Πηγή : https://www.kaipoutheos.gr/2021/06/%cf%84%ce%bf-%ce%bc%cf%85%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%b1%ce%bb%ce%b7-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%b3%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%bf%ce%b9.html?fbclid=IwAR2ow2qXiaxn0Qb6aO8LZnNENwBP-7tr0-AQcl1PR_BvrRwZ-h9eVHNgh38
Τον χειμώνα ο Σίμος ο Ατσόνιος μας είχε δείξει πώς φυτεύουμε συκιές με ένα κλαδί : https://www.kaipoutheos.gr/2021/01/%cf%83%ce%b9%cf%86%ce%bd%ce%bf%cf%83-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b2%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%87%ce%b1%cf%83-%cf%80%cf%89%cf%83-%cf%86%cf%85%cf%84%ce%b5%cf%85%cf%89-%cf%83%cf%85%ce%ba%ce%b9%ce%b1-%ce%b1%cf%80.html)
Σήμερα θα μας δείξει πώς να κάνουν οι συκιές πολλά και καλής ποιότητας γευστικά σύκα.
Τα σύκα, εκτός απο γευστικά, είναι γεμάτα βιταμίνες και χρήσιμα συστατικά. Πέρα από τη γλυκιά γεύση τους τα σύκα έχουν από τη φύση τους πολλά θρεπτικά συστατικά, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος
Μια ζωή στο φευγιό ο κυρ Αλέκος, ο οποίος οφείλει το επώνυμό του στον πατέρα του που είχε καταγωγή απ' την Τένεδο και ταξίδευε με τα καράβια.. Από τα πρώτα παιδικά του ακόμη χρόνια οι γονείς του τον πήραν απ' τον Πειραιά και τον πήγαν στους Φούρνους. Δύσκολα χρόνια. Πόλεμος, στερήσεις...
Μετά ακολούθησε η Μέση Ανατολή και ο Λίβανος, αφού πέρασαν με καίκι απ' τη Σάμο στο Κουσάντασι της Τουρκίας. Μόλις έφτασε στην ηλικία των 17 ετών μπαρκάρισε κι' αυτός στα καράβια."Απ' τις σεντίνες ξεκίνησα", λέει ο κυρ Αλέκος, "και στη συνέχεια έκανα χρέη τρίτου και δεύτερου. Ήμουν πολύ καλός σαν μηχανικός. Με πήρε και ο Λάτσης στη θαλαμηγό του ένα διάστημα."
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος
Και ξαφνικά το απόγευμα της 17ης Ιουνίου, καθώς ρέμβαζα τον οικισμό των Φούρνων από την αναπαυτική καρέκλα του αυτοκινούμενου, είδα και άκουσα κάποια θορυβώδη κινητικότητα στο υπό παράδοση νέο λιμάνι του νησιού. Πλησίασα το συνεργείο που... άνοιγε τρύπες στον τσιμεντένιο προβλήτα, και σαν περίεργη γάτα που δεν φοβάται να τα τινάξει απ' την περιέργειά της, ρώτησα προς τι το άνοιγμα των οπών, η εξαγωγή του κυλινδρικού τσιμεντένιου υλικού και το σφράγισμα των οπών με νέο τσιμέντο!
Μου απάντησαν ότι τα κυλινδρικού σχήματος δείγματα που βγάζουν θα τα δώσουν για ποιοτικό έλεγχο ώστε να ελεγχθεί αν τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του νέου προβλήτα του λινανιού στους Φούρνους είναι τα ενδεδειγμένα. Εξεπλάγην, για να είμαι ειλικρινής, γιατί δεν περίμενα να ακούσω και να δω κάτι τόσο... "πρωτοποριακό" στην Ελλάδα πριν από την παράδοση ενός δημοσίου έργου.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος
Ο Δημήτρης Βούλγαρης και η σύζυγός του Λίτσα είναι δυο απίστευτοι άνθρωποι. Έχουν το "Μαϊστράλι", μια "κυψέλη" στον κεντρικό δρόμο των Φούρνων, στην οποία οι δυο τους σαν ακούραστες μέλισσες φτιάχνουν καθημερινώς από λουκουμάδες και εξαιρετικές τυρόπιτες, μέχρι μπουγάτσες, κατημέρια, πιροσκί, πίτσες, λουκανικόπιτες, χορτόπιτες, καρμπονάρες και ό,τι άλλο μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου! Όλα χειροποίητα, της ώρας, εξαιρετικά στη γεύση και οικονομικά στην αγορά τους.
Όταν ζήτησα να φάω μια τυρόπιτα και άκουσα πως η Λίτσα την πουλάει 1 ευρώ, νόμιζα πως με κοροϊδεύει! Τόσος κόπος, τόση μαεστρία (ήμουν μπροστά και τη βιντεοσκόπησα), τόσο τυρί (και τι τυρί!) για 1 μόλις ευρώ; Στην Αθήνα αυτή η τυρόπιτα θα πουλιόταν τουλάχιστον στη διπλάσια τιμή και δεν θα ήταν βεβαίως η ίδια!
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Όταν περιπλανάται ένας ελεύθερος δημοσιογράφος στην ξεχασμένη ελληνική περιφέρεια, και δη στα μικρά νησιά του Αιγαίου, είναι πολύ εύκολο να "ανακαλύψει" ανθρώπους έτοιμους να διαμαρτυρηθούν, να καταγγείλουν, να βρίσουν, ακόμη και μπροστά στον φακό. Και οι άνθρωποι αυτοί είναι συνήθως διστακτικοί και κουμπωμένοι, όχι για το αν πρέπει να πουν αυτά που τους πνίγουν, όσο για το αν ο δημοσιογράφος που θα καταγράψει τη δίκαιη αγανάκτησή τους θα την δημοσιοποιήσει ή θα την κάνει "γαργάρα", κατά το κοινώς λεγόμενο, υπακούοντας στη λογοκρισία του εκδότη ή καναλάρχη εργοδότη του. Τέτοιου είδους βεβαίως προβλήματα δεν αντιμετωπίζω, συνεπώς εισπράττω, πάντοτε εκ των υστέρων, τα εύσημα των καταγγελλόντων καλεσμένων μου.
Το παρόν υπόμνημα συντάχθηκε με ομόφωνη απόφαση του Προέδρου και της Πολιτικής Γραμματείας του ΕΠΑΜ, διαβιβάσθηκε ηλεκτρονικά στην Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής την Τρίτη 15 Ιουνίου ώρα 12:07 π.μ και επιδόθηκε με δικαστικό επιμελητή την Πέμπτη 17 Ιουνίου ώρα 13:30.
Το υπόμνημα υποβλήθηκε εν όψει της κατάθεσης του πορίσματος της Επιτροπής στον Πρωθυπουργό, ώστε να δοθεί η «κάλυψη» στην κυβέρνηση να ανακοινώσει και να νομοθετήσει προνόμια για τους εμβολιασμένους έναντι των μη εμβολιασμένων πολιτών και στη συνέχεια την υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών σε όλο τον πληθυσμό.
Του μαθηματικού Παναγιώτη Μυργιώτη.
Ο εορτασμός της επετείου του ξεσηκωμού των Ελλήνων την 25η Μαρτίου 1821 φέρνει στην επικαιρότητα και το θέμα του Κρυφού Σχολείου. Υπάρχουν συνάνθρωποί μας που αναρωτιούνται αν υπήρξε κρυφό σχολειό και άλλοι, θορυβούσα μειοψηφία που ευθέως αμφισβητεί την ύπαρξή του και επιμένει να επιβάλλει την ανιστόρητη άποψή της.
Το θέμα είναι μεγάλο, αναφέρεται σε διάρκεια αιώνων και αφορά τον σκλαβωμένο Ελληνισμό για τετρακόσια χρόνια και πεντακόσια για άλλες περιοχές. Θα προσπαθήσω στον περιορισμένο χώρο ενός άρθρου να φωτιστεί το ομιχλώδες από κάποιους και για ολίγους τοπίο. Ο ελληνισμός με την πτώση της βασιλεύουσας εισήλθε σε μακραίωνη σκλαβιά στον Οθωμανό δυνάστη. Ένας δυνάστης που εστερείτο πολιτισμού και ανθρωπισμού και τη δύναμή του αντλούσε από την τρομερή όψη του γιαταγανιού. Από όσους τόπους πέρασε άφησε πίσω του κουφάρια, συντρίμμια, πόνο και αίμα. Να θυμηθούμε τις λεηλασίες της Πόλης;; Να συγκρίνουμε την συμπεριφορά των με την τακτική του Μεγάλου Αλεξάνδρου του εκπολιτιστή των, τότε, βαρβάρων;; Αποτελεί ιεροσυλία.
Από την Πολιτική Γραμματεία του ΕΠΑΜ
Με κραυγαλέο τρόπο και προβολή σε όλα τα μέσα, ανακοινώθηκε ότι κρατικοί φορείς, πολιτειακοί παράγοντες και κυρίως η ΠτΔ, αποσύρουν την αιγίδα τους από ένα συνέδριο για την Γονιμότητα και την Αναπαραγωγή. Αιτία, υποτίθεται, όλης αυτής της προβολής που έντεχνα αναπαράγουν όλα τα συστημικά μέσα, ήταν το βίντεο επικοινωνίας του συνεδρίου.
Το βίντεο προκάλεσε θόρυβο συγκεντρώνοντας τα πυρά από διάφορες τηλεπερσόνες που το ερμήνευσαν ως «προσβλητικό», «ενοχοποιητικό», «ρατσιστικό», «οπισθοδρομικό» «υποτιμητικό για όλες τις γυναίκες» κλπ, επηρεάζοντας δια της μιμήσεως ένα μέρος της κοινής γνώμης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να τις ακολουθήσει. Γιατί όλη αυτή η αντίδραση; Επειδή ενημέρωνε για ένα μεγάλο ζήτημα της εποχής μας: ότι δηλαδή οι συνθήκες που βιώνει η σημερινή γυναίκα μέσα από τη σύνθλιψη που δέχεται στην αγορά εργασίας, την αναγκάζει να αναβάλλει τη μητρότητα, μέχρι πολλές φορές να φτάσει σε ηλικία που πλέον η φύση βάζει φραγμό στη δυνατότητά της να τεκνοποιήσει.
Σας ενημερώνουμε ότι η "Zante Ferries" προσφέρει 25% έκπτωση στο σκέλος της επιστροφής, για τα μετ' επιστροφής εισιτήρια που θα εκδοθούν για τους προορισμούς απο και πρός το λιμάνι του Πειραιά.
Ισχύει για τα ταξίδια που θα πραγματοποιηθούν έως και 12/09/2021, των οποίων τα εισιτήρια θα εκδοθούν έως και 30/06/2021.
Άκουσα τις προάλλες τον σχολιασμό μιας πανελίστριας, σε κάποια πρωϊνή εκπομπή ενός τηλεοπτικού καναλιού, η οποία δικαιολόγησε τα υψηλά ποσοστά θέασης τηλεπαιγνιδιών, όπως το survivor, λέγοντας πως ο κόσμος είναι κουρασμένος από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, ιδίως λόγω της κοινωνικής αποστασιοποίησης και του εγκλεισμού του εξ αιτίας του κορωναϊού, και έχει ανάγκη να "ξεδίνει" βλέποντας τέτοιου είδους εκπομπές.
Άντε και να δώσω βάση στον ισχυρισμό τής εν λόγω "πανελίστριας" και να δικαιολογήσω το ενδιαφέρον του κοινού γι' αυτά τα τηλεοπτικά παίγνια-σκουπίδια. Πώς να δικαιολογήσω όμως την πρεμούρα των μέσων μαζικής αποχαύνωσης να καλέσουν στο πάνελ πρωϊνών και απογευματινών τηλεσκουπιδιών τον Ντάφυ και τους υπόλοιπους κλόουν του Άγιου Δομίνικου; Πώς να δικαιολογήσω το ξέφρενο πανηγύρι και την παλλαϊκή συμμετοχή στην άφιξη του Ντάφυ στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος; Σε ποιον αξιόλογο άνθρωπο της επιστήμης, των τεχνών, του αθλητισμού ή των γραμμάτων έχει ποτέ επιφυλαχτεί τέτοια μεγαλειώδης υποδοχή κατά την άφιξή του στην Ελλάδα; Τι είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους, και δη τα νεαρής ηλικίας άτομα, να παθαίνουν υστερία στη θέα ενός παίκτη τηλεοπτικού παιγνιδιού με αμφιλεγόμενη προσωπικότητα; Τι είναι αυτό που δίνει αξία στην ίντριγκα, στο φτηνό και στο δήθεν και καταποντίζει ανθρώπους με αξίες και ταλέντο; Τι είναι αυτό που ανεβάζει την επισκεψιμότητα βίντεο του YouTube στα ύψη, όπως π.χ. το "Σε σκέφτομαι όταν χέζω" του Κύπριου 2J, κατά κόσμον Γιώργου Ιωάννου, ενώ την ίδια στιγμή καταποντίζει βίντεο όπως η παρουσίαση του βιβλίου του Κώστα Μαυρόπουλου ή η απαγγελία του "ηρωϊκού ανθρώπου" του Ιωάννη Συκουτρή από τη Μάγδα Κοσσίδα;