Ο Τάσος Χατζησταματίου της "Barracuda" σχεδίασε και κατασκεύασε προσφάτως ένα νέο catamaran r.i.b. μήκους 2,5 μόνο μέτρων! Με βάρος 90 κιλών, ωφέλιμο φορτίο 380 κιλών, δύο αεροθαλάμους από ύφασμα Hypalon Neoprene 1100 dtex, χώρο για δύο ενήλικους επιβάτες και δύο παιδιά, το "joujou" της Barracuda είναι ιδανικό για κοντινές παράκτιες βόλτες χωρίς ο ιδιοκτήτης του να νοιάζεται για τεκμήρια, φόρο πολυτελείας και άδεια χειριστού ταχυπλόου! Είναι επίσης ιδανικό για ενοικίαση από επιχειρήσεις θαλασσίων αθλημάτων (water sports). Αξίζει να σημειωθεί ότι το deck του "joujou" είναι αυτοστραγγιζόμενο!
Το αίτημα ενός φίλου για μια πτήση με το, παροπλισμένο σχεδόν, ιπτάμενο φουσκωτό σκάφος μου ήταν η ευκαιρία να ξεφύγω λίγο από το βρωμερόν άστυ και τη δυσωδία που αναδύει η έκνομη δράση και απάτη του Αρτέμη Σώρρα και των συνεργατών του.
Αναζωογόνησα λοιπόν το Lomac της Polaris, που χειμάζει στο σπίτι ενός καλού φίλου κοντά στη Δροσιά Χαλκίδος, και σε λιγότερο από δύο ώρες το ιπτάμενο φουσκωτό έπεσε στη γλύστρα του αλιευτικού καταφυγίου στην Παναγίτσα. Για μια ακόμη φορά, μετά από μια μακρά περίοδο 20 ετών που πετάω με υπερελαφρές πτητικές αθλητικές μηχανές (υ.π.α.μ.), ένοιωσα σαν να ήταν η πρώτη φορά! Και για μια ακόμη φορά διαπίστωσα πόσο μικρά μοιάζουν από ψηλά τα ανθρώπινα προβλήματα...
Στη σύντομη βόλτα ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Για να είμαι ειλικρινής αποφεύγω τα τελευταία χρόνια να πηγαίνω στα, ούτως ειπείν, "ναυτικά σαλόνια" της Αθήνας γιατί, απλούστατα, μελαγχολώ κάνοντας μια αναδρομή στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν. Τότε, δηλαδή, που ο κατασκευαστικός κλάδος ευημερούσε και ο κόσμος αγόραζε σκάφη και τα έριχνε στο νερό για να βολτάρει στο πέλαγος. Τότε που οι κλαδικές εκθέσεις ευημερούσαν κι' αυτές και δεν υπήρχαν κατάλληλοι - σε μέγεθος και υποδομές - χώροι για να φιλοξενήσουν τον αριθμό των εταιρειών που ήθελαν να λάβουν μέρος. Ήταν ο καιρός της υπερβολής, τότε που οι εισαγωγείς και οι κατασκευαστές φύτρωναν σαν τα μανιτάρια και προσπαθούσαν να πουλήσουν ένα σκάφος για να βγάλουν δύο! Και καθώς όλα έχουν ένα τίμημα, ήρθε η κρίση για να μπουν τα πράγματα στις σωστές τους διαστάσεις.
Φέτος, όμως, αποφάσισα να κάνω μια βόλτα μέχρι το Ολυμπιακό Κέντρο Ξιφασκίας για να πάρω μια "τζούρα" θάλασσας. Και, παραδόξως, δεν απογοητεύτηκα εντελώς, καθώς η έκθεση, αν και μικρή, ήταν αυτό που λέμε "αξιοπρεπής". Το βλέπει κανείς με την πρώτη ματιά ότι ο χώρος - όσος απέμεινε ζωντανός - θέλει να ζήσει. Το βλέπει στα μάτια των εκθετών που προσπαθούν, με τις πενιχρές πια οικονομικές τους δυνατότητες, να τονίσουν προς κάθε κατεύθυνση πως ό,τι δεν τους πεθαίνει τους κάνει πιο δυνατούς!
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Κατέβηκα στη μαρίνα της Ζέας χθες για να περάσω λίγο την ώρα μου, να ξεφύγω από τις κακές σκέψεις, να ξεχάσω προσωρινώς τους προδότες που διαχειρίζονται τις τύχες αυτής της χώρας και να χαζέψω τους απαγορευμένους καρπούς ανείπωτων κρυφών ονείρων κάποιας καλοκαιριάτικης νύχτας.
Αφορμή η "East Med. Yacht Show" (Έκθεση Θαλαμηγών Ανατολικής Μεσογείου, επί το ελληνικότερον). Δεκάδες τα πολυτελή σκάφη, πρυμοδετημένα στους προβλήτες της Ζέας, χιλιάδες οι φαντασιώσεις όσων μπορούν μόνο να τα βλέπουν. Ιστιοπλοϊκά monohull, καταμαράν, mega yachts, ταχύπλοα κ.λπ. Πρέπει πάντως να ομολογήσω ότι τα φουσκωτά σκάφη δεν μπορώ να τα ξεπεράσω. Είναι ίσως πιο κοντά στην ιδιοσυγκρασία μου, ταιριάζουν περισσότερο με αυτά που θέλω να κάνω όταν βρίσκομαι στη γαλάζια αγκαλιά Της. Όπως ακριβώς ένας άνθρωπος της περιπέτειας δεν θα διάλεγε να πάει βόλτα με μια Bentley, ας πούμε, στη στεριά, έτσι κι'εγώ δεν θα επέλεγα να νοικιάσω (ακόμη και εάν το άντεχε η τσέπη μου) μια πολυτελή θαλαμηγό έχοντας δύο καμαρώτους να στέκονται πάνω απ' το κεφάλι μου και να μετρούν τις πηρουνιές μου.
Skipper NC100s
Παγκόσμια διάκριση σχεδίασης Red Dot Award: Product Design 2016
Τον τιμητικό τίτλο Honourable Mention in the Red Dot Award: Product Design 2016 κέρδισε η σχεδίαση του Skipper NC100s, ένα δημιούργημα της BSK Marine. To Skipper NC100s είναι το πρώτο Ελληνικό σκάφος και το δεύτερο παγκοσμίως που κερδίζουν αυτό το διεθνές βραβείο σχεδίασης.
Ανάμεσα σε 5200 προϊόντα από 57 εθνικότητες κατάφερε να εντυπωσιάσει την κριτική επιτροπή των 41 έμπειρων καθηγητών, δημοσιογράφων σχεδίου και σχεδιαστών από όλο τον κόσμο.