Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Παρουσιάσεις σκαφών

boats

Στο ribandsea θα υπάρχουν παρουσιάσεις και δοκιμές φουσκωτών σκαφών, και όχι μόνο. Στις παρουσιάσεις θα δίνεται έμφαση στην εξωτερική εικόνα τού σκάφους, στην περιγραφή τών χώρων του και στην απλή καταγραφή τών τεχνικών χαρακτηριστικών του, ενώ βλέποντας τις φωτογραφίες και το βίντεο που θα συνοδεύουν κάθε παρουσίαση, θα μπορεί ο αναγνώστης, και εν δυνάμει αγοραστής, να σχηματίσει μια εικόνα τής πλεύσης και τών δυνατοτήτων του. Δεν θα λείψουν βεβαίως οι θετικές κρίσεις τού αρθρογράφου, εφ’ όσον το σκάφος τής παρουσίασης διαθέτει κάποιο εμφανές και αδιαμφισβήτητο σημείο υπεροχής...

Οι δοκιμές φουσκωτών σκαφών θα είναι, αριθμητικώς, λιγότερες. Και αυτό γιατί ο χώρος, στη συντριπτική τουλάχιστον πλειοψηφία του, δεν είναι ακόμη ώριμος να δεχθεί τις «δυσμενείς» ενδεχομένως κρίσεις και τα σχόλια τού Χ αρθρογράφου-δοκιμαστή. Πολλοί εισαγωγείς και κατασκευαστές φουσκωτών σκαφών δεν μπορούν να διανοηθούν ότι θα τολμήσει κάποιος να βρει «ψεγάδια» ή «ελαττώματα» στο σκάφος το οποίο εισάγουν ή κατασκευάζουν, ενώ αυτοί καταβάλλουν στον εκδότη τού περιοδικού, στο οποίο ο αρθρογράφος εργάζεται, χρήματα για διαφημιστικές καταχωρήσεις.

Συνηθίσαμε να διαβάζουμε tests, ή δοκιμές σκαφών, όπου όλα πλέουν καλά, γρήγορα, οικονομικά και στεγνά στα 7 μπωφόρ! Για σκάφη που επιχειρούν άψογους ελιγμούς, πλανάρουν αμέσως και παραμένουν πλαναρισμένα ενώ είναι σχεδόν... σταματημένα! Για σκάφη που δεν «νοιώθουν» το απόνερο ενός πλοίου, άρα, συμπερασματικά δεν θα νοιώσουν και τα 6ράκια, 7ράκια ή 8ράκια! Για σκάφη, στα ταμπούκια τών οποίων στέκονται ή κοιμούνται όρθια δύο άτομα! Και όλα αυτά οδήγησαν, αργά αλλά σταθερά, στην απαξίωση περιοδικών και «δημοσιογράφων» και, ως εκ τούτου, στη συρρίκνωση τού αναγνωστικού τους κοινού. Μια συρρίκνωση αντιστρόφως ανάλογη, σε μέγεθος, με την τρομακτική αύξηση (τα τελευταία ιδίως χρόνια) τού αριθμού τών ιδιοκτητών μικρών σκαφών αναψυχής, και εν δυνάμει αναγνωστών τών περιοδικών τού ειδικού Τύπου.

Στο ribandsea θα υπάρξουν δοκιμές φουσκωτών σκαφών, αλλά και δοκιμές μακράς διαρκείας, υπό την προϋπόθεση ότι ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής τους δεν θα επέμβει στο έργο τού αρθρογράφου-δοκιμαστή, δεν θα θελήσει να ελέγξει ή να λογοκρίνει το κείμενό του, προτού αυτό δημοσιευτεί και, το κυριότερο, δεν θα στραφεί εναντίον του εάν απλώς νομίζει ότι το κείμενο είναι δυσφημιστικό για τον ίδιο ή το σκάφος του. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως επ’ ουδενί ότι το ribandsea διεκδικεί το αλάθητο. Γι’ αυτό ακριβώς, εάν ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής ενός σκάφους πιστεύει, και μπορεί να αποδείξει με στοιχεία, ότι αυτά που ισχυρίστηκε ο συντάκτης τού κειμένου τής δοκιμής δεν είναι σωστά, το ribandsea δεσμεύεται να εξετάσει τις ενστάσεις του και, εφ’ όσον αυτές ευσταθούν, να προβεί στη συνέχεια στην αποκατάσταση τής «ζημιάς», αναρτώντας ένθετο κείμενο στον πίνακα τών ανακοινώσεων τού ribandsea.

Κάτι άλλο που θα ήθελα με έμφαση να τονίσω είναι ότι αποφάσισα να μην κάνω καμμία παρουσίαση ή δοκιμή φουσκωτού σκάφους, εφ’ όσον ο κυβερνήτης και οι τυχόν επιβαίνοντες δεν φορούν σωσίβια. Ο κυβερνήτης θα πρέπει επίσης να έχει στερεωμένο πάνω του και το quick stop τής μηχανής. Τα προληπτικά αυτά μέτρα ασφαλείας θεωρώ ότι είναι απαραίτητα για την ασφάλεια τού κυβερνήτη και τών επιβαινόντων, κατά τη διάρκεια τής παρουσίασης ή τής δοκιμής, αλλά συγχρόνως πιστεύω ότι θα αποτελέσουν και ένα ζωντανό παράδειγμα προς μίμησιν για όλους.

31ο Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών.

Να θυμάστε ότι το σωσίβιο και το quick stop σώζουν ζωές!

Παρουσίαση και φωτογραφίες από τον Ιωσήφ Παπαδόπουλο.

Η είσοδος της φετινής έκθεσης στο Metropolitan Expo.Η αναβάθμιση του 31ου Ναυτικού Σαλονιού της Αθήνας, όσον αφορά τις κτιριακές τουλάχιστον εγκαταστάσεις του, υπήρξε εμφανής και αδιαμφισβήτητη. Το καινούργιο εκθεσιακό κέντρο «Metropolitan Expo», πολύ κοντά στους αεροδιαδρόμους του «Ελευθέριος Βενιζέλος», είναι, για τα Ελληνικά τουλάχιστον δεδομένα, εντυπωσιακό και ουδεμία σχέση έχει με το «τσαντίρι» που, μέχρι πρό τινος, στηνόταν στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Αυτή η κτιριακή αναβάθμιση θα μπορούσε, σε άλλη περίπτωση, να εγγυηθεί από μόνη της την επιτυχία μιας έκθεσης, η οποία τόσο έχει ταλαιπωρήσει εκθέτες και επισκέπτες κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών.

Περισσότερα...

49ο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι της Γένοβας.

Ήταν στην Γένοβα, είδε, φωτογράφισε και σχολιάζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Ένα μικρό τμήμα της τεράστιας μαρίνας στην έκθεση της Γένοβας. Πέρασα, αναγκαστικώς, πολλές φορές μπροστά από τα χλιδάτα cruisers, mega yachts, racing boats και ιστιοπλοϊκά, που ήταν ελλιμενισμένα στη μεγάλη μαρίνα της έκθεσης αλλά, μένοντας πιστός στις "ρατσιστικές" μου προτιμήσεις, προσποιήθηκα πως δεν τα είδα γιατί, αν σταματούσα, να τα φωτογραφίσω έστω, οι οκτώ ημέρες της έκθεσης δεν θα μου έφταναν, ακόμη και αν κατασκήνωνα εκεί απ' το πρωί μέχρι το βράδυ! Μέσα σ' όλο εκείνο το τρέξιμο και το άγχος, με τα χιλιάδες εκθέματα να με πολιορκούν, τα πόδια μου να διαμαρτύρονται και τα χέρια μου να έχουν... μακρύνει, εξ αιτίας όλων αυτών που μετέφερα μαζί μου, δεν ήθελε τελικώς πολύ να γίνει η "πατάτα".

Περισσότερα...

49ο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι της Γένοβας.

Ήταν στη Γένοβα, είδε, φωτογράφισε και σχολιάζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Πανοραμική άποψη του μεγάλου κυκλικού περιπτέρου όπου κυρίαρχη θέση είχαν οι εξωλέμβιες.Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που επισκέφτηκα για τελευταία φορά την έκθεση της Γένοβας. Πρέπει να ήταν γύρω στα 1988, όταν πήγα για πρώτη φορά, και κατάλαβα τι σημαίνει ναυτική έκθεση. Ακολούθησαν, από τότε, άλλες δύο ή τρεις επισκέψεις, δεν θυμάμαι, για λογαριασμό των εκδοτών με τους οποίους κατά καιρούς συνεργάστηκα. Έκτοτε δεν ξαναπήγα, γιατί κάθε φορά επέστρεφα... "άρρωστος", έχοντας κάνει τις αναπόφευκτες συγκρίσεις και έχοντας διαπιστώσει τη δική μας κακομοιριά...

Περισσότερα...

Επίδειξη σκάφους της "Xtrim" στη Χίο.

Το σωσίβιο και το quick stop σώζουν ζωές!

Συνέντευξη του Πάρη Γιαννίκου στον Ιωσήφ Παπαδόπουλο.

Φωτογραφίες : Μάρω Σαρηγιαννίδη.

Όταν μια εταιρεία αναλαμβάνει τέτοιες πρωτοβουλίες, δημιουργεί και τα ανάλογα... απόνερα. Κάποιο "γαλάζιο πουλάκι", όπως θα έλεγε η γιαγιά στο παραμύθι, μου είπε ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο εθεάθη σκάφος της "Xtrim" στη Χίο. Ε και; θα πείτε. Απαγορεύεται να πάει ένα σκάφος της "Xtrim" στη Χίο; Όχι βέβαια! Ο λόγος όμως που το συγκεκριμένο σκάφος της "Xtrim" πήγε στη Χίο, δεν ήταν συνηθισμένος. Έκανα λοιπόν κοινώς την... πάπια και ρώτησα τον Πάρη Γιαννίκο.

Περισσότερα...

Γιατί κόκκινη δεν είναι μόνο η... Ferrari!

SKIPPER 9.50 4U

ΠΡΩΤΗ, ΕΞ ΑΠΑΛΩΝ ΟΝΥΧΩΝ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ...

Σύντομο σχόλιο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Φωτογραφίες : Γιώργος Σταυρουλάκης junior (Μπράβο Γιώργο!)

Η επίλογη της πιο καλής φωτογραφίας για το άνοιγμα ήταν δύσκολη!Η "BSK MARINE" έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται για το νέο 9.50 της σειράς 4 U, η οποία τόσες και τόσες συζητήσεις έχει προκαλέσει από τότε που ανακοινώθηκε η παραγωγή της στο "Rib and Sea". Κατά την διάρκεια της πρόσφατης παραμονής μου στα Χανιά, είχα την ευκαιρία να βγάλω αυτό το καθαρόαιμο στη φουρτουνιασμένη θάλασσα του Κρητικού. Δεν θα σχολιάσω τίποτε, προς το παρόν, γιατί δοκιμή μισής ώρας δεν αρκεί για να σχηματίσει κανείς μια ολοκληρωμένη άποψη για ένα σκάφος. Δεσμεύομαι όμως να δημοσιεύσω μια λεπτομερή παρουσίασή του, το συντομότερο δυνατόν. Αυτό που μπορώ με βεβαιότητα, προς το παρόν, να πω είναι ότι το 9.50 4 U έχει ήδη αρχίσει να γράφει τη δική του ιστορία στο χώρο του φουσκωτού και λυπάμαι, ειλικρινώς, που η μίζερη οικονομική συγκυρία με περιορίζει στο όνειρο...

Περισσότερα...