Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ογδόντα περίπου ιδιοκτήτες αυτοκινούμενων τροχόσπιτων συγκεντρώθηκαν το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιανουαρίου στο πανέμορφο Μοσχοπόδι Θηβών για να συμμετάσχουν στην ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Λέσχης τους. Ο καιρός απίστευτα καλός για Ιανουάριο - θύμιζε άνοιξη - έδωσε την ευκαιρία στα μέλη της Λέσχης να γευματίσουν στο ύπαιθρο και να απολαύσουν την ομορφιά του τοπίου. Ξέφρενο το γλέντι το βράδυ της Παρασκευής, αλλά και του Σαββάτου, με τους πάντες να χορεύουν και να τραγουδούν μέχρι τις πρώτες πρωϊνές ώρες στην παρακείμενη ταβέρνα του "Μπάρμπα Γιάννη".
Το πρωί του Σαββάτου πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη Γενική Συνέλευση, όπου ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Θεόδωρος Βλαχογιάννης έκανε μια πλήρη, από κάθε άποψη, ενημέρωση των μελών επί των πεπραγμένων της απερχόμενης διοίκησης, ενώ αναφέρθηκε τόσο στα θέματα της στάθμευσης και των διοδίων όσο και στην 39η Πανευρωπαϊκή Συνάντηση των λεσχών αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του προσεχούς Μαίου, την διοργάνωση της οποίας έχει αναλάβει η "Ε.Λ.Α.Τ.".
Η είδηση που βγήκε, όσο τουλάχιστον αφορά την στάθμευση των αυτοκινούμενων, είναι ότι μετά από συντονισμένες και επίμονες ενέργειες του Δ.Σ. της Λέσχης, το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, μέσω του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, εξέδωσε τον Μάρτιο του 2015 απόφαση με την οποία τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα θα έχουν πλέον, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη, την δυνατότητα να σταθμεύουν όπου και τα άλλα ι.χ.ε. αυτοκίνητα χωρίς να εκδιώκονται από τα αστυνομικά όργανα όπως, σε πολλές περιπτώσεις, γινόταν μέχρι σήμερα.
Στο άλλο μεγάλο θέμα της αλλαγής της κατηγοριοποίησης των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, ώστε αυτά να μην χαρακτηρίζονται με βάση το ύψος τους (!) και να μην επιβαρύνονται στους σταθμούς διοδίων με υπερβολικά και παράλογα τέλη, ο απερχόμενος Πρόεδρος του Δ.Σ. είχε συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό Χρήστο Σπίρτζη ο οποίος, όπως έδειξε, κατανόησε το πρόβλημα και υπεσχέθη ότι θα προσπαθήσει να μεταφέρει τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα από την τρίτη στη δεύτερη κατηγορία.
Προσωπικώς δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος ότι αυτό το πρόβλημα θα βρει τη λύση του μέσω του υπουργείου, δεδομένου ότι αυτό δεν εξαρτάται δυστυχώς από τον υπουργό αλλά από τις εταιρείες στις οποίες με σκανδαλώδη τρόπο παραχωρήθηκαν από την Πολιτεία οι εθνικοί δρόμοι. Υπενθυμίζω, ευκαιρίας δοθείσης, ότι τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα χρεώνονται στους σταθμούς των διοδίων της Αττικής Οδού, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που χρεώνονται και τα άλλα ι.χ.ε. αυτοκίνητα, μετά από δική μου επιστολή την οποία απέστειλα στην παραχωρησιούχο εταιρεία τον Φεβρουάριο του 2006: http://www.ribandsea.com/campers/texnika-themata/1151-poios-petyxe-ti-meiosi-ton-diodion-stin-att-odo-gia-ta-campers
Μετά την ενημέρωση των μελών από το απερχόμενο Δ.Σ., ο λόγος εδόθη στα μέλη για να υποβάλλουν ερωτήσεις και προτάσεις. Θέλησα κι' εγώ, με την ιδιότητά μου ως κάτοχος αυτοκινούμενου τροχόσπιτου, αλλά και ως δημοσιογράφος, να καταθέσω κάποιες προτάσεις. Η Γενική Γραμματέας της Λέσχης όμως, κυρία Σίσσυ Χριστοδουλάκη, δεν μου το επέτρεψε με το αιτιολογικό ότι δεν είμαι μέλος. Θέλω λοιπόν εδώ να πω ότι σκοπός μου δεν ήταν να ασκήσω κριτική στο απερχόμενο Δ.Σ. - και πώς να το κάνω άλλωστε αφού δεν ήμουν μέλος και δεν παρακολούθησα την πορεία των πραγμάτων - αλλά να υποβάλλω κάποιες προτάσεις όπως :
1. Ότι το διαδικτυακό περιοδικό "Camper Life" θα είναι χορηγός επικοινωνίας της 39ης Πανευρωπαϊκής Συνάντησης Αυτοκινούμενων Τροχόσπιτων (μετά βεβαίως από αυτή τη μεταχείριση που είχα ίσως αναθεωρήσω την απόφασή μου.).
2. Ότι όπως ακριβώς δεν συγχωρούνται οι πολίτες από τα όργανα της Πολιτείας και της Δικαιοσύνης, όταν επικαλούνται άγνοια νόμου, για τους ίδιους ακριβώς λόγους δεν θα έπρεπε, πολύ περισσότερο, να συγχωρούνται τα αστυνομικά όργανα. Αυτή η παρατήρησή μου αφορούσε σχόλιο του Προέδρου με το οποίο συνέστησε στα μέλη της Λέσχης να έχουν πάντα μαζί τους την απόφαση της Ελληνικής Αστυνομίας, με την οποίαν επιτρέπεται η στάθμευση των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων όπου αυτή επιτρέπεται και για τα άλλα ι.χ.ε. αυτοκίνητα, ώστε να αντιμετωπιστεί η πιθανότητα να μην έχει ενημερωθεί σχετικώς το αστυνομικό όργανο που θα ενεργήσει τον έλεγχο. Αν δεν έχει ενημερωθεί, τόσο το χειρότερο για το αστυνομικό όργανο και το αστυνομικό τμήμα στο οποίο υπηρετεί, λέω εγώ. Εμείς αρκεί να του πούμε τον αριθμό της απόφασης : 1259/15/548402/27.3.2015 Τα υπόλοιπα είναι υποχρεωμένος να τα βρει ο αστυνομικός ή να τα αναζητήσει υπηρεσιακώς.
3. Ότι θα πρέπει στο θέμα της τροποποίησης της κατηγοριοποίησης των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων να προσφύγει το νέο Δ.Σ. στις παραχωρησιούχες εταιρείες, αντί να αναλώνεται σε άσκοπες συζητήσεις με τους υπουργούς που, συνήθως, δεν οδηγούν πουθενά.
4. Ότι λόγω των στενών σχέσεων που διατηρώ με τις Δημοτικές Αρχές των περισσοτέρων νησιών του Αιγαίου, αλλά και τις ναυτιλιακές εταιρείες που τα εξυπηρετούν, θα μπορούσα να πείσω τις τοπικές Δημοτικές Αρχές να δημιουργήσουν εκεί camper stops και τις ναυτιλιακές εταιρείες να προσφέρουν έκπτωση στη μεταφορά των αυτοκινούμενων. Κάτι τέτοιο θα συνέβαλε, ενδεχομένως, στην επιλογή κάποιων νησιών για μελλοντικές συναντήσεις .
5. Ήθελα να συμφωνήσω με την παρατήρηση που έκανε ο Γιώργος Κούκος, σχετικώς με την χρήση των παράπλευρων δρόμων από τους κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τα δυσβάστακτα τέλη διοδίων, και μάλιστα να την επαυξήσω. Δεν είναι λοιπόν μοναδικό κέρδος για τους ταξιδιώτες η διέλευση των αυτοκινούμενων από περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, αλλά και η αναζωογόνηση της επαρχίας, οι επαγγελματίες της οποίας έχουν πληγεί ιδιαιτέρως από την δημιουργία των αυτοκινητόδρομων. Ανάλογο σχόλιο έκανα άλλωστε τον Ιούλιο του 2013 σε σχετικό άρθρο μου : "Η συγκεκριμένη διαδρομή (και όχι μόνο), θα είναι, αναγκαστικά, το επόμενο βήμα όλων των ιδιοκτητών αυτοκινούμενων τροχόσπιτων. Μ' αυτόν τον τρόπο θα αναπνεύσει, εμμέσως, και το επαρχιακό οδικό δίκτυο που τόσο "σνομπάραμε" από τότε που κατασκευάστηκαν οι αυτοκινητόδρομοι. Με ό,τι αυτό το σνομπάρισμα συνεπάγεται στον οικονομικό μαρασμό των τοπικών κοινωνιών και την αναγκαστική μετακίνηση των πληθυσμών τους" : http://www.ribandsea.com/campers/texnika-themata/1147-athina-lamia-xoris-diodia
Το βράδυ του Σαββάτου ο Πρόεδρος της Λέσχης Θεόδωρος Βλαχογιάννης έκοψε την Πρωτοχρονιάτικη πίτα ενώ, μεταξύ των άλλων δώρων που κληρώθηκαν με λαχνούς, κληρώθηκε και ένα εισιτήριο για τα ταμειακώς εντάξει μέλη, για την δωρεάν μεταφορά ενός αυτοκινούμενου και του ιδιοκτήτη του στην Ανκώνα της Ιταλίας. Δεν θα αναφερόμουν καθόλου σ' αυτή την κλήρωση εάν δεν τύχαινε το δωρεάν εισιτήριο να κερδίσει η Γενική Γραμματέας (και νυν Πρόεδρος) της Λέσχης κυρία Σίσσυ Χριστοδουλάκη. Κατά την ταπεινή μου γνώμη θα έπρεπε τα μέλη του Δ.Σ. να εξαιρεθούν από την κλήρωση αυτή. Γιατί είναι άλλο πράγμα να αγοράζεις ένα λαχνό και να κερδίζεις το δώρο που του αντιστοιχεί, και άλλο πράγμα να κληρώνεις αποδείξεις εισπράξεως! Η κυρία Χριστοδουλάκη είχε βεβαίως την ευθιξία να επιστρέψει το δώρο, αλλά γρήγορα υποχώρησε στις "πιέσεις" όσων της έλεγαν πως δεν είχε το δικαίωμα να κλωτσήσει την τύχη της. Αυτό που λέγεται πάντως για την γυναίκα του Καίσαρα ταιριάζει νομίζω γάντι σ' αυτή την περίπτωση...
Το βράδυ του Σαββάτου τα μέλη της Λέσχης ξεσάλωσαν και πάλι στην ταβέρνα του "Μπάρμπα Γιάννη", που αυτή τη φορά ήταν ασφυκτικά γεμάτη, το δε πρωί της Κυριακής πραγματοποιήθηκε η ψηφοφορία για την εκλογή του νέου Δ.Σ. που έχει ως ακολούθως :
Πρόεδρος : Σίσσυ Χριστοδουλάκη.
Αντιπρόεδρος : Στέλιος Μπόνης.
Γεν. Γραμματέας : Τασία Γεωργουλοπούλου.
Ταμίας : Μιχάλης Κουτσομπίνας.
Μέλος : Ελισσάβετ Μιχαηλίδου.
Μέλος : Μιχάλης Φασόης.
Μέλος : Θανάσης Τόλης.
Κατά την διάρκεια του διημέρου είχα μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον απερχόμενο Πρόεδρο Θεόδωρο Βλαχογιάννη η οποία περιεστράφη γύρω από τα θέματα που απασχολούν τους ιδιοκτήτες αυτοκινούμενων τροχόσπιτων. Δείτε το βίντεο.
Περισσότερες πληροφορίες για θέματα που αφορούν την "Ελληνική Λέσχη Αυτοκινούμενων Τροχόσπιτων" μπορείτε να βρείτε εδώ : http://www.motorhomeclub.gr/