Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Παρουσιάσεις σκαφών

boats

Στο ribandsea θα υπάρχουν παρουσιάσεις και δοκιμές φουσκωτών σκαφών, και όχι μόνο. Στις παρουσιάσεις θα δίνεται έμφαση στην εξωτερική εικόνα τού σκάφους, στην περιγραφή τών χώρων του και στην απλή καταγραφή τών τεχνικών χαρακτηριστικών του, ενώ βλέποντας τις φωτογραφίες και το βίντεο που θα συνοδεύουν κάθε παρουσίαση, θα μπορεί ο αναγνώστης, και εν δυνάμει αγοραστής, να σχηματίσει μια εικόνα τής πλεύσης και τών δυνατοτήτων του. Δεν θα λείψουν βεβαίως οι θετικές κρίσεις τού αρθρογράφου, εφ’ όσον το σκάφος τής παρουσίασης διαθέτει κάποιο εμφανές και αδιαμφισβήτητο σημείο υπεροχής...

Οι δοκιμές φουσκωτών σκαφών θα είναι, αριθμητικώς, λιγότερες. Και αυτό γιατί ο χώρος, στη συντριπτική τουλάχιστον πλειοψηφία του, δεν είναι ακόμη ώριμος να δεχθεί τις «δυσμενείς» ενδεχομένως κρίσεις και τα σχόλια τού Χ αρθρογράφου-δοκιμαστή. Πολλοί εισαγωγείς και κατασκευαστές φουσκωτών σκαφών δεν μπορούν να διανοηθούν ότι θα τολμήσει κάποιος να βρει «ψεγάδια» ή «ελαττώματα» στο σκάφος το οποίο εισάγουν ή κατασκευάζουν, ενώ αυτοί καταβάλλουν στον εκδότη τού περιοδικού, στο οποίο ο αρθρογράφος εργάζεται, χρήματα για διαφημιστικές καταχωρήσεις.

Συνηθίσαμε να διαβάζουμε tests, ή δοκιμές σκαφών, όπου όλα πλέουν καλά, γρήγορα, οικονομικά και στεγνά στα 7 μπωφόρ! Για σκάφη που επιχειρούν άψογους ελιγμούς, πλανάρουν αμέσως και παραμένουν πλαναρισμένα ενώ είναι σχεδόν... σταματημένα! Για σκάφη που δεν «νοιώθουν» το απόνερο ενός πλοίου, άρα, συμπερασματικά δεν θα νοιώσουν και τα 6ράκια, 7ράκια ή 8ράκια! Για σκάφη, στα ταμπούκια τών οποίων στέκονται ή κοιμούνται όρθια δύο άτομα! Και όλα αυτά οδήγησαν, αργά αλλά σταθερά, στην απαξίωση περιοδικών και «δημοσιογράφων» και, ως εκ τούτου, στη συρρίκνωση τού αναγνωστικού τους κοινού. Μια συρρίκνωση αντιστρόφως ανάλογη, σε μέγεθος, με την τρομακτική αύξηση (τα τελευταία ιδίως χρόνια) τού αριθμού τών ιδιοκτητών μικρών σκαφών αναψυχής, και εν δυνάμει αναγνωστών τών περιοδικών τού ειδικού Τύπου.

Στο ribandsea θα υπάρξουν δοκιμές φουσκωτών σκαφών, αλλά και δοκιμές μακράς διαρκείας, υπό την προϋπόθεση ότι ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής τους δεν θα επέμβει στο έργο τού αρθρογράφου-δοκιμαστή, δεν θα θελήσει να ελέγξει ή να λογοκρίνει το κείμενό του, προτού αυτό δημοσιευτεί και, το κυριότερο, δεν θα στραφεί εναντίον του εάν απλώς νομίζει ότι το κείμενο είναι δυσφημιστικό για τον ίδιο ή το σκάφος του. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως επ’ ουδενί ότι το ribandsea διεκδικεί το αλάθητο. Γι’ αυτό ακριβώς, εάν ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής ενός σκάφους πιστεύει, και μπορεί να αποδείξει με στοιχεία, ότι αυτά που ισχυρίστηκε ο συντάκτης τού κειμένου τής δοκιμής δεν είναι σωστά, το ribandsea δεσμεύεται να εξετάσει τις ενστάσεις του και, εφ’ όσον αυτές ευσταθούν, να προβεί στη συνέχεια στην αποκατάσταση τής «ζημιάς», αναρτώντας ένθετο κείμενο στον πίνακα τών ανακοινώσεων τού ribandsea.

Κάτι άλλο που θα ήθελα με έμφαση να τονίσω είναι ότι αποφάσισα να μην κάνω καμμία παρουσίαση ή δοκιμή φουσκωτού σκάφους, εφ’ όσον ο κυβερνήτης και οι τυχόν επιβαίνοντες δεν φορούν σωσίβια. Ο κυβερνήτης θα πρέπει επίσης να έχει στερεωμένο πάνω του και το quick stop τής μηχανής. Τα προληπτικά αυτά μέτρα ασφαλείας θεωρώ ότι είναι απαραίτητα για την ασφάλεια τού κυβερνήτη και τών επιβαινόντων, κατά τη διάρκεια τής παρουσίασης ή τής δοκιμής, αλλά συγχρόνως πιστεύω ότι θα αποτελέσουν και ένα ζωντανό παράδειγμα προς μίμησιν για όλους.

Το πρώτο ελληνικό χειροποίητο ημι-υποβρύχιο!

Πηγή : www.xirafi.gr

Το πρώτο ελληνικό χειροποίητο ημι-υποβρύχιο!Μια εντυπωσιακή και πρωτοφανή κατασκευή πραγματοποίησε ένας Δραμινός ευρεσιτέχνης και ενδέχεται να' ναι η μοναδική στον κόσμο υπό αυτή τη μορφή. Ο λόγος γίνεται για τον Στέφανο Χασιλίδη, ο οποίος τόλμησε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και εμάς τους Δραμινούς υπερήφανους. Να πούμε πως την προηγούμενη Κυριακή η κατασκευή του έγινε και παγκοσμίως γνωστή, καθώς εμφανίστηκε στην κρατική τηλεόραση και συγκεκριμένα στην εκπομπή «ΝΕΤ ΠΑΝΤΟΥ», όπου σε ζωντανή σύνδεση παρουσίασε την κατασκευή του, αφήνοντας δημοσιογράφους και παρουσιαστές εντυπωσιασμένους και έκπληκτους. Επισκεφθήκαμε τον κ. Χασιλίδη στο εργαστήριό του για να μας μιλήσει για το πρώτο χειροποίητο ημι-υποβρύχιο σκάφος στον κόσμο.

Περισσότερα...

Σαλόνι Σκάφους 2012

Σχόλια - Φωτογραφίες : Μπάμπης Κωνσταντάτος.

Tο πανώ της έκθεσης.Αν βρισκόμουν με ένα στυλό στο χέρι μπροστά από ένα χαρτί για να γράψω αυτό το θέμα, αλμυρά μου φιλαράκια, θα είχα σκίσει ίσα με 40 χαρτιά Α4 προτού συμπληρώσω 3 αράδες. Τώρα, όμως, που δεν υπάρχει αυτή η… πολυτέλεια, πέρασα τη χθεσινή μισή νύχτα ξάγρυπνος, κοιτάζοντας το ταβάνι, μέχρι να βρω τις λέξεις για να σας περιγράψω αυτό το… ας το πούμε ναυτικό σαλόνι, έτσι για να αναπολούμε κι όλας  μπας και φτιάξει η διάθεσή μας.

Και που λέτε, αλμυρά μου φιλαράκια, εκεί  που ήμουνα έτοιμος να ρίξω ένα «άϊ σιχτήρι», να καβαλήσω το ποδήλατό μου και να πάρω δρόμο από εκεί που με κάλεσαν να πάω (ευχαριστώ τα παιδιά του ΟΦΣΕ που το έκαναν) θυμήθηκα αυτό που είχε πει ο Μπρεχτ: «Όποιος αγωνίζεται μπορεί και να χάσει, αλλά όποιος δεν αγωνίζεται είναι ήδη χαμένος». Εμεινα λοιπόν στην έκθεση και δεν το μετάνιωσα, τουλάχιστον όχι ακόμα.

Περισσότερα...

Ανάρτηση βίντεο στο άρθρο για το ιπτάμενο φουσκωτό.

Το βίντεο μιας από τις πολλές προβολές του ιπτάμενου φουσκωτού στην ελληνική τηλεόραση προσετέθη, ενδεικτικώς, στο σχετικό άρθρο http://www.ribandsea.com/boats/boatsshow/10-2009-01-28-17-16-24.html  Πρόκειται για την πρώην εκπομπή του Ανδρέα Μικρούτσικου στον τηλεοπτικό σταθμό του "Alpha" με τίτλο "αυτός μας έλειπε". 

32ο Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών. What's new?

Πήγε και εφέτος και σχολιάζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Η πρόσοψη και κεντρική είσοδος της έκθεσης.Με το ζόρι, θα έλεγε κανείς, ότι πραγματοποίηθηκε αυτή τη χρονιά το "32ο Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών" στο "Metropolitan Expo". Όσο κι' αν ο καλοπροαίρετος επισκέπτης ήθελε να δει το ποτήρι μισογεμάτο, δεν μπορούσε, έχοντας ολοκληρώσει τον "περίπλου" της έκθεσης, παρά να το δει μισοάδειο και να κάνει τη διαπίστωση ότι η ισχνή συμμετοχή εκθετών, τόσο από πλευράς αριθμού, όσο και από πλευράς μεγέθους περιπτέρων, δεν είχε προηγούμενο. Δεν μπορούσε βεβαίως το "32ο Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών" να αποτελέσει εξαίρεση στη γενική εικόνα μαρασμού της χώρας και της αγοράς, όπου τίποτε δεν κουνιέται εδώ και πολλούς μήνες.

Περισσότερα...

Πρυμιά προσθήκη στα φουσκωτά σκάφη της "Laser".

Επιμέλεια - φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Το Laser με την προσθήκη, όπως φαίνεται όταν είναι μέσα στη θάλασσα.Έβλεπα τον Ηλία Καρρά,  εδώ και κάτι μήνες, να παλεύει ένα ξυλότυπο,  και περίμενα ανυπόμονα να δω πότε θα ολοκληρωθεί το καλούπι και σε τι θα εξυπηρετήσει. Κάτι ψυχανεμιζόμουν, βεβαίως, βλέποντας στην ουσία την προέκταση ή το "συμπλήρωμα" αν θέλετε μιας στεπάτης γάστρας, αλλά προτίμησα τον τελευταίο λόγο να τον έχει ο εμπνευστής και δημιουργός του. Άλλωστε, είναι προτιμότερο να μιλάει ο κατασκευαστής, που γνωρίζει καλύτερα το αντικείμενο της δουλειάς του. Αυτός που επινόησε και κατασκεύασε κάτι, το οποίο πίστεψε ότι θα βελτιώσει τα σκάφη του και θα τα προωθήσει καλύτερα στην αγορά.

Περισσότερα...