Στο τεύχος Μαίου 1997 τού περιοδικού "ΦΟΥΣΚΩΤΑ KAI JETS" (έτσι λεγόταν τότε το σημερινό περιοδικό "ΦΟΥΣΚΩΤΟ") ο εκδότης του, κ. Δημ. Παπανδρέου, είχε δημοσιεύσει ένα σχόλιο στη σελίδα 98 με τίτλο "Φουσκωτές ίστορίες". Την παραθέτω ως έχει.
"ΦΟΥΣΚΩΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ"
Ο φίλος μου ο Λευτέρης με άκουγε εδώ και ώρα να του μιλάω για τα σημερινά φουσκωτά, με τις εξωφρενικές διαστάσεις των 7, 8, 9 αλλά και 10 μέτρων, την απίστευτη πλευστότητα που τους επιτρέπει να μένουν στην επιφάνεια σε κάθε περίπτωση και με κάθε φορτίο, τις θηριώδεις και τεχνολογικά προηγμένες εξωλέμβιες με τους ψεκασμούς και τους πάσης φύσεως αυτοματισμούς, τα διαστημικά (κυριολεκτικά!) ηλεκτρονικά βοηθήματα πλοήγησης, τις "υπερηχητικές" επιδόσεις, την αυτονομία εκατοντάδων μιλίων, την...
Σχολιάζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Η σύγχρονη τεχνολογία έχει προσφέρει πολλά τις τελευταίες δεκαετίες στη ναυσιπλοία, χωρίς καμμία αμφιβολία. Ένα από τα πιο πρόσφατα επίτευγματά της είναι και το g.p.s. Το καθ' ημάς "παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης". Οι δυνατότητες τής "διαβολικής" αυτής ηλεκτρονικής συσκευής, η οποία βασίζεται στα στοιχεία που παίρνει από δορυφόρους, που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας, είναι πολλές και, θα τολμούσα να πω, όχι εντελώς οικείες σε όλους τούς χρήστες της.
Με κύρια αφορμή τον πρόσφατο νόμο, ο οποίος υποχρεώνει, αρχής γενομένης από τής 5ης Φεβρουαρίου 2009, όλους τούς κατόχους μικρών σκαφών αναψυχής να εφοδιάσουν τα σκάφη τους με g.p.s., αποφάσισα να κάνω κάποια σύντομα σχόλια, κατά πόσο η εκπληκτική αυτή συσκευή μάς είναι πράγματι "απαραίτητη". G.P.S. σταθερής βάσης λοιπόν ή φορητά, που χωρούν στην παλάμη τού κυβερνήτη, με ή χωρίς χάρτη, με ή χωρίς βυθόμετρο, έχουν τη δυνατότητα να οδηγήσουν και τον πλέον άπειρο και αδαή θαλασσοταξιδευτή στο "στόχο" του, με... κλειστά μάτια!Επιμέλεια - Έρευνα : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Κάποιο μέλoς τού forum ζήτησε τις προάλλες να μάθει τι ισχύει σχετικώς με τα κυκλικά σωσίβια, τα οποία ο Γ.Κ.Λ. μάς υποχρεώνει να έχουμε στα σκάφη μας. Τι διαστάσεις πρέπει να έχουν, από τι υλικό πρέπει να είναι κατασκευασμένα, αν πρέπει να αναγράφονται πάνω τους τα στοιχεία τού σκάφους κ.λπ. Το θέμα αυτό φαινόταν, εκ πρώτης όψεως, ότι ήταν απλό. Δεν ήταν όμως! Και δεν ήταν γιατί, στην προσπάθειά μου να βρω στοιχεία και να απαντήσω στα ερωτήματα που τέθηκαν, διεπίστωσα ότι ακόμη και οι καθ' ύλην αρμόδιοι τής Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων αγνοούσαν παντελώς το θέμα και με παρέπεμψαν σε ένα Φ.Ε.Κ. τού 1967!!!
Επιμέλεια - Έρευνα : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ενδιαφέροντα, όσο και σχετικώς πολύπλοκα και δυσνόητα για τον απλό χρήστη ενός μικρού σκάφους αναψυχής, είναι όσα αφορούν στην κατηγοριοποίηση τών σκαφών και στο περίφημο "CE", το οποίο όλοι ακούμε συχνά να αναφέρεται, αλλά ελάχιστοι από μάς κατανοούμε απολύτως. Θα προσπαθήσω εδώ να κάνω όσο το δυνατόν πιο εύκολη την ανάγνωση τών σχετικών Κανονισμών, οι οποίοι ρυθμίζουν τον ευαίσθητο τομέα τής κατηγοριοποίησης τών σκαφών αναψυχής, τα οποία και μάς ενδιαφέρουν κυρίως.
Κυκλοφόρησε το νέο δίτομο βιβλίο τού κ. ΄Αγγελου Αργυρακόπουλου, το οποίο μέσα σε 1.096 συνολικώς σελίδες περιλαμβάνει όλη την ισχύουσα νομοθεσία και τούς Κανονισμούς που αναφέρονται στα ερασιτεχνικά και επαγγελματικά θαλάσσια σκάφη. Με πολύτιμες πληροφορίες για τον ερασιτέχνη ψαρά, τον επαγγελματία δύτη, τον ερασιτέχνη ή εκπαιδευτή αυτοδύτη, τον πλοίαρχο ή κυβερνήτη πλοίων, τον χειριστή ταχύπλοου σκάφους και πολλές άλλες δραστηριότητες.
Η τιμή και για τούς δύο τόμους ανέρχεται στο ποσό τών εξήντα (60) ευρώ και μπορείτε να τούς προμηθευτείτε από τον κ. Άγγελο Αργυρακόπουλο στα τηλέφωνα : 210 9757693 και 6977 502070. http://www.argyrakopoulos.gr
Κείμενο : Ισίδωρος Στεφάνου.
Σκίτσα : Παντελής Παύλου.
Κατ' αρχάς να σάς συστήσω τον κύριο Τζιμάρα Φιγούρα, τού ξερόλα και τής ημιμάθειας, ετών 45, και σύζυγος η Σούλα τής αμάθειας σκέτο. Ντύσιμο πάντα επώνυμο, ακριβό και με μεγάλα γράμματα οι φίρμες. Γούστο ανάλογο, αυτοκίνητο ανάλογο, εξεσουάρ, καδένες, χρυσό ρόλεξ, δακτυλίδι κ.λπ. Επάγγελμα ό,τι θέλετε βάλτε, αλλά με πολύ καλό εισόδημα (βασικά νεόπλουτος).
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Η πολυνομία και το ευμετάβολο είναι τα δύο κύρια χαρακτηριστικά τών διοικητικών νόμων, εξ αιτίας τών οποίων ταλαιπωρούνται, τόσο οι πολίτες και κάτοχοι σκαφών αναψυχής, όσο και τα κατά τόπους λιμενικά όργανα, τα οποία πολλές φορές δεν προλαβαίνουν να ενημερωθούν πάνω στις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις ή εγκυκλίους, οι οποίες αποστέλλονται κατά δεκάδες ημερησίως στα λιμεναρχεία και τούς λιμενικούς σταθμούς. Και ενώ για τα λιμενικά όργανα η άγνοια νόμου περνάει τις περισσότερες φορές απαρατήρητη και μένει ατιμώρητη, για τούς πολίτες η άγνοια νόμου και δεν συγχωρείται και τιμωρείται!
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Μια νέα σειρά γαστράτων φουσκωτών σκαφών, μικρού και μεσαίου μεγέθους, εισάγει στην Ελλάδα η "Κούρτης Marine". Τα σκάφη κατασκευάζονται στην Κολομβία, έχουν τη χαρακτηριστική ονομασία "ΑΒ inflatables", ενώ ο κατασκευαστής τους είναι Ιταλικής καταγωγής.
Τα φουσκωτά που έχει ήδη παραλάβει η "Κούρτης Marine", αλλά και κάποια άλλα, τα οποία είναι ήδη καθ' οδόν, ανήκουν στις σειρές "Oceanus" και " Nautilus" τής "ΑΒ Inflatabes". Συγκεκριμένα, από τη γκάμα τών σκαφών και τών δύο προαναφερομένων σειρών παραγωγής, έχουν ήδη έρθει, ή θα έρθουν, στην Ελλλαδα, το 3.80, το 4.20, το 4.60 και το 5.80 (12, 14, 15 και 19 πόδια αντιστοίχως). Να σημειωθεί ότι η "Κούρτης Marine" έχει τη δυνατότητα, εφ' όσον δοθεί παραγγελία, να φέρει στην Ελλάδα και τα μεγάλα μοντέλλα τής σειράς "Oceanus", μέχρι τα 9 μέτρα (28 πόδια), με την παράδοση να ορίζεται στούς δύο περίπου μήνες από την αποδοχή τής παραγγελίας.
Τα φουσκωτά τής "ΑΒ Inflatables" διαθέτουν αεροθαλάμους από ύφασμα Hypalon Neoprene Orca, αλουμινένια δεξαμενή καυσίμου μέσα στη γάστρα (ακόμη και το πιο μικρό από αυτά), ανακλινόμενες δέστρες κ.λπ., ενώ η τιμή απόκτησής τους θεωρείται ιδιαιτέρως ανταγωνιστική, με δεδομένο ότι η "Κούρτης Marine" μπορεί να τα διαθέτει στην αγορά και σε τιμές "πακέττου" (σκάφος-μηχανή). Τιμές οι οποίες θα προκαλέσουν σίγουρα έκπληξη. Συγκεκριμένα, από τη σειρά "Oceanus", το 4.20 με μηχανή Mercury 50 hp θα προσφέρεται στην τιμή τών 11.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), το 4.60 με μηχανή 60 hp Mercury στην τιμή τών 12.200 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), και το 5.80 με μηχανή Mercury 115 hp στην τιμή τών 19.300 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).
Ανάλογες θα είναι οι τιμές και για τα αντίστοιχα μεγέθη τής σειράς "Nautilus", με μια ελάχιστη προσαύξηση, λόγω διαφορετικής φιλοσοφίας στο στήσιμο τής κουβέρτας και τής προστασίας τών αεροθαλάμων με πολυεστέρα, σε συγκεκριμένα σημεία. Πολύ σύντομα το ribandsea θα παρουσιάσει τα φουσκωτά αυτά στο φυσικό τους περιβάλλον, που δεν είναι βεβαίως η βιτρίνα μιας έκθεσης, αλλά η θάλασσα.
Αποκλειστική διάθεση:
"Κούρτης Marine", 4o χιλιόμετρο Βάρης Κορωπίου - Τηλ. 213 0326097 - 6936 065816 web : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Μετά τον πρόωρο και άδικο θάνατο του Παναγιώτη Κούρτη, η εταιρεία έκλεισε...
Θυμάται, γράφει και φωτογραφίζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Είχε αφήσει προ πολλού το τρομπόνι και τους "Charms" των εφηβικών μας χρόνων, και είχε πέσει με τα μούτρα στον πολυεστέρα. Ο Πέτρος Πολλάτος ήταν, ανέκαθεν, μανιακός με τους αγώνες ταχυπλοίας. Το 1995 κατάφερε να σοκάρει την αγορά και να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά, κατασκευάζοντας το πρώτο υβριδικό φουσκωτό, που άκουγε στο όνομα "Απάτσι". Έξω πολυεστέρας, μέσα αεροθάλαμος από Hypalon Neoprene. Όλοι έπεσαν με τα μούτρα να το θάψουν. Με την ίδια ευκολία που είχαν βιαστεί να θάψουν και τις πρώτες πολυεστερικές γάστρες τής δεκαετίας τού 80. Τώρα, όχι μόνο τις αποδέχονται, αλλά ούτε διανοείται πια κανείς να κατασκευάσει ή να αγοράσει συμβατικό! Ομολογώ ότι είδα κι εγώ τον "Απάτσι" με δυσπιστία στην αρχή, αλλά κράτησα "πισινή". Ζήτησα μάλιστα από τον Πολλάτο να τρέξω με το φουσκωτό υβρίδιό του στον αγώνα της Χαλκιδικής, κι εκείνος δεν αρνήθηκε. Κάπου, προφανώς, απέβλεπε η "γάτα"...
Περιπλανιέται και φωτογραφίζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
"Η Κάσος είν' μικρό νησί στο νότιο Αιγαίο, πρώτη στο γλέντι, στο χορό, στο χάρτη τελευταίο".
Μ' αυτό και άλλα παρόμοια δίστιχα και αυτοσχέδιες μαντινάδες οριοθετούν οι Κασιώτες λυράρηδες και τραγουδιστάδες την ιδιαίτερη πατρίδα τους στον τόπο και το χρόνο. Γιατί, πράγματι, η Κάσος μοιάζει μ' ένα μικρό καράβι που ταξιδεύει στην άκρη τού νοτιοανατολικού Αιγαίου, ανάμεσα στην Κρήτη και την Κάρπαθο, παλεύοντας με τις αφρισμένες κορφές τών κυμάτων τού ανατολικού Κρητικού, τού Καρπάθιου και τού Λιβυκού πελάγους. Με έκταση 64 τετραγωνικά χιλιόμετρα και 900 περίπου ψυχές να την κατοικούν το χειμώνα, η Κάσος, όπως και τα άλλα μικρά ακριτικά νησιά τού ανατολικού Αιγαίου, αντιστέκεται σε πείσμα τών καιρών, τής Κρατικής αδιαφορίας και τής ανίατης ιστορικής αμνησίας επίορκων πολιτικών, ζώντας με τα ήθη και τις παραδόσεις της.