Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Παρουσιάσεις σκαφών

boats

Στο ribandsea θα υπάρχουν παρουσιάσεις και δοκιμές φουσκωτών σκαφών, και όχι μόνο. Στις παρουσιάσεις θα δίνεται έμφαση στην εξωτερική εικόνα τού σκάφους, στην περιγραφή τών χώρων του και στην απλή καταγραφή τών τεχνικών χαρακτηριστικών του, ενώ βλέποντας τις φωτογραφίες και το βίντεο που θα συνοδεύουν κάθε παρουσίαση, θα μπορεί ο αναγνώστης, και εν δυνάμει αγοραστής, να σχηματίσει μια εικόνα τής πλεύσης και τών δυνατοτήτων του. Δεν θα λείψουν βεβαίως οι θετικές κρίσεις τού αρθρογράφου, εφ’ όσον το σκάφος τής παρουσίασης διαθέτει κάποιο εμφανές και αδιαμφισβήτητο σημείο υπεροχής...

Οι δοκιμές φουσκωτών σκαφών θα είναι, αριθμητικώς, λιγότερες. Και αυτό γιατί ο χώρος, στη συντριπτική τουλάχιστον πλειοψηφία του, δεν είναι ακόμη ώριμος να δεχθεί τις «δυσμενείς» ενδεχομένως κρίσεις και τα σχόλια τού Χ αρθρογράφου-δοκιμαστή. Πολλοί εισαγωγείς και κατασκευαστές φουσκωτών σκαφών δεν μπορούν να διανοηθούν ότι θα τολμήσει κάποιος να βρει «ψεγάδια» ή «ελαττώματα» στο σκάφος το οποίο εισάγουν ή κατασκευάζουν, ενώ αυτοί καταβάλλουν στον εκδότη τού περιοδικού, στο οποίο ο αρθρογράφος εργάζεται, χρήματα για διαφημιστικές καταχωρήσεις.

Συνηθίσαμε να διαβάζουμε tests, ή δοκιμές σκαφών, όπου όλα πλέουν καλά, γρήγορα, οικονομικά και στεγνά στα 7 μπωφόρ! Για σκάφη που επιχειρούν άψογους ελιγμούς, πλανάρουν αμέσως και παραμένουν πλαναρισμένα ενώ είναι σχεδόν... σταματημένα! Για σκάφη που δεν «νοιώθουν» το απόνερο ενός πλοίου, άρα, συμπερασματικά δεν θα νοιώσουν και τα 6ράκια, 7ράκια ή 8ράκια! Για σκάφη, στα ταμπούκια τών οποίων στέκονται ή κοιμούνται όρθια δύο άτομα! Και όλα αυτά οδήγησαν, αργά αλλά σταθερά, στην απαξίωση περιοδικών και «δημοσιογράφων» και, ως εκ τούτου, στη συρρίκνωση τού αναγνωστικού τους κοινού. Μια συρρίκνωση αντιστρόφως ανάλογη, σε μέγεθος, με την τρομακτική αύξηση (τα τελευταία ιδίως χρόνια) τού αριθμού τών ιδιοκτητών μικρών σκαφών αναψυχής, και εν δυνάμει αναγνωστών τών περιοδικών τού ειδικού Τύπου.

Στο ribandsea θα υπάρξουν δοκιμές φουσκωτών σκαφών, αλλά και δοκιμές μακράς διαρκείας, υπό την προϋπόθεση ότι ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής τους δεν θα επέμβει στο έργο τού αρθρογράφου-δοκιμαστή, δεν θα θελήσει να ελέγξει ή να λογοκρίνει το κείμενό του, προτού αυτό δημοσιευτεί και, το κυριότερο, δεν θα στραφεί εναντίον του εάν απλώς νομίζει ότι το κείμενο είναι δυσφημιστικό για τον ίδιο ή το σκάφος του. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως επ’ ουδενί ότι το ribandsea διεκδικεί το αλάθητο. Γι’ αυτό ακριβώς, εάν ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής ενός σκάφους πιστεύει, και μπορεί να αποδείξει με στοιχεία, ότι αυτά που ισχυρίστηκε ο συντάκτης τού κειμένου τής δοκιμής δεν είναι σωστά, το ribandsea δεσμεύεται να εξετάσει τις ενστάσεις του και, εφ’ όσον αυτές ευσταθούν, να προβεί στη συνέχεια στην αποκατάσταση τής «ζημιάς», αναρτώντας ένθετο κείμενο στον πίνακα τών ανακοινώσεων τού ribandsea.

Κάτι άλλο που θα ήθελα με έμφαση να τονίσω είναι ότι αποφάσισα να μην κάνω καμμία παρουσίαση ή δοκιμή φουσκωτού σκάφους, εφ’ όσον ο κυβερνήτης και οι τυχόν επιβαίνοντες δεν φορούν σωσίβια. Ο κυβερνήτης θα πρέπει επίσης να έχει στερεωμένο πάνω του και το quick stop τής μηχανής. Τα προληπτικά αυτά μέτρα ασφαλείας θεωρώ ότι είναι απαραίτητα για την ασφάλεια τού κυβερνήτη και τών επιβαινόντων, κατά τη διάρκεια τής παρουσίασης ή τής δοκιμής, αλλά συγχρόνως πιστεύω ότι θα αποτελέσουν και ένα ζωντανό παράδειγμα προς μίμησιν για όλους.

Το Laser 4,99 μερικές ημέρες πριν απ' την ολοκλήρωση και την καθέλκυσή του!

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

gastra.4.99Το όνειρο αρχίζει σιγά σιγά να παίρνει σάρκα και οστά, παρ' όλα τα απίστευτα εμπόδια που ορθώνονται καθημερινώς μπροστά μου! Η αγάπη μπορεί να άργησε μερικά χρόνια, φαίνεται όμως πως τελικά θα βρει τη γωνιά της να κουρνιάσει. Ας είναι καλά οι κλέφτες της δουλειάς μου και οι συκοφάντες που χρηματοδότησαν την αγορά του σκάφους! Ας είναι καλά κι' αυτοί που κάνουν ό,τι μπορούν για να μην επιτευχθεί ο στόχος, που δεν είναι άλλος απ' το ταξίδι στην Ευρώπη.

Η γάστρα του 4,99 ενώθηκε τελικώς με το ντεκ και ήρθε προχθές στον χώρο της "Laser Marine" στον Ασπρόπυργο για τα περαιτέρω. Μαζί ήρθαν ο Νίκος και ο Βασίλης Σταματόπουλος για να ρυθμίσουν τα καρούλια ώστε να καθίσει σωστά το σκάφος πάνω στο τρέϊλερ.

Περισσότερα...

Για 35η χρονιά πραγματοποιήθηκε εφέτος η έκθεση NATEX στο κλειστό Στάδιο του TAE KWON DO

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

natex202335 χρόνια μετρά η έκθεση ΝΑΤΕΧ φέτος και πραγματοποιείται στο κλειστό στάδιο του Tae Kwon Do από τις 17 έως τις 19 Φεβρουαρίου 2023.

Μια έκθεση που "ειδικεύεται", θα έλεγε κανείς, στις υποθαλάσσιες κυρίως δραστηριότητες, όπως το ψάρεμα επιφανείας, το ψαροντούφεκο και τις καταδύσεις.

Μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού οι αντιπρόσωποι και κατασκευαστές σκαφών αναψυχής, παρόντες κάποιες εταιρείες εμπορίας κανό καγιάκ. Παρούσα και η Ε.Ν.Α.Κ. του Νίκου Γιοβανίδη που μετρά ήδη κάποιες δεκαετίες στον χώρο της ναυαγοσωστικής. Με τον Νίκο μάλιστα, τον οποίο γνωρίζω εδώ και είκοσι χρόνια, είχα μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, όπως ενδιαφέρουσα ήταν η συζήτηση που είχα και με τον εκδότη και διοργανωτή της ΝΑΤΕΧ Δήμη Βαρβέρη.

[youtube}U6iI7y8yR3M{/youtube}

Τι θα λέγατε να πετάξουμε με ιπτάμενο φουσκωτό πάνω απ' τους Παξούς;

Χειριστές υ.π.α.μ. : Γιάννης Χειμαριός - Κώστας Πέτρου.

Κάμερα : Κώστας Πέτρου.

Μοντάζ : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

amfib.paxosΟ καλός μου φίλος Κώστας Πέτρου, ο οποίος είναι ιδρυτής και πρόεδρος της αερολέσχης Παξών, μου έστειλε κάποιο υλικό απ' τις πτήσεις του με το ιδιόκτητο αμφίβιο ιπτάμενο φουσκωτό σκάφος του πάνω απ' τους Παξούς και τους Αντίπαξους . Τον συνόδευσε ο επίσης φίλος μου Γιάννης Χειμαριός απ' την Κέρκυρα. Ειναι και οι δύο χειριστές υ.π.α.μ. (υπερ-ελαφρές πτητικές αεραθλητικές μηχανές).

Περισσότερα...

Ο μικρός "Κινέζος" του Απόκοτου μας μετέφερε στον παράδεισο των Αρμαθιών!

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

kinezos.armathiaΑν περιμέναμε την απόλυτη μπουνάτσα στο Καρπάθιο για να πάμε στον επίγειο παράδεισο των Αρμαθιών, δεν θα πηγαίναμε ποτέ! Φορτώσαμε λοιπόν τα απαραίτητα στο Κινέζικο συμβατικό φουσκωτό του Απόκοτου, επιβιβαστήκαμε κι' εμείς (τρεις ενήλικες και ένα δεκάχρονο παιδί) και φύγαμε απ' το Φρυ. Σημειωτέον ότι το μήκος του "Κινέζου δεν υπερβαίνει το 3,6 μέτρα.

Είκοσι λεπτά αργότερα καταπλεύσαμε στην τυρκουάζ αγκαλιά των Αρμαθιών, στη μαγική παραλία Μάρμαρα, που απέχει 4 ν. μίλια απ' το λιμάνι της Κάσου. Ήμασταν δηλαδή στα όρια που προβλέπει η άδεια εκτέλεσης πλόων του "Κινέζου".

Τα συμπεράσματά μου από αυτή την πρώτη σύντομη βόλτα με 4 επιβαίνοντες (ο ένας παιδί) και τις απαραίτητες αποσκευές ήταν τα εξής.

Περισσότερα...

Επιστροφή στο παρελθόν με συμβατικό PVC συμβατικό φουσκωτό "Apokotos" 3,60 μέτρων!

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

apokotos360 2Δεν είχα παρά να δεχθώ με ευχαρίστηση την πρόταση του Νίκου Απόκοτου να πάρω μαζί μου στο ταξίδι στην Κάσο και στην Κάρπαθο το καινούργιο 3,60 συμβατικό φουσκωτό που μόλις παρέλαβε απ' την Κίνα. Συνοδεία μιας τετράχρονης, επίσης Κινέζικης, εξωλέμβιας 15 ίππων, που κι' αυτή φέρει το όνομα... "Apokotos"!

apokotos360 3Θα μου πείτε κι' αυτή Κινέζικη; Ναι, γιατί όχι; Μήπως υπάρχει εξωλέμβια στην αγορά (εκτός από μια) που να μην κατασκευάζεται στην Κίνα ή σε άλλες χώρες της Άπω Ανατολής;

Μένει λοιπόν να δούμε πόσο θα μας εξυπηρετήσει το συμβατικό 3,60 του Απόκοτου το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, είναι θεόρατο για το μπόϊ του!

Περισσότερα...