Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Οι πληροφορίες που έφταναν τελευταία στ' αυτιά μου από νησιά όπως η Μύκονος, η Μήλος και η Κύθνος, μιλούσαν για αυθαίρετες απαγορεύσεις αποβίβασης των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων και απηνή διωγμό τους από τα λιμενικά όργανα με την αιτιολογία ότι δεν υπάρχουν οργανωμένα camping στα νησιά αυτά!
Επειδή το θέμα της στάθμευσης των αυτοκινούμενων έχει λυθεί από τότε που τα αρμόδια ελληνικά υπουργεία Εσωτερικών και Τουρισμού υιοθέτησαν τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2007/46, αποφάσισα να βάλω τα δάκτυλα επί τον τύπο των ήλων και να επιλέξω τη Μήλο σαν τον επόμενο ταξιδιωτικό προορισμό μας. Δεν κρύβω ότι είμαι προκατειλημμένος εναντίον των λιμενικών με τους οποίους στο παρελθόν είχα αρκετά προβλήματα και διενέξεις. Θυμίζω την πρόσφατη απειλή ενός λιμενικού στους Φούρνους ότι θα με οδηγούσε στο αυτόφωρο εάν με έπιανε να πετώ το drone πάνω απ' τον οικισμό και το λιμάνι του νησιού!
Του Απόστολου Σαραντίδη.
1. Εισαγωγή
Οριστικό τέλος στις 7 Απριλίου του 2022 στα σενάρια περί EastMed ή άλλων αγωγών στην Ανατολική Μεσόγειο με τη στήριξη της Ουάσιγκτον βάζει η υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Βικτόρια Νούλαν. Σημειώνει δε, ότι οι ΗΠΑ προκρίνουν τη μεταφορά φυσικού αερίου μέσω LNG, ενώ συμπεριλαμβάνει και την Τουρκία στις χώρες που θα συνεργαστούν με την Ελλάδα, το Ισραήλ, την Αίγυπτο και την Κυπριακή Δημοκρατία σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο. Μάλιστα εκτιμά ότι η περιοχή μπορεί να γίνει ενεργειακή μηχανή για τη Βόρεια Ευρώπη. Αυτά λέει το ένα ρεπορτάζ. Μία εβδομάδα αργότερα, σε μία σημαντική κίνηση που προοιωνίζεται θετικές εξελίξεις, η Ιταλική Βουλή ενέκρινε στα πλαίσια έκτακτης κοινοβουλευτικής διαδικασίας, ψήφισμα με το οποίο τάσσεται υπέρ της υλοποίησης του αγωγού EastMed. Ειδικότερα, το ψήφισμα «δεσμεύει την Ιταλική Κυβέρνηση να συνεχίσει τη στρατηγική διαφοροποίησης των προμηθειών φυσικού αερίου μέσω διπλωματικών επαφών, πρωτοβουλιών οικονομικής διπλωματίας και περαιτέρω σχεδιασμών διεθνών έργων υποδομής με εταίρους της περιοχής της Μεσογείου, συμπεριλαμβανομένων των επαφών με τις χώρες που συμμετέχουν στο έργο EastMed προκειμένου να επιβεβαιωθούν οι προϋποθέσεις για την επαναπροώθησή του». Αυτά λέει το άλλο ρεπορτάζ.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Πριν από λίγες ημέρες ο Πέτρος Ζωγράφος έκανε την επανεμφάνισή του στο κανάλι της Ζούγκλας και παρουσίασε μια καινούργια συσκευή με την οποία, όπως ισχυρίζεται μπορεί να παράξει ηλεκτρική ενέργεια εκκινώντας το απλώς με δυο μπαταρίες τις οποίες συνδέει εν σειρά για να έχει συνεχές ρεύμα 24 volt. Στη συνέχεια τις αποσυνδέει και η συσκευή λειτουργεί αυτόνομα. Στην επίδειξη έδωσαν το παρών κάποιοι επιστήμονες και ιατροί και ο κ. Γιώργος Πατούλης.
Δεν θα επεκταθώ στο πώς λειτουργεί η συσκευή αυτή, αφ’ ενός μεν γιατί δεν κατανόησα την λειτουργία της, δεδομένου ότι έχω και άγνοια επί αυτών των θεμάτων, αφ’ ετέρου γιατί ο κακός, ανύπαρκτος πολλές φορές, ήχος και η εν γένει προχειρότητα της παρουσίασης εκ μέρους του Πέτρου Ζωγράφου, με απογοήτευσε και με έκανε να επιστρέψω στο μοντάζ των δικών μου βίντεο.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Είναι αλήθεια ότι έρχομαι σε δύσκολη θέση όποτε κάποιος μου ζητά να του πω ποιο είναι το πιο όμορφο νησί. Και πάντοτε του απαντώ ότι δεν ξεχωρίζω κανένα γιατί απλά το καθένα έχει τη δική του ομορφιά, τον δικό του χαρακτήρα.
Οι Φούρνοι όμως τείνουν να με ξεκολλήσουν από αυτό το "σλκόγκαν"! Εύκολα, ας πούμε, θα συνιστούσα σε όποιον θέλει να ξεκουραστεί, σε όποιον θέλει να ξεφύγει απ' τη βουή της μεγαλούπολης και να μυηθεί στα μυστικά του Αιγαίου, σε όποιον θέλει να ψαρέψει ή απλά να ξαπλώσει κάτω απ' τα σκιερά αλμυρίκια των παραλιών και να γευτεί την εκπληκτική νησιώτικη κουζίνα, να επιλέξει τους Φούρνους για τις καλοκαιρινές του διακοπές!
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Το εκπληκτικό, για το μέγεθος και τον πληθυσμό ενός μικρού νησιού, ποδοσφαιρικό γήπεδο των Φούρνων δεν θα μπορούσε, δυστυχώς, να ξεφύγει από τη μοίρα όσων έργων έγιναν για να βελτιώσουν τη ζωή των νέων κυρίως ανθρώπων, να τονώσουν το ενδιαφέρον τους και να τους κρατήσουν μακριά από τις συνήθεις μολυσματικές συνήθειες.
Η συρρίκνωση του πληθυσμού, η εσωτερική μετανάστευση προς τα μεγάλα αστικά κέντρα, η αδιαφορία της Κεντρικής Διοίκησης και των τοπικών Δημοτικών Αρχών, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην εγκατάλειψη των εγκαταστάσεων και τον αργό, αλλά βέβαιο, θάνατό τους.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ο Δημήτρης Βούλγαρης ανήκει σ' εκείνο το σπάνιο είδος Ανθρώπου που είναι σε ανεπάρκεια! Ευγενής, καλοσυνάτος, πράος, σκεπτόμενος, πολιτικοποιημένος, ενωτικός, εργατικός, πραγματικός κομμουνιστής, αν και επιχειρηματίας!
Τον συναντήσαμε για πρώτη φορά πέρυσι κατά την διάρκεια της παραμονής μας στο νησί των Φούρνων. Γευτήκαμε τους υπέροχους λουκουμάδες του, μαζί με τα τυροκούλουρα, τις μπουγάτσες, τα πιροσκί και τα κατημέρια που φτιάχνει η σύντροφός του Λίτσα. Εντυπωσιάστηκα από τις... "προλεταριακές" τιμές των προϊόντων που παράγουν στο εργαστήριό τους, την ευχέρεια που έχει ο Δημήτρης όταν συζητάει με φίλους και πελάτες του, την πραότητα, την ευγένεια και την επιχειρηματολογία του όταν αναφέρεται στα πιστεύω και τις κομματικές προτιμήσεις του.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Η Θύμαινα ανήκει σ' εκείνα τα νησιά που δύσκολα ο επισκέπτης θα ξεχωρίσει από τον επί γης παράδεισο! Και μπορεί μεν να είναι ένας δύσκολος τόπος για τους λιγοστούς μονίμους κατοίκους του, οι οποίοι στερούνται αξιοπρεπούς ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ιατρικής περίθαλψης, γυμνασίου, λυκείου, πόσιμου νερού κ.λπ., για τον επισκέπτη του καλοκαιριού όμως, ο οποίος έχει φλομώσει απ' τη φασαρία, τη ρύπανση και την επικινδυνότητα της μεγαλούπολης, η Θύμαινα είναι ο τόπος όπου θα φορτίσει τις μπαταρίες της ψυχής και του μυαλού του μέσα σε λίγες μόλις ημέρες! Στα πεντακάθαρα νερά του οποίου θα κολυμπήσει χωρίς να φοβάται πως θα τον φάνε οι τσούχτρες και τα... κωλοβακτηρίδια!
Η ΑΝΕΚ LINES ξεκινάει για άλλη μία χρονιά τα δημοφιλή καλοκαιρινά ημερήσια δρομολόγια για Κρήτη και σηματοδοτεί & επίσημα την έναρξη του φετινού καλοκαιριού.
Τα σύγχρονα πλοία της ΑΝΕΚ LINES σηκώνουν άγκυρα και σαλπάρουν με τα πρωϊνά δρομολόγια από Πειραιά. Και οι επιβάτες αρμενίζοντας στο απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου φτάνουν λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα στα αρχοντικά Χανιά ή το ιστορικό Ηράκλειο.
Η καλοκαιρινή Κρήτη πανέτοιμη περιμένει να ξεναγήσει τον ταξιδιώτη, στον χρόνο, στην ιστορία, τον πολιτισμό, το σήμερα.
Σας ενημερώνουμε ότι το πλοίο της εταιρείας μας Ε/Γ - Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ κατόπιν εντολής του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος άλλαξε πορεία και κατέπλευσε στον λιμένα του Λαυρίου λόγω προβλήματος υγείας επιβάτη που έχρηζε άμεσης ιατρικής περίθαλψης. Κατόπιν τούτου σας ενημερώνουμε για την αλλαγή του δρομολογίου του, σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ο Πέτρος Καπλερής είναι ένας από τους ελάχιστους Έλληνες κατασκευαστές φουσκωτών σκαφών που δεν μιμήθηκαν τους ξένους. Σχεδίασε ο ίδιος τις δικές του γάστρες και γι' αυτό, ίσως, είναι τόσο απόλυτος - "εχθρικός" μερικές φορές - απέναντι σ' αυτούς που τον αμφισβητούν. Τον γνώρισα στα τέλη της δεκαετίας του 80 και υπήρξα ίσως ο πρώτος δημοσιογράφος που είχε την τύχη και την ευκαιρία να παρουσιάσει το πεντάμετρο φουσκωτό σκάφος της νεογέννητης τότε "Top Line" σε περιοδικό του χώρου της Θάλασσας.
Μετά από πολλές αναβολές συνάντησα τελικώς τον Πέτρο προχθές στο ναυπηγείο του στα Σπάτα, ικανοποιώντας έτσι τόσο τη δική μου επιθυμία όσο και την επιθυμία πολλών αναγνωστών και συνδρομητών μου να του πάρω μια συνέντευξη.
Σίγουρος για την ποιότητα, την αντοχή, την αξιοπιστία και την αξιοπλοία των φουσκωτών σκαφών της Top Line, στοιχεία που έχουν αποδειχθεί σε πορεία τριάντα ετών, ο Πέτρος άρχισε να ξετυλίγει το κουβάρι της πορείας του στον χώρο της κατασκευής φουσκωτών σκαφών.