Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

stories

Πώς θα έπρεπε να είναι σήμερα ο πανηγυρικός λόγος του "ΟΧΙ".

Του Γιώργου Μάλφα, θεολόγου.

Εβδομήντα ένα χρόνια μετά…

Γιορτάζεις την Εθνική Αντίσταση του Λαού μας, τραγουδάς «γυναίκες Ηπειρώτισσες», υψώνεις αμήχανα σημαίες, χορεύεις από κεκτημένη συνήθεια στις πλατείες… Φέτος όμως, δυσκολεύεσαι να πεις το «ΟΧΙ». Δεν είσαι  σίγουρος, αμφιβάλλεις. Φοβάσαι τους συνειρμούς, τις πιθανές παρεξηγήσεις. Τρέμεις τις συνέπειες…

Περισσότερα...

Το "ναυάγιο" της Ζακύνθου (απομυθοποίηση).

Γράφει ο Γιάννης Δεμέτης (αναδημοσίευση από το περιοδικό "Libro", τεύχος 12 του 2008).

Πρόσθετες φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Φωτογραφία του όρμου του Σπυριλή και του ναυαγίου που τράβηξα το Πάσχα του 2008 από τα Γκρεμνά. Για το τσιγαράδικο "Παναγιώτης", το πλοίο που ναυάγησε το έτος 1982 στη βορειοδυτική, τη δυσκολοπροσπέλαστη από ξηρά, αλλά και από θάλασσα πλευρά του νησιού, έχουν γραφτεί πάρα πολλά άρθρα, έχουν παρθεί εκατομμύρια φωτογραφίες, έχουν γυριστεί αμέτρητα μέτρα βιντεοταινίες, και έγινε η αιτία να προκληθεί ένα ακόμα ναυάγιο, με τούτη τη φορά ανθρώπινα θύματα, όταν στις 13 Αυγούστου 1999 το τουριστικό-επιβατικό σκάφος "Ιάσων", που ξεκίνησε από το λιμάνι του Αγ. Νικολάου στις Βολίμες, με 24 επιβάτες και δύο άτομα πλήρωμα, λόγω εισροής υδάτων βυθίστηκε με αποτέλεσμα να πνιγούν 4 άτομα. Στον παράξενο κόσμο μας, το "ναυάγιο" έγινε το πιο πολιτογραφημένο αξιοθέατο του νησιού και το σήμα κατατεθέν του.

Περισσότερα...

Το λιμάνι της Κάσου αποτελεί ασφαλές αγκυροβόλιο!

Το Πρέβελη αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Κάσου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών!Ξεχωριστή ημέρα η 12η Αυγούστου του 2011 για την ακριτική Κάσο. Όσο και αν αυτό ακούγεται παράξενο, η ιδιαιτερότητα της ημέρας είχε να κάνει με την αγκυροβολία και προσωρινή παραμονή του πλοίου της άγονης γραμμής, για πρώτη φορά, στο λιμάνι του νησιού λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών! Ο καπετάνιος του Ε/Γ-Ο/Γ "Πρέβελη" Διαμαντής Παπαγεωργίου, κρίνοντας ότι η συνέχιση του ταξιδιού προς Κρήτη και Πειραιά εγκυμονεί κινδύνους για το πλοίο, το πλήρωμα και τους επιβάτες του, κάτω από τις κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την ημέρα στο Καρπάθιο και το Ανατολικό Κρητικό, ζήτησε την άδεια της εταιρείας του (ΑΝΕΚ LINES) και αγκυροβόλησε στο λιμάνι της Κάσου, το οποίο πολλές συζητήσεις και αντικρουόμενες απόψεις έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια ως προς την ασφάλεια και την άρτια κατασκευή του.

Περισσότερα...

Οι Χιλιανοί μεταλλωρύχοι φιλοξενούμενοι της ΑΝΕΚ LINES

Οι Χιλιανοί μεταλλωρύχοι στα γραφεία της ΑΝΕΚ με τους κ.κ. Γ. Κατσανεβάκη και Σ. Πρωτοπαπαδάκη. Ολοκληρώθηκε το ταξίδι των Xιλιανών διασωθέντων μεταλλωρύχων που ήρθαν στην Ελλάδα φιλοξενούμενοι της ΕΛΜΙΝ και της ΑΝΕΚ LINES. Όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2010, όταν ένα τραγικό ατύχημα στο ορυχείο Σαν Χοσέ της Χιλής πάγωσε την υφήλιο. Τριάντα τρεις μεταλλωρύχοι εγκλωβίζονται ζωντανοί εφτακόσια μέτρα κάτω απ' τη γη! Όλος ο κόσμος αγωνιά και προσεύχεται για κείνους. Εβδομήντα μέρες μετά το θαύμα γίνεται: σώοι όλοι τους "επιστρέφουν" από το σκοτάδι στο φως.

Περισσότερα...

Tο γερμανικό κατοχικό δάνειο.

Του Τάσου Μηνά Ηλιαδάκη

Ο Τάσος Μ. Ηλιαδάκης είναι Μαθηµατικός, Πολιτειολόγος, Δρ. Κοινωνιολογίας, καθηγητής Σχολής Εθνικής Ασφάλειας. Μέλος της Ελληνικής Επιτροπής στη διεθνή Συνδιάσκεψη για το χρυσό των Ναζί στο Λονδίνο το 1997, εισηγητής στην ελληνογερµανική διάσκεψη Δελφών το 1996 και στην Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Αλεξανδρούπολης το 2005 για το Δηµόσιο Χρέος.

Περισσότερα...