Του Ιωσήφ Παπαδόπουλου.
Ο τίτλος αυτού του σύντομου ταξιδιωτικού άρθρου θα έπρεπε κανονικά να είναι "μονοήμερη χειμωνιάτικη απόδραση στα Χανιά", αφού τα εισιτήριά μας προέβλεπαν αναχώρηση απ' τον Πειραιά την Δευτέρα το βράδυ και επιστροφή την Τετάρτη το πρωί. Όμως, ως γνωστόν, "άλλαι μεν βουλαί ανθρώπων, άλλα δε Θεός κελεύει", αφού ο Ποσειδώνας κι' ο Αίολος βγήκαν παγανιά, άρχισαν τις τρέλες τους στον ρυθμό των 9 και 10 μπωφόρ και ανάγκασαν το Λιμεναρχείο να δώσει απαγόρευση απόπλου μέχρι το βράδυ της Τετάρτης. Ουδέν κακόν αμμιγές καλού, όμως, αφού τα Χανιά μας γοητεύουν ανέκαθεν και μια επιπλέον ημέρα δεν θα μας χάλαγε καθόλου, δεδομένου ότι είχαμε εξασφαλισμένη τη διανυκτέρευση στη φιλόξενη καμπίνα του "Έλυρος". Χώρια που μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε και το άλλο πρόσωπο του ενετικού λιμανιού με τα κύματα να πολιορκούν τους προβλήτες και τα κλειστά μαγαζιά της παραλίας.
Σύνδεση με το προηγούμενο: http://www.ribandsea.com/main/index.php/travels/1346-i-kallipygos-stous-pente-okeanoys-givraltar-kanarioi-nisoi
Αποσπάσματα από το Ημερολόγιο του Γιώργου Γκρίτση και της Anne Marie Biedermann.
19 Αυγούστου: Στο υπήνεμο της Τενερίφης, ελαφρύς Β.Α. άνεμος, προχωρούμε αργά με το μπαλόνι. Το απόγευμα βλάβη του αυτόματου πιλότου, επισκευή, αντικατάσταση του μοτέρ. Το βράδυ η εβδομαδιαία επαφή μέσω ραδιοτηλεφώνου με την Ελλάδα.
20/8: Συνέχεια με το μπαλόνι. Η θάλασσα είναι γεμάτη σκουπίδια. Η γάτα έπιασε ένα χελιδονόψαρο. Το βράδυ φρεσκάρει ο γρέγος και ταξιδεύουμε με δύο σταυρωμένους φλόκους. Το σύστημα λειτουργεί περίφημα. Το σκάφος τρέχει ισορροπημένο, χωρίς υπερκόπωση του αυτόματου πιλότου. Στίγμα 26°8'B., 17°29'Δ.
Ο Σύνδεσμος των Ευρωπαϊκών Ομοσπονδιών Ιστιοπλοίας διαμαρτυρήθηκε με επιστολή που απέστειλε προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Οικονομικών για τον νέο φόρο πλόων ο οποίος θα επιβάλλεται στα σκάφη αναψυχής (πάνω από 7 μέτρα) από 1.1.2014
Draft of the European Sailing Federations letter about the new Greek boat tax:
To the Hellenic Government
Ministry of (enumerated)
ADDRESSES
The undersigned represent "the British Cruising Association MEMBERSHIP &c, "the German Segler Verband Kreuzer Abteilung MEMBERS &c" and "the Swedish Cruising Club" and its 42,000 members, whereof 3,000 in our Mediterranean Section. We are concerned about the announced new Greek ”residence and operation fee” on boats, due to come into force from 1st January 2014. The translated text indicates the following main contents.
Τον Στήβεν Γκρέϋ δεν τον ξέρετε. Όπως άλλωστε δεν τον ήξερα κι εγώ, μέχρι που τον συνάντησα τυχαία. Για την ακρίβεια, συνάντησα ένα κείμενό του στο διαδίκτυο. Πρέπει να πω ότι ο Στήβεν Γκρέϋ είναι δημοσιογράφος τού Ρώϋτερς, ο οποίος έκανε μια έρευνα για τις ελληνικές τράπεζες. Μάλιστα, για χάρη αυτής της έρευνας χρειάστηκε να κάνει κάμποσα ταξιδάκια στην Ελλάδα. Αν δεν έχετε πρόβλημα με τα αγγλικά σας, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του, όπου σας διαβεβαιώνω ότι θα βρείτε μερικά εξαιρετικά ενδιαφέροντα κείμενα, που θα κάνουν αρκετές τριχούλες σας να σηκωθούν. Όμως, αν δεν τα πάτε καλά με την γλώσσα τού Σαίξπηρ ή αν απλώς βαριέστε τα ξενόγλωσσα, επιτρέψτε μου να σας διηγηθώ εγώ μια από τις πιπεράτες ιστορίες τού... κυρίου Γκρέϋ.
Στο γραφείο του διευθυντή της Εφορίας Μυτιλήνης, Παναγιώτη Μπαρούτη, βρίσκονται από χθες το πρωί οι αριθμοί κυκλοφορίας δεκάδων αγροτικών αυτοκινήτων (και όχι μόνο), τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους για τη μεταφορά ξυλείας από την παραλία των Μιστεγνών μετά την «απελευθέρωση» της μεγάλης ποσότητας αυτού του εμπορεύματος από διερχόμενο φορτηγό πλοίο, που το πιθανότερο υπέστη μετατόπιση φορτίου ή αντιμετώπισε πρόβλημα με τον καιρό, διερχόμενο τα ξημερώματα της Τρίτης από το βόρειο τμήμα του νησιού μας.
Στον απόηχο του παραπάνω και, ομολογουμένως, σπάνιου για τη Λέσβο γεγονότος, αλλά και μετά τα κωμικοτραγικά που έγιναν με τις δεκάδες πολιτών που έσπευδαν μέχρι τη νύχτα της Τετάρτης, αλλά και χθες Πέμπτη προσπαθώντας να μεταφέρουν με κάθε μέσο ό,τι απέμεινε από την ξυλεία του πλοίου, έρχεται η ώρα του «ταμείου». Αυτό που, δυστυχώς, αναδεικνύεται από όλη αυτήν την ιστορία είναι η ανυπαρξία των αρμόδιων μηχανισμών που έπρεπε να λειτουργήσουν και στη συγκεκριμένη περίπτωση του Λιμεναρχείου.
Του Δημήτρη Ιατρόπουλου.
Σας παρακαλώ, τραβήξτε την κουρτίνα. Ανοίξτε τα παραθυρόφυλλα της Ιστορίας μας, να περάσει μέσα ο ήλιος. Σπάστε τις αμπάρες, κόψτε τα σκοινιά, διαρρήξτε τις μπουκαπόρτες, τινάξτε τα παλιά σκεπάσματα, φωνάξτε επιτέλους την αλήθεια, έρχονται χρόνια βαριά, έρχονται χρόνια κατακόκκινα, όχι από σημαίες και τοματοχυμούς, αλλά από αίμα.
Σας παρακαλώ, ξυπνήστε, δεν πάει άλλο, φτάνει πια, ο δρόμος τελειώνει, η πατρίδα τελειώνει, το όνειρο τελειώνει, όλα πάνε προς το τέλος, το χιόνι βρωμίστηκε από τα πατήματά τους, ο αέρας μολύνθηκε απ' την ανάσα τους, τα λόγια γίνονται σφικτήρες και πνίγουν το μυαλό, οι σκέψεις ταξιδεύουν σαν τραυματισμένες καρακάξες σ ένα άδειο τοπίο...
Αριθμ. Φ. : 514.1/2013
Αριθμ. Σχ.: 4144
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2960 Β΄/22-11-2013
Έγκριση του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 52
«Συμπλήρωση − τροποποίηση διατάξεων των Γενικών Κανονισμών Λιμένων αριθμ. 17, 20, 23 και 38»
Πηγή : http://www.andro.gr/empneusi/o-xapsis-metraei-ta-astra/
"Ο Χαψής μετράει τα άστρα".
Με αφορμή την έκθεση φωτογραφίας «Ναοί στο σχήμα του ουρανού…», στο Ίδρυμα Ευγενίδου, ο Λουκάς Χαψής μιλά για τη μαγεία του έναστρου ουρανού, που ανήκει σε όλους χωρίς να ανήκει σε κανέναν...
Γράφει o Αντώνης Ντινιακός.
Ξεκίνησα να ασχολούμαι με την αστροφωτογραφία το 1995, έπειτα από ένα ταξίδι στην Ταϊλάνδη. Εκεί είδα για πρώτη φορά στη ζωή μου μια έκλειψη ηλίου. Ήταν κάτι ανεπανάλητο –ένα απρόσμενο «ξύπνημα» μέσα μου. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, αγόρασα τα πρώτα μου βιβλία αστρονομίας και λίγο αργότερα ένα τηλεσκόπιο. Τα βράδια αναζητούσα αστερισμούς, «ταξίδευα» σε μικρές γωνιές του γαλαξία, χαρτογραφούσα τον απέραντο ουρανό… Με τα χρόνια θέλησα να αντικρίσω ξανά μια έκλειψη ηλίου.
Σύνδεση με το προηγούμενο : http://www.ribandsea.com/main/index.php/travels/1340-i-kallipygos-stous-pente-okeanoys-dytiki-sikelia-aktes-ispanias
Γιβραλτάρ.
Δεξιά της πλώρης φάνηκε το φανάρι του Ακρωτηρίου Ευρώπη, ενώ αριστερά μας πληθαίνουν τα φώτα πορείας των πλοίων που διασχίζουν έναν από τους πιο πολυσύχναστους πορθμούς. Τα μεσάνυχτα περνάμε το απόκρημνο Ακρωτήριο Ευρώπη, που μοιάζει με την ογκώδη πλώρη του αβύθιστου αγγλικού θωρηκτού Γιβραλτάρ, το οποίο για αιώνες επέβλεπε με τα τεράστια πυροβόλα του όλο το εύρος των στενών.
Μια ώρα αργότερα καταπλέαμε στο λιμάνι. Για να νιώσουμε ότι είχαμε πιάσει βρετανικό έδαφος, έβρεχε ασταμάτητα τις επόμενες δυο μέρες. Επιπλέον, ήταν τα γενέθλια της βασίλισσας Ελισάβετ και όλα τα καταστήματα παρέμεναν κλειστά.
Το "Camper Life" αποχωρίστηκε προσφάτως από το "Kyros 5" της "C.I." και απέκτησε ήδη νέο αυτοκινούμενο για τις χερσαίες, και όχι μόνο, μετακινήσεις του. Πρόκειται για το μοντέλλο "Tramp 664 SL" της "Hymer". Όταν λέω "νέο", εννοώ βεβαίως... μεταχειρισμένο, μολονότι κάθε άλλο παρά μεταχειρισμένο μοιάζει να είναι το συγκεκριμένο αυτοκινούμενο! Και πώς να αντέξει δηλαδή να αγοράσει κανείς αυτό το camper καινούριο, όταν η τιμή του υπερβαίνει σήμερα τις 70.000 ευρώ;
Με 45.000 χιλιόμετρα, μόνο, το καινούριο "κοσκινάκι" μας, και κινητήρα τον common rail 2,3 της Fiat, διαθέτει γκαράζ διαστάσεων ενός... smart, δίπορτο ψυγείο, φούρνο, καυστήρα αερίου για θέρμανση και ζεστό νερό, απορροφητήρα, air condition, σχάρα ποδηλάτων, σκάλα οροφής, δυνατότητα να κοιμίσει τρία άτομα, τουαλέτα με χωριστή ντουζιέρα και όλα τα μέσα λήψης εικόνας και ήχου, με δορυφορική κεραία, τηλεόραση και ραδιο-cd.
Το εσωτερικό είναι αντάξιο της ποιότητας "Hymer", με προσεγμένη κατασκευή και πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Η χαρά της καπετάνισσας! Περιστρεφόμενα καθίσματα οδηγού - συνοδηγού και σαλοτραπεζαρία σε σχήμα κυκλικό για να μπορούν να γευματίσουν τέσσερα ή και πέντε ακόμη άτομα (όλοι οι καλοί χωράνε) γύρω από ένα τραπέζι που μετακινείται για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του γεύματος, ενώ αν χρειαστεί κατεβαίνει στο ύψος των καναπέδων και δημιουργεί ένα επιπλέον κρεββάτι για έναν ενήλικο επισκέπτη.
Σύντομα θα δημοσιεύσω αναλυτική παρουσιάση του νέου μας αποκτήματος, με περισσότερο φωτογραφικό υλικό και βίντεο.