίσω από αυτόν. Σχεδόν αμέσως κατάλαβα ότι το κάλεσμα του ενδιαφέροντος της ξανθής ταλαιπωρημένης μεσήλικης, πλην μπουκλοχτενισμένης πωλήτριας, αφορούσε μεν εμένα ως αγοραστή, όμως το πραγματικό ενδιαφέρον της, στόχευε στην κοπέλα που βάδιζε μαζί μου, ψάχνοντας να την πείσει πως το εμπόρευμά της είναι απαραίτητο για την μόρφωσή της.
Αγαπητοί φίλοι, ξεκινάμε σήμερα μια σειρά από ενημερωτικά δελτία που σκοπό έχουν να σας ενημερώνουν γύρω από την Πανελλήνια συνάντηση παρέχοντάς σας διάφορες πληροφορίες.
Η ναυτιλιακή εταιρία που μας συνδέει με τον Πειραιά, η "BLUE STAR", μας διέθεσε για τις μετακινήσεις όσων ταξιδέψουν στη Λέρο για την Πανελλήνια συνάντηση έκπτωση 50% στα εισιτήρια. Η έκπτωση αφορά εισιτήρια μελών των ομίλων σας, αυτοκινήτων και σκαφών για την περίοδο από 26/6/15 έως 17/7/15 για τη μετάβαση στη Λέρο και την επιστροφή στον Πειραιά.
Θα πρέπει ο κάθε Όμιλος να στείλει στο πρακτορείο Aegean travel στην Λέρο, μέχρι την 30/5/15, κατάσταση, ενυπόγραφη από τον Πρόεδρο, με τα μέλη που θα κάνουν χρήση της έκπτωσης σκαφών και οχημάτων αναγράφοντας ονοματεπώνυμο, όνομα σκάφους και αριθμό ή αριθμό κυκλοφορίας, αν πρόκειται για .ΙΧ. αυτοκίνητο, και ημερομηνία αναχώρησης και επιστροφής στο FAX 22470 23364 ή στο mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Σας γνωρίζουμε ότι θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με τις ημερομηνίες αποστολής των καταστάσεων.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Φωτογραφίες - Βίντεο : Αρχείο Κ. Θωκταρίδη.
Μια ευχάριστη έκπληξη μου επιφύλαξε προχθές ο καλός μου φίλος Κώστας Θωκταρίδης. Τον Κώστα τον γνωρίζετε βεβαίως. Πρόκειται για έναν αυτοδύτη με σοβαρές περγαμηνές στον χώρο της αυτόνομης κατάδυσης : http://www.ribandsea.com/face/857-2013-01-06-08-08-28 Με συμμετοχή σε δύσκολες υποβρύχιες αποστολές και ιδιαίτερη εξοικείωση, θα έλεγα, στις βαθειές καταδύσεις http://www.ribandsea.com/memo/1060-galazia-avyssos Τον Νοέμβριο του 2002 μάλιστα ανέλκυσε, μετά από δική μου παράκληση, μια μεγάλη παλιά ένστυπο άγκυρα που αναπαυόταν στον βυθό της Μακράς, ένα μικρό ακατοίκητο νησί που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την Κάσο, η οποία δωρήθηκε στον Δήμο της Κάσου και τοποθετήθηκε στο Ηρώο : http://www.ribandsea.com/memo/818-2002
Προ ημερών δημοσίευσα στο "Rib and Sea" την περίπτωση του σχολικού εκφοβισμού που ασκεί η Διευθύντρια του Β΄ Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης, κυρία Γεωργία Σιώρα, στον ανήλικο μαθητή Δημήτρη Τσακάλη, στερώντας του με τρόπο εντελώς απαράδεκτο, αντιδημοκρατικό και αντιπαιδαγωγικό το δικαίωμα να βλέπει τον πατέρα του Θανάση Τσακάλη στα διαλείμματα των μαθημάτων : http://www.ribandsea.com/waves/1883-to-ekpaideftiko-politeiako-kai-dikastiko-katestimeno-apenanti-se-enan-11xrono-mathiti-kai-ton-patera-tou-thanasi-tsakali
Επειδή διατηρούσα κάποιες επιφυλάξεις απέναντι στις καταγγελίες του Θανάση Τσακάλη και μη θέλοντας να πιστέψω ότι είναι δυνατόν μια δασκάλα, και μάλιστα η διευθύντρια ενός Δημοτικού σχολείου, να απαγορεύει στον διαζευγμένο πατέρα να βλέπει το παιδί του κατά την διάρκεια ενός διαλείμματος, αδιαφορώντας μάλιστα επιδεικτικά στη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που επιτρέπει στον γονέα που έχει την επιμέλεια του παιδιού να το βλέπει κατά την διάρκεια του σχολικού διαλείμματος ακόμη και μέσα στον προαύλιο χώρο του σχολείου (αριθμός Φ.7/517/127893/Γ1/13-10-2010), πήγα χθες (13.5.2015) στο Β' Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης και έγινα μάρτυς της απίστευτης συμπεριφοράς της κυρίας Γεωργίας Σιώρα η οποία, μόλις είδε τον νεαρό Δημήτρη Τσακάλη να πλησιάζει στην καγκελλόπορτα της εισόδου τον τράβηξε μακριά απαγορεύοντάς του να δει τον πατέρα του! Φώναξα το όνομα της διευθύντριας, ζητώντας της να εξηγήσει τους λόγους αυτής της απαράδεκτης συμπεριφοράς της, αλλά εκείνη προσποιήθηκε ότι δεν άκουσε γυρίζοντας την πλάτη της και προσέχοντας να μην πλησιάσει ο νεαρός Δημήτρης Τσακάλης στην καγκελλόπορτα του σχολείου!
Επιμέλεια - Φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Μια ανέκδοτη κατάθεση γνώμης του καπτα Βασίλη Πασχάλη το Πάσχα του 2006.
Ο καπτα Βασίλης Πασχάλης είχε αντικαταστήσει τον καπτα Μανώλη Φραγκιαδάκη στο «Ιεράπετρα» της «Λ.Α.Ν.Ε.». Τον συνάντησα στη γέφυρα του πλοίου κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού μας στην Κάσο τον Απρίλη του 2006. Είχα την ευκαιρία να μιλήσω μαζί του και να ακούσω κάποιες απόψεις του, μερικές από τις οποίες «έσπαγαν», κυριολεκτικώς, «κόκκαλα». Βλέποντάς με βεβαίως να του συστήνομαι, για πρώτη φορά, ήταν ιδιαίτερα συγκρατημένος και λιγομίλητος στην αρχή. Γρήγορα όμως ο «πάγος» έσπασε και ο καπτα Βασίλης απεδείχθη ένας ειλικρινής, θαρραλέος, με άποψη και με ευχέρεια λόγου συνομιλητής.
Είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις του τότε για την δημοσιοποίηση εκείνων των "αιρετικών" απόψεών του, αλλά μετά από την πάροδο εννέα χρόνων και με δεδομένη την εν τω μεταξύ συνταξιοδότησή του και όσα μεσολάβησαν με τις προσαράξεις των πλοίων στο λιμάνι της Κάσου, έκρινα σκόπιμο να δημοσιεύσω εκείνη την συνομιλία σήμερα.
Όταν ζήτησα τότε από τον καπετάν Βασίλη Πασχάλη τη γνώμη του για το λιμάνι της Κάσου, τα σχέδια του οποίου εκείνη την εποχή είχαν γίνει αντικείμενο πολλών συζητήσεων και διενέξεων μεταξύ λιμενολόγων, πλοιάρχων, δημάρχων, υπουργών και καφενόβιων, εκείνος απάντησε :
Φίλε Βασίλη, καλησπέρα.
Επικοινωνώ μαζί σου, αφού πρώτα διάβασα προσεκτικά το άρθρο σου, για να σου πω, εν πρώτοις, ότι υπάρχουν σ' αυτό κάποιες ανακρίβειες, κάποιες υπερβολές και κάποιες λανθασμένες εκτιμήσεις : http://www.ribandsea.com/articles/1886-limani-kasou-alitheies-kai-psemmata Μία από αυτές είναι η ημερομηνία που αναφέρεις ότι πήρα την συνέντευξη από τον καπετάν Διαμαντή Παπαγεωργίου. Λες συγκεκριμένα:
"Επειδή, «όσα ξέρει ο νοικοκύρης, δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος», διαβάστε μια συνέντευξη του καπετάνιου Διαμαντή Παπαγεωργίου, στον δημοσιογράφο Ιωσήφ Παπαδόπουλο κατά την παραμονή του ΕΓ/ΟΓ Πρέβελης με απαγορευτικό στο «ακατάλληλο» λιμάνι του νησιού. (http://ribandsea.com/articles/573-2011-08-13-16-29-44)". Εκείνη δεν ήταν "συνέντευξη", φίλε Βασίλη, αλλά μια απλή συζήτηση με τον καπετάν Διαμαντή με την ευκαιρία της παραμονής του "Πρέβελης" στο λιμάνι της Κάσου λόγω του απαγορευτικού εκείνης της ημέρας και της δικής μου παρουσίας στο νησί λόγω των καλοκαιρινών διακοπών. Προσπέρασες μάλιστα - ελπίζω ότι δεν το έκανες επίτηδες - την ατάκα του καπετάν Διαμαντή ότι στην ασφαλή πρόσδεση στο λιμάνι του νησιού τον βοήθησε το αλιευτικό "Σταυρούλα" και ο καιρός, όπως είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, εννοώντας, προφανώς, ότι αν ο άνεμος δεν ήταν από τον βοριά αλλά από τον σορόκο η παραμονή του θα ήταν εξαιρετικά δύσκολη, αν όχι αδύνατη :
Του Βασίλη Διαμαντίδη.
Όλοι γίναμε μάρτυρες του συμβάντος της προσάραξης του ΕΓ/ΟΓ Βιτσέντζος Κορνάρος στο λιμάνι της Κάσου στα τέλη του προηγούμενου μήνα, ευτυχώς χωρίς θύματα. Όλοι παρακολουθήσαμε την ταλαιπωρία των 300 επιβαινόντων του, ευρισκόμενοι επί 3 ολόκληρες μέρες εγκλωβισμένοι 300 μέτρα μακριά από τον προβλήτα ανήμποροι να αντιδράσουν στο όνομα της «ασφάλειας». Ένα συμβάν που μας αποκάλυψε για ακόμη μια φορά πως «αυτή είναι η Ελλάδα». Από τους πρωταγωνιστές, Βιτσέντζος Κορνάρος (ένα πλοίο θρύλος στην Κασοκαρπαθία, στις δόξες του, το οποίο στέκεται εδώ και μερικά χρόνια στο νότιο Αιγαίο μόνο και μόνο χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες του ηρωϊκού πληρώματός του) και Λιμάνι Κάσου (ένα λιμάνι όπως τα περισσότερα στην Ελλάδα, παρεξηγημένο - ως ένα βαθμό - με τα προτερήματα και τα ελαττώματά του) μέχρι το περιβόητο κράτος (εδώ τι να πρωτοπεί κανείς, μόνο και μόνο το γεγονός πως στάλθηκε ρυμουλκό από τη μέση του Αιγαίου (Μύκονος) να διανύσει 180 μίλια νότια, με νοτιά καθ’όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, παρακάμπτοντας την πλησιέστερη επιλογή - Ηράκλειο 92 μίλια - πραγματικά μας ξεπερνάει). Τι ισχύει όμως και τι όχι; Είναι ασφαλές το λιμάνι της Κάσου τελικά ή όχι; Πάμε επιτέλους να δώσουμε μια οριστική και ρεαλιστική απάντηση.
Η Νοτιοκορεατική Hyundai Heavy Industries (HHI) παρουσίασε προσφάτως μια συσκευή, την HI-FIN, η οποία προσαρμόζεται στον αφαλό της προπέλλας των πλοίων και μειώνει κατά 2,5% την κατανάλωση του καυσίμου. Το HI-FIN τοποθετήθηκε σε ένα πλοίο μεταφοράς υγραερίου χωρητικότητας 162.000 μ3.
Το HI-FIN είναι ένα εξάρτημα το οποίο προσαρμόζεται στον αφαλό της προπέλλας και του επιτρέπει να δημιουργεί αντίστροφες δίνες που αντισταθμίζουν τις δίνες που δημιουργεί η ίδια η προπέλλα του πλοίου βελτιώνοντας έτσι την απόδοση της πρόωσης.
Το νέο εξάρτημα εξοικονόμησης ενέργειας τοποθετήθηκε σε ένα πλοίο μεταφοράς υγραερίου χωρητικότητας 162.000 μ3 της "Maran Gas". Το πλοίο, στο οποίο τοποθετήθηκε η νέα συσκευή, αναμένεται να έχει εξοικονόμηση καυσίμου πάνω από 2,5%, σε σύγκριση με τον ίδιο τύπο σκαφών χωρίς Hi-FIN.
Εκπρόσωπος της Hyundai Heavy Industries δήλωσε:
"Αν η αναλογία εξοικονόμησης καυσίμου υπολογίζεται βάσει ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 8.600 TEU, οι ιδιοκτήτες ή διαχειριστές των πλοίων αυτών μπορούν να εξοικονομούν περίπου $ 750.000 ετησίως ή $ 19 εκατομμύρια για 25 χρόνια, που είναι ο εκτιμώμενος χρόνος ζωής του πλοίου.".
Από την έναρξη λειτουργίας του ναυπηγείου το 1972, το Τμήμα Ναυπηγικής της H.H.I. έχει κερδίσει πολλά βραβεία στον χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας. Χάρη σε όλες αυτές τις επιτυχίες στον τομέα της ναυπηγικής βιομηχανίας, μέχρι αυτή τη στιγμή η H.H.I. κέρδισε παραγγελίες για περισσότερα από 30 πλοία. Η νοτιοκορεατική εταιρεία αναμένει ακόμη περισσότερα, όταν η νέα συσκευή μπορεί να εγκατασταθεί σε ευρύτερο τύπο πλοίων, από πλοία μεταφοράς LNG σε σχεδόν όλους τους τύπους των πλοίων - εμπορευματοκιβωτίων, VLCC και LPG.
Την Τετάρτη 15 Απριλίου, στο εντευκτήριο της Φυσιολατρικής Λέσχης Φίλων Φουσκωτού Σκάφους «Ναυτίλος», Χρυσοστόμου Σμύρνης 67 – Μοσχάτο, πραγματοποιήθηκε ένα ακόμα Σεμινάριο. Αυτήν την φορά εισηγητής ήταν ο Ισίδωρος Στεφάνου – Αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού Ε.Α και το θέμα του Σεμιναρίου ήταν:
«Ηλεκτρολογικά θέματα φουσκωτού σκάφους και οι Ηλεκτρολογικές προδιαγραφές».
Το σεμινάριο παρακολούθησαν είκοσι μέλη της Λέσχης και κάποιοι φίλοι. Περίπου στις 20.00 είχαν ήδη συγκεντρωθεί οι περισσότεροι και μισή ώρα αργότερα ξεκίνησε το σεμινάριο με την προβολή πλούσιου φωτογραφικού υλικού, περιγράφοντας τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που συναντά κανείς στα φουσκωτά αλλά και τις λύσεις που μπορούν να δοθούν.