Η Green eMotion ανακοινώνει την υπογραφή συνεργασίας και ανάπτυξης του δικτύου πωλήσεων της Σουηδικής εταιρείας XShore για την Ελλάδα και την Κύπρο.
H X Shore είναι η Σουηδική τεχνολογική startup πίσω από τη νέα, καινοτόμα γενιά πλήρως ηλεκτρικών, αθόρυβων σκαφών, με δυνατότητα παραγωγής σε μεγάλη κλίμακα.
Η εταιρεία αναπτύχθηκε για να φέρει την αειφορία και την καινοτομία στον θαλάσσιο τουρισμό. Η ιδέα σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του '90, και το 2016 με την ανάπτυξη της τεχνολογίας πραγματοποιήθηκε από τον ιδρυτή της κ. Konrad Bergström.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Σήμερα έκανε την πρώτη του εμφάνιση εκτός ναυπηγείου το νέο δημιούργημα του Πέτρου Πολλάτου της "Bell Marine". Πρόκειται για το μεγαλύτερο σε μήκος φουσκωτό σκάφος που έχει ναυπηγθεί μέχρι σήμερα στην Ελλάδα από Έλληνα κατασκευαστή.
Το "Bullet 46", του οποίου τυγχάνει να είμαι ο ανάδοχος, έχει ολικό μήκος 46 ποδών και μαζί με την πασαρέλα του υπερβαίνει τα 15 μέτρα! Στο θηριώδες μηχανοστάσιό του φιλοξενούνται δύο κινητήρες Yanmar έσω έξω πετρελαίου (duo prop) 370 h.p. έκαστος.
Στη φετινή έκθεση "ΝΑΤΕΧ", η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 13 μέχρι και τις 16 Μαρτίου 2020 στο κλειστό γήπεδο Φαλήρου (TAEK WON DO), θα λάβει μέρος και το "Rib and Sea", με δικό του περίπτερο, αποδεχόμενο την ευγενική πρόσκληση και προσφορά του διοργανωτή της έκθεσης Δήμη Βαρβέρη.
Με την ευκαιρία της παρουσίας του στη φετινή "ΝΑΤΕΧ", το "Rib and Sea" θα τιμήσει σε ειδική εκδήλωση, την Κυριακή 15 Μαρτίου, τον θρυλικό Αρτέμη Αννίβα, τον κορυφαίο Έλληνα κατασκευαστή ταχυπλόων σκαφών ο οποίος έγραψε τη δική του λαμπρή ιστορία στον χώρο της ναυπηγικής τέχνης.
Αν ένας σοβαρός κατασκευαστής πλωτού μηχανοκίνητου σκάφους άνω των 2,5 μέτρων συνολικού μήκους, ακόμη και αν πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο ποδήλατο θαλάσσης, επιθυμεί να το διαθέσει νομίμως στην αγορά και χωρίς προβλήματα, τότε θα πρέπει να το πιστοποιήσει σε ένα νηογνώμονα και να πάρει πιστοποιητικό "CE".
Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίον ο κατασκευαστής του "SEA-BI" Ηλίας Κουτσάκης μετέφερε προχθές το "SEA-BI" στην Παλαιά Επίδαυρο. Την καταμέτρηση του ηλεκτροκίνητου ποδήλατου (μήκος, πλάτος, ύψος εξάλων κ.λπ) αλλά και την πιστοποίηση ευστάθειας έκανε ο ναυπηγός Μανώλης Μωράκης ο οποίος εκπροσωπεί στην Ελλάδα την Ολλανδική εταιρεία European Certification Bureau.
Γράφει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Το τι κακοτεχνία μπορεί κανείς να δει στην κατασκευή μερικών φουσκωτών σκαφών, περιφερόμενος εδώ κι' εκεί, ούτε λέγεται ούτε, πολύ περισσότερο, εξηγείται! Δείτε την ένθετη φωτογραφία και προσπαθήστε να μαντεύσετε περί τίνος ακριβώς πρόκειται. Και επειδή δεν θα μπορέσετε μάλλον να μαντεύσετε, θα σας πω εγώ.
Πρόκειται λοιπόν για την κοίλη διαμήκη υποδοχή των αεροθαλάμων σε ένα πανάκριβο mega rib μήκους 12 μέτρων γνωστού ευρωπαϊκού ναυπηγείου. Η συγκεκριμένη παραδοξότητα δεν θα μπορούσε να αποκαλυφθεί αν το συγκεκριμένο σκάφος δεν είχε καρφωθεί στο κύμα σε ένα πρύμα καιρό, δεν είχαν ξηλωθεί οι αεροθάλαμοι απ' τη θέση τους και δεν είχε ακινητοποιηθεί το σκάφος στο πέλαγος αφού η θάλασσα, μπαίνοντας ορμητικά από την πλώρη και διατρέχοντας όλο το ντεκ, πλημμύρισε το μηχανοστάσιο προκαλώντας ζημιά στους έσω έξω κινητήρες!